PiS płaci zaprzyjaźnionym mediom publicznymi pieniędzmi

Opublikowano: 28.09.2018 | Kategorie: Gospodarka, Media, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 2088

O tym, jak dobrze popierać rząd, przekonują się corocznie prorządowe media. Media opozycyjne ponoszą karę za swój sprzeciw wobec władzy.

Do takich wniosków prowadzi analiza wydatków na reklamy państwowe, którą przeprowadził portal WirtualneMedia.pl. Wynika z niej niezbicie, że media, będące propagandową tubą władzy, cieszą się wysokimi wpływami z reklam spółek z udziałem Skarbu Państwa. Analiza wprawdzie nie uwzględnia możliwych rabatów, ale można zorientować się, które media cieszą się największym zainteresowaniem bogatych, państwowych reklamodawców.

I tak, tygodnik „Sieci” od stycznia do lipca przytulił 10,84 mln złotych państwowych pieniędzy. To o 3,28 mln zł więcej niż w takim samym okresie poprzedniego roku. Na drugim miejscu była bulwarówka „Super Express”, mniej związana z władzą, ale nie tak krytyczna jak np. „Fakt”. Dostała ona od spółek z kapitałem państwowym 8,46 mln zł, o 3,36 mln zł więcej niż przed rokiem. Zaszczytne trzecie miejsce na podium wzięła „Gazeta Polska”, źródło wszelkich doniesień o katastrofie smoleńskiej – 6,64 mln zł, więcej o 2,66 mln zł niż przed rokiem.

Kolejne miejsca zajmują prawicowy tygodnik „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Rzeczpospolita”.

Natomiast największe spadki z wpływów z reklam z tej grup[y reklamodawców odnotowały: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Polityka”. Ta ostatnia w tym roku nie dostała ani grosza z państwowej kiesy. “Gazeta Wyborcza” ledwie 213 tys. zł. „Fakt” wciąż dostaje miliony (1,37 mln zł), ale spadek jest bolesny – mniej o 2,61 mln zł.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że tak konstruowana polityka reklamowa spółek Skarbu Państwa ma na celu wspieranie „swoich” czyli większości tytułów, które ze względu na przyjazną ocenę polityki rządowej mogą liczyć na to, że ich byt będzie zapewniony dzięki szczodrości państwowych podmiotów. Państwo oczywiście może decydować o sposobie wydawania pieniędzy, ale lepiej by było, gdyby pamiętało, że to nasze pieniądze.

Autorstwo: MW
Na podstawie: WirtualneMedia.pl
Źródło: Strajk.eu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Liczba głosów: 1, średnia ocena: 5,00 (max 5)
Loading...

TAGI: , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

2
Dodaj komentarz

Chcesz skomentować? Zaloguj się!
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
rumcajs
Użytkownik
rumcajs

Jeśli jakaś gazeta, zamiast uczciwie pokaxzywać fakty, staje sie tubą propagandowa jakiejś opcji politycznej, musi sie liczyć, na kontr reakcję ze strony polityków.
Za poprzednich rządów wspomagano silnie gazete “wybiórczą”

bro
Użytkownik
bro

Za poprzednich rządów reklamy PKP leciały w TV co 15 minut. Po przegranych wyborach kasa szła już tylko do TVN w postaci reklam miast w których rządziło jeszcze PO (np. reklamy zapraszające Polaków do Walbrzycha)