
Organizacja  związana  z
Sorosem w kampanii wyborczej
do PE
23 maja 2019
Powiązana z żydowskim miliarderem George’m Sorosem organizacja
Avaaz, która przedstawia się jako „grupa działań społecznych
pozwalająca  ludziom  na  całym  świecie  decydować  w  sprawach
ważnych  dla  społeczeństw”,  bierze  aktywnie  udział  w
dezinformacyjnej  kampanii  przed  wyborami  do  Parlamentu
Europejskiego.

Jej  raporty,  atakujące  partie  i  kandydatów  o  nastawieniu
antyunijnym  i  antyestablishmentowym,  cytowane  są  przez
największe  światowe  media  takie  jak  „Washington  Post”  czy
brytyjski  „Gurdian”.  Grupa  twierdzi,  że  ze  strony  partii
„skrajnych”  zagrożone  jest  przetrwanie  Unii  Europejskiej.
Dodatkowo zarzuca antyunijnym partiom… szerzenie dezinformacji
i  produkowanie  tzw.  fake  newsów.  W  jej  ostatnim  raporcie
czytamy, że na portalu „Facebook” działa około 500 grup, które
rzekomo  związane  są  z  sympatykami  partii  niechętnych
projektowi UE i które mają celowo rozpowszechniać fałszywe
informacje.

Za  najważniejszy  dziś  cel  Avaaz  postawiła  sobie  walkę  ze
„skrajną prawicą”, która, jak czytamy na ich stronie może
wygrać  wybory  do  Parlamentu  Europejskiego.  „Radykalne
prawicowe partie chcą porwać na strzępy globalne porozumienia
klimatyczne,  zamknąć  granice  przed  uchodźcami  i  do  reszty
zrujnować środowisko. Jeśli dopną swego, zniszczą wszystko, co
dla nas najcenniejsze!” – czytamy na stronie „Avaaz”.

Organizacja  ta  próbuje  przypisać  przeciwnikom  politycznym
metody,  które  sam  stosuje  a  w  eurosceptycznych  postawach
niektórych partii doszukuje się nawet „białej supremacji” i

https://wolnemedia.net/organizacja-zwiazana-z-sorosem-w-kampanii-wyborczej-do-pe/
https://wolnemedia.net/organizacja-zwiazana-z-sorosem-w-kampanii-wyborczej-do-pe/
https://wolnemedia.net/organizacja-zwiazana-z-sorosem-w-kampanii-wyborczej-do-pe/


„negowania  holocaustu”.  Wspomniane  powyżej  dzienniki
„Washington  Post”  i  „Guardian”  cytując  raport  Avaaz
przedstawiają  ich  jako  „niezależną”  i  bezpartyjną  grupę
aktywistów, lecz prawda o tej społeczności jest zupełnie inna.
Dodatkowo, opisywanie Avaaz jako organizacji, która „analizuje
wybory” jest także stwierdzeniem nieprawdy ponieważ bierze ona
aktywny udział w kampaniach politycznych.

Podczas gdy Avaaz deklaruje, że nie jest finansowany przez
rządy  lub  korporacje,  jest  powiązana  z  innymi  podobnymi
grupami  czyli  Res  Publica  i  Moveon.org  (które  są
współfinansowane  przez  Sorosa).  Współzałożycielami
wspomnianych  organizacji  są  Ricken  Patel  i  Tom  Perriello.
Patel pracował wcześniej dla amerykańskiego Departamentu Stanu
oraz  Amnesty  International,  natomiast  Perriello  jest  były
kongresmenem, który aktywnie wspierał kontynuowanie wojen w
Iraku i Afganistanie. Hojnym sponsorem kampanii Perriellego
był właśnie George Soros. Na kilka dni przed wyborami światowe
dzienniki powołują się więc na podejrzane agendy, które mają
osłabić wyniki partii narodowych w Europie.

Niezależni  dziennikarze  od  lat  mają  podejrzenia  co  do
działalności  Avaaz,  zauważając  w  jej  łonie  silne  sympatie
proestablishmentowe i globalistyczne skłonności. Grupa wspiera
także amerykańską politykę „zmiany reżimów” w takich krajach
jak  Iran  czy  Wenezuela.  Aktywnie  wspiera  centrowych  i
liberalnych  polityków  w  USA  i  UE,  walkę  ze  zmianami
klimatycznymi.  W  ubiegłym  roku  Petel  powiedział  portalowi
„EUobserver”, że „większość ludzi w całej Europie stoi po
stronie kanclerz Angeli Merkel”. Organizacja wspierała także
prezydenta  Francji  atakując  ruch  „żółtych  kamizelek”  i
zarzucając mu… rosyjskie inspiracje. Poprzednio organizacja ta
aktywnie udzielała się podczas tzw. „zielonej rewolucji” w
Iranie w 2009 roku.

Nie  po  raz  pierwszy  okazuje  się,  że  podejrzane  grupy  i
organizacje, które rzekomo mają pomóc ludziom w rozpoznawaniu
dezinformacji sami są jej głównymi autorami.



Na podstawie: RT.com, Avaaz.org
Źródło: Autonom.pl

http://www.autonom.pl/?p=26751

