Ogólnopolski Strajk Kobiet znów wychodzi na ulice

Opublikowano: 17.11.2020 | Kategorie: Polityka, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 2311

Przeciwnicy zaostrzenia przepisów aborcyjnych znów wyszli na ulice. Organizatorzy zaplanowali ponad 30 wydarzeń w kilkudziesięciu miastach w całym kraju.

Jak informuje „Polsat News”, Ogólnopolski Strajk Kobiet zaplanował na dziś ponad 30 wydarzeń w kilkudziesięciu polskich miastach. Zaplanowano m. in. protesty samochodowe, w demonstracjach uczestniczyli także rowerzyści. Uczestnicy demonstracji mieli za zadanie spowalnianie ruchu na ulicach.

W kraju nadal obowiązuje zakaz zgromadzeń w związku z epidemią koronawirusa, dlatego policja legitymowała uczestników protestów.

Kolejny protest zapowiedziano na środę. Demonstracja ma się odbyć w Warszawie przed budynkiem Sejmu.

Fala protestów ogarnęła Polskę po tym, jak TK 22 października wydał orzeczenie ws. niezgodności z konstytucją przepisów, dopuszczających aborcję w przypadku uszkodzeń płodu. W wyroku stwierdzono, że przepisy, które zezwalały na aborcję w przypadku dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu są niezgodne z Konstytucją.

Prezydent Andrzej Duda poinformował wcześniej, że podjął decyzję o złożeniu projektu nowelizacji ustawy o planowaniu rodziny, który wprowadzi nowe przesłanki, dające możliwość dokonania aborcji w przypadku letalnych wad płodu. Podkreślił przy tym, że chodzi wyłącznie o wady letalne, a nie innego typu uszkodzenia czy wady.

Źródło: pl.SputnikNews.com


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

26 komentarzy

  1. realista 17.11.2020 12:43

    a powiedz, kochany, co by ci się podobało i co byś poparł? proszę.
    bo krytykować to każdy głupi potrafi (choćby bez sensu), ale ty podobno inteligentny chłop jesteś, to proszę – pisz….. …

  2. realista 17.11.2020 13:07

    :DDD
    na szczęście to bez znaczenia co kto chrzanić będzie.
    i tak przyjdziemy!….. …

  3. MasaKalambura 17.11.2020 13:34

    Trochę ma znaczenie. Jak ktoś wie jak powinno się hipokryzję traktować.

  4. realista 17.11.2020 13:43

    :DDD
    bez znaczenia.
    również ***** **

  5. Radek 17.11.2020 14:12

    Czyli szanowne walczące kobiety walczą ze społeczeństwem, które resztkami sił pracuje w tych trudnych warunkach. Walczą aby zmęczeni po pracy ludzie stali dłużej w korkach ulicznych nie pomijając matek, kobiet ciężarnych itd. Zamiast skupić się na władzy, to walczą ze obywatelami. Czyli trochę tak jakby pomagali władzy w utrudnianiu życia ludzi. Kochane… nie tędy droga.

  6. realista 17.11.2020 14:25

    można sobie zrobić objazd. to nie są stricte blokady. poza tym, zamiast stać – dołącz się!….. …

  7. Stanlley 17.11.2020 14:33

    Ooooo!! Jak to brzmi – organizatorzy zaplanowali!

    O ile zakład że będzie to blokowanie dróg i wkurzanie zwykłych ludzi?

    Po to zaplanowali by panie przypadkiem nie wpadły na pomysł by iść protestować pod domy polityków! Na protest pod domem polityka to i ja bym się przyłączył – mimo że jestem przeciwnikiem aborcji.

    P.S. Ale… jako przeciwnik uważam że kompromis który był – powinien zostać bo ekstremizmy w żadną stronę nie są dobre.

  8. realista 17.11.2020 14:49

    środowiska “restrykcyjne” pokazały, że mają już kompromis w nosie, już zagrały zbyt poważną sprawą, a planują dalsze restrykcje mówiąc, że kompromisu nie będzie. skoro tak, to poprzedni kompromis już nie wystarczy. sorki…

    ja też bym wolał protestować pod domem kakaczyńskiego, ale
    po pierwsze ten jest obstawiony nawet podwójnym kordonem policji,
    po drugie jest to wtedy zgromadzenie, a nie “spacer”,
    a po trzecie też by kogoś wkurzał, bo zawsze kogoś wkurza.

    nie przesadzajmy z tym blokowaniem. to już prędzej policja coś zablokuje, niż spacerowiczki….. …

  9. Stanlley 17.11.2020 16:30

    “ja też bym wolał protestować pod domem kakaczyńskiego, ale”
    A kto powiedział że tylko kaczorek jest politykiem? Kaczorek jest pracownikiem premiera – więc zapraszamy na parkową 6 🙂 . Co więcej – PIS ma sporo posłów – nie tylko kaczorek, po za tym są też np radni z tej partii.

    A jak to jest że w Niemczech byli w stanie zoorganizować protest pod odmem Przyłębskiej ??(tak ta pisówa ma domek w niemczech a jej mężólek to TW Wolfgang)

    “po pierwsze ten jest obstawiony nawet podwójnym kordonem policji,”
    No to zparaszamy na Parkową 6 gdzie mieszka szef – btw – kaczorek właśnie tam się wyprowadził.

    “po drugie jest to wtedy zgromadzenie, a nie “spacer”,”
    A czym się różni spacerowanie pod domem polityka od blokowania np ronda w godzinach szczytu? No po za kretyńskim wkurzaniem ludzi

    “a po trzecie też by kogoś wkurzał, bo zawsze kogoś wkurza.”
    No i chyba o to chodzi – ma się wkurzyć ów polityk i jego sąsiedzi na niego – to ich boli. To ma realne szanse powodzenia…

    A wiecie że podczas pierwszych dni protestów – gdy prócz kretyńskiego blokowania ulic były protesty pod domami polityków – Pawłowicz się przestraszyła, spakowała i uciekła gdzieś tam…. Tak tak – to ich boli i tylko tak można coś na nich wymusić.

  10. realista 17.11.2020 16:39

    no i prawie się zgadzam….. …

  11. Stanlley 17.11.2020 17:20

    @realista – no widzisz 🙂 gdy spacerki będą nawet pod domami lokalnego radnego w moim mieście – to mimo że nie popieram idei aborcji – to się przyłączę bo sposób protestowania jest słuszny i skuteczny

    P.S. To nie do końca jest tak że nie popieram – tak jak było to był kompromis a oni ów stan zmienili by spowodować konflikty – i to jest perfidne z ich strony – za to należą im się spacerki pod ICH domami.

  12. realista 17.11.2020 20:46

    to były oczywistości, a nie o to pytam…

    napisz jakie działania TERAZ powinniśmy podjąć, aby móc wprowadzić te oczywistości, które popierasz. nie pytam o cel, pytam o drogę do celu.
    o jakich inicjatywach własnych piszesz? rzut cegłą w okno kakaczyńskiego? czy co? jakie inicjatywy własne ty prowadzisz?

    z innej beczki – piszesz “😎 i Realizonans jest, jak oczekiwałem”. i co to ma znaczyć? wiadomo, że piszę na WM. z 10 lat już będzie. żaden z ciebie jasnowidz, ani prowokator.

    dodam jeszcze, że nie za bardzo rozumiem te złośliwości, które do mnie adresujesz. masz jakieś zamotane wizje, których nie potrafisz zbytnio logicznie wyłuszczyć. o co chodzi z tą geopolityką i na czym miałbym niby korzystać? nie wiem za kogo mnie masz, ale ewidentnie błądzisz…

    a o co ci chodzi z tym filmem z 2018 co go sam wstawiasz (po kiego czorta?)? jak się podpisały?
    co to znaczy żeby zdemitologizować kobiety?
    sprawiasz wrażenie, jakbyś pisał sam do siebie….. …

  13. realista 17.11.2020 21:15

    borze, co ty chrzanisz?
    to jak rozmowa z jakimś wariatem….. …

  14. realista 17.11.2020 21:41

    przykro mi, że zamiast logicznie odpowiedzieć, to bełkoczesz jakieś kretynizmy i wyrzygujesz swoje urojenia…
    czyli jednak coś nieteges z twoją inteligencją, chłopie. krytykujesz wszystko, ale sam nie wiesz co robić. typowe, słabe, smutne i płytkie, zwłaszcza to o agd :(….. …

  15. BANDZIORkaq 17.11.2020 23:10

    No i wzięli się za łby panowie, a racja zawsze leży po środku, łączmy sie- nie dzielmy, nadchodzą trudne czasy , odpuście sobie . Prowokacje , prowokacje, prowokacje, z lewej , z prawej, związki zawodowe ,kierowcy, rolnicy, kobiety, mężczyźni, blablabla, a o to właśnie im chodzi, zamaskowanie, izolacja , wrogość, destabilizacja, zapaść.

  16. realista 17.11.2020 23:30

    no i znowu pustka…
    nie masz nic do powiedzenia, a kłapiesz…
    jeśli dla ciebie normą zachowania jest nazywanie kobiet “agd”, a rani cię, że ktoś “chamsko” ocenia twoje wypowiedzi jako słabe w reakcji na twoje krytykanctwo i brak pomysłów, to nie porozmawiamy w ogóle…
    z resztą faktem jest, że nie porozmawiamy, bo po prostu dosłownie sam nie wiesz co robić, a tylko krytykujesz, i robisz to w jakiś taki pokrętny sposób. i tyle…

    cyt.:”racja zawsze leży po środku, łączmy sie- nie dzielmy”

    sugerujesz BANDZIORko, że prawda o kobietach leży gdzieś pomiędzy “AGD” a “człowiek”?
    ja się chętnie połączę, ale nie zaakceptuję takiego poglądu. wybacz (?)….. …

  17. Aloes 17.11.2020 23:56

    Śmieszy mnie to, że ten zryw nazywają STRAJKIEM. Do tej pory nie słyszałem, by osoby bezrobotne bądź młodzież ucząca się STRAJKOWAŁA. Natomiast co się tyczy osób pracujących, to tym bardziej nie słyszałem, ani do tej pory nie widziałem, żeby ktoś STRAJKOWAŁ PO PRACY!!!! Lewactwo w dzisiejszych czasach na sile dorabia sobie splendor na który nie zasługuje. Więcej w tym żałości niż godności.

  18. BANDZIORkaq 17.11.2020 23:58

    Realisto, zaczynam powątpiewać że szukasz tu czegoś poza robieniem dymu, więc ci wyluszczę: jestem kobietą, ponadto matką, i wiesz co? Mam wrażenie , że Ty nigdy nie będziesz ani matką, ani kobietą(no dobra, nie jest to pewne ,że nie będziesz, w końcu płeć to sprawa sporna także, jednak nawet po operacji zmiany płci raczej nie zajdziesz w ciążę) Sprawa aborcji jest kontrowersyjna, ja jej nie popieram jako środka antykoncepcyjnego, od tego są gumki , tabletki, spiralki , pigulki dzień po, etc. Mając w sobie życie nie mogłabym go usunąć ot tak, bo mi nie po drodze akurat z ciążą. Ale to jest sprawa sumienia. Wrażliwości, no nie wiem. Nie uważam , że ciążę powinno się przerywać na życzenie, co innego w przypadku wad, które nie rokują. Nie byłam w takiej sytuacji, ale uważam że kobieta powinna mieć wybór, szanse na zdrowe potomstwo. Do tej pory było ok. Ktoś postanowił właśnie teraz, w kryzysie , wyskoczyć że zmianą jak pajac z pudełka, nie zastanowiło Cię Realisto , dlaczego akurat teraz odsmażyli kontrowersyjnego kotleta? Uniwersalny powód do protestów, teraz, podczas prawie lockdownu? Spróbuj postawić się po przeciwnej stronie barykady, albo z wysoka, ponad podziałami prawo lewo, może dostrzeżesz niuanse które dotychczas gdzieś umknęły, np. pomysl jak zmęczony lekarz po pracy wracający do żony i dzieci, po 48 godzinnym dyżuże w szpitalu, który stoi w korku, bo akurat mieszka niedaleko od miejsca protestów. I zrozum , że to jest własnie cel tego całego zamieszania, wk***nie , wrogość, zamieszki, destabilizacja. Po to pajac wyskoczył z pudełka. Kumasz? A w sprawie AGD, to jeśli stajesz się narzędziem w rękach systemu, to poniekąd właśnie się nim sam czynisz. I nie chodzi o aborcję, a o rolę w tej szopce, tyczy się też do płci brzydszej, jesteś narzędziem bo ktoś używa Ciebie do ubicia , pokrojenia, przemielenia społeczeństwa, wolności, a najsprytniejsze jest to, że wydaje ci się, że walczysz z systemem, tymczasem jesteś jego AGD, przydatnym w danej chwili, do osiągnięcia celu.

  19. realista 18.11.2020 00:10

    cyt.:”nie zastanowiło Cię Realisto , dlaczego akurat teraz odsmażyli kontrowersyjnego kotleta?”

    ależ skąd pomysł, że nie?
    problem w tym, że jakikolwiek był cel, to najprawdopodobniej przekombinowano, i na pewno nie spodziewano się takiej i aż takiej reakcji. do tego wnerw dotyczy nie tylko kobiet, ale też niemal wszystkich branż, w tym też służby zdrowia (pielęgniarki zapowiedziały też dziś zdaje się jakieś działania). to, że ktoś chciał “coś tam” wyciągając teraz tę sprawę do TK nie zmienia faktu, że ludzie mają dosyć tego g8wna, i świetnie. co, mają siedzieć cicho, bo ktoś ich specjalnie prowokuje lockdownami i durnymi orzeczeniami trybunału?
    i nie przesadzaj, te protesty nie są aż tak uciążliwe. warto….. …

  20. BANDZIORkaq 18.11.2020 00:27

    No i tu właśnie następuje ten rozdźwięk, pomiędzy sercem a rozumem, a wk**nie osiąga zenit. Właśnie o to chodzi. Do tego dążą. Żeby każdy miał powód , żeby każdy forsował swoje przekonania. Teraz myślisz że się nie spodziewali takiego odbicia? Że miękną? To złudzenie. Celowe działanie. Możesz mi zaprzeczać, wkrótce sam się przekonasz. Te protesty są sprowokowane. Czas pokaże co się z tego wykluje. Ja mam źle przeczucia, oscylują w okolicach czarnej d**y i przepowiedni Jackowskiego. Jak wyjdzie na moje to wisisz mi lolka. Ok?

  21. realista 18.11.2020 00:34

    Jackowski to akurat dał niezłą plamę, także wiesz…
    ja liczę na to, że piss się posypie jak szczury zaczną uciekać.
    na dłuższą metę nie da się ludzi pozamykać, ani nawet pozamykać im ust. będzie kibel, wiem, ale głównie ze względu na cios w gospodarkę. a zwalanie na protesty nie zadziała.
    a co masz na myśli pisząc “czarna D.”?

    a, dopisałaś coś. no więc protestując przeciw piss’owi jestem narzędziem. okej. a ty co robisz? pasuje ci to, co wyrabia rząd? piszę o wszystkim – od 5, przez szczepienia, lockdown, maszty aż do nieszczęsnego TK. co uzyskasz nie dając się sprowokować i siedząc w domu?….. …

  22. poray 18.11.2020 07:58

    Abstrahując od sporów przypominających “Na straganie” Brzechwy…
    to warto zwrócić uwagę, że kilka tygodni temu, mniej lub bardziej spontaniczne protesty kobiet zostały przejęte przez Radę Konsultacyjną, którą tworzą politykierzy i “społecznicy” PO,KOD i KO, wszyscy sponsorowani przez Sorosa. Wystarczy przyjrzeć się ich biogramom i działaniom.
    Tym samym marsze nie są już “spontaniczne” tylko sterowane.

  23. realista 18.11.2020 12:40

    ojej, powstała rada konsultacyjna. to ja przestanę protestować przeciw piss’owi. niech robi co chce…

    tak?

    nie mam nic do organizowania “spontanicznych” protestów teraz. istotne, że ludzie się spontanicznie ruszyli WTEDY. teraz niech się przyłączą wszyscy, którzy życzą sobie szybkiego odejścia piss. a powodów jest bez liku.
    teraz POTRZEBNE jest ciało POLITYCZNE, które formalnie podejdzie do rozmów z rządzącymi. żyjemy w systemie, w którym trzeba zachować pewne procedury, nie wystarczy wywieźć kakaczyńskiego na taczce, ani wygrażać premierowi. trzeba to przekuć w działania polityczne. kto ma to niby zrobić? finansowani przez Rydzyka? kobiety z łapanki na marszu? chyba logiczne, że to muszą być jacyś politycy albo przynajmniej ludzie związani z polityką, którzy wiedzą jak postąpić.
    ma ktoś inny pomysł?
    to proszę pisać….. …

  24. BANDZIORkaq 18.11.2020 19:29

    #poray masz rację, to nie są spontaniczne protesty, Soros to kolejne nazwisko które coraz częściej pojawia się w tle różnych ważnych wydarzeń
    #realista, odnoszę wrażenie że mnie nie rozumiesz, napaliłeś się na obalenie PiSu , więc hipotetycznie, gdy już wyspacerujecie upadek tego rządu, to co dalej? Kto przejmie władzę i jak to wpłynie na kraj i bezpośrednio na poziom twojego zadowolenia?Na tą chwilę niezadowolenie i protesty obejmują większość cywilizowanych państw, z różnych powodów, z przewagą antycowidowych, ale są też np.wybory w USA, wszędzie zadymy, niezależnie od kierunku obranego przez władze. Przypadek? Nie sądzę, podobnie nie uważam też żeby zmiana przy korycie miała jakiekolwiek znaczenie. Oby nie było gorzej .

  25. realista 18.11.2020 19:43

    jak to co dalej? wybory. nie ma innego wyjścia przecież.

    a ty co byś proponowała? dać rządzić piss’owi dalej?….. …

  26. Fenix 19.11.2020 06:59

    “Kto przejmie władzę ” ? Ludzie ! Co nie ma chętnych ? Ja, to każdy z ludzi! Szanujemy wolę “JA”. Jedno prawo, wola ludzi niech się stanie prawem, nie wodza partii. ” Ja ” wolą Narodu , większości wyborem, stanowimy jedno prawo naszą zgodą.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.