
„Niezależni  weryfikatorzy”
nie weryfikują faktów?
11 grudnia 2021
Portale  weryfikujące  fakty  wbrew  kryjącej  się  za  nimi
szlachetnej  idei,  już  dawno  przestały  realizować  swoje
zadania. Obecnie są to wyłącznie narzędzia do legitymizowania
cenzury  internetu  i  piętnowania  „tymczasowych  fake  newsów”
pokroju paszporty szczepień, więzienia CIA na Mazurach, a jak
się teraz okazuje – nawet danych statystycznych. Wystarczy
jedno  zdanie,  które  nie  spodoba  się  nieweryfikowalnym
„weryfikatorom  treści”,  aby  wszystkie  media  społecznościowe
okrzyknęły  daną  informację  fałszem  i  manipulacją.  Niedawno
przekonał  się  o  tym  dziennikarz  telewizji  Polsat,  Bogdan
Rymanowski.

Cały  ten  skandal  rozpoczął  się  29  listopada,  kiedy  to  do
programu  „Gość  Wydarzeń”  emitowanym  w  telewizji  Polsat,
zaproszono Szymona Hołownię. Obaj panowie dyskutowali na temat
aktualnej sytuacji w kraju i za granicą, aż wreszcie podjęli
rozmowy  na  temat  trwającej  pandemii  COVID-19.  Redaktor
Rymanowski podczas rozmowy powołał się na dane statystyczne z
Irlandii. Wynikało z nich, że w okresie od 6 do 13 listopada,
spośród wszystkich zgonów spowodowanych koronawirusem, których
było 45, każdy dotyczył osoby zaszczepionej.

Wywołało to gwałtowną reakcję portali „Demagog” i „Medonet”,
które zarzuciły dziennikarzowi szerzenie fake newsów. Donosiły
one, że informacje, na które się powoływał, nie widnieją na
żadnej  oficjalnej  stronie  irlandzkiego  rządu.  W  tym  samym
czasie Tomasz Lis podzielił się nową okładką „Newsweeka”, na
której  włączono  Bogdana  Rymanowskiego  w  poczet  „siewców
głupoty”, zarzucając mu przyczynianie się do śmierci tysięcy
osób. Ataki na redaktora nie zakończyły się jednak tak jak
zakładano.

https://wolnemedia.net/niezalezni-weryfikatorzy-nie-weryfikuja-faktow/
https://wolnemedia.net/niezalezni-weryfikatorzy-nie-weryfikuja-faktow/
https://www.youtube.com/watch?v=46_33lyuL4o
https://www.youtube.com/watch?v=46_33lyuL4o
https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-europie,rymanowski--wszyscy-zmarli-w-irlandii-byli-zaszczepieni--jak-jest-naprawde-,artykul,83431285.html


Odnosząc  się  do  zarzutów  „Demagoga”  i  portalu  „Medonet”,
redaktor  udostępnił  w  sieci  zrzuty  ekranu  z  twitterowego
profilu HSE Health Protection Survailance Centre, z których
wynikało jasno, że we wskazanym przez Rymanowskiego przedziale
czasu faktycznie zmarły wyłącznie osoby zaszczepione.

Rymanowski  nie  jest  przeciwnikiem  szczepień,  ani  nie
kwestionował ich zasadności w swojej wypowiedzi. Zaprezentował
on przykład państwa o wysokiej wyszczepialności, które mimo
wszystko nie powraca do „normalności. Opowiedział również o
anormalnej sytuacji, w której umierają tylko zaszczepieni, co
w szerszym kontekście rozmowy dotyczyło zasadności istnienia
paszportów szczepionkowych. Oczywiście cenzorzy internetu nie
byliby sobą, gdyby nie próbowali obrócić kota ogonem i zamiast
przeprosić za amatorskie, niedokładne poszukiwania, oskarżyli
dziennikarza o manipulowanie faktami.

„Weryfikatorzy”  pracujący  dla  portalu  „Demagog”  weszli  w
rozbudowaną  polemikę  z  dziennikarzem,  tłumacząc  zasadność
programu „szczepień” i wiążące się z nim rzekome pozytywne
skutki.  Szczegółowo  rozpisali  się  na  temat  manipulacji
Rymanowskiego małym wycinkiem danych statystycznych, oraz jego
rzekomym kłamstwem w kwestii tego, że zaszczepieni zarażają
niemal w takim samym stopniu jak niezaszczepieni.

Śpiesząc  pomocą  nieudolnym  cenzorom  z  portalu  „Demagog”,
pragnę wskazać badanie z października, które pojawiło się w
czasopiśmie  „The  Lancet”.  Dowiedziono  w  nim,  że  w  pełni
zaszczepione osoby z przełomowymi infekcjami mają szczytowe
miano wirusa podobne do przypadków „nieszczepionych” i mogą
skutecznie przenosić infekcję w warunkach domowych nawet na
osoby w pełni „zaszczepione”. Nie wypada jednak nie dodać, że
w  badaniu  zauważono,  że  „szczepienie”  zmniejsza  ryzyko
infekcji wariantem delta i przyspiesza usuwanie wirusa. Co za
tym  idzie,  okno  czasu  w  jakim  wirus  może  zarazić  jest
mniejsze, jednak w wielu przypadkach status „zaszczepienia”
daje  tylko  fałszywe  poczucie  bezpieczeństwa  najbliższemu
otoczeniu.

https://www.facebook.com/RymanowskiBogdan/posts/324947852782871
https://www.facebook.com/RymanowskiBogdan/posts/324947852782871
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext


Dziennikarz wezwał do usunięcia obydwu tekstów z sieci, jednak
wygląda na to, że obydwa portale zamierzają iść w zaparte w
obronie jedynej „słusznej” wersji rzeczywistości. W odpowiedzi
na wpis Tomasza Lisa zaznaczył jedynie, że jego obowiązkiem
jest  zadawanie  pytań  w  imieniu  widzów  i  przedstawianie
szerokiego spektrum opinii i punktów widzenia. Dodał również,
że  zarzucanie  mu  „narażania  tysięcy  ludzi”  to  absurd
uderzający w jego dobre imię, oraz że zamierza podjąć kroki
prawne w tej sprawie.

Pragnę przypomnieć, że cała ta nagonka wzięła się z trudnej do
wytłumaczenia  sakralizacji  tematu  „szczepień”  (które  są
eksperymentalną  terapią  genową,  a  nie  klasycznymi
szczepionkami – przypis WM), o których najwyraźniej nie można
mówić nic negatywnego, nawet jeśli ma to pokrycie w faktach.
Na usta cisną się słowa George’a Orwella, który już 80 lat
temu mówił, że „W czasach powszechnego fałszu mówienie prawdy
jest aktem rewolucyjnym”.

Przeważająca liczba internautów staje po stronie dziennikarza,
co  pokazuje  jasno  i  wyraźnie,  że  wiele  osób  dostrzega  te
bezczelne próby manipulowania przekazem.

Autorstwo: M@tis
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl

https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/fact-checkerzy-chcieli-ocenzurowac-rymanowskiego-stali-sie-posmiewiskiem

