
Nielojalne wobec władzy media
są eliminowane
30 grudnia 2021
Pracownicy obłożonych sankcjami mediów ukraińskich wystosowali
pismo  do  wielu  organizacji  międzynarodowych  i  ambasadorów
niektórych krajów, w których dziennikarze proszą o wpłynięcie
na  sytuację  wolności  słowa  na  Ukrainie  –  informuje  kanał
telewizyjny Perszy Nezależny (Pierwszy Niepodległy).

Wcześniej prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski wprowadził w
życie  decyzję  Rady  Bezpieczeństwa  Narodowego  i  Obrony  o
sankcjach  wobec  trzech  firm  będących  właścicielami  kanałów
telewizyjnych 112 Ukraina, NewsOne, ZIK, Perszy Nezależny i
UkrLive. Właścicielem kanałów telewizyjnych Perszy Nezależny i
UkrLive jest współpracownik przewodniczącego rady politycznej
ukraińskiej  Platformy  Opozycyjnej  –  Za  Życie  Wiktora
Medwedczuka,  deputowany  do  Rady  Najwyższej,  przewodniczący
sejmowej komisji ds. wolności słowa Nestor Szufricz.

Dziennikarze kanałów telewizyjnych UkrLive i Perszy Nezależny,
nielegalnie  zamkniętych  przez  prezydenta  Wołodymyra
Zełenskiego,  wystosowali  list  otwarty  do  społeczności
światowej  –  europejskich  polityków,  urzędników  i
międzynarodowych  organizacji  dziennikarskich  –  z  prośbą  o
wpłynięcie  na  sytuację  wokół  wolności  słowa  oraz  próbę
wprowadzenia  przez  rząd  cenzury  na  Ukrainie  –  czytamy  w
komunikacie na stronie internetowej kanału.

Podkreślają, że pismo zostało dostarczone do Międzynarodowej
Federacji  Dziennikarzy,  Międzynarodowego  Instytutu  Prasy,
Sekretarza Generalnego ONZ António Gutteresa, Przewodniczącego
Rady  Europejskiej  Charlesa  Michela,  szefa  Freedom  House
Michaela  Abramovitza,  Przedstawiciel  ds.  Mediów  przy  OBWE
Teresy  Ribeiro,  Charge  d’Affaires  Stanów  Zjednoczonych  na
Ukrainie  Christiny  Quinn,  nadzwyczajnej  i  pełnomocnej

https://wolnemedia.net/nielojalne-wobec-wladzy-media-sa-eliminowane/
https://wolnemedia.net/nielojalne-wobec-wladzy-media-sa-eliminowane/


ambasador Niemiec Anki Feldgusen, austriackiego ministra spraw
zagranicznych  Alexandra  Schallenberga,  francuskiego  członka
Senatu  Jean-Louis  Massona,  francuskiego  ministra  Europy  i
spraw  zagranicznych  Jean-Yves  Le  Driana,  hiszpańskiego
ministra spraw zagranicznych José Manuela Albaresa, włoskiego
ministra spraw zagranicznych Luigiego Di Maio, niemieckiego
kanclerza  Olafa  Scholza,  szwedzkiej  minister  spraw
zagranicznych Ann Linde, wiceprzewodniczącej Podkomisji Praw
Człowieka  Parlamentu  Europejskiego  ds.  zagranicznych  Hanny
Neumann  i  belgijskiej  minister  spraw  zagranicznych  Sophie
Wilmès.

„Dziennikarze  zwrócili  uwagę  światowych  przywódców  i
organizacji  publicznych  na  fakt,  że  Zełenski  ponownie
wykorzystuje  Radę  Bezpieczeństwa  Narodowego  i  Obrony  do
własnych  celów,  tak  jak  to  było  wcześniej  z  kanałami
telewizyjnymi  112  Ukraina,  NewsOne  i  ZIK  –  zostały  one
zamknięte  decyzją  Rady  bez  odpowiedniego  procesu.  Władze
pokazały,  że  nielojalne  wobec  niej  media  są  jej  głównym
wrogiem, którego trzeba w każdy możliwy sposób wyeliminować” –
podsumowano.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/20211229/nielojalne-wobec-wladzy-media-sa-jej-glownym-wrogiem-ktorego-trzeba-wyeliminowac-16883223.html

