Nie pozwólcie na paraliż Trybunału Konstytucyjnego

Opublikowano: 17.12.2015 | Kategorie: Prawo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 632

Grupa organizacji pozarządowych, w tym Fundacja Panoptykon, skierowała do wszystkich posłów i posłanek apel dotyczący proponowanych zmian w ustawie o Trybunale Konstytucyjnym. Jesteśmy przekonani, że przyjęcie tych rozwiązań doprowadzi do paraliżu Trybunału Konstytucyjnego i sprawi, że nie będzie on w stanie realizować swojej roli strażnika Konstytucji. Niestety prace nad zmianą ustawy są prowadzone w takim tempie, że trudno o merytoryczną dyskusję nad proponowanymi rozwiązaniami. Dlatego postanowiliśmy zaapelować do naszych reprezentantów w Sejmie o rozwagę i powstrzymanie się od przyjmowania tak kontrowersyjnych rozwiązań. Niżej publikujemy treść apelu.

“Szanowni Posłowie i Posłanki! Szanowni Państwo!

Trybunał Konstytucyjny jest instytucją, która ma stać na straży praw i wolności obywateli. Większość spraw, które rozpatruje, dotyczy codziennego życia Polaków – wysokości kwoty wolnej od podatku, rekrutacji do szkół i przedszkoli czy wolności zgromadzeń. Proponowane zmiany uniemożliwią Trybunałowi realizację tej ważnej roli, a co za tym idzie negatywnie wpłyną na sytuację wszystkich obywateli.

Wejście w życie proponowanych w ustawie o Trybunale Konstytucyjnym zmian doprowadzi do paraliżu prac tej instytucji. Projekt zakłada, że w większości spraw Trybunał wydawać będzie wyroki w pełnym, minimum 13-osobowym składzie. Trybunał rozpatruje co roku po kilkadziesiąt skarg konstytucyjnych, pytań prawnych oraz wniosków. Obecnie większość z nich rozpatrywana jest przez składy kilkuosobowe. Wymóg każdorazowego orzekania w pełnym składzie radykalnie przedłuży termin oczekiwania na rozstrzygnięcie. Ta zmiana będzie dotyczyła również wszystkich spraw, które są obecnie w toku.

Kolejna zmiana zawarta w projekcie – wymóg stwierdzania niekonstytucyjności ustaw większością 2/3 głosów, zamiast zwykłą większością – doprowadzi do tego, że w najtrudniejszych, kontrowersyjnych sprawach, wyrok może w ogóle nie zapaść.

Prace nad zmianą ustawy o Trybunale Konstytucyjnym prowadzone są w wielkim pośpiechu, który ogranicza możliwość zajęcia stanowiska przez obywateli, w tym ekspertów i organizacje społeczne. W sprawach fundamentalnych dla ustroju Rzeczypospolitej oraz praw obywateli niezbędny jest namysł i rozwaga, a nie wyścig z czasem i praca w nocy.

Wątpliwości dotyczące proponowanych zmian szczegółowo omawia załączona opinia prawna przygotowana przez Helsińską Fundację Praw Człowieka.

Apelujemy o powstrzymanie się od przyjmowania zaproponowanych w tej ustawie rozwiązań, a także o przeprowadzenie prac legislacyjnych z należytą rozwagą i w sposób umożliwiający poważną i merytoryczną dyskusję.

Szanowni Posłowie i Posłanki, prosimy Was, nie dawajcie nam w prezencie na Święta ustawy, która uderza w prawa i wolności obywateli.

Amnesty International
Fundacja Batorego
Fundacja ePaństwo
Fundacja Panoptykon
Helsińska Fundacja Praw Człowieka
INPRIS – Instytut Prawa i Społeczeństwa
Instytut Spraw Publicznych
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Stowarzyszenie Interwencji Prawnej”

Źródło: Panoptykon.org


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

47 komentarzy

  1. Wadera 17.12.2015 11:33

    Precz z czerwonym trybunałem. A Fundacja Batorego to przecież sam George Soros. Chce doprowadzić do majdanu u nas, tak jak zrobił to na Ukrainie. Petru to jego człowiek niestety.

  2. MB 17.12.2015 11:51

    @Wadera Zgoda. Jeśli fundacja Batorego zaczyna bronić polskiej konstytucji, to znaczy że albo z konstytucją coś jest nie tak, albo to pretekst do grubszego przekrętu. Ten sam Soros, który Polsce ćwierć wieku temu zasponsorował tzw. demokrację i “wolny” rynek, ostatnio zalewa Europę “uchodzcami”. W Polsce, gdzie zaprowadzanie wolności i demokracji przy użyciu islamistów się nie uda, próbuje zrobić to na modłę ukraińską. Fundacja czy Petru to narzędzia prawie jawnie używane do destabilizacji państwa. Z drugiej strony jednak jest PiS, który już niejawnie służy tym samym panom, więc nic dobrego z tego nie wyjdzie.

  3. tosshi 17.12.2015 14:51

    @MB no Petru to ewidentnie człowiek banków i korporacji. Wystarczy go posłuchać. Broni i będzie bronił ich interesów pod pretekstem obrony demokracji. Nawet uchodźców chciał brać wszystkich jak leci. PIS natomiast dla uchodźców powiedział nein, chcą opodatkować banki i market. Patrz jak to w nich uderzy. Dla niech lepiej jest w Polsce zrobić drugi majdan i odsunąć pis od władzy i dać petru z nowoczesną (dlatego już wygrywa w sondażach). Problem jest tylko jeden ludzie już nie są tacy głupi. Nie lubie pisu ale na chwile obecną to jest dla nas niejlepsze rozwiązanie.

  4. agama 17.12.2015 14:57
  5. W.W. 17.12.2015 15:31

    A gdzie był ten Trybunał, gdy kradziono nam emeryturę?
    A gdzie był ten Trybunał, gdy zabierano nam kasę z OFE?
    A gdzie był ten trybunał, gdy religia katolicka stała się przedmiotem maturalnym?
    A gdzie …
    .
    .
    .
    .
    Przykładów można mnożyć.

  6. Wadera 17.12.2015 15:36

    Ja też uważam, że pis teraz to najlepsze rozwiązanie. Kaczyński i Macierewicz to zaprawieni w boju politycy. Skoro czerwone świnie tak kwiczą, że odciąga się ich od koryta, to znak że rzeczywiście mamy do czynienia z poważną zmianą. Banki i hipermarkety też kwiczą. A im bardziej panikują Niemcy, tym bardziej utwierdzam się w zdaniu że wreszcie Polska dźwiga się z kolan i staje się suwerennym państwem. Wreszcie przestaniemy im robić “łaskę” i lizać buty ludziom pokroju Angeli lub Schultza.
    Gdy już oczyścimy się dzięki pisowi z pasożytów, to wtedy możemy sobie pozwolić na ludzi typu Kukiz (głosowałam na niego w wyborach prezydenckich), wierzę że ten facet chce jak najlepiej dla nas. Ale najpierw pis musi tutaj posprzątać ten cały czerwony syf. I mam nadzieję, że zabiorą się za to gó..no buldożerem, a nie tak jak wtedy łopatką. Zaczęli ostro i dobrze.

  7. smerf 18.12.2015 02:20

    Że też muszę się ciągle logować i dawać głos….

    wadera
    Czy ty nie jesteś aby klonem posłanki K. Pawłowicz?

    w.w.
    Masz rację. Ale tylko w temacie: “A gdzie był ten trybunał, gdy religia katolicka stała się przedmiotem maturalnym?”
    W temacie emerytur przypomnę ci, że TK potraktował emerytów służb specjalnych z czasów PRL-u ewidentnie po macoszemu. Ustanawiając dla nich przelicznik 0,7%, a więc poniżej przelicznika 1,3 %, jak dla kryminalistów, dał plamę na całej linii (patrz: uzasadnienie wyroku w tej sprawie ustami prezesa A. Rzeplińskiego). To była w najczystszej postaci zagrywka polityczna realizująca wytyczne zarówno PO jak i PiS. W tej materii PO-PiS odniósł triumf na całej linii. Tylko czy aby na pewno postąpiono uczciwie wobec SB-ków zweryfikowanych w 1990 roku obiektywnie i pozytywnie?
    Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów! Piszę tak, bo wiem coś o tym…
    Ale jakie to ma znaczenie? Historię piszą zwycięzcy i problemy maluczkich nie są dla nich istotne.
    Jak rewolucja to rewolucja!
    A ona teraz się dzieje. Oby tylko zwycięzcy nie zechcieli ucinać głów tym, którzy byli jej współautorami (patrz: casus Rewolucji Francuskiej).
    Per aspera ad astra! Prawda zwycięży!

  8. Prometeusz 18.12.2015 08:38

    Poprawka:

    Apeluje o to obecna neomiedzynarodowka gramscistowska ustami ust George’a Sorosa… 😉 Duza to roznica: Organizacje Spoleczne – a George Soros, KE itp., itd…

  9. Prometeusz 18.12.2015 08:44

    @ smerf:

    Cyt.: “(…) Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów! Piszę tak, bo wiem coś o tym… (…)” – w SA, SS, NKWD i in. tez bylo mnostwo takich Petelickich, co to tam wstepowalo ‘robic dobre uczynki’ – moze zrehabilitujmy ich wszystkich za uczestnictwo i juz…? Co tam SA czy SS – byly pelne dobrych Niemcow! (I Ukraincow i Zydow…) – a juz tym bardziej SB 😉

    Co do wytycznych PO i PiS -> creme de la creme przynajmniej od 1985 jest WSI/Informacja Wojskowa/polskie WCzK – jak zwal, tak zwal – zas SB poszla na smietnik historii. Wiec SB’ka mozna bic, niczym kiedys czarnego luda. Zreszta – na lewiznach tak sie oblowili, ze im tam brak emerytury uszczerbku na zdrowiu nie wywola… 😉

  10. Wadera 18.12.2015 11:52

    @smerf chyba wolę być klonem Pawłowicz niż tak jak Ty klonem Komorowskiego chłopie. Biedni ci SB-cy…
    “Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów! Piszę tak, bo wiem coś o tym…”
    A Kiszczak “był człowiekiem honoru” – A. Michnik vel Szechter.
    O rany, ręce opadają…
    Dołącz jeszcze do KODu bronić tych biedaków SBckich patriotów wraz z pożytecznymi idiotami, lemingami i opłacanymi typkami. Broń ich niskich emerytur, broń Rzeplińskiego – bardzo bezstronnego sędziego z PZPR, co to startował w wyborach z list PO i sam decyduje w sprawie TK. Bardzo to jest honorowy człowiek, choć pewnie Kiszczakowi do pięt nie dorasta co?
    Facepalm…
    Myślę jednak, że trafiłeś na nieodpowiedni portal, na onecie, newsweeku lub GW będzie Ci lepiej. Nie będziesz musiał ciągle się logować by “dać głos”. Prawie wszyscy tam będą Ci przyznawać rację. Oprócz paru klonów Pawłowicz…

  11. Wadera 18.12.2015 12:04

    @smerf I jeszcze jedno. Przeczytaj sobie choćby “Z mocy bezprawia” Sumlińskiego. O SBckich patriotach. Wśród zabójców ks. Jerzeg Popiełuszki rówież byli wielcy patrioci. Oni to przecież robili dla dobra Polski wszystko, a teraz mają biedni głodowe emerytury. I być może z za małymi honorami jednak są chowani na Powązkach…

  12. adambiernacki 18.12.2015 12:18

    Esbek nie jest patriotą polskim to dwa sprzeczne pojęcia to tak jakby powiedzieć, że wielu volksdeutschów było patriotami :-)) Mógłby być polskim agentem gdyby funkcjonował w strukturach podziemia bo międzynarodowe układy wywiadowcze to odrębna sprawa. Uśmiałem się. Zauważyłem, że oni często w to wierzą nawet lub pielęgnują w sobie wyparcie w czym pomaga im zainstalowany programik. Obserwowałem i obserwuję efekty indoktrynacji. Każdy PRLowski indoktrynowany mechanizm jak mantrę powtarza pewne formułki. Ja je wszystkie rozpoznaję podobnie jak mechanizm konfrontacji słownej zazwyczaj podręcznikowo prowadzony i okraszony emocjami. To jest tak, że rozpoznaje się natychmiast takiego człowieka podobnie jak innych z wypranymi mózgami takich jak katol, amwayowiec-haerowiec itp.

  13. Wadera 18.12.2015 12:39

    Zgadza się @adambiernacki. Ach, gdyby tak ludzie otworzyli się na Prawdę i poczuli ją całym sobą. Przestali tłumić ją w sobie. Ale niektórym łatwiej żyje się w kłamstwie, wygodniej i bez odpowiedzialności za swoje czyny. I ta indoktrynacja. Oczyścić umysły z propagandy, ściemy i iluzji jaką serwują nam wątpliwe “autorytety”. Gdy otwierasz się na Prawdę, sypie się ta cała iluzja. Nagle jesteś nikim, dla mnie to był mega szok. Najpierw gdy ujrzałam, jaki obrzydliwy program zaszczepił mi KK (choć i tak uważam, że lewackie pranie mózgu jest jeszcze gorsze jeżeli chodzi o życie w rodzinie na przykład). Zakłamana czarna sekta ( zresztą jak wszystkie religie). Potem widziałam jeszcze mnóstwo wstrętnych programów, pięknie indoktrynują.
    Ale niektórym jest wygodnie wspierać i pielęgnować w sobie te programy, okłamując siebie i fałszując historię, np. teoriami pt.: “Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów!”. Kogo ktoś taki próbuje przekonać? Przede wszystkim siebie… Sam stara się w to wierzyć, bo co jeśli ten fałsz i iluzja się zawali? Stanie twarzą w twarz z zatrważającą Prawdą. A prawda jest taka, że nie można być Esbekiem patriotą, tak jak napisałeś.

  14. Czejna 18.12.2015 13:45

    – smerf
    “Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów!”
    I dlatego polowali na swoich?
    Pewnie z patriotycznego obowiazku, zupelnie jak osoby z ponizszego linku:
    https://www.youtube.com/watch?v=5Oe04XRjFIQ
    Chyba nie musze dodawac jakiej przemoznej sile atorytetow ulegali.

  15. adambiernacki 18.12.2015 14:06

    Wadera – Dziękuję Szanownej Pani. Instynktowne mechanizmy obronne są naturalną rzeczą ale często mamy tu do czynienia z czymś innym bardziej złożonym a najtrafniej rzecz ujmując: zmodyfikowanym. Polega to na opracowanych oficjalnie na potrzeby chwili ale tak naprawdę starożytnych metodach kontroli umysłu. Np. jeden z najczęściej używanych(świadomie bądź nie) przez indoktrynowanych sowiecko tekst, że „Historię piszą zwycięzcy” jest objawioną prawdą przecież. Oczywiście on to w tzw. rozmowie, która w rzeczywistości rozmową nie jest przytoczy zawsze. Przyjrzyjmy się jednak dokładniej funkcji tej niewątpliwie przenikliwej sentencji towarzyszowi Stalinowi przypisywanej. Pozwala ona wytłumaczyć sobie, że Historia jest nic nie warta, bo i tak jest nieprawdziwa a przy okazji uderzyć tym w rozmówcę gdybyż tylko przyszło mu do głowy przytoczyć fakty historyczne. To tylko jeden z wielu przykładów rozumowania oraz swego rodzaju używania narzędzi. Zawsze starałem się nie osądzać zbyt pochopnie ludzi, bo życie bywa trudne i czasy ciężkie bywają a i słabości człowiek jest pełen. Z czerwonymi spotykałem się przez całe życie w pracy czy przy stole mam starych znajomych czerwonych i młodych kolegów socjalistów, z którymi dyskutuję. Nie jestem zindoktrynowany dlatego nie mam zainstalowanego jakiegoś nieprzystępnego veta umysłowego. Natomiast kiedy mam do czynienia z robotem czy czerwonym(„W głębokiej trosce o dalszy rozwój zasadniczego zwrotu, który się dokonał w zakresie konsekwentnego realizowania określonych decyzji podjętych we właściwym czasie na skutek jedynie słusznych uchwał w oparciu o konsekwentne umacnianie konkretnych kroków przywracających zdecydowane zabezpieczenie podstawowych kierunków rozwoju produkcji założeń programu dalszego umacniania bazy materiałowej na gruncie postanowień stawiających szereg istotnych propozycji stojących w centrum zainteresowania władz wdrażających powyższy pakiet spraw”-proszę zwrócić uwagę na podobieństwo do nowomowy HRowskiej czy języka używanego przez polityka). czy katolskim ortodoksem używającym zaklęć miast polisz lengłidż podobnie jak sekciarz HRowy to się nie dogadamy, bo mówimy innymi językami. I to jest właśnie moim zdaniem Wieża Babel.

  16. Wadera 18.12.2015 16:16

    adambiernacki, wszyscy jesteśmy pod wpływem mind control od wieków. Widać to na każdym kroku. Świetny przykład podałeś z tym tekstem,że „Historię piszą zwycięzcy” – jakże często to słyszymy. I Wieża Babel…
    Ja nie potrafię zrozumieć jednego. Jak ofiary komunistów mogą bronić i kryć swoich oprawców, a nawet usprawiedliwiać ich obrzydliwe zbrodnie i bić im pokłony? Widzę to na przykładzie moich rodziców, którzy przecież są dobrymi
    i uczciwymi ludźmi, nienawidzącymi komuchów, a jednocześnie głosując na nich w wyborach. To jakiś absurd, paranoja! Cała moja rodzina przedstawia im fakty, pokazuje że są okradani, oszukiwani, że cały czas żyjemy w postkomunizmie, że głosują na ludzi, dla których autorytetami są Jaruzelski, Kiszczak, Urban, Michnik. Złodzieje, oszuści i zdrajcy. Do moich rodziców nie dociera na przykład to, że Wałęsa to tw.Bolek. Uważają, że to największy bohater narodowy, równy niemal Piłsudskiemu. Że Gwiazdowie czy Walentynowicz to karierowicze i oszołomy. Co się z nimi porobiło? Oglądają te TVN, mózgi wyprane do cna, niedługo stwierdzą że największym Polakiem był Jaruzelski. Stali się ślepi na prawdę. Moje dzieci są zdezorientowane, bo w głowach im się to nie mieści. Ja uczę ich prawdy, ale ta prawda nieco się rozmija z tym co mówią dziadkowie i telewizory u dziadków (my tv nie posiadamy z własnego wyboru). A przecież oni powinni najlepiej pamiętać te czasy i być wyczulonym na każdą propagandę i kłamstwo. Moje dzieci pewnie myślą: “A mama? Cóż mama może pamiętać z tych czasów skoro była jeszcze dziewczynką?”. Ale mimo wszystko w głębi serca dzieci są w stanie odróżnić fałsz od prawdy i proszą mnie o więcej rozmów na ten temat. Moim marzeniem jest, aby moje dzieci były wolne i szczęśliwe. Żeby nie były kolejnymi baranami do strzyżenia i porzucając swój skafander odchodząc z tej planety, zostawiły ją lepszą niż zastały.
    I żeby były odporne na mind control, pranie mózgu.

  17. robi1906 18.12.2015 16:47

    A dlaczego polakom powtórzę to jeszcze raz Polakom którzy byli esbekami
    odmawiać patriotyzmu ? .
    Przecież z funkcji swojej pracy bronili państwo Polskie przed zagrożeniem zewnętrznym jak i wewnętrznym .

    Ale w związku z tym należy zapytać czy PRL jako państwo służyło narodowi czy nie
    a jeśli nie
    to czy w takim razie można służbę u obcego mocarstwa (CIA opłacające Solidarność )
    traktować jako patriotyzm ? .

    Ja już od pewnego czasu nie oceniam tak historii i obecnie współczesności przez narzuconą odgórnie manipulację
    a mianowicie na dzielenie historii Polski na komunizm czy kapitalizm ,

    tylko oceniam konkretnie z nazwiska i z narodowości co zrobił dla tego kraju
    i co mi wyszło ,
    już piszę
    w tzw ” komunie ” mimo zażydzenia było sporo polaków którzy zrobili coś dla tego narodu i państwa
    a od 25 lat we “władzach” widziałem tylko jednego Polaka i był nim pan Lepper ( i za to został powieszony ) .

    A co do zabójstwa Popiełuszki ,
    oceniam to tak samo jak kopalnię Wujek czy Grudzień 70′ ,
    czyli jako prowokację żydowskich służb do obalenia państwa polskiego poprzez nieracjonalne użycie siły w stosunku do zagrożenia (trochę inaczej było przy Grudniu ale to ta sama zasada ).
    Te czyny “wkurzały” społeczeństwo i przemiany gotowe .
    To samo tylko w pigułce było na ukraińskim Majdanie .

  18. beth 18.12.2015 18:06

    Oto w jaki sposób młodych patriotów socjalizowano za poprzednio miłościwie panującej władzy P.O.

    https://www.youtube.com/watch?v=7YZi0P98fD0

  19. Wadera 18.12.2015 18:43

    beth dziękuję Ci za ten film. Wzruszyłam się do łez, takich młodych ludzi nam potrzeba. I żaden z nich by nie powiedział: „Wierz mi: pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów!” lub “A dlaczego polakom powtórzę to jeszcze raz Polakom którzy byli esbekami odmawiać patriotyzmu ? Przecież z funkcji swojej pracy bronili państwo Polskie przed zagrożeniem zewnętrznym jak i wewnętrznym .”.
    Dla nich prawda jest prosta i nikt im nie wmówi, że zabijanie i prześladowanie prawdziwych patriotów jak np. śp.Popiełuszko jest “bronieniem państwa Polskiego przed zagrożeniem zewnętrznym jak i wewnętrznym .” tak jak określił to właśnie robi1906
    To zakłamywanie historii i ochrona sbeckich czterech liter. Koniec kropka.

  20. robi1906 18.12.2015 19:22

    Mi tam łzy z oczu nie poleciały ,
    ale kibice Legii mają u mnie szacunek za “Kosowo jest Serbskie ” ,
    nie wiem czy nie jest to wyrwane z kontekstu ale jeśli kibice stawali za strajkującymi górnikami i hutnikami to też to popieram .

    No dobrze ale wracając do patriotyzmu i to do tego prawdziwego a nie jakiegoś esbeckiego ,
    to wytłumacz mi droga Wadero dlaczegóż to uważasz jednego z kapłanów żydowskiego boga Jahwe za “prawdziwych patriotów jak np. śp.Popiełuszko ”
    , co takiego zrobił ten człowiek ? ,
    czy może zbudował jakąś fabrykę czy może zbudował szpital za swoje pieniądze albo schronisko dla zwierząt ? .
    a może prawda jest taka że pitolił tylko z ambony “jaka z tej komuny zła kobieta była ? ” .
    No proszę odpowiedz mi jak jest różnica między “prawdziwym” patriotą a tym esbeckim i naprawdę postaraj się nad odpowiedzią bo ja mam już więcej niż sześć latek i już dawno przestało mnie bawić zlizywanie pianki z “kolan ” proboszczowskich .

  21. kudlaty72 18.12.2015 20:17

    @robi1906
    KK oczywiście ten przed soborowy i judaizm to dwie różne religie,nie wiem dlaczego to mylisz.Jedna czci Trójcę Swiętą ,a druga antychrysta to chyba oczywiste.
    Na Popiełuszkę może nie patrz przez pryzmat KK tylko jak na zwykłego faceta,który przeciwstawił sie oprawcom choć nie musiał i za te ideały odebrali mu życie.Nie każdego stać na takie ryzyko i poswiecenie.

    @Wadera
    Z tym Piłsudskim to troche przesadziłaś.

  22. robi1906 18.12.2015 20:52

    kudlaty72
    odpowiem szybko bo muszę już kończyć ,
    sobór to sobór a do religii ma się tak jakby ministranci chcieli nauczać religii proboszcza ,
    jest jeden bożek żydowski , jedna prawdziwa w niego wiara (czyli judaizm )
    i to co moim zdaniem zrobił Senchydryn ( lub to co rządziło ówczesnymi Izraelitami ) wymyślili powiązane religie monoteistyczne czyli chrześcijaństwo i islam .

    Popiełuszko , dlaczego został zabity ?
    już ci wyjaśniam
    Po stanie wojennym społeczeństwo się uspokoiło , nie było zadym strajków i et.c,
    więc co było żydom potrzebne ?
    zabójstwo
    najlepiej głośne i bezsensowne
    i to dostali .

    I naprawdę ty jeszcze wierzysz w jakieś ideały tych zdrajców z Solidarności ,
    rozejrzyj się po Polsce przecież ideały ich walki z komuną zwyciężyły .
    Pierwszy premier żyd
    Drugi premier żydówka
    Pierwszy prezydent podnóżek żydowski
    Drugi prezydent żyd
    Trzeci prezydent żyd
    mam ci cytować dalej ..?

  23. Wadera 18.12.2015 21:22

    robi1906
    Po pierwsze żeby było jasne: nie obchodzi mnie kim był śp.Popiełuszko (mógłby być nawet pastafarianinem czy jak oni się tam zwą). To jest akurat najmniej istotne i nie lubię przekręcania kota ogonem – to samo było z aferą taśmową: według mendiów nie ważne było co nagrano, tylko kto nagrał…
    No więc nie wiesz co takiego Popiełuszko zrobił? Przede wszystkim protestował przeciw aktom bezprawia i przemocy, wspomagał ludzi prześladowanych i skrzywdzonych, wspierał strajkujących robotników, dawał im nadzieję i otuchę. Burzył komunistyczny system. Zginął za to, abyś mógł tu wypisywać takie dyrdymały.
    Często zdarza się, że jakaś idea choć nie materialna, ważniejsza jest niż fabryki, szpitale lub schroniska dla zwierząt. Powinieneś o tym wiedzieć. Jakaś idea dla jednych jest mobilizująca i wzniosła, a dla innych niebezpieczna. Ta szerzona przez śp. Popiełuszko była niebezpieczna dla SBeków, a bardzo ważna dla zwykłych, ciemiężonych obywateli. Ambona bardzo mu w tym pomogła i choć uważam że KK zrobił wiele złego na tej Ziemi, to jednak w czasach komunistycznych zrobił też wiele dobrego. I to tam zbierali się wszyscy dobrzy i uczciwi ludzie, tam było dla nich wsparcie i pomoc, nadzieja.
    A powiedz proszę, kim Ty jesteś żeby obrażać już nie żyjącego człowieka, który oddał swoje życie, by nasze pokolenie wyszło z tego bagna.
    Po drugie nie rozumiesz, że będąc SBekiem nie można być jednocześnie patriotą? To dwie wykluczające się opcje. Gnębienie, inwigilacja i mordowanie Polaków na rozkaz oprawców i okupantów sowieckich nazywasz patriotyzmem? No stary, nie rób sobie jaj… naprawdę czuję się jakbym rozmawiała z sześciolatkiem. Nawet mój młodszy syn, który już sześć lat skończył co prawda, zna różnicę i znaczenie słowa SBek a patriota. Jeśli nie chce Ci się czytać, to posłuchaj sobie troszkę Sumlińskiego na YT. Kto jak kto, ale on chyba najwięcej wie i ujawnia na temat śmierci Jerzego Popiełuszki i SBeków. Posłuchaj i przemyśl dwa razy.
    A i jeszcze jedno. Mam swoją teorię nt. rzekomego boga Jahwe. Uważam, że jest to jakiś byt o nieczystych intencjach, który podszywa się pod bezosobowego Stwórcę-Życie. Natomiast Jezus, nauczyciel duchowy i buntownik, którego traktuję prawie na równi z buddą Gautama Siddhartha miał na myśli tego Stwórcę-Życie.
    Do buddy mi jednak bliżej, bo mówi bliższym mi językiem o stanach, które i mi było dane doświadczyć swego czasu, spontanicznie, gdy nawet jeszcze się tym nie interesowałam. Tak więc jak widzisz, daleko mi do “zlizywania pianki z „kolan ” proboszczowskich” – podobnie jak Tobie.

  24. Wadera 18.12.2015 21:27

    kudłaty 72 – to nie ja przesadziłam, tylko moi rodzice. Oni naprawdę tak myślą i co ja poradzę?

  25. adambiernacki 19.12.2015 00:35

    Wadera – 🙂 Normalne. Dziwić się można a rodziców kochać trzeba bo zazwyczaj na to zasługują:-) Dzieci esbeków też kochają rodziców zazwyczaj.
    Jeśli chodzi o metody, o których pisałem to pamiętaj, że zindoktrynowani zawsze zarzucą ci, że byłaś za młoda a nie wiesz co się działo pod Grunwaldem bo cię tam nie było itp. Podobnie zabieg typowy dla tej metodologii zastosował świadomie mniej lub bardziej robi1906 właśnie z podkreślaniem domniemanej polskości esbeka a wręcz jego wzorcowego patriotyzma:-)) robi1906 wypchnął też Żyda przed szereg jako wroga zastępczego zgodnie z potrzebą chwili…tylko skąd ci najgorsi Żydzi przyszli…i kogo przyprowadzili…?
    Teraz trzeba by użyć terminów paranoja, teoria spiskowa co nie?:-))
    Dlaczego potępiać Polaków powtórzę to jeszcze raz Polaków, którzy byli volksdeutschami? :-)) Przecie to Polacy i wężykiem, wężykiem:-))
    Ano dlatego trzeba takich potępiać, że zdradzając własny naród, własne państwo wysługiwali się najeźdzcy, który zaprowadzał tu swoje porządki w czym mu skwapliwie i odpłatnie pomagali :-)) Oczywiście mogli być jedynie bardziej “zaangażowani”.
    Nie to nie Polacy! Podobnie jak każdy żołnierz, który przechodzi na stronę wroga i wykonuje jego rozkazy przestaje być Polakiem! Ten, który bierze udział w procederze torturowania i prześladowania Polaków nie jest Polakiem! Jest zdrajcą i tchórzem! W sukienki i pończochy powinien się przebierać a nie w mundury! O takich … właśnie mowa!

  26. Wadera 19.12.2015 00:49

    adambiernacki – no jasne, że kocham moich rodziców. Ale szkoda mi ich i współczuję im. Myślę, że telewizja im strasznie namąciła w głowach, łykają każde kłamstwo, a to co się działo naprawdę jakoś wyparli z pamięci. I oni są w stanie uwierzyć nawet w SBeckich patriotów polskich. Przykre to jest, ale nic nie jestem już w stanie z tym zrobić choć próbowałam. Więc cóż mi pozostało? Oczywiście kochać ich i wspierać w codziennym życiu, odwiedzać by mieli pociechę z wnuków.
    “W sukienki i pończochy powinien się przebierać a nie w mundury!” – o tak.
    “Sbeccy patrioci” – gdyby to mój nieżyjący dziadek usłyszał… i mój śp. wujek, któremu ci patrioci powyrywali paznokcie u stóp i godzinami bili po piętach pałami, żeby na twarzy śladu nie było… Nie raz widziałam jak płakał, gdy to wspominał.

  27. kudlaty72 19.12.2015 04:56

    @robi1906
    Ja to wszystko wiem ale nie posądzam Popiełuszki,że dla dobra żydowskich interesów dał się zabić sbekom.

    Co do historii chrześcijaństwa to widzę,że jest jak du..a,każdy ma swoją.

  28. mint 19.12.2015 10:57

    “pośród owych SB-ków było mnóstwo patriotów!”

    No nie, używajmy odpowiednich słów dla nazywania faktów. Być może było trochę, kilku, jakiś mały odsetek, ale nie mnóstwo. Poznałem w życiu trzech SB-ków, żaden nie był patriotą, jeden z nich to inteligentny, wykształcony, zimny facet (w bodajże 1990 uciekł z Polski do Am. Pd., wrócił na chwilę w 1996, wtedy miałem okazję z nim porozmawiać kilka godzin), pozostali dwaj to menele, zwykli wyrobnicy.

    Józef Światło. Polak żydowskiego pochodzenia, komunista, syjonista, funkcjonariusz MBP, jedna z najważniejszych osób w stalinowskiej Polsce, morderca i zbrodniarz, tak się o nim pisze.
    Nie wiem, czy był patriotą, ale… Dla polskiego wywiadu zaczął pracować przed drugą wojną (tak, pracował dla II Rzeczypospolitej), penetrował środowiska komunistyczne. Po wojnie nasze władze londyńskie przekazały go brytyjskiemu SIS, a stamtąd trafił do CIA i stał się jednym z najważniejszych agentów operacji Splinter Factor – akcji dezinformowania Stalina i reszty. Wyrządził duże szkody aparatowi ówczesnej władzy w Warszawie i Moskwie. Można to wyguglać w angielskojęzycznych zasobach internetu, w Polsce mówi o tym chyba tylko Kossecki:
    https://www.youtube.com/watch?v=yPp-an1Lu0I

    Rokossowski był polskim patriotą, choć nie był SB-kiem.

  29. robi1906 19.12.2015 12:38

    Wadera i adambiernacki
    albo czytacie i nie rozumiecie albo czytacie to co wam pasuje co jest jeszcze gorsze .

    Powtórzę zatem jeszcze raz
    po pierwsze czyli pytanie podstawowe
    czy można uznać PRL za państwo bandyckie (moim zdaniem nie )
    wy uznajecie że tak , to chyba mamy wyjaśnione

    Po drugie czyli to co wynika z pierwszego
    jeśli uznamy że PRL był bandycki to walka z nim jest oznaką patriotyzmu
    tu jesteście zgodni i miziajcie się dalej zgodnie z tym rytmem , mi to naprawdę wisi .

    Kudłaty
    słowianizm czy to Polski czy inny dopuszcza do tego że ty możesz mieć innych bogów ,
    Słowianizm polega na wolności
    i na koniec
    co do Popiełuszki , czy wiesz o tym że jego kierowca był agentem SB ? .
    dla mnie oficjalna wersja zabójstwa kupy się nie trzyma ,
    po prostu ja już jestem dorosły stary chłop ,
    dla mnie coś takiego jak socjotechnika przestała działać kiedy zagłosowałem na Kwaśniewskiego myśląc że głosowanie na tego pseudo-lewicowca coś zmieni .

  30. lboo 19.12.2015 17:11

    W ciekawej dyskusji na temat zdrajców, proponuje najpierw ustalić kogo uważamy za zdrajcę.
    I tu widzę dwie propozycje, albo jest to ktoś kto świadomie bądź nie przysługiwał się systemowi uznawanemu obecnie za zbrodniczy. I tu pojawia się problem perspektywy czasowej, bo jeśli teraz za zbrodniczy uznaje się system komunistyczny, to jestem sobie w stanie wyobrazić czasy w których obecny system też zostanie uznany za zbrodniczy (co zresztą też jest moją opinią). I teraz osoby które walczyły ze zbrodniczym systemem żeby nas wprowadzić również w zbrodniczy system (lub jeszcze bardziej zbrodniczy) automatycznie też musiałyby stać się zdrajcami i tu dochodzimy do paradoksu że wszyscy są zdrajcami (no może poza tymi którzy nie mieli wyrobionego zdania).

    I druga opcja, zdrajcą jest ten kto świadomie działał wbrew interesowi społeczeństwa. Co moim zdaniem lepiej opisuje zdrajce. Natomiast pojawia się problem oceny, bo o ile znając kogoś osobiście dość dobrze można określić jakimi pobudkami się kieruje, to posługując się niepełnymi często stronniczymi notkami historycznymi skazani jesteśmy na spory błąd oceny.

  31. kudlaty72 19.12.2015 18:27

    robi1906
    To,że jego kierowca donosił mnie nie dziwi w końcu nikt tak pięknie nie zdradza jak przyjaciel.Prawdopodobnie jego bezpośredni przełozony w KK też donosił,takie czasy tacy ludzie.
    Coś ci nie pasuje w oficjalnej wersji,czyli co sugerujesz?Wersję z oddaniem zycia w imie interesów Izraela odrzuciliśmy czyli co?
    Może się zaćpał na popjawie z Kiszczakiem ,a potem esbecy tylko wykorzystali okazje?nie?
    Może chłopina żyje w Brazylii na dożywotniej emeryturce resortowej?Tez nie?

    Można mieć wszystko w dupie,ja to świetnie rozumiem ale jeśli ktoś oddał zycie za ideały wolnosci choć nie musiał i mógł opływać w luksusy i jeżdzić merolem to szacunek i pamieć mu sie należy jak psu micha.

  32. adambiernacki 19.12.2015 21:13

    @30 – Logika niesamowitnaja może spontaniczna no i nieco zagraniczna. Zostaw pan słowo i pojęcie system i zapomnij pan o nim na chwilę. Mowa raczej o suwerenności, niepodległości. Chodzi o najeźdzcę(okupanta), który zaprowadza swoje “porządki”. Morduje ów zdziczały prostacki zawszony chów inteligencję, elity narodu polskiego czyli wszystkich tych wrażliwych, kulturalnych, moralnych, prawych ludzi, którzy mogliby przeszkodzić swoim pojmowaniem spraw i sercem w zbrodni na narodzie polskim jaka się dokonała później. Morduje, dokonuje eksterminacji, prześladuje przez pół wieku. Niszczy społeczeństwo(choćby tworząc i potęgując podział co właśnie widzimy) i ducha narodowego. Komunizm? Nieeee o nie. Mogę najechać na jakiś kraj wyrżnąć, zgwałcić, prześladować każdego tamtejszego patriotę i powiedzieć tera ja tu jezdem patriotem? WTF? Co mamy z pianą na pyskach pluć na AK i nazywać ich terrorystami czy zaplutym karłem reakcji? itp i td. Nie ma na to zgody i nie będzie z mojej strony pókim żyw.

  33. robi1906 20.12.2015 09:05

    Proszę bardzo , piszę tu to samo od dawna to i mogę jeszcze raz .

    Komunizm to nie tylko ideologia to także ludzie którzy tę ideologię wprowadzają w życie .
    Może na początek Rosja kto tam wprowadził komunizm ?, kto tam sierpem i młotem albo strzałem w tył głowy wymordował miliony Rosjan .
    Moim zdaniem (i nie tylko ) byli to żydzi ,
    Stalin wygrywając wojnę o władzę z nimi i może zabrzmi to paradoksalnie ocalił Rosjan od unicestwienia , bo owszem mordował ich równie skutecznie ale dla niego jako psychopaty miało to ten sens że chciał ich w ten sposób hartować , stworzyć po prostu nowych ludzi .

    Teraz koniec 2 wojny i nowe porządki komunistyczne u nas , można wymienić całą listę żydów ale wystarczy przemówienie Bermana ono wszystko wyjaśni
    http://nwonews.pl/artykul

    Tylko że ja potrafię oddzielić żydów od Polaków którzy coś robili dla tego kraju ,
    potrafię oddzielić stalinowców , ubeków od ludzi którzy robili coś dla tego kraju .

    adambiernacki
    nie insynuuj mi rzeczy których nie napisałem , jeśli masz jakieś skojarzenia i chcesz mi coś zarzucić to napisz to konkretniej bo owszem generalicje akowską i rząd londyński uważam za zdrajców narodu , utopili Warszawę we krwi , tysiące chłopaków zginęło bezsensownie albo pojechało na Syberię po akcji Burza ,
    bo ca ta generalicja myślała że co zrobi Stalin jak zobaczy naszych po wyzwoleniu Wilna że co pogłaszcze ich po głowie i powie ” a to przepraszam ”
    bo nie trzeba być żadnym geniuszem żeby wiedzieć że wykopie tylko więcej grobów a skoro używasz rozumu to porównaj to do Mannerheima i Finlandii i to ci pokaże że można dbać o ludzi a nie tylko skazywać ich na zagładę .

    kudlaty72
    Uważam że kk został pierwotnie założony przez żydów świadczy o tym struktura hierarchi , uważam również że kler pomógł żydom zniszczyć państwo polskie w ich własnym pazernym interesie .
    A teraz co do Popiełuszki , czy miał jakieś szczytne ideały , nie wiem bo mnie to w ogóle nie interesuje bo jest takie mądre powiedzenie “dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane ” bo przecież efekty o to co walczył widzimy dobrze po 25 latach a jeszcze lepiej zobaczymy za kolejne 25 .
    Co do zabójstwa , oczywiście nie wiem jak było naprawdę ale wersja w której to kolesie tak go nienawidzili że postanowili go zabić wydaje mi się co najmniej absurdalna , po za tym przecież to profesjonaliści i co zostawiają żywego świadka ?

    I na koniec zdradzę ci pewien sekret , w socjaliźmie nie każdego było stać na własnego szofera .

  34. lboo 20.12.2015 09:59

    @adambiernacki: Może po prostu logika 😉

    Dla mnie wszyscy ci okupanci, począwszy od kk, potem zaborcy, potem komuna aż wreszcie teraz neoliberałowie spod znaku dolara, to jedno i to samo. To coś jak pasożyt w organizmie, pojawia się nie dlatego że my biedni uciemiężeni mieliśmy takie nieszczęście i musimy cierpieć za innych. Pasożyt pojawia się kiedy organizm jest słaby i to nie wina pasożyta że jest pasożytem, on po prostu taki jest. W każdym społeczeństwie jest pewien odsetek jednostek destrukcyjnych, takich które nie potrafią żyć inaczej jak kosztem innych. I jeśli społeczeństwo jest zdrowe i silne to pasożyt nie rozwinie się w takim. Ale jeśli w danym społeczeństwie każdy patrzy tylko nie dalej niż czubek własnego nosa to jest jak jest.

  35. adambiernacki 20.12.2015 11:35

    @lboo – Ciekawe, że większość przedwojennych ludzi lub ich wychowanków nie widzi tylko czubka własnego nosa…hmmm…kiedyż to się tak mogło porobić…? Skąd to wypełzło? Z lepianek? Z e schowków jakich? Może to ten pasożyt?
    Jeśli chodzi o pierwsze zdanie to chodzi o jednych i tych samych i to kogoś na rzy mam wrażenie tylko nie wiem czy na erzet czy samo;-) Rzymianie? Żużlowcy? A poważnie to skoro to okupanci to zgadzasz się, że okupant to wróg i nie należy mu pomagać?

    Takie pytanie jeszcze mam do Ciebie. Czy uważasz, że jeśli organizm jest słaby czy ułomny wręcz to powinien raczej…nie przeżyć? Tak z ciekawości pytam.

    robi1906 – a j tam, że ja coś inseminuje:-)

  36. lboo 20.12.2015 11:56

    @adambiernacki: Bardziej na s, niż na rzy. Choć pasożyt mógłby sugerować coś innego 😉 Obawiam się jednak że to tylko wierzchołek góry lodowej, a gdzieś wyżej jest ktoś kto jest w stanie planować na setki lat do przodu, na co wskazują wszelkie poszlaki.
    I z drugiej strony, bardziej widzę tu problem w ideologi która zawładneła pewną grupa ludzi na s, a nie koniecznie jakąś konkretna grupą ludzi, która pewnie zachowywała by sie inaczej gdyby wyznawała inna ideologię.
    I z trzeciej strony 😉 Zawsze można potraktować taką ideologię jako wirusa, który powoduje stan zapalny, złe samopczucie, ale też pomaga oczyścić oranizm z najsłabszych komórek, lub zmutowanych działających na jego niekorzyść.
    Wystarczająco skomplikowałem temat? 😉

    “A poważnie to skoro to okupanci to zgadzasz się, że okupant to wróg i nie należy mu pomagać?”

    Staram sie jak mogę walczyć z wrogiem. Problem w tym jak go precyzyjnie okreslic, bo im wiecej wiem, tym większe mam wątpliwości. Druga rzecz, chcemy walczyć o wolność, czy walczyć żyby się zemścić. Bo jeśli to drugie to może okazać się że kręcimy sie w kółko i nasz obecny okupant własnie się mści na nas za coś w dalekiej przeszłości co zaginęło w mrokach dziejów.

    “Takie pytanie jeszcze mam do Ciebie. Czy uważasz, że jeśli organizm jest słaby czy ułomny wręcz to powinien raczej…nie przeżyć?”

    Moim zdaniem to nie kwestia powinności, czy jakiejkolwiek decyzji. Funkcjonujemy w świecie ograniczonym pewnymi prawami, a wiec każde działanie ma swoje konsekwencje z punktu widzenia tych praw. Jeśli skoczysz na asfalt z 10 piętra to pewnie nie przeżyjesz, ale nie jest to kwestia mojej decyzji a raczej nieubłaganych praw fizyki.

  37. robi1906 20.12.2015 16:48

    mint
    naprawdę dałeś tym linkiem ciekawego gościa ,
    co prawda miałbym kilka uwag (bo nie wiem dlaczego nie używa słowa żyd tylko jakieś eufemizmy , ale całość jak najbardziej pożyteczna i stwierdzam to dopiero po drugiej części jak będzie dalej to nie wiem ) ale jakby kto chciał zobaczyć jak wyglądała nasza historia współczesna to jest tak jak mówi ten koleś .
    Oczywiście z jakimś tam wachlarzem bezpieczeństwa bo jak zawsze powtarzam ludzie myślcie sami ale wasza wiedza nie może być na początku zbudowana na ideologii czy wierze musicie swoją wiedzę o świecie i historii budować na faktach a dopiero z tych faktów wyciągać wnioski nigdy odwrotnie , powtórzę to jeszcze raz nigdy odwrotnie .

  38. kudlaty72 20.12.2015 20:30

    robi1906
    ” czy miał jakieś szczytne ideały , nie wiem bo mnie to w ogóle nie interesuje” to może zanim się kogoś opluje warto by się dowiedzieć? czy nie?

    “Uważam że kk został pierwotnie założony przez żydów świadczy o tym struktura hierarchi” to wojsko też założyli żydzi bo struktura podobna?

  39. adambiernacki 20.12.2015 21:03

    lboo – Poruszyłeś niezwykle ważną w tym kontekście i fundamentalną w ogóle kwestię zemsty. W tym kontekście nie chodzi mi o zemstę (czego obawia się najbardziej druga strona) ale o sprawiedliwość, bo na razie to ofiary są nadal gnębione, opluwane i wyśmiewane a na to nie można pozwolić. Nie można pozwolić na to żeby w wyniku swego złoczyństwa cwaniak zbudował sobie pałac za ukradzione dobra i zasiadł tam na tronie oznajmiając z pogardą, że on teraz rządzi okradzionymi. Kupił sobie herolda lub zastraszył by ten ogłaszał wszem i wobec o świętym autorytecie złoczyńcy. I tu dochodzimy do fundamentalnego pytania o zemstę mścić czy nie mścić? Ociec mścić? Mścić! 🙂 Zemsta w pewnych sytuacjach jest konieczna. I tak…czasem z kości powstaje mściciel. Pytanie właśnie o to w kogo mściciel uderzy i czy rzeczywisty winowajca, który może być ukryty sam wskrzeszenia mściciela nie dokonał. Więc odpowiadam sam sobie niejako. Furia jest ślepa a zemsta bystra i cierpliwa.

  40. robi1906 21.12.2015 11:45

    kudlaty72
    kogo ja twoim zdaniem opluwam ? , jesteś następny w tym że chcesz widzieć tylko to co chcesz widzieć i dodając to czego nie napisałem po to tylko żeby udowadniać na siłę to że ty masz rację ? .

    Może tobie to pasuje że wystarczy kogoś nazwać super patriotą i stawiać mu pomniki za to tylko że jest proboszczem i charczy na “komunę ” ale dla mnie to za mało i zauważ ja tobie nic nie zarzucam że tak myślisz , bo masz do tego słowiańskie święte prawo wolności myśli .

    A skoro tak się domagasz co naprawdę myślę o Popiełuszce żebyś mógł się przyczepić to napiszę to niżej i to możesz cytować a nie wymyślać .

    Kiedy krzyczałem “precz z komuną ” byłem 20-letnim najduchem bez pojęcia o świecie , wiedziałem tylko to co uważałem za prawdę bo tylko młodzi albo idioci uważają że wiedzą wszystko , miałem prawo zostać zrobiony w hu…
    bo nie znałem osobiści ani Wałęsy ani żadnego żyda z KOR-u
    ale Popiełuszko ich znał i co był taki tępy że nie wiedział co nam żydzi gotują ? .
    Nigdy nie pił z nimi wódki ?
    Co uważasz że wszyscy oni tak się pilnowali żeby żadne słowo im się nie wymksnęło i żeby im się nie urwał z haczyka i nie doniósł innym Polakom co żydzi tak naprawdę nam gotują ?.

    Kiedyś dałem tu cytat Polaka organizatora strajku w jednej z kopalń śląskich bodajże z roku 80-tego o tym jak się spotkał z KOR-em na dodatek z Giedroyciem ale bez Wałęsy i co wyszło ,
    jak to żydowskie towarzystwo wypiło i przestali udawać “patriotów” to powiedzieli mu wprost
    ” my was zniszczymy ” i to nie była groźba tylko przepowiednia
    realizację tego właśnie widzimy
    ten list krąży w sieci (a może istnieje jakieś archiwum i może admin na twoją prośbę wklei chociaż jest taki problem jak to wyszukać ?) ,

    A teraz napiszę to wolniej i dobitniej żebyś mógł to cytować to co ja napisałem osobiście .

    Każdego Polaka który uczestniczył w zniszczeniu państwa polskiego uważam za jeśli nie zdrajcę to za tępego wała który poprzez niedostrzeganie gołych faktów albo przez zaniechanie pomógł żydom zniszczyć naród Polski i to się tyczy każdego od Wałęsy przez Popiełuszkę do każdego innego będącego na szczycie piramidy zwanej “Solidarność” .

    Chyba że istnieje jeszcze taka możliwość że Popiełuszko został wykończony przez Episkopat bo wiedział jaka jest prawda i już dalej nie chciał z tym żyć ani w tym uczestniczyć ? .
    Być może tak było ale to chyba najmniej prawdopodobna wersja przyczyn lub motywów zabójstwa .
    Bo jak widzimy z życia kler dobrze się obłowił na sojuszu z żydami .

    I na koniec
    Nie wiem czy wojsko założyli żydzi , może też tak świadczy o tym że im głupszy tym lepszy , wystarczy tylko pozbyć się myślenia i ślepo wykonywać najbardziej absurdalne rozkazy albo ginąć milionami jak z 1 czy drugiej wojnie a ci którzy naprawdę rządzą czyli sztab siedzi sobie na tyłach i żyje .

    Czy kk jest żydowskie ? .
    modlisz się w kościele do bożka żydów Jahwe
    Madonna żydówka
    Jezus jej syn żyd
    Józef ojczym Jezusa żyd
    12 apostołów to sami żydzi i nawet jak pięknie zmieniano im imiona by brzmiały bardziej europejsko .
    Pierwsi chrześcijanie to wszystko żydzi
    Pierwszy papież żyd

    Może tobie to nie przeszkadza i nie chcesz tego widzieć ale zauważ ja ci nic nie zarzucam bo masz do tego prawo myśleć jak chcesz co zresztą to napisałem wyżej .
    Więc na przyszłość jeśli chcesz mi coś zarzucić to weź jakiś cytat i spytaj się dlaczego tak uważam a nie wymyślaj mi tu jakieś plucie .

  41. mint 21.12.2015 13:37

    @robi1906

    Docent Kossecki zmarł miesiąc temu. Zostało po nim sporo trudnych do kupienia książek (Metacybernetykę można kupić bez problemu, wyszła w tym roku) i setki godzin wykładów na YT:
    https://www.youtube.com/user/harforpl/playlists
    https://www.youtube.com/user/01010101110101001101/videos

    Tutaj znajdziesz jego biogram:
    http://socjocybernetyka.blogspot.com/2009/09/jozef-kossecki-biogram-wersja-przed.html

    Co do eufemizmów – jeśli zainteresują Cię jego wykłady, zauważysz, że Kossecki unika ocen, opinii, interpretacji, koncentruje się na faktach, dokumentach i często to podkreśla.
    Zapoznawanie się z dorobkiem Kosseckiego warto zacząć od wykładów z cyklu Nauka O Cywilizacjach i Cybernetyczna Analiza Historii PRL.

  42. kudlaty72 21.12.2015 18:26

    @robi1906
    “ale Popiełuszko ich znał i co był taki tępy że nie wiedział co nam żydzi gotują ? ” tak,myślę ,że był zaślepiony ideą wolnosci jak miliony Polaków ale w przeciwieństwie do innych to jemu odebrali młode życie i przez to stał sie symbolem walki ,rozumiesz to czy nie?

    Nie wiem kto ci nakładł takich bzdetów o KK?Czyzby Deklaracja Nostra aetate, która zmieniła chrześcijańską naukę Kościoła Chrystusa i przejęła żydowski punkt widzenia na relacje między Starym i Nowym Testamentem oraz wybraństwo narodu żydowskiego.

    “Deklaracja Zelisbergska stała się programem reformy Chrześcijaństwa, domagającej się uznania faktu, że po pierwsze: Chrześcijaństwo jest zakorzenione w judaizmie (pierwsze 4 punkty), a po drugie: że judaizm nie powinien już być dalej przedstawiany przez Chrześcijaństwo w negatywnej formie (pozostałe 6 punktów):

    1) W Starym i Nowym Testamencie mówi z nami jeden i ten sam Żywy Bóg;

    2) Jezus urodził się z matki Żydówki z rodu Dawida i ludu Izraela, i Jego wieczna miłość i przebaczenie rozprzestrzenia się na Jego własny naród i na cały świat;

    3) Pierwsi uczniowie Chrystusa, Apostołowie i Męczennicy byli Żydami;

    4) Główne przykazanie Chrześcijaństwa, miłość Boga i bliźniego, zawarte już w Starym Testamencie i potwierdzone przez Jezusa, jest obowiązkowe dla Chrześcijan i Żydów we wszystkich ich relacjach międzyludzkich, bez wyjątku;

    5) Unikać poniżania judaizmu biblijnego lub post biblijnego w celu wywyższania Chrześcijaństwa;

    6) Unikać używania słowa „Żyd” wyłącznie tylko w znaczeniu „wroga Jezusa” lub określenia „wrogowie Jezusa” dla wskazania narodu żydowskiego jako całości;

    7) Unikać przedstawiania Męki Chrystusa w taki sposób, jakby wina za śmierć Jezusa spoczywała na wszystkich Żydach lub tylko na Żydach. W rzeczywistości śmierci Jezusa żądali nie wszyscy Żydzi. I to nie tylko Żydzi ponoszą za to odpowiedzialność, ponieważ Krzyż, który nas wszystkich zbawia, świadczy o tym, że Chrystus umarł za grzechy nas wszystkich (w oryginale Ewangelii napisane jest: za wielu – od A.L.); należy przypominać wszystkim chrześcijańskim rodzicom i opiekunom o tej ciężkiej odpowiedzialności, którą oni ponoszą za to, że przedstawiają Ewangelię, a zwłaszcza historię Męki w sposób uproszczony;

    8) Należy unikać wypowiadania przekleństw biblijnych i krzyków wzburzonego tłumu: „Krew Jego na nas i na dzieci nasze”, nie wspominając przy tym, że ten krzyk nie może przeważać nad nieskończenie silniejszą modlitwą Jezusa: „Ojcze! Przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”;

    9) Unikać rozprzestrzeniania bluźnierczej opinii, że naród żydowski został odrzucony, przeklęty i skazany na cierpienia;

    10) Należy unikać takiego przedstawiania Żydów, jak gdyby oni nie byli pierwszymi, którzy należeli do Kościoła [7].”

    Dajesz się manipulować żydostwu,które 50 lat temu opanowało Watykan.

  43. robi1906 22.12.2015 09:46

    mint
    szkoda że umarł , mogę tylko żałować że na żywo Go nie zobaczę ,
    co do eufemizmów rozumiem jego obiekcje to ale jak widzisz ja tego nie stosuję
    dlaczego ?
    bo bez nazywania prawdziwej narodowości ludzi którzy nami rządzą i dostali tę władzę od ekipy która “obaliła ” socjalizm to jaki nam przyjdzie wyciągnąć wniosek ?
    ano taki że Polacy to przygłupy dać im władzę to tak samo to jak dać małpie brzytwę .
    A przecież taka prawda nie jest Polacy potrafią rządzić i potrafią budować .

    kudlaty72
    Pewnik jest taki ze zabójstwa Popiełuszki dokonali esbecy ,
    dla ciebie dlaczego to zrobiono napisałeś wyżej ale to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste już dla mnie , dlaczego ?
    Uważam że w większości przypadków jest tak że zrobił ten co skorzystał .

    Państwo nie zyskało nic przeciwnie bardzo wiele straciło , nie wiem czy będzie mówił o tym pan Kossecki ale ja mam taką wiedzę że kraj od stanu wojennego reformował swoją gospodarkę i stąd musiały wynikać wymuszone niejako przemiany społeczne i gospodarcze .
    I stąd wyciągam taki wniosek że dla pewnej grupy czy to z rządzącej czy to z opozycji (ale tej samej narodowości garbatych nosów) były to przemiany za wolne i idące nie w tym kierunku co by sobie życzyli (czyli ich neoliberalizm kolonialny ) i potrzebny zapalnik który ten niekorzystny dla nich kurs zmieni i przy okazji wszystko przyspieszy żeby ludzie nie za szybko się połapali że są okradani.

    Owszem również uważam że Popiełuszko padł ofiarą spisku ale dla mnie prawdziwi sprawcy siedzą obecnie w tylnych niewidocznych rzędach wszystkich ekip które nami rządzą od 25 lat .

    Z mojej strony proponuję zakończyć dyskusję bo ja już nic nowego nie napiszę , no chyba że pan Kossecki udokumentuje w tej sprawie coś nowego bo w którymś filmiku miał się tym zająć .

  44. adambiernacki 22.12.2015 15:13

    Ja się wtrącę do sprawy zabójstwa Popiełuszki nie chciałem o tym pisać ale widzę, że muszę. Znam rodzinę człowieka w to zamieszanego i jego bratanek jakkolwiek mówił o tym, że wujek się tego nie spodziewał (wierzyć można albo nie) i bardzo to przeżył to jednak wiem, że właśnie oni to zrobili. Nie rozumiem też po co za wszelką cenę usiłować esbecję z tego mordu wybielać. Tyle.

  45. kudlaty72 22.12.2015 18:52

    @robi1906 ok

  46. mint 22.12.2015 19:46

    @robi1906

    Oczywiście masz rację, że rzeczy należy nazywać po imieniu. Kossecki od tego nie ucieka – gdy mówi o Józefie Światło, dodaje “naprawdę Izaak Fleischfarb”, gdy mówi o Mieczysławie Moczarze, uzupełnia “prawdziwe nazwisko Diomko”.

    Kossecki na temat zabójstwa księdza Popiełuszki wspomina pod koniec ostatniego wykładu z cyklu CAH PRL:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xpSiXVcUR9c#t=10515

    oraz tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EF7bqbWry00#t=5462

    Zwraca tam uwagę na ignorowany wątek tej sprawy, o którym można przeczytać tu:
    http://wiernipolsce.streemo.pl/Community/26727,Blog_Wpis,Mord_na_ks__Popieluszko_zachodnioniemieckie_specsluzby_nieudana_proba_obalenia_Rakowskiego___.html

  47. robi1906 23.12.2015 12:41

    adambiernacki
    Na litość wszystkich słowiańskich bogów czytaj ze zrozumieniem .

    Zrobili to esbecy sami z siebie do tego się przyznali i
    taka jest oficjalna wersja ,
    ale w tamtym okresie możesz mi wierzyć (a jeśli nie to możesz sobie sprawdzić ) większa część społeczeństwa a zwłaszcza katolicy byli pewni że wykonywali rozkazy jeśli nie Kiszczaka to Moskwy .

    I teraz zwróć uwagę , opozycja przejmuje władzę i czy wznawia śledztwo i szuka prawdziwych inspiratorów i mocodawców ?
    przecież mieli by tych “komuchów” na widelcu , walczyli (jak twierdzą )
    o wolną i demokratyczną Polskę i co odpuszczają tym zbrodniarzom taką zbrodnię ?
    bo jak ci powtórzę wszyscy wtedy trąbili o tym że ci esbecy tylko wykonywali rozkazy .

    mint
    dzięki na znaczniki na filmikach (bo ja jestem na 4a)
    a teraz co powiedział pan Kossecki , wątek niemiecki jest jak najbardziej prawdopodobny .
    Niemcom silna Polska (zresztą tak jak i paru innym narodowościom ) nie jest kolokwialnie mówiąc na rękę .
    Jak napisałem wyżej ( jeszcze przed tą wiedzą co podał pan Kossecki ) wiedziałem że władzom PRL w zasadzie nie jest na rękę szukanie mocodawców bo aż się doszukają wątku moskiewskiego , więc udali że wierzą esbekom .

    Ale tu pytanie się musi takie się pojawić
    to czego się może bać obecna władza że nie szuka ?,

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.