
News  Corp:  syjonistyczne
imperium medialne
21 lipca 2011
Organizacje  żydowskie  i  syjonistyczne  w  USA,  Australii  i
Wielkiej  Brytanii  z  niepokojem  przyglądają  się  procesowi
Ruperta Murdocha, medialnego giganta, właściciela korporacji
News Corp. Skandal jaki wybuchł po ujawnieniu metod, jakimi
posługiwali się pracownicy mediów Murdocha (chodzi m.in. o
podsłuchy  telefoniczne  oraz  łapówki  dla  policjantów  i
dziennikarzy),  może  według  nich  zaszkodzić  medialnemu
koncernowi  znanemu  z  proizraelskiej  działalności,  a  także
medialnemu wizerunkowi Izraela, o który starannie dbały jego
wydawnictwa.

„Jego publikacje i jego media były wobec Izraela bardziej
sprawiedliwe  niż  pozostałe”  –  powiedział  Malcolm  Hoenlein,
wiceprzewodniczący  Konferencji  Przewodniczących  Największych
Amerykańskich Organizacji Żydowskich, wyrażając nadzieję, że
proces nie będzie miał wpływu na działalność News Corp.

Medialne imperium Murdocha to m.in. gazety takie jak „The Wall
Street Journal”, „Times of London”, „The Australian”, a także
szereg tabloidów takich jak „The Sun” czy „New York Post”.
Jest on również właścicielem wpływowej stacji telewizyjnej Fox
News  w  USA  i  posiada  39%  udziałów  brytyjskiego  nadawcy
satelitarnego  British  Sky  Broadcasting.  W  1995  roku  był
założycielem neokonserwatywnej gazety „The Weekly Standard”,
którą sprzedał rok później.

Żydowscy  liderzy  zgodnie  twierdzą,  że  poglądy  Murdocha  na
kwestie  izraelsko-palestyńskie  i  wrażliwość  na  sytuację
Izraela w świecie świadczą o jego głębokiej wiedzy i trosce o
państwo żydowskie jako kraj „oblężony i izolowany”.

„Mój punkt widzenia jest prosty: żyjemy w świecie, w którym
toczy się ciągła wojna przeciwko Żydom” – powiedział Murdoch

https://wolnemedia.net/news-corp-syjonistyczne-imperium-medialne/
https://wolnemedia.net/news-corp-syjonistyczne-imperium-medialne/


na obiedzie wydanym na jego cześć przez syjonistyczną Ligę
Przeciwko  Zniesławieniu  (ADL).  „Gdy  Amerykanie  myślą  o
antysemityzmie na myśl przychodzą im wulgarne karykatury i
ataki z początku XX wieku. Dziś wygląda na to, że większość
ataków  przychodzi  z  lewicy.  Często  ten  nowy  antysemityzm
przebiera się w szatę uzasadnionego sprzeciwu wobec Izraela” –
mówił Murdoch.

80-letni Murdoch odwiedzał Izrael wielokrotnie i spotykał się
z wieloma jego liderami. W 2009 roku został uhonorowany przez
Amerykański Kongres Żydowski. Na zorganizowanej przez Kongres
konferencji  mówił  o  potrzebie  „pokonania  terrorystów  w
Izraelu, aby Żydzi mogli przetrwać w Europie i USA”.

Murdoch znany jest jako wielki przyjaciel diaspory żydowskiej,
nawet pomimo drobnych scysji do jakich doszło po tym, gdy w
programie Fox News prezenter Bill O’Reilly bronił filmu Mela
Gibsona  „Pasja”  przed  atakami  ze  strony  żydowskich
organizacji.  Gdy  przedstawiciele  organizacji  żydowskich
zarzucili  prezenterowi  Fox  Glennowi  Beckowi  „antysemickie
teorie spiskowe” na temat finansisty Goerge’a Sorosa, Murdoch
nakazał Beckowi spotkanie z liderami organizacji żydowskich.
Beck odszedł z Fox w zeszłym miesiącu.

„Jest coś budującego w moich osobistych relacjach z nim”- mówi
o Murdochu lider australijskich Żydów, Isi Liebler. Dodał, że
Murdoch rozumie Żydów, zna Izrael i postrzega to państwo jako
dzielny i słabszy kraj w starciu z wrogami, podczas gdy reszta
świata uważa Izrael za okupanta. Australijscy Żydzi doceniają
proizraelską  działalność  Murdocha  już  w  latach  1970.,  gdy
podległe  mu  tytuły  usprawiedliwiały  poczynania  państwa
żydowskiego. Podkreślają, że idee jego firmy wskazują na to,
że sprawa Izraela jest mu bliska i że ukształtował on swoje
media na proizraelską modłę.

O  wpływie  Murdocha  na  kształt  jego  mediów  mówi  były
dziennikarz „Times of London”, zatrudniony w nim od 1981 do
1988 roku wieloletni korespondent wojenny na Bliskim Wschodzie



i krytyk Izraela – Robet Fisk. Powodem jego odejścia do The
Independent była – jak to określił – „zbędna ingerencja w jego
twórczość”.  Fisk  mówi  o  ingerencji  Murdocha  u  redaktorów
naczelnych  poszczególnych  tytułów,  „którzy  rozumieli,  że
chciałby on aby jego media odzwierciedlały jego światopogląd”.
Fisk powiedział, że „Times of London” stał się niczym innym,
jak  proizraelskim  tytułem  pozbawionym  jakiejkolwiek
niezależności  redakcyjnej.

Zeznający  przed  komisją  parlamentarną  w  Wielkiej  Brytanii
Murdoch stracił szansę na przejęcie British Sky Broadcasting i
został zmuszony do zamknięcia jednego ze swoich tytułów, „News
of  the  World”,  wokół  którego  wybuchł  skandal  podsłuchowy.
Pytanie, które krąży teraz wśród żydowskich organizacji brzmi
czy  imperium  Murdocha  wobec  zaistniałego  kryzysu  zachować
swoje jednoznacznie proizraelskie stanowisko?

Źródło: Autonom

http://autonom.pl

