
Morawieccy  kontra  „Gazeta
Wyborcza”
21 maja 2019
Centrum Informacyjne Rządu jest zdania, że autor artykułu w
„Gazecie  Wyborczej”,  dotyczącego  rzekomo  „przyłapania
Morawieckich  na  kłamstwie”  w  sprawie  wrocławskiej  działki
premiera  i  jego  żony,  zmanipulował  informacje  i  napisał
nieprawdę. Podjęto decyzję o skierowaniu sprawy do sądu.

Autorem artykułu jest Jacek Harłukowicz, który miał dopuścić
się  pominięcia  „niewygodnych  dla  artykułu  informacji”
obalających postawione w nim zarzuty. CIR wydał oświadczenie,
w którym dokładnie opisuje swoje zastrzeżenia.

„Gazeta Wyborcza” po raz kolejny łamie podstawowe standardy
dziennikarskiej  rzetelności.  Dzisiejszy  tekst  red.  Jacka
Harłukowicza  opiera  się  o  niedopowiedzenia,  domysły,
spekulacje  i  nieprawdziwe  sformułowania.  Służy  to
przedstawieniu Premiera i jego żony w złym świetle – gdy w
rzeczywistości  sam  artykuł  jest  pełen  manipulacji  i
nierzetelności  –  stwierdzono.

I  dalej:  „Autor  przemilczał  fakty,  które  zaprzeczały
postawionym przez niego tezom. Np. w odpowiedzi udzielonej mu
przez Centrum Informacyjne Rządu wskazano wyraźnie, że wiedzę
o możliwości nabycia działki pani Iwona Morawiecka uzyskała 17
lat temu z więcej niż jednego źródła („wiedzę o możliwości
zakupu  działki  Pani  Iwona  Morawiecka  pozyskała  m.in.  od
znajomego,  który  zajmował  się  pośrednictwem  w  sprzedaży
nieruchomości”).

Autor artykułu pominął ten fragment i wprost sformułował wobec
Premiera i pani Iwony Morawieckiej zarzut kłamstwa – choć to
właśnie on minął się z prawdą.

Podobnie w informacji przekazanej redaktorowi przez Centrum

https://wolnemedia.net/morawieccy-kontra-gazeta-wyborcza/
https://wolnemedia.net/morawieccy-kontra-gazeta-wyborcza/


Informacji Rządu wskazano na szereg rzeczywistych okoliczności
i  sekwencji  wydarzeń,  które  zostały  pominięte,  gdyż
zaprzeczają  tezie  „Gazety  Wyborczej”.

Redaktor pomija również fakt przytoczony w komunikacie CIR, że
takie były wówczas ceny transakcyjne działek okolicznych w tym
rejonie.  Dokonuje  dezinformacji  poprzez  brak  uwzględnienia
szeregu ograniczeń, wiążących się z użytkowaniem działki.

„Gazeta Wyborcza” pomija znaczące fakty odnoszące się do stanu
nieruchomości.  Jest  to  do  dziś  działka  rolna,  a  jej
odrolnienie wiąże się z dużym kosztem. Cały czas, podobnie jak
15  i  20  lat  temu,  na  działce  rosną  rośliny  uprawne.  Jej
potencjalne  wyłączenie  z  produkcji  rolnej  wiązałoby  się  z
kosztem powyżej 5 mln zł.

Manipulacją jest także na przykład informacja na temat planu
zagospodarowania przestrzennego. Został on uchwalony w 2003
roku, a zakup działki nastąpił wcześniej.

Prasa ma prawo prześwietlać osoby publiczne, ale ma również
obowiązek robić to rzetelnie. Tego obowiązku „Gazeta Wyborcza”
nie dopełniła. Ponieważ tekst red. Harłukowicza narusza dobra
osobiste  Premiera  i  jego  żony,  podjęli  oni  decyzję  o
skierowaniu sprawy na drogę sądową z żądaniem sprostowania
zawartych w nim kłamstw i manipulacji” – podsumowano.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/polska/2019052010420732-morawieccy-kontra-gazeta-wyborcza-sprawa-trafi-do-sadu-sputnik/

