
Mieli  prawo  stwierdzić,  że
zabójca Adamowicza inspirował
się TVP
19 lipca 2020
Ważny wyrok dla wolności słowa. Reżimowej telewizji nie udało
się  doprowadzić  do  skazania  dwojga  dziennikarzy,  który  po
zabójstwie Pawła Adamowicza zasugerowali, że to propaganda TVP
popchnęła Stefana W. do szaleńczego czynu.

Skazania dziennikarzy domagała się TVP. Zdaniem kierownictwa
stacji  dziennikarz  Wyborczej,  Wojciech  Czuchnowski  i
dziennikarska  Polityki,  Ewa  Siedlecka  dopuścili  się
znieważenia  dobrego  imienia  stacji  i  mogli  doprowadzić  do
osłabienia zaufania społecznego do rządowego nadawcy.

Czuchnowski  i  Siedlecka  zostali  oskarżeni  z  art  212  kk  –
niesławnego, umożliwiającego wsadzenie do więzienia za słowo,
służącego do kneblowania i zastraszania dziennikarzy. Nadawca
przekonywał,  że  wpisy  dziennikarzy  mogły  „wywołać  u
czytelników wrażenie, że telewizja w niewłaściwy, a może nawet
bezprawny sposób prowadzi działalność programową i nie stanowi
wiarygodnego podmiotu na rynku mediów”. TVP napisało również w
pozwie,  że  „szczególnie  dotkliwe  jest  tu  posądzenie  o
niewłaściwe prowadzenie działalności programowej, która jest
podstawową  działalnością  spółki,  co  może  prowadzić  do
postrzegania samego podmiotu jako mało wiarygodnego partnera w
interesach, co zwykle przekłada się na stratę samej Spółki, w
szczególności w aspekcie handlowym.”

Przypomnijmy też co dokładnie napisali oskarżeni dziennikarze.

„Zabójca Pawła Adamowicza ostatnie lata spędził w zakładzie
karnym. Odkąd rządzi PiS, w placówkach publicznych puszcza się
tylko  TVP.  Jest  więc  dosyć  jasne,  jaki  przekaz  do  niego
docierał.  Aż  dotarł”  –  to  słowa,  które  pojawiły  się  na

https://wolnemedia.net/mieli-prawo-stwierdzic-ze-zabojca-adamowicza-inspirowal-sie-tvp/
https://wolnemedia.net/mieli-prawo-stwierdzic-ze-zabojca-adamowicza-inspirowal-sie-tvp/
https://wolnemedia.net/mieli-prawo-stwierdzic-ze-zabojca-adamowicza-inspirowal-sie-tvp/


Twitterze Czuchnowskiego po śmierci prezydenta Gdańska.

Siedlecka  z  kolei  stwierdziła  na  swoim  blogu  w  serwisie
Polityka.pl: „W więzieniu jedyne dostępne media to prorządowe
gazety  i  telewizja  publiczna.  Szczególnie  telewizyjne
„Wiadomości”, które w każdym wydaniu sporo czasu poświęcają
„opozycji totalnej”, która szkodzi Polsce i Polakom na tysiące
sposobów.  Przekonują  też,  że  sędziowie  –  a  Stefan  W.  był
skazany  –  są  opozycją  polityczną,  że  są  „na  telefon”,
oczywiście  polityków  Platformy”,  dodając:  „jeśli  więc  coś
kształtowało wizję Polski Stefana W. w ostatnich latach, to
raczej „Wiadomości”. I rządowa telewizja ze słynnym programem
„Minęła  Dwudziesta”,  w  którym  ostatnio  pokazano  satyryczny
materiał o tym, że Jerzy Owsiak za pomocą Wielkiej Orkiestry
nabija kabzę Hannie Gronkiewicz-Waltz”.

Sąd orzekł, że nie ma podstaw do skazania dziennikarzy, którzy
mieli prawo stworzyć powiązanie pomiędzy przekazem serwowanym
przez TVP a motywami sprawcy mordu.

Paweł Adamowicz był jednym z głównych celów ataków TVP. Według
wyliczeń  Onetu,  tylko  w  2018  r.  „TVP  [w  różnych  pasmach]
mówiła o Adamowiczu prawie 1800 razy. Średnio prawie 5 razy
dziennie.

Materiał TVP nadany po śmierci prezydenta Adamowicza zawierał
stwierdzenia,  że  to  politycy  PO  stworzyli  atmosferę
nienawiści.  Władze  stacji  nigdy  za  to  nie  przeprosiły.

Autorstwo: Piotr Nowak
Źródło: Strajk.eu

https://strajk.eu/sad-dziennikarze-mieli-prawo-stwierdzic-ze-zabojca-adamowicza-inspirowal-sie-tvp/

