
Łotwa  zablokowała  nadawanie
siedmiu kanałów RT
1 lipca 2020
Łotewska  Krajowa  Rada  ds.  Mediów  Elektronicznych  (NEPLP)
oświadczyła we wtorek, że zabroniła nadawania siedmiu kanałów
RT z uwagi na to, że należą do Dmitrija Kisieliowa objętego
unijnymi sankcjami. Tymczasem sam Kisieliow nie ma żadnego
związku z RT.

https://www.youtube.com/watch?v=Y89-qvZY0oE

Jak podaje NEPLP, w gronie zakazanych stacji telewizyjnych
znalazły się RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary
HD, RT Documentary, RT TV.

„Uzyskane przez nas dowody są bardzo poważne, zaapelujemy do
regulatorów  wszystkich  państw  UE,  by  poszli  za  naszym
przykładem i zabronili nadawania RT na swoim terytorium. Dla
takich programów nie ma miejsca ani na Łotwie, ani w UE” –
czytamy w oświadczeniu przewodniczącego rady Ivara Abolinsa w
sieci społecznościowej.

„Ta decyzja pokazuje poziom głupoty i nieświadomości władz
łotewskich zaślepionych rusofobią. Nas to oskarżenie szczerze
rozbawiło, władze Łotwy wpadły jak śliwka w kompot. A jeśli
mówić na poważnie, podstawa do wprowadzenia zakazu nie ma
żadnego  sensu  prawnego,  dlatego  Łotwa  powinna  niezwłocznie
przywrócić  nadawanie  RT  i  przeprosić  swoich  kolegów”  –
powiedział Dmitrij Kisieliow w rozmowie ze Sputnikiem.

Kisieliow jest dyrektorem generalnym MIA „Rossiya Segodnya”, a
redaktorem naczelnym RT jest Margarita Simonian, której żadne
unijne sankcje nie obejmują. Te spółki to dwie różne podmioty
prawne, dana informacja jest od dawna znana i znajduje się w
otwartym dostępie.

https://wolnemedia.net/lotwa-zablokowala-nadawanie-siedmiu-kanalow-rt/
https://wolnemedia.net/lotwa-zablokowala-nadawanie-siedmiu-kanalow-rt/


Władze  państw  bałtyckich  niejednokrotnie  utrudniały  pracę
rosyjskim mediom. MSZ Rosji mówiło o jawnych oznakach tego, że
kraje te koordynują swoje działania w danej sferze. Przypadki
prześladowań mediów w krajach bałtyckich „dobitnie pokazują,
czego są w istocie warte demagogiczne oświadczenia Wilna, Rygi
i Tallina o poszanowaniu zasad demokracji i wolności słowa”.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/swiat/2020063012674022-Sputnik-na-lotwie-zabroniono-nadawania-siedmiu-kanalow-RT/

