Łotwa zablokowała nadawanie siedmiu kanałów RT

Opublikowano: 01.07.2020 | Kategorie: Media, Polityka, Prawo, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 569

Łotewska Krajowa Rada ds. Mediów Elektronicznych (NEPLP) oświadczyła we wtorek, że zabroniła nadawania siedmiu kanałów RT z uwagi na to, że należą do Dmitrija Kisieliowa objętego unijnymi sankcjami. Tymczasem sam Kisieliow nie ma żadnego związku z RT.

Jak podaje NEPLP, w gronie zakazanych stacji telewizyjnych znalazły się RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

„Uzyskane przez nas dowody są bardzo poważne, zaapelujemy do regulatorów wszystkich państw UE, by poszli za naszym przykładem i zabronili nadawania RT na swoim terytorium. Dla takich programów nie ma miejsca ani na Łotwie, ani w UE” – czytamy w oświadczeniu przewodniczącego rady Ivara Abolinsa w sieci społecznościowej.

„Ta decyzja pokazuje poziom głupoty i nieświadomości władz łotewskich zaślepionych rusofobią. Nas to oskarżenie szczerze rozbawiło, władze Łotwy wpadły jak śliwka w kompot. A jeśli mówić na poważnie, podstawa do wprowadzenia zakazu nie ma żadnego sensu prawnego, dlatego Łotwa powinna niezwłocznie przywrócić nadawanie RT i przeprosić swoich kolegów” – powiedział Dmitrij Kisieliow w rozmowie ze Sputnikiem.

Kisieliow jest dyrektorem generalnym MIA „Rossiya Segodnya”, a redaktorem naczelnym RT jest Margarita Simonian, której żadne unijne sankcje nie obejmują. Te spółki to dwie różne podmioty prawne, dana informacja jest od dawna znana i znajduje się w otwartym dostępie.

Władze państw bałtyckich niejednokrotnie utrudniały pracę rosyjskim mediom. MSZ Rosji mówiło o jawnych oznakach tego, że kraje te koordynują swoje działania w danej sferze. Przypadki prześladowań mediów w krajach bałtyckich „dobitnie pokazują, czego są w istocie warte demagogiczne oświadczenia Wilna, Rygi i Tallina o poszanowaniu zasad demokracji i wolności słowa”.

Źródło: pl.SputnikNews.com

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Liczba głosów: 1, średnia ocena: 5,00 (max 5)
Loading...

TAGI: , , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

1
Dodaj komentarz

Chcesz skomentować? Zaloguj się!
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
dagome12345
Użytkownik
dagome12345

Wolność słowa oraz pluralizm w RT jest taki sam jak w CNN, BBC, Aljazeera.
Tyle, że tam sieje się Ruską propagitkę.