Liberalni zdrajcy godni dożywocia

Opublikowano: 09.09.2017 | Kategorie: Polityka, Publicystyka, Publikacje WM | RSS komentarzy

Dlaczego tak nie cierpię liberalnych zdrajców z POPiSu (właściwie należałoby napisać z Nowoczesnego POPiSu)? To przecież oczywiste: w skali kraju zostaliśmy jako polscy obywatele (lub Polacy – jak kto woli tę formę) przez liberałów zdradzeni i okradzeni z należącego do nas ogromnego majątku społecznego: Przedsiębiorstw sprywatyzowanych za 15% albo i mniej rzeczywistej wartości, zniszczonych przez wieloletnie zaniechania i aktywne niszczenie, polskich kolei co boli mnie szczególnie jako syna kolejarza. Wielu przedsiębiorstw zniszczonych po prywatyzacji będącej typowym wrogim przejęciem by usunąć konkurencję np. ELWRO.

Liberalni zdrajcy zamiast się pokajać i pokornie odejść dufni w swoją przewagę medialną (a tak media należą do korporacji i wielkich kapitalistów w rodzaju Solorza) bezczelnie dalej twierdzą, że Polskę „wyzwolili od totalitarnego komunizmu” choć PRL w latach 1980 żadnym totalitaryzmem nie był a postulaty „Solidarności” z roku 1980 były typowo socjalistyczne: obniżyć wiek emerytalny, skrócić czas oczekiwania na mieszkanie, przywrócić do pracy Annę Walentynowicz zwolnioną za działalność związkową (brzmi znajomo? Tak owszem ostatnio za założenie związku zawodowego zwolniono trzech pracowników w Volkswagenie) itd. nie będę wymieniał wszystkich 21 postulatów każdy może je łatwo znaleźć.

Otóż nie ulega żadnej wątpliwości, że solidarnościowe elity w cyniczny i bezczelny sposób zdradziły kraj i mieszkających w nim ludzi w ogromnej swej większości pracowników wtrąconych w nędzę przez transformację. To co zrobiono z Polską jako krajem i z polską gospodarką najlepiej opisuje najtrafniej prof. Witold Kieżun wiedzący dosyć dobrze co to znaczy uczynić z kraju kolonię.[1]

Dobrze i mocno krytycznie dokonania reformatorów podsumowali również artyści:

1. „Piosenka o solidarności”[2] zespołu Big Cyc z czasów gdy jeszcze jego członkowie pamiętali czym jest bunt i walka o pryncypia.

2. „Jeszcze Polska”[3] Kazika znana bardziej pod tytułem „Coście s*****syny uczynili z ta krainą?” z czasów zanim wysokie dochody z koncertów przemieniły Kazika z punkrokowca w korwinistę.

3. „Kantyczka z lotu ptaka”[4] Kaczmarskiego ze słynnymi słowami:

„Grzmijcie gniewem Wszyscy Święci!
Handel lud zalewa boży,
Obce kupce i klienci
W złote wabią go obroże.
Liczy chciwy Żyd i Niemiec
Dziś po ile polska czystość;
Kupi dusze, kupi ziemie
I zostawi pośmiewisko…(3x)
Co nam hańba, gdy talary
Mają lepszy kurs od wiary!
Wymienimy na walutę
Honor i pokutę!(2x)”

Tym właśnie stała się obecnie Polska: pośmiewiskiem i kolonią zagranicznego kapitału gdzie wyzysk jest znacznie ostrzejszy niż w macierzystych krajach wielu korporacji gdzie prawa pracownicze nie są kompletną fikcją jak dzisiaj w Polsce.

Dlaczego zdrajcy, którzy sprzedali Polskę wtrącając Polaków w nędzę muszą ponieść odpowiedzialność?To oczywiste: bez poniesienia przez nich odpowiedzialności karnej za zdradę (zagrożenie karą do dożywocia włącznie) oraz odpowiedzialnością za spowodowanie szkód znacznej wartości(zagrożenie karą do 10 lat pozbawienia wolności) dalsze zmiany są niemal niemożliwe. Balcerowicz zamiast siedzieć pod celą wraz z Kaczyńskim i Buzkiem dyskutowaliby znacznie mniej bezczelnie niż czynią to dzisiaj.

Dlaczego uważam „Nowoczesny POPiS” za jedno i to samo w istocie?To proste: jakoś niezależnie od tego, która z tych partii rządzi zawsze realizuje interesy wielkich korporacji i zachodniego kapitału z bardzo drobnymi odchyleniami dotyczącymi otwartej bądź mniej otwartej uległości wobec kościoła katolickiego w Polsce. Charakterystyczne są przepływy pomiędzy tymi partiami: minister Gowin tak w PO jak i w PiS świetnie się czuje jako minister podobnie jak wcześniej Radosław Sikorski – szef MON za PiS w 2005, jak i szef MSZ za PO gadający o dorzynaniu watah… Widać wyraźnie, że mało ważne jest co gadają ci ludzie ale co robią a robią ciągle to samo: kradną publiczne pieniądze albo inne publiczne mienie i żyją z prowizji od kradzieży. Świetnie pamiętamy co martwiło Sienkiewicza na taśmach: martwił się, że już nie ma co ukraść. Widać, że PiS wykazał się sokolim wzrokiem jeśli chodzi o to co można ukraść w Polsce(niszcząc przy okazji bezcenne dobro narodowej przyrody) w postaci Puszczy śmiało rżniętej przez ministra Szyszkę….

A znowuż bankster Morawiecki już zapowiedział zagranicznym korporacjom uczynienie z Polski korporacyjnego raju podatkowego.

Co można zrobić? Zwiększać swoją świadomość by w momencie nieuniknionego kryzysu zrobić z Polski drugą Islandię a nie drugą Grecję. Jeśli jako społeczeństwo polskie (czy Naród nazewnictwo nie ma dla mnie dużego znaczenia) nie będziemy umieli postąpić właściwie czyli tak stanowczo jak Islandczycy czeka nas los jeszcze bardziej smutny niż obecny, gdy i tak miliony wyjechały za chlebem i normalnym życiem za granicę. Groźba „socjalistycznej dyktatury” PiS , którą Polaków straszył Balcerowicz na demonstracji w kontekście planów Morawieckiego utworzenia korporacyjnego raju podatkowego w Polsce jest zresztą ponurą kpiną…

A „Nowoczesny POPiS”, gdy zsumować jego sondażowe poparcie, stale ma ponad 60%, zaś prezydent Duda ma 71% zaufania społecznego. Cóż można na ten temat powiedzieć? Chyba cytatem z klasyka:

„Cie­szy mię ten rym: „Po­lak mądr po szkodzie”:
lecz jeś­li praw­da i z te­go nas zbodzie
nową przy­powieść Po­lak so­bie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.”

Autorstwo: Wojciech Michałowski – działacz społeczny z Poznania
Źródło: WolneMedia.net

PRZYPISY

[1] https://www.youtube.com/watch?v=nEzPcbUoFMo

[2] https://www.youtube.com/watch?v=c3hixm2eVds

[3] https://www.youtube.com/watch?v=9itfEdJG7ig

[4] https://www.youtube.com/watch?v=GXAEIPoxNew

TAGI: , , , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU: Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

49 komentarzy

  1. emigrant001 09.09.2017 13:53

    zgadzam się z opinią cyt „bez poniesienia przez nich odpowiedzialności karnej za zdradę (zagrożenie karą do dożywocia włącznie) oraz odpowiedzialnością za spowodowanie szkód znacznej wartości(zagrożenie karą do 10 lat pozbawienia wolności) dalsze zmiany są niemal niemożliwe.”
    Ale każdy żyje jak lubi i widać, że Polakom taka sytuacja pasuje.

  2. PanOdkrywca 09.09.2017 14:59

    „Groźba „socjalistycznej dyktatury” PiS , którą Polaków straszył Balcerowicz na demonstracji w kontekście planów Morawieckiego utworzenia korporacyjnego raju podatkowego w Polsce jest zresztą ponurą kpiną…”

    Doskonale brzmi, w porównaniu do ostatniego olśnienia mistrza power-pointa, który cały teren RP pragnie uczynić strefą ekonomiczną :-)

  3. emigrant001 09.09.2017 15:47

    @PanOdkrywca oczekiwanie niezwykłego od POPIS-u to jak wiara w cuda a Polacy w większości wierzący, takich cudów się spodziewają. Jeśli jednym podatki się daruje to innych trzeba przycisnąć, ale ci drudzy to właśnie biedny elektorat POPISU-u i to jest dziwne, że tego nie rozumieją. Lemingi.

    Prośba do Maurycego!!!
    czy można skrócić czas pojawienia się komentarza?
    wcześniej był bardzo długi a teraz to absurd.

  4. PanOdkrywca 09.09.2017 16:20

    emigrant001 09.09.2017 15:47

    Ja, właśnie, nie oczekuję niezwykłego- mi w zupełności wystarczy zwykłe stąpanie po ziemi. Co oznacza również, że się nie obiecuje gruszek na wierzbie, że wszyscy będą młodzi-piękni-zdrowi-bogaci, że się podatki obniży biednym, a bogatym podniesie że ho-ho i się to zepnie w budżecie, itp…

  5. emigrant001 09.09.2017 16:41

    @PanOdkrywca
    Jak mieszkałem w Polsce to wydawało mi się że podatki to coś oczywistego. Jak zacząłem pracować za granicą szybko zrozumiałem (przy pierwszym rozliczeniu) co to kwota wolna od podatku. PIS obiecywał 8000 zł ale szybko zredukował do 6600. Dlaczego? Bo tylko biedni Polacy płacą w Polsce podatki.
    Kwota wolna od podatku powinna dziś wynosić około 24 000 zł!!!! to tylko 6000€ więc i tak byłaby najniższa wśród krajów cywilizowanych.
    Elektorat POPIS-u koncentruje się na jakiś pierdołach od smoleńskich do złodziejskich zamiast skupić się na tym co rzeczywiście ich dotyczy. Podatkach.
    Jeśli minister power pointa obiecuje obniżki dla firm to nieuchronne będą podwyżki dla obywateli. W Polsce za około 3 lata zacznie się kryzys finansowy z przyczyn demograficznych. Teraz jest dobra koniunktura i można by ja wykorzystać do przygotowania na gorsze czasy. Jeśli dziś tzw „rząd” nic nie zrobi jutro będzie za późno.

  6. PanOdkrywca 09.09.2017 16:54

    emigrant001 09.09.2017 16:41

    Widzisz- ja swoją księgową do rozpaczy doprowadzam mówiąc, że uwielbiam płacić podatki. Serio- bardzo lubię. Bo to dowód, że coś się dzieje, jest zysk, działalność ma ręce i nogi.

    Tyle, że później te podatki są w błoto wyrzucane, lub zabawiają się nimi klienci typu mistrz power-pointa czy jakieś ciepłe misie.

  7. emigrant001 09.09.2017 17:21

    @PanOdkrywca skoro lubisz płacić podatki to może twoja księgowa zaprognozuje ci wysokość emerytury. Z twoich podatków.

  8. Szwęda 09.09.2017 17:49

    Odzyskać niepodległość Rzeczpospolitej nie da się poprzez żadne okrągłe stoły i inne wielkie machloje – można to osiągnąć tylko poprzez krwawą rewoltę lub prawdziwą wojnę!!!

  9. atos 09.09.2017 18:19

    Mieliśmy już rewolucje w Europie, październikową , francuską, wiosnę ludów , 1 i 2 WŚ . Zmieniło to coś ?
    Zacząć to trzeba od edukacji społeczeństwa.

  10. PanOdkrywca 09.09.2017 18:24

    emigrant001 09.09.2017 17:21

    Mimo wszystko między podatkami a emeryturą jest pewna różnica. Nie mieszaj podatków z daniną dla ZUS.

    Dwa- nie liczę na emeryturę „państwową” i dlatego płacę najniższe możliwe składki. Wolę choćby odkładać w przysłowiowej skarpecie, między innymi.

  11. emigrant001 09.09.2017 18:24

    @atos
    trafiłeś w sedno odkrywczej prawdy. POPIS istnieje tylko dlatego, że ma wyborców.
    @PanOdkrywca gdybyś był przedsiębiorcą, lub jak mówią inni prywaciarzem, nie widziałbyś różnicy między podatkiem a „dobrowolną” składką.

  12. Admin WM 09.09.2017 19:34

    @emigrant001

    Wyjaśnij o co chodzi. Komentarze pojawiają się natychmiast. Jedynie użytkownik ma 60 minut na poprawienie komentarza. Wcześniej było 30 minut i użytkownicy narzekali, że zbyt krótko.

  13. robi1906 09.09.2017 19:42

    emigrant001
    z podatków, to utrzymujesz swoje państwo, by istniało.
    We francji nie ma podatków?, nie żartuj sobie, od żartów to tu już błyszczy, jeden taki.

    Jeszcze raz to napiszę, „lichwa” doprowadza ten świat do ruiny,
    od 30 lat obserwuję jak coraz wiecej terenów, ludzi i państw popada w permamentne zabiedzenie,
    to się nie dzieje samo z siebie, jest to proces sterowany i reżyserowany,
    to, że nasze państwo nie spełnia swoich funkcji, to że pieniądze są marnotrawione, że niszczona jest narodowa gospodarka i rolnictwo,
    to nie jest żaden ewenement we współczesnym świecie,
    tylko jest to objaw choroby toczącej ten świat.

  14. emigrant001 09.09.2017 19:43

    @Admin WM
    Dzięki za wyjaśnienie.
    Wydawało mi się, że pojawienie się komentarza jest połączone z licznikiem. Skoro natychmiast jest widoczne dla wszystkich to przepraszam za uwagę. :)
    PS
    30 minut na edycje całkowicie wystarcza
    @robi1906
    Dobrze,że wykazujesz się antysemicką czujnością, ale tym razem nie ma to nic wspólnego z tematem. Zaglinianie Polski nie jest dziełem żydów, tylko poubeckich polaków, którzy usadowili się w miejscu elit. Dopóki się ich nie powyrywa jak chwasty dobrze nie będzie nigdy.

  15. PanOdkrywca 09.09.2017 19:46

    emigrant001 09.09.2017 18:24

    „@PanOdkrywca gdybyś był przedsiębiorcą, lub jak mówią inni prywaciarzem, nie widziałbyś różnicy między podatkiem a „dobrowolną” składką.”

    Działalność gospodarczą prowadzę od 16 lat….

    I zaufaj mi- mimo, że i jedno, i drugie jest dobrowolną inaczej daniną dla Państwa, to jest to jedyne podobieństwo. Wszystko pozostałe je różni.

  16. robi1906 09.09.2017 20:13

    emigrant001
    To Ubecy rządzą w: Meksyk, Sudan, Ukraina, Irak, Libia, RPA, Francja (teraz pewnie zarechotasz) francja upadłym państwem?,
    owszem, mój brat potwierdził mi to, na każdym krańcu mostu, na każdym skrzyżowaniu stoi żołnierz z załadowanym karabinem, o czym to świadczy?, o sile państwa czy o bezsilności?,
    odpowiedz sobie sam,
    bo twoje dywagacje o tym, czy ja widzę żyda czy nieżyta, kompletnie mnie nie interesują.

  17. Abaddon 09.09.2017 20:46

    Ten tekst powinien być drukowany regularnie we wszystkich polskich gazetach. A że zostało ich niewiele to również w polskawych. Od jakiegoś czasu powtarzam to samo i tłumaczę znajomym oraz przypadkowym dyskutantom, gdy rozmawiamy o polityce w naszym pozbawionym niepodległości (11 listopada to kpina), rozkradzionym i skolonizowanym kraju. Wszystkim wokół bardzo zależy, żeby Polska nigdy nie odzyskała swojej dawnej przedśredniowiecznej potęgi. Polska, w której żyją dumni i pewni swojej wartości Polacy, bez ciągłego martwienia się jak przetrwać z miesiąca na miesiąc i mogący rozmawiać zarówno z zachodem jak i wschodem jak równy z równym spędza im sen z powiek. Od dziecka uczą nas historii, w której przegrywamy, cierpimy i tracimy. W pracy płacą nam jak Europejczykom gorszego sortu pomimo, że robimy dużo więcej – wiem bo doznałem pracy w firmach duńskiej i niemieckiej. A pytanie o godne zarobki wywołuje w pracodawcach zdziwienie i niechęć. No bo jakże to? Przecież u nas tak nie można. Bo kolonizatorom się nie będzie opłacać. Dlatego większość schyla głowy i haruje za dwóch – żeby Niemcowi żyło się lepiej.

  18. emigrant001 09.09.2017 21:28

    Polacy a szczególnie mieszkający w Polsce powinni pamiętać 05.06.1992 czyli dzień kiedy przekreślono nadzieję na niezależność. Później dla zniewolenia było z górki.
    http://naszeblogi.pl/29370-dlaczego-obalono-rzad-jana-olszewskiego
    http://nowahistoria.interia.pl/polska-wspolczesna/news-rzad-olszewskiego-nie-godzil-sie-na-kompromis-z-komunistami,nId,2402125
    https://jozefbizon.wordpress.com/2011/08/07/nocna-zmiana-%E2%80%93-czy-nocna-zdrada/

  19. kolopsu 10.09.2017 00:58

    Z ogólną tezą można się zgodzić, ale stawianie w jednym szeregu Nowoczesnej PO z PiSem to nieuprawniona manipulacja. Po owocach ich poznacie, jakie są owoce poprzednich rządów wiemy, a PiS za wcześnie osądzać. O Puszczy mogę powiedzieć tylko tyle: nie wierzę opłacanym, nawiedzonym, lawackim ekologom!

  20. emigrant001 10.09.2017 13:13

    @kolopsu Jeśli spojrzysz na PIS przez pryzmat porozumienia centrum, reakcje na „noc teczek” to może się okazać, że POPIS nie jest podzielony, to tylko inna opcja, która czerpie z koryta publicznej kasy.

  21. robi1906 10.09.2017 14:02

    O czym ty pitolisz ignorancie, przepraszam emigrancie!,

    stawiasz przykład polski, jakby to był jakiś wyjątek,
    ale tu z całego świata widać, że nie jesteśmy żadnym wyjątkiem, jesteśmy potwierdzeniem reguły.

    syria, co nam wmawiano?, to, że naród chce obalić, Assada.
    libia, co nam wmawiano?, to, że naród chce obalić, Kadafiego.
    Ukraina, co nam wmawiano?, to, że naród chce obalić rosyjską agenturę,
    Polska, co nam wmawiano?, to, że naród chce obalić, komunę,

    A ty dalej bredzisz jak potłuczony,
    Pan O, chce płacić podatki to go wyszydziłeś, a we Francji w której podobno mieszkasz, to nie ma podatków?,

    zapytałem się raz, to i zapytam sie drugi raz, bo potraktowałeś Pana O, jak przygłupa,
    o popatrzcie on chce płacic w polsce podatki, idiota jeden, niech wyemigruje tak jak ja, to nie będzie musiał nic płacić,
    ty nic nie płacisz „emigrancie”, za pobyt we francji?.

    Nie wciskaj mi tu kitów, żartownisiu.

  22. emigrant001 10.09.2017 15:58

    @PanOdkrywca Nie zgadzam się ani trochę, że obydwie daniny są różne, przynajmniej dla twojego portfela.
    Podatki, można płacić jeśli widzisz, że państwo, które zabiera Twoje pieniądze pożytkuje je właściwie dla dobra ogółu, tzw składka emerytalna to umowa między tobą a państwem (w twoim przypadku teoretycznym) dotycząca zabezpieczenia twojej starości.
    Umowę tą tzw państwo może jednostronnie zmienić według własnego uznania i bez twojego udziału. I tu widzę ogromna różnicę. Bo jeśli się zestarzejesz a tzw państwo nie będzie miało pieniędzy to emerytury zwyczajnie nie dostaniesz. Wszystkie składki dziś pokrywają 80% wypłat przy bardzo dobrej koniunkturze, przy gorszej 70% a po nadejściu wyżu lat 50-tych i złej koniunkturze będzie to 60%. Wtedy twoje tzw „składki” będą gów%o warte.
    Grabież OFE (jakiekolwiek by nie były) to to był pierwszy symptom jak państwo traktuje „umowy” z obywatelami.
    @robi1906 bez komentarza
    odstawiłeś tabletki?

  23. 8pasanger 10.09.2017 16:16

    Bardzo cieszy odbiór i komentarze pod artykułem.Widzicie, jeszcze się lewacy przydają w Polsce! Troszkę w ostatnich komentarzach poszło w spór i kłótnię ale spoko moi drodzy!:) Ważne by w Polsce edukować ludzi przecież większość przyzwala na to co się dzieje w kraju.Gdybyśmy potrafili wystąpić zjednoczeni i ogromnej większości by obalić i wtrącić do tiurmy tych cholernych zdrajców i złodziei to ich władza skończyłaby się w ciągu kilku dni tak jak się stało na Islandii gdzie na próbę uczynienia z nich niewolników Islandzycy zrobili co trzeba i jeszcze wsadzili banksterkę za kraty gdzie jej miejsce co prawda tylko na kilka lat ale lepiej niż na całym świecie gdzie miliony ludzi straciło pracę a banksterka chleje szampana, rozbija się po zamtuzach i gardzi biedakami….

  24. PanOdkrywca 10.09.2017 16:32

    emigrant001 10.09.2017 15:58

    „@PanOdkrywca Nie zgadzam się ani trochę, że obydwie daniny są różne, przynajmniej dla twojego portfela.”

    Jest jedna najpoważniejsza różnica- wysokością podatków jesteś w stanie sterować. I nie jest do tego potrzebna kreatywna księgowość.
    Od składek ZUS, choćby tych najniższych lub płaconych od średniej, nie jesteś w stanie uciec- nawet, jeśli nie jesteś beneficjentem przysługujących z nich świadczeń.

    8pasanger 10.09.2017 16:16

    „Islandzycy zrobili co….”

    G…- to, że wsadzili parę osób, tak naprawdę, poza PR niewiele znaczyło.
    Ważniejszym było, że uczestnikom, czy w sumie beneficjentom kryzysu powiedzieli „Na szczaw i mirabelki” i miast subsydiować upadające banki, pozwolili na ich bankructwo. Co np u angielskich współwłaścicieli wywołało szaleństwo, łącznie z zakazem transakcji pieniężnych DO i Z Islandii.
    I co więcej, o takiej a nie innej polityce finansowej Islandczycy wypowiedzieli się w referendum.

  25. robi1906 10.09.2017 16:33

    kilka lat temu z tego co pamiętam,
    obsobaczyłeś Kudłatego za to, że mnie poparł, chodziło o imigrantów i jakie problemy to może spowodować.

    Miliony młodych byczków sprowadzonych bez kontroli!, miliony nierobów!,
    którym wmówiono, że w europie, kasa leży na ulicy, a dziewczyny chętne leżą i czekają na ruchanie,

    już kilka lat temu widziałem do czego to doprowadzi, bo naprawdę nie trzeba być żadnym prorokiem, by zobaczyć że dwa plus dwa równa się cztery,

    a ty teraz piszesz „odstaw tabletki”,
    pamiętasz, co ja pisałem a co pisałeś ty?.

    dlaczego nie napiszesz jakie podatki płacisz we Francji?, (bo podobno tam mieszkasz),
    ja się nie mam czego wstydzić, i mogę odpowiedzieć na każde pytanie, zadasz jakieś?,
    czy będziesz pitolił, o tym co ja łykam, albo co piję,

    pytam się jeszcze raz jakie podatki płacisz we Francji?.
    odpowiesz?,

  26. emigrant001 10.09.2017 16:49

    @robi1906
    Mieszkam w Irlandii. Irlandia nie jest w Schengen. U nas nie ma emigrantów z Afryki lub jak lewacy mówią „uchodźców”.
    Coś musiałeś pomylić. Co do tzw. „uchodźców” masz rację. Kalifaty UK, Francja i Niemcy to tykająca bomba.
    @PanOdkrywca Udało mi się składkę ZUS sprowadzić do 0zł prowadząc działalność od 1994 do 2001. ZUS to piramida finansowa więc jakakolwiek „składka” to nieporozumienie.

  27. atos 10.09.2017 16:51

    @robi 1906.
    Ja ci wytłumaczę, przepraszam za długi wpis , ale inaczej nie pokaże.
    We Francji, w naliczaniu podatku od dochodów uwzględniany jest skład rodziny, niektóre koszty i pominiętych jest większość zasiłków socjalnych.

    System ten jest skomplikowany ale bardzo przyjazny ludziom o skromnych dochodach. Dzięki niemu, ponad 50 % podatników jest zwolnionych od tego podatku !

    Brane są pod uwagę następujące kategorie dochodów, które są dodawane do siebie jeśli rodzina korzysta z kilku źródeł  :

    Wynagrodzenie roczne z pracy najemnej czyli pensje (salaires)Zasiłek dla bezrobotnych, chorobowe, niektóre świadczenia socjalne, alimentyDochody z nieruchomości (revenus fonciers)Emerytury (retraites) i renty (pensions), (certaines allocations)Zyski uzyskane z niektórych produktów oszczędnościowychZyski z lokat i ze sprzedaży (revenues des valeurs et capitaux, plus values et gains taxables)Zyski rolneZyski z działalności handlowej i przemysłowejZyski z działalności nie handlowej (np. z wolnych zawodów)Aby obliczyć bazę, na jakiej zostanie naliczony podatek od dochodów, odliczone najpierw zostają od zadeklarowanych kwot pewne koszty, w wyniku czego otrzymuje się tzw. globalne dochody netto. Do kosztów tych należą :

    Deficyt z nieruchomości

    Alimenty na rodziców, dziadków, teściów(jedynie wtedy stanowią zaspokojenie ich potrzeb witalnych) oraz alimenty na dorosłe dzieci lub wnuków, w granicach 5 726€ rocznie

    Strata kapitału związana z kreacją firmy

    Koszty związane z zatrudnieniem

    Od dochodów z pracy najemnej odliczane są automatycznie, w formie ryczałtowej, 10 % zadeklarowanych sum z tytułu kosztów ponoszonych na transport do pracy, na posiłki w czasie pracy i zakupy służące do uzupełniania wiedzy potrzebnej do wykonywania zawodu.

    Przepisy narzucają minimalne i maksymalne progi, jakim ta ulga podlega. Wynosi ona co najmniej 426€ na osobę i nie może być wyższa od 12 157€ na małżeństwo lub związek Pacs. Emeryci mają również prawo do takiej ulgi, a jej progi wynoszą minimum 379€ na osobę i 3 707€ maksimum dla małżeństwa lub związku Pacs. Ulga ta jest aplikowana z urzędu i nie podlega obowiązkowi udokumentowania jej zasadności.

    Koszty związane z utrzymaniem pewnych osób

    koszty wynikające z utrzymania i dołączenia do deklaracji podatkowej dorosłego dziecka a nawet jego współmałżonka i ich dzieci, w wysokości 5 726€ na osobę2 344€ dla osób w wieku ponad 65 lat mających dochody niższe od 14 703€ lub 1 172€ dla tej samej grupy wiekowej osób o dochodach niższych od 23 698€.Aby podatki były proporcjonalne do kosztów, jakie rodzina przeznacza na opiekę, wychowanie i edukację  dzieci, wprowadzone zostało we francuskim systemie podatkowym pojęcie ilorazu rodzinnego (quotient familial). Stanowi on ilość jednostek fiskalnych w rodzinie.

    Jeśli jesteś samotny, rozwiedziony, jesteś wdowcem/wdowa lub żyjesz w wolnym związku, stanowisz jedną jednostkę fiskalna (1 part) i iloraz rodzinny wynosi 1.

    Jeśli żyjesz w związku małżeńskim lub związku partnerskim Pacs, stanowicie wraz ze swym partnerem dwie jednostki fiskalne (2 parts), tzn. wasz iloraz rodzinny wynosi 2.

    Jeśli masz dzieci, stanowią one połowę fiskalnej (demi part) ale począwszy od trzeciego dziecka każde dziecko jest uważane za jedną pełną jednostkę fiskalną (1 part). Podobnie każde dziecko niepełnosprawne jest uważane za pełną jednostkę fiskalną.

    Uwzględnienie ilości jednostek fiskalnych w rodzinie decyduje o jej ilorazie rodzinnym. Służy on do podzielenia dochodów rodziny i uzyskania wartości decydującej o grupie zaszeregowania podatkowego (Tranche du revenu) i odpowiadającej mu stopie procentowej jakiej podlegają dochody Twojej rodziny. Oto przedziały dotyczące roku 2015 :

     Grupa zaszeregowania podatkowego

     

    Stopa procentowa opodatkowania

    Do 9 690 €

    0 %

    od 9 690 € do 26 764 €14 %od 26 765 do 71 754 €30 %od 71 755 € do 151 956 €41 %Ponad 151 956 €45 %

    Przykład

    Jesteś samotna i posiadasz dochody rowne 30 000€. Opodatkowanie będzie podlegać stopie procentowej wynoszącej 30%, co oznacza, że cześć dochodów zawartych w przedziale odpowiadającym stopie 14% będzie opodatkowana w wysokości 14%, natomiast reszta, wykraczająca poza grupę opodatkowania stopy 14% zostanie opodatkowana w wysokości 30%. Twój podatek zostanie obliczony następująco :

    Dla grupy 2 (9 690 do 26 764) podatek wyniesie 2 390 € = (26 764 – 9 690) x 0,14

    Dla grupy 3 (26 764 do 30 000) podatek wyniesie 971 € = (30 000 – 26 764) x 0,30

    Po obliczeniu wysokości podatku z poszczególnych grup zostają one zsumowane i pomnożone przez iloraz rodzinny (ilość jednostek fiskalnych, Ty masz tylko jedną):

    (2 390 + 971) x 1 =  3 361 €
    Aby uzyskać wysokość ostateczną podatku, aplikuje się jeszcze ewentualnie przysługujące ulgi i progi.

    Progi te są związane z ilorazem rodzinnym (ilością jednostek fiskalnych). Im więcej masz dzieci, tym podatek będzie niższy. Niemniej jednak istnieje limit w tej redukcji i wynosi on w 2015 roku 1 508€ na połowę każdej dodatkowej jednostki fiskalnej.

    Przykład

    Jesteś zamężna i masz dwoje dzieci. Jeśli Twój podatek wynosi 9 000€ nie licząc dzieci i 4 000€ gdy wzięta zostanie dodatkowa jednostka fiskalna z tytułu dwojga dzieci (pierwszych dwoje dzieci stanowi jedną jednostkę), podatek nie będzie mógł być niższy od 5 984 €, kwoty wynikającej z obliczenia :

    9 000 € – (1 508 x 2) = 9 000 – 3 016 = 5 984 €

    Ulga podatkowa (décote)

    Jeżeli Twój podatek, w wyniku wszystkich opisanych w tym artykule etapów jest niższy od 1 135€ gdy jesteś samotna lub niszy od 1 870€ gdy żyjesz w związku małżeńskim lub Pacs, w takim wypadku masz prawo do redukcji podatkowej, zwanej « décote ».

    Przykład 1

    Jesteś samotna i z obliczeń podatkowych wynika, że Twój podatek wynosi 700€. Jako że jego wartość jest niższa od  1 135€, przysługuje Ci redukcja (décote), która wynosi :

    1035 – 700 = 335 €

    Zapłacisz więc podatek w wysokości 365€  (700 – 335)

    Przykład 2

    Żyjesz w związku małżeńskim i podatek wasz wynosi 1 487€. Jest on niższy od 1 870€, należy się Wam redukcja (décote) w wysokości :

    1870 – 1487 = 383€

    Zapłacicie podatek w wysokości 1 104€ (1 487€ – 383€)

  28. robi1906 10.09.2017 16:54

    Admin, zmień to chore, godzinne zmienianie postów,
    to już mnie zaczyna wkurzać, albo skrócisz do 10 minut albo ja z stąd wybywam, nie będą mnie wkurzać gnojki,
    którzy widzą odpowiedzi i zmieniaja swoje posty, (tutaj post 22),
    jak jasteś tak dobry to daj możliwość zmiany postów na 24h,
    co to szkodzi?,
    albo coś mówimy i piszemy na gorąco albo nie,
    jak już napisałem po tysiącach postów ja się nie mam czego wstydzić!,

    Jeszcze raz, albo skrócisz, albo, bye-bye,
    to moje ostatnie ostrzeżenie albo prośba, wolę prośbę, bo widzę, że się starasz i że jesteś swój,
    ale jak nie to nie, nie ma żadnego problemu, ale ja w tym cyrku dalej nie będę pisał.

  29. PanOdkrywca 10.09.2017 17:37

    robi1906 10.09.2017 16:54

    „to moje ostatnie ostrzeżenie albo prośba, wolę prośbę, bo widzę, że się starasz i że jesteś swój”

    Wzruszenie odbiera mi głos…
    A może to jest płacz ze śmiechu?

  30. robi1906 10.09.2017 18:02

    Pan O.
    w przeciwieństwie do ciebie, ja mam tylko jedno słowo i jeden głos,
    a z resztą,
    chwal się w..ujku że mnie uwaliłeś,
    wisi mi to.

  31. PanOdkrywca 10.09.2017 18:06

    robi1906 10.09.2017 18:02

    Uwaliłeś?
    Jeśli już, poprosiłem MH o reakcję na twój obraźliwo-obrzydliwy słowotok.
    Jak widzę, nic lub niewiele zrozumiałeś.
    Latają mi twoje poglądy, choroby, itp- ale to nie znaczy, że pozwolę się obrażać.
    Nawet jeśli wydaje ci się, że masz misję, a przy okazji zjadłeś wszystkie rozumy świata.

  32. robi1906 10.09.2017 18:26

    „obraźliwo-obrzydliwy słowotok”,
    daj przykład obrazliwego-obrzydliwego słowotoku, zacytuj, poczekam nawet wieczność.

  33. PanOdkrywca 10.09.2017 18:29

    „pitolisz ignorancie, przepraszam emigrancie”

    „nie będą mnie wkurzać gnojki”

    ” w..ujku że”

    Że nie wspomnę o obrazie części wpisów wobec rozumu ludzkiego.

  34. robi1906 10.09.2017 18:48

    Rynsztok, podziwiam twoje francuskie podniebienie!,
    nie, nie podziwiam,

    ja jestem chłopak z „parafii”, był taki lepszy na podwórku (z lepszej rodziny, itp),
    dostał kartami po kłykciach (kiedyś były takie podwórkowe zabawy, że się biło na poważnie)
    krew mu poleciała po paznokciach to się rozpłakał i poleciał od razu do mamusi na skargę,
    jesteś takim samym gnojkiem,
    lataj i skarż się naokoło, gardzę takimi jak ty.

  35. PanOdkrywca 10.09.2017 18:52

    robi1906 10.09.2017 18:48

    Gnojkiem piszesz…
    Na moje i innych Użytkowników nie ma znaczenia czy i jak przeżywasz swoje frustracje. Do momentu, gdy nie obrażasz ani Użytkowników, ani ich rozumu swoimi przemyśleniami.

    A „dowcip” na tym polega, że można dyskutować nawet z dwóch przeciwstawnych barykad, do momentu, gdy jest to bez wycieczek osobistych i na argumenty.
    Niestety lub -stety w twoim przypadku obie te zasady nie mają miejsca.

  36. robi1906 10.09.2017 19:01

    Owszem, będę pisał gnojkiem, bo tak się zachowujesz, zaczniesz się zachowywać jak mężczyzna, to to docenię.

  37. PanOdkrywca 10.09.2017 19:10

    robi1906 10.09.2017 19:01

    Jeszcze napisz, że nie dość, że masz dłuższego, to i dalej sikasz..

  38. robi1906 10.09.2017 19:22

    o swoim putasiku, to nie bedę pisał.

    masz jakiś problem?, albo pytanie które ci żyć nie daje?,
    wal i pytaj,
    ale nie wccurwiaj mnie, wiecęj.

  39. PanOdkrywca 10.09.2017 19:25

    robi1906 10.09.2017 19:22

    Ale ja naprawdę nie staram się Użytkowników, w tym ciebie, denerwować…

    Co najwyżej, nie życzę sobie*, żebyś udawał, że potrafisz mi po pagonach skakać. Bo i tak nie dasz rady- za słabo silny jesteś.

    I dwa- żebyś rozumu Czytelników nie obrażał, bo o kilka sensownych tłumaczeń już prosiłem i zazwyczaj nagle ciszaaaaa zapadała.

    * podobnie jak i zapewne większość pozostałych Użytkowników

  40. robi1906 10.09.2017 19:31

    No to dawaj pytaj, teraz jeszcze jestem na chodzie,
    dawaj pytanie, ale tylko jedno, niedługo pójdę już spać,

  41. robi1906 10.09.2017 20:03

    dobra, minęła 20-sta, ja już idę spać, jakby kto mniał co do mnie to jeszcze odpowiem, jutro czy pojutrze, ale godzinnej zmiany edycji postów nie zniosę, koniec,kropka.

  42. Admin WM 10.09.2017 21:26

    Na moje decyzje można wpłynąć tylko sensowną argumentacją, a nie szantażami. Na szantaże reaguję alergicznie i zawsze mówię „nie”.

    Skróciłem edycję do 30 minut, czyli poprzedniego stanu sprzed tygodnia, ale dla 10 minut mówię NIE.

    30 minut edycji pozwala ludziom tonować komentarze, najpierw coś piszą emocjonalnie, czasami czegoś pożałują, mają prawo zmienić gdy emocje trochę ochłoną, poprawić by było kulturalniej. Tobie, jak widać, nawet 60-minutowa edycja nie pomaga usuwać ubliżeń i wyzwisk. Przy okazji – przeczytaj regulamin WM pod kątem ubliżania innym i rozkazywania adminowi.

  43. 8pasanger 10.09.2017 22:59

    Pan Odkrywca : Oczywiście zgadzam się, że ważniejsza od wsadzenia za kraty kilkudziesięciu cwaniaczków-malwersantów była odmowa spłaty przez państwo islandzkie długów prywatnych podmiotów bankowych np. Icesave w UK i Holandii gdzie przecież bank ten działał a Anglia i Holandia maja przecież swoje odpowiedniki Komisji Nadzoru Finansowego Tymczasem brytole i Holendrzy z typowo kolonialną butą próbowali uczynić z Islandii finansową kolonię, która nigdy nie wyjdzie z długów a jej obywateli w ekonomicznych niewolników spłacających na wieczność długi niemożliwe do spłacenia.

  44. PanOdkrywca 11.09.2017 09:13

    8pasanger 10.09.2017 22:59

    A dokumentnie odwrotnym przypadkiem jest np Grecja, która za jaja trzyma strefę euro. Mające problemy finansowe* banki komercyjne wyciągają rękę po pomoc zewnętrzną. Która to pomoc, miast wpływać na reformy struktury finansowej czy gospodarczej Grecji, służy do minimalizacji strat tych banków. Czyli w zasadzie Bruksela głosami np Niemiec, ratuje niemieckie banki, dołując przy okazji budżet i UE, i Grecji.

    Inna sprawa, że „reformy” w Grecji dotyczą szarych obywateli, a Państwo nadal jest na etapie sprzed kryzysu- przerost biurokracji, przerost wydatków sztywnych, przerost zatrudnienia w sektorze państwowym, itp.

    Dochodzi do paradoksu, że kiedyś Grecy niepłacenie podatków traktowali jako sport narodowy**- dziś, przy potwornym bezrobociu nie ma, po prostu, na tyle dużo płatników podatków, aby budżet jakoś się spinał.

    * niespłacalne kredyty, np
    ** nie oni jedyni w Europie

  45. robi1906 11.09.2017 09:45

    Admin, z szantażem mi nie wyskakuj,
    napisałem że godzinna edycja postów mi nie pasuje, tylko tyle,
    stanęło krakowskim targiem na pół godziny, może być, tak było jak tu wchodziłem to i przyjąłem warunki, nie ma żadnego problemu,
    co do wulgaryzmów, stosowałem, stosuję i będę stosować,
    będziesz kasował takie posty, twoje prawo, nic mi do tego.

    Co do pisania prostego i wulgarnego, trzeba pisać prosto, tak by ludzie zrozumieli,
    zawsze będę pamiętał słowa pana Albina Siwaka, że do ludzi trzeba przemawiac prosto,by to zrozumieli,
    jak sam napisał kiedy wychodził do tysięcy robotników to najpierw pluli na niego a na koniec bili mu brawo, dlaczego?,
    bo do ludzi trzeba przemawiać tak, żeby to pojęli,
    czasem jedno zdanie takie np: jak
    „koniec ku(z)wa z tym rozkradaniem Polski”, znaczy więcej,
    niż tysiąc słów bełkotu o absolucie i o tym, że wszyscy jesteśmy braćmi.

    Co do Grecji, Grecja została celowo zadłużona,
    jak się da komuć palec to większość ludzi połknie i rękę,
    ja tutaj nie odkrywam nic nowego, grecy mogli naciągać kasę, to to robili,
    ale że po latach ktoś się opamiętał i zaczął domagac się zwrotu kasy, to przypadek?, czy może celowe.
    Jak dla mnie, to było działanie celowe.

    Przez długi, Grecy sprzedali Szwabom lotniska i wyspy, ile dokładnie? nie wiem,
    ale na tym portalu były informacje o tym.
    Tak samo jak polska zostanie w świetle prawa rozkradziona za długi, bowiem nikt nie pożycza pieniędzy na wieczne nieoddanie,
    można tak podarować złotówkę, ale nie miliardy.

  46. Fenix 11.09.2017 10:12

    Krach ma być tak potężny ze dotknie wszystkich na Ziemi. Ci co mają więcej stracą więcej, ci co mają mniej stracą mniej. Ci co nic nie mają , nie stracą.
    Zasada ;
    Z okradania ,sami siebie nawzajem ,mamy mniej wszystkiego!
    Z dawania , sami sobie nawzajem , mamy więcej wszystkiego!
    Czego nam brakuje , sami sobie to wytworzymy .

  47. Admin WM 11.09.2017 11:23

    „Admin, z szantażem mi nie wyskakuj”

    A jak nazwać groźbę, że jeśli nie zrobię tego co chcesz, to odejdziesz z WM? Dla mnie to szantaż, aczkolwiek dosyć kiepski, bo jest mi to obojętne. Nie podoba mi się agresywny ton Twoich wypowiedzi pod moim adresem, dlatego przywracam 60 minut. Teraz możesz swoją groźbę spełnić.

    „Co do pisania prostego i wulgarnego, trzeba pisać prosto, tak by ludzie zrozumieli”

    W tej kwestii obowiązuje regulamin WM który zaakceptowałeś rejestrując się, który zakazuje wulgarności. Przejrzałem Twoje komentarze, wiele razy były usuwane z powodu wulgaryzmów, ale nie widzę, bym udzielił Ci ostrzeżenia, dlatego dostajesz je teraz. Pisz kulturalnie, bez wyzwisk, poniżania innych i ubliżania, bo to rodzi dialog i dobrą atmosferę. Nie potrafisz – nie komentuj. Nie stosowanie się do nakazu admina ws. przestrzegania regulaminu zaowocuje sankcjami opisanymi w regulaminie.

  48. robi1906 11.09.2017 13:02

    admin, z mojej strony nie było żadnego szantażu, napisałem tylko że godzinne edytowanie postów mi nie pasuje i ja w tym uczestniczył nie będę, gdzie ty tu widzisz cokolwiek innego?.
    twój portal twoje zasady, nic mi do tego, ale przesunięcie edycji mi się nie spodobało i tyle, nic więcej ani nic mniej.

    Ostrzeżenie już raz, kiedyś mi udzieliłeś.

  49. PanOdkrywca 11.09.2017 13:14

    robi1906 10.09.2017 16:54

    :-)

    PS Tylko nie pisz, że chcę cię zdenerwować… Pokazuję, jak sam się potykasz o własne nogi.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.