
Liberalizm  dosięgnął
pracowników  „Gazety
Wyborczej”
1 listopada 2016
„Gazeta Wyborcza” do końca roku zwolni blisko 135 osób, a
część z nich już straciła pracę. Dziennikarze pozbawieni pracy
lub  przywilejów  związanych  z  posiadaniem  etatu  krytykują
swojego  pracodawcę,  ale  najwięcej  pretensji  kierują  pod
adresem  rządzących,  ponieważ  ograniczyli  oni  liczbę  reklam
państwowych spółek w wydawnictwach Agory.

Mimo działań związkowców, spółka Agora S.A. do końca roku
zwolni  135  osób,  głównie  pracowników  „Gazety  Wyborczej”,
którzy  mają  otrzymać  wsparcie  przy  przekwalifikowaniu  i
poszukiwaniu nowej pracy. Część osób już straciła pracę lub
etat, a wśród nich znaleźli się publicyści „Dużego Formatu”,
czyli reporterskiego dodatku do dziennika. Iza Michalewicz,
która została pozbawiona etatu i będzie zewnętrznym autorem
„Dużego  Formatu”,  największe  pretensje  kieruje  pod  adresem
rządzących, bowiem jej zdaniem mają oni niszczyć nieprzychylne
im media poprzez zmniejszenie liczby zamieszczanych w nich
reklam państwowych spółek, a także ograniczenie prenumeraty w
ministerstwach i innych rządowych instytucjach.

Już w grudniu ub.r. były zastępca redaktora naczelnego „Gazety
Wyborczej”  informował  o  trudnej  sytuacji  dziennika.  Piotr
Pacewicz  zaapelował  wówczas  o  wykupywanie  prenumeraty,
ponieważ w ten sposób „można także bronić demokracji”. Słowa
Pacewicza starała się tonować sama Agora S.A., która stara się
twierdzić, iż reklamy ze spółek podlegających likwidowanemu
właśnie Ministerstwu Skarbu Państwa nie były znaczącą częścią
dochodów spółki. Miesiąc wcześniej, kiedy zredukowano liczbę
państwowych  ogłoszeń,  „Gazeta  Wyborcza”  zlikwidowała  strony
lokalne w dziesięciu sobotnich wydaniach dziennika.

https://wolnemedia.net/liberalizm-dosiegnal-pracownikow-gazety-wyborczej/
https://wolnemedia.net/liberalizm-dosiegnal-pracownikow-gazety-wyborczej/
https://wolnemedia.net/liberalizm-dosiegnal-pracownikow-gazety-wyborczej/


Po danych o wpływach reklamowych z pierwszego kwartału b.r.,
wydawca „Gazety Wyborczej” przestał już jednak ukrywać faktu,
iż  gazeta  znajduje  się  w  coraz  poważniejszej  sytuacji
finansowej z powodu zmniejszenia liczby wpływów z reklam. W
skali  roku  dochody  uzyskiwane  z  reklam  zmniejszyły  się  o
blisko  21,4  proc.,  a  ze  sprzedaży  gazety  o  4,4  proc.  W
sierpniu dane te komentował prezes Agory Bartosz Hojka, który
przyznał w końcu, iż spadek dochodów związany jest ze zmianą
strategii marketingowej przez spółki skarbu państwa.

„Gazeta  Wyborcza”  po  1989  r.  wspierała  większość  reform
ekonomicznych, które zlikwidowały tysiące miejsc pracy oraz
doprowadziły  do  rozpowszechnienia  umów  śmieciowych.
Jednocześnie gazeta krytykowała wspieranie przez państwo osób
tracących zatrudnienie.

Na podstawie: WirtualneMedia.pl
Źródło: Autonom.pl

http://www.autonom.pl/?p=16569

