Liberalizm dosięgnął pracowników „Gazety Wyborczej”

Opublikowano: 01.11.2016 | Kategorie: Gospodarka, Media, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 0

„Gazeta Wyborcza” do końca roku zwolni blisko 135 osób, a część z nich już straciła pracę. Dziennikarze pozbawieni pracy lub przywilejów związanych z posiadaniem etatu krytykują swojego pracodawcę, ale najwięcej pretensji kierują pod adresem rządzących, ponieważ ograniczyli oni liczbę reklam państwowych spółek w wydawnictwach Agory.

Mimo działań związkowców, spółka Agora S.A. do końca roku zwolni 135 osób, głównie pracowników „Gazety Wyborczej”, którzy mają otrzymać wsparcie przy przekwalifikowaniu i poszukiwaniu nowej pracy. Część osób już straciła pracę lub etat, a wśród nich znaleźli się publicyści „Dużego Formatu”, czyli reporterskiego dodatku do dziennika. Iza Michalewicz, która została pozbawiona etatu i będzie zewnętrznym autorem „Dużego Formatu”, największe pretensje kieruje pod adresem rządzących, bowiem jej zdaniem mają oni niszczyć nieprzychylne im media poprzez zmniejszenie liczby zamieszczanych w nich reklam państwowych spółek, a także ograniczenie prenumeraty w ministerstwach i innych rządowych instytucjach.

Już w grudniu ub.r. były zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” informował o trudnej sytuacji dziennika. Piotr Pacewicz zaapelował wówczas o wykupywanie prenumeraty, ponieważ w ten sposób „można także bronić demokracji”. Słowa Pacewicza starała się tonować sama Agora S.A., która stara się twierdzić, iż reklamy ze spółek podlegających likwidowanemu właśnie Ministerstwu Skarbu Państwa nie były znaczącą częścią dochodów spółki. Miesiąc wcześniej, kiedy zredukowano liczbę państwowych ogłoszeń, „Gazeta Wyborcza” zlikwidowała strony lokalne w dziesięciu sobotnich wydaniach dziennika.

Po danych o wpływach reklamowych z pierwszego kwartału b.r., wydawca „Gazety Wyborczej” przestał już jednak ukrywać faktu, iż gazeta znajduje się w coraz poważniejszej sytuacji finansowej z powodu zmniejszenia liczby wpływów z reklam. W skali roku dochody uzyskiwane z reklam zmniejszyły się o blisko 21,4 proc., a ze sprzedaży gazety o 4,4 proc. W sierpniu dane te komentował prezes Agory Bartosz Hojka, który przyznał w końcu, iż spadek dochodów związany jest ze zmianą strategii marketingowej przez spółki skarbu państwa.

„Gazeta Wyborcza” po 1989 r. wspierała większość reform ekonomicznych, które zlikwidowały tysiące miejsc pracy oraz doprowadziły do rozpowszechnienia umów śmieciowych. Jednocześnie gazeta krytykowała wspieranie przez państwo osób tracących zatrudnienie.

Na podstawie: WirtualneMedia.pl
Źródło: Autonom.pl

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Zostań pierwszą osobą, która oceni ten wpis!
Loading...

TAGI: , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

8
Dodaj komentarz

Chcesz skomentować? Zaloguj się!
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Logika
Użytkownik
Logika

Oskarżają rząd że ich nie dotuje? Dla mnie skandaliczną sytuacją jest że “rząd” stosował prenumeraty dla ministerstw… teraz widać jak bardzo społeczeństwo ceni ten sorosowki gniot.

John23
Użytkownik
John23

Jewrejskie pieski szczekają bo odłączyli od państwowej kroplówki? Niech poproszą o fundusze swoich braci z Israela albo Wall Street

emigrant001
Użytkownik
emigrant001

Jeden cytat mówi wszystko-
„Gazeta Wyborcza” po 1989 r. wspierała większość reform ekonomicznych, które zlikwidowały tysiące miejsc pracy oraz doprowadziły do rozpowszechnienia umów śmieciowych. Jednocześnie gazeta krytykowała wspieranie przez państwo osób tracących zatrudnienie”.
A gdyby zlikwidować gazetę?

Czejna
Użytkownik
Czejna

Niechaj w koncu ta gadzinowka padnie, ale za nim, to nadzieje mam, ze zdaza jeszcze objawic, w szczegolnosci lemingom, ich prawdziwe oblicze.
Nie zal mi wcale pracownikow, gdyz doskonale wiedzieli co robia i jesli nie mozna oczekiwac sprawiedliwosci za ich czyny, to przynajmniej pogrzebanie tej anty polskiej dzialalnosci bedzie jej namiastka.

Szaman
Użytkownik
Szaman

Biedactwa… nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

lalun
Użytkownik
lalun

Oskarżają rząd, że ich nie wspiera, który jednocześnie krytykują :P
Jak u Barei ;)

RobG56
Użytkownik

Nieznaczny udział w Agora SA posiada SP. Czy nie warto powiększać tego udziału?

Abnegat
Użytkownik
Abnegat

@RobG56
Wkrótce .., jeszcze tylko trzeba wywołać obniżenie kursu akcji (co, by nie przepłacać ) ;)