
Kto chce wsiada lub wysiada
7 listopada 2022
Niektóre  drukowane  pisemka  zdominowane  ilością  reklam  ich
sponsorów wdzięczą się przymiotnikiem „polskich”. Ani treści
merytoryczne, dobór tematyczny, ani forma nie przybliżają ich
na jotę do spraw faktycznie istotnych dla Polaków. Przypadkowa
rozbieżność? Ależ skąd, chwyt pod publiczkę, lisi zabieg na
poczytność.  Łatwo  jednak  gazetki  nie  kupić,  by  uniknąć
wciskania  propagandy  dającej  fałszywe  spojrzenie  na
rzeczywistość.  Jeszcze  grosz  zostaje  wtedy  w  kieszeni.
Trudniej zrezygnować z wieloletniego przyzwyczajenia słuchania
radia,  które  ciesząc  się  niegdyś  prawem  monopolu  do  dziś
kultywuje nawyk wierności jedynie słusznemu nurtowi. Powodem
stanu rzeczy jest dokładnie to samo źródło finansowania –
reklamodawcy, od których roi się.

Powiewałoby mi to swobodnie niczym rękaw starego surduta na
patyku wystruganym jako ręka stracha na wróble, ale…

Skoro  gazetki  z  przymiotnikiem  „polskie”  prowadzą  kampanię
antypolską peanami na temat wojny, a ta jest tylko w interesie
polityków, to niechże mają odwagę nadać antypolskim paszkwilom
tytuły  gazetek  organów  partyjnych  XYZ.  Jeśli  portal  od
nagłówka kłuje w oczy językiem na wskroś obcym w brzmieniu i
pisowni,  to  niech  się  przechrzci  zgodnie  z  powołaniem  na
trybunę  wojenną  frakcji  antypolskiej.  Nieskrępowane  użycie
obcej flagi identyfikuje takie medium jako wrogie polskiemu
interesowi.

Kolejnym przykładem galopady antypolskości jest radio. Jego
aspiracje wielojęzyczne z powodzeniem mogą mieć szyld „Radio
Babel”. Jako rozgłośnia li tylko z nazwy -„Polskie Radio”
szyfruje  przed  polskim  płatnikiem  abonamentu  i  odbiorcą
informację  o  antypolskiej  działalności  na  przykład
przewrotowców z krajów ościennych podając te informacje na
portalu polskiego radia w języku angielskim. Tuż obok nazwy

https://wolnemedia.net/kto-chce-wsiada-lub-wysiada/


portalu  –  flaga  w  barwach  ukraińskich.  Czy  za  taki  obraz
polskości chce płacić polski podatnik?

Rozprawianie pod hasłem „stop ukrainizacji” jest wołaniem po
próżnicy. Energiczne, pełne oburzenia wykłady najzacniejszych
historyków też psu na budę, gdy brak konkretnych kroków, a są
one możliwe. Pierwszym – wyrejestrowanie odbiornika radiowego,
by  nie  płacić  abonamentu.  Dalej,  zbiorowe  działanie
wnioskowania  o  zaprzestanie  posługiwania  się  przymiotnikiem
polskości każdego medium, które podstępnie nadużywa zaufania
odbiorców.  List  otwarty,  a  następnie  lawinowe  maile  do
adresatów  uprawiających  opisane  praktyki.  W  ten  sposób
ujawniamy ośrodki antypolskie.

Prowadzenie opisanej działalności pod egidą rządu mieści się w
kategorii  przestępstw  rozdziału  XXX  kodeksu  karnego
„Przestępstwa  przeciwko  bezpieczeństwu  powszechnemu”,
szczegółowo ujętych w Art.163. Żyjemy w dobie kiedy informacja
jest towarem i to szczególnego znaczenia. W tym zakresie Art.
306  k.  k.  brzmi  jednoznacznie:  „Kto  usuwa,  podrabia,  lub
przerabia  znaki  identyfikacyjne,  datę  produkcji  lub
przydatności towaru, lub urządzenia, podlega karze pozbawienia
wolności  do  3  lat”.  Z  definicji  „towaru”  tegoż  artykułu
wynika, że jest nim wszystko co wytworzone, przeznaczone na
sprzedaż, wobec tego jest nim zarówno tytuł gazetowy jak i
nazwa rozgłośni.

Skąd  ten  temat  –  już  wyłuszczam.  Niebagatelnym  znaczeniem
obarczone  jest  jakieś  mroczne  spotkanie  antyrosyjskich
puczystów w Jabłonnie, skoro mówią o nim więcej zagraniczne
niż  polskie  ośrodki  paraliżowania  myślenia.  W  poszukiwaniu
informacji wędrówka z kluczowym hasłem wydarzenia częściowo
wyjaśnia  przyczynę.  Zjazd  figur  szykowanych  na  miejsce
Władimira  Putina  przez  rosyjskich  oligarchów  planowany  w
dniach 4-7 listopada wyznaczono w Jabłonnie.

Inicjatorem  Ilija  Ponomariow.  Uczestniczy  w  nim  50  osób.
Ścisły zarząd tworzą Giennadij Gudkow (były oficer FSB), Nina



Bielajewa  (prawosławna  komunistka),  Piotr  Carkow,  Arkadij
Jankowski, Jelena Łukianowa i Mark Feygin. O wielu piszą, że
to byli przedstawiciele do Dumy, samorządowcy i opozycjoniści.
Zamiarem ich – stworzenie „rządu na uchodźstwie”. Zabraknie
Marka Feygina – dawnego obrońcy uciśnionych panienek z zespołu
„Pussy Riot” i niejakiej porucznik Nadii Sawczenko oskarżonej
o  zabójstwo  rosyjskich  dziennikarzy  pod  Ługańskiem  w  2014
roku. Palestra rosyjska odebrała Feyginowi prawo wykonywania
zawodu.  Aktualnie  przebywa  na  Ukrainie,  gdzie  chętnie
występuje  w  duecie  z  doradcą  Wołodymyra  Zełeńskiego  –
Aleksiejem  Arestowiczem  (oficerem  wywiadu)  jako  komentator
zdarzeń  wojennych  przypisując  sobie  nadal  rolę  prawnika  i
działacza politycznego na rzecz praw człowieka.

Portal Polskie Radio oraz media drukowane podające się za
polskie, uczestnicząc w propagowaniu amerykańsko-ukraińskiej
wojny przeciw Rosji narażają interes polskich obywateli na
niebezpieczeństwo  eskalacji  konfliktu.  W  zestawieniu  nazwy
własnej  portalu  i  treści  nie  można  godzić  się  na  tę
hipokryzję. Skoro dali się przejąć obcemu interesowi, niech
używają jego szyldu. To byłaby transparentność.

Choć na koniec, ale nie mniej ważny szczegół jakim jest wybór
miejsca  sabatu  antypolskich  i  prowojennych  figur.  Pałac  w
Jabłonnie zajmuje PAN. Jak mówi Ponomariow – kojarzy się z
polskim wydarzeniem „okrągłego stołu”. Oto Polska z syndromem
ciężkich  powikłań  pookrągłostołowych  pozwala  lęgnąć  się
replice jej obróbki dalej na wschód. Ciekawe, czyim kosztem
sfinansowano  czterodniowy  zjazd  spiskowców.  Zapewne  decyzje
lokalizacyjne, symboliczne i rewolucyjne daty zapadły daleko
poza polską administracją teatrzyku kukiełkowego. Wydarzenie
wielce  przypomina  montowaniem  koalicji  antyirańskiej  za
prezydentury Trumpa.

Oto  Polska  –  jak  wysepka  przystanku  tramwajowego  przy
skrzyżowaniu  ulic  dla  chętnych  do  jazdy  na  gapę.

Autorstwo: Jola



Na podstawie: PolskieRadio.pl, YouTube.com
Źródło: WolneMedia.net

https://polskieradio.pl/395/9766/Artykul/3056877,Russia’s-antiPutin-politicians-to-meet-in-Poland-in-November-report
https://youtube.com/watch?v=aRgbfohuJS4

