,Konkret TVN24” kamie o
portalu ,Wolne Media”

23 marca 2025

Dostatem cynk, ze na TVN24.pl ukazat* sie artykut Michata
Istela pod majgcym wywotac¢ histerie tytutem ,Sied
prorosyjskich portali oplata Polske. Oto 10 przyktadoéw”. Wsrod
wymienionych 10 rzekomo prorosyjskich portali wymieniono
WolneMedia.net.

OFE .~ - -~ . — - - —  mmm
Sieé prorosyjskich portali oplata Polske. Oto 10 przyktadow

Konkreild | Poluks 17 maecs 005 WM Mchal el dsdda Konbreid

Nie czepiatbym sie, bo to w sumie darmowa reklama, ale artykut
ten ktamie, manipuluje 1 dezinformuje, 1 zaraz wam to
udowodnie. Nie mam nic przeciwko temu, by inni krytykowalil
+Wolne Media”, jes$li opierajg sie na faktach. Niestety, w
catym fragmencie dotyczgcym ,Wolnych Medidéw” tylko jedna
informacja jest wedtug mnie w 100% prawdziwa.

Zaczne od zacytowania pierwszego fragmentu artykutu. ,Podobng
niezaleznoscig chwali sie portal WolneMedia.net, ktéry
zacheca, by »powiedzie¢ stop mediom masowego ogtupiania«. Pod
ptaszczykiem niezaleznosSci kryje sie jednak mieszanina teorii
spiskowych 1 prorosyjskich narracji. Strona ta jest waznym
elementem powielania przekazdéw innych portali, poniewaz sg tam
m.in. teksty z myslpolska.info, bumerangmedia.com,


https://wolnemedia.net/konkret-tvn24-klamie-o-portalu-wolne-media/
https://wolnemedia.net/konkret-tvn24-klamie-o-portalu-wolne-media/
https://konkret24.tvn24.pl/polska/siec-prorosyjskich-portali-oplata-polske-oto-10-przykladow-st8372898
https://konkret24.tvn24.pl/polska/siec-prorosyjskich-portali-oplata-polske-oto-10-przykladow-st8372898

zvedavec.news czy novarepublika.cz — czyli polskich i czeskich
portali zakwalifikowanych przez »Insight News Media« jako
rozpowszechniajgce rosyjska propagande. W artykutach z 2025
roku na stronie WolneMedia.net mozna przeczytaé¢ m.in., ze
»obecna Ukraina jest projektem George’a Sorosa«, ktory jest
»niezbedny dla wprowadzenia Nowego Porzadku Swiatowego«.
Portal udostepnia komentarze dotyczgce wojny w Ukrainie
nagrywane przez Mateusza Piskorskiego, oskarzonego w 2016 roku
0 szpiegostwo na rzecz rosyjskiego oraz chinskiego wywiadu” —
pisze Michata Istela.

Zanim przejde do sprawy, zwrdéce uwage, ze p. Mateusz
Piskorski, chociaz po wielu miesigcach od aresztowania
ustyszat jakie$ zarzuty, to do dnia dzisiejszego nie zostat
skazany za rzekome ,szpiegostwo na rzecz rosyjskiego oraz
chinskiego wywiadu”, wiec autor dezinformuje, poniewaz ukrywa
przed czytelnikami ,Konkretu TVN24” informacje, ze zarzutodw
nie udowodniono, a wiec ze wcigz jest osobg niewinng. Rzekome
szpiegostwo, z tego co pamietam, miato polega¢ na wptywaniu na
opinie publiczng dziatalnosScig publicystyczng, czyli
prezentowaniu swoich pogladéw (przypomne, ze popierat
przyjazne relacje z Rosja oraz krytykowat PiS i Kaczynskiego
za wspleranie banderowskich wtadz Ukrainy), oraz wyjazdy
zagraniczne, podczas ktorych wyktadat prelekcje i spotykat sie
z zagranicznymi politykami (nic nadzwyczajnego w 2zyciu
polityka — na tym polega ten zawdd).

Trzeba tez zawczasu wyjasni¢, céz to takiego te ,Insight News
Media”, na ktdore pan Michat Istel namietnie sie powotuje.
Strona ta pisze o sobie tak (ttumaczenie na polski):
sNiezalezne media skoncentrowaty sie na Ukrainie i Europie
Wschodniej. W peini zaangazowany w obiektywne, analityczne,
$ledcze dziennikarstwo i obalenie dezinformacji”.

Czyli wiemy juz, ze sg to ukrainscy aktywisci zaangazowani w
walke z antyukrainskimi mediami na Swiecie, ktérym pewnie
niedawno Trump odcigt Zroddto pieniedzy z USAID. Na Ukrainie
trwa wojna z Rosjg a po dziatalnosci strony ,Insight News


https://insightnews.media/

Media” wida¢, ze nie jest to organizacja obiektywna, gdyz jest
zaangazowana w utrwalanie ukraifAskiej naracji medialnej i
zwalczanie krytycznej. Panu Michatowi Istelowi chyba nawet
myS$l taka nie przeszta przez gtowe. Teraz, abstrahujac od jego
subiektywnych pogladéw, z ktdérymi nie zamierzam polemizowac,
bo kazdy jakie$ tam poglady ma, przejde do ktamstw na temat
naszego portalu.

0 ile jednym ze Zrédet, z ktdérego nasz portal czesto kopiuje
tresci, faktycznie jest ,Mysl Polska”, w ktérej jednym z wielu
dziennikarzy jest Mateusz Piskowski, z pozostatych stron,
ktére wymienit Michat Istel bezkrytycznie za ,Insight News
Media”, na naszym portalu nie znalaztem ani jednego artykutu.
Bytem kiedy$ na stronie BumerangMedia.com, gdy szukatem stron
polonijnych z wiadomo$ciami, aby zapyta¢ o zgode na
kopiowanie, ale jej nie uzyskat*em i dlatego w ,Wolnych
Mediach” nie ma artykutdéw ze strony BumerangMedia.com. Oto
dowéd (nie usuwatem zadnych wpisdéw przed uruchomieniem
wyszukiwarki)..

Audycho Wideo Radio O nas Tedukinen Kintakt rogeda  [THTEEEEEEE

LUOLNE MEDIA pocet s e ———
Pracujeny dis Clebie B prmegap Le Infermacie o damych
Powiiads STOP tnieks i :
ROy Masthweps ogiupsanial Cay s Eadne| nasre] bmq,m
bumerangmedia.com B NIE DA STE ZASKOCTYC!
£pmmisla M Brak nowosci?
Pubiilou] po kogowan TRIVMF NIEKOMPETEMCIT
Pk, jjl E.‘ ‘E::_:-:j 2 cydu Covidowe jete” ﬂ
Odswiez strone!

T JEDEN WYNIK!

Artykut ze strony ,Kresy we Krwi”,
w ktérym autor powotuje sie

S na tresc ze strony BumerangMedia.com.  cxromotesz nam
+ Puiikacty WH PRZETRWAL KOLEINY

S AEATEEE A

Sprawdzitem tez na wszelki wypadek stowo ,boomerang” pisane z
angielska.



53 @) & & & = B, boomerngmeda
Audycle Wideo Radic 0O nas Teleking Kontakt Pogoda “

. DOCEN MAS! ¥ HANALY RSS COOKIES I RODO
WOLNE MEDiA e ﬁ emelas o Lo
P el ot reoen! ® Eadie] nasse] ‘ csabowych
mriediom masmvwepo oflupanial CIy Nirs WeRpTERI? ookl | prywaltnedcl

B NIE DA SIE ZASKOCIVE]

boomerangmedia

- . 5 wemesinia 3000
Fuhiilou] po logowaniu Ll.:;:?:“‘! ocIv e
cl” w Polson | Miemczech,
Satystyka

f JEDEN WYNIK!

Artykut z , ,Mysli Polskiej”, w ktorym autor
krytykuje raport komisji ds. wplywow
rosyjskich w Polsce wymieniajac z niego
iy owa australijska strone.

Mamy w sumie dwa wyniki i zaden z nich nie jest trescig
pochodzgcg ze strony ,Bumerang Polski”. W pierwszym autor
powotuje sie w artykule na tres¢ z ,Bumerangu”, linkujgc do
niej, a w drugim autor w jednym zdaniu wymienit nazwy stron z
raportu komisji parlamentarnej ds. badania wptywdw rosyjskich
w Polsce. Wsréd nich pojawita sie ta nazwa — napisana po
angielsku, a wiec PRZEKRECONA.

Na naszym portalu nie ma wiec z australijskiej strony ani
jednego artykutu, podobnie jak nie ma zadnych tekstoéw
przettumaczonych =z <czeskich stron Zvedavec.News 1
NovaRepublika.cz, ktérych nie odwiedzam i niczego z nich nie
zapozyczam. Nawet ich nazw nie kojarze. Na wszelki wypadek
sprawdzitem w wyszukiwarce strony, czy sg z nich jakies
tresci, bo na naszym portalu kazdy moze publikowaé¢ i moze cos
tam sie znajdzie, choc¢by link. Oto wyniki..



© &= & & &2 . A
Widen Ratlo O nas Teloking Montakt rogeds  [HHIEEEZNEE

LUOLNE MEDIA ik ey s ~ W coomsrrovo
- ; He pezegap : Infoemacte o danyeh
Prwsdinde STOR w ) . Iﬂ .,
TR TSR ohupsani! S Eadne| .w
Dia wkytis Ik
e Niczego nie znaleziono B NIE DAY STE ZASKOCTVEL

Uvngal
1., Wyssukswarka wysTuloaie skowa od 3 ralodw wowyl,
2. Im g shie, tym: mrinie] wyniliotey (wysTulowarka zavwgly wySsTuldwanis a nis Twigszy !

ZERO WYNIKOW
dla , novarepublika

H'I

C)) o & & =

Wideo Radio O nas Teduklneo Kontakt

* DOCEN MAS! HANALY RSS
WOLNE MEDIA P PN 2=
Pz STOF dsigki darowimom! h adne nasre)
ereechci Ty SO oiupkania! CTy s WespRe? il
T Niczego nie znaleziono R A AR

== Brak nowosci?

1, Wyssukswarka wystuloge slowa od 3 ralodw wowyl.
2. Im vibgoe] shdw, tym minie] wyniliodsy (eysnulchwarics zawgly wysouldwanie a nie Teigiooy !

ZERO WYNIKOW

dla ,zvedavec”!
w WETYSTRD CIY POMOZEST MAM
+ Publikacia WH PRZETRWAL KOLEINY

Py AATEET A

Jesli wpiszemy ,zvedavec.news” pojawi sie mnéstwo wynikdw, ale
tylko dlatego, ze dodane stowo ,news” pojawia sie w wielu
artykutach, ktdére nie maja niczego wspdélnego z czeska strong.

Sprawdzitem tez cytowane zdania ,obecna Ukraina jest projektem
George’a Sorosa” 1 ,niezbedny dla wprowadzenia Nowego Porzadku
Swiatowego”. Nie ma artykutu, w ktérym sie pojawiajag, chociaz
sg podobne w wydzwieku (obok ponad 100 000 innych wpisdw na
rézne tematy), np. ,Soros planowat zainwestowal w obrone

’

Ukrainy” skopiowany ze strony ZmianyNaZiemi.pl, wiec kktécic
sie o to nie bede.

Ja za to, chociaz nie jestem zawodowym dziennikarzem i uwazam
siebie za amatora, wykonatem swojg robote i sprawdzitem, kim



https://wolnemedia.net/soros-planowal-zainwestowac-w-obrone-ukrainy/
https://wolnemedia.net/soros-planowal-zainwestowac-w-obrone-ukrainy/
https://tvn24.pl/autorzy/michal-istel-ap5585927

jest Michat Istel. To, co odkrytem, jest druzgoczace 1
przerazajace: ,W TVN24.pl 1 serwisie fact-checkingowym
»Konkret24« pracuje od 2018 roku. Wraz redakcjg »Konkret24«
jest laureatem nagrody Grand Press Digital 2019. Publikuje
teksty dotyczgce dezinformacji, weryfikuje fake newsy, zajmuje
sie analizg danych. Prace magisterskag pisat na temat
rosyjskiej dezinformacji w Polsce. W wolnym czasie amator
OSINT-u i kibic AC Milan”. Druzgoczace bynajmniej nie dlatego,
ze jest amatorem OSINT-u i kibicem AC Milanu, a przerazajace
dlatego, ze WERYFIKATOR FAKTOW NIE ZWERYFIKOWAL , FAKTOW” ZE
SWOJEGO ARTYKULU!

Michat Istel

W tvn24.pl | serwisie fact-checkingowym Konkret24 pracuje od 2018 roku. Wraz redakcjg
Konkret24 jest laureatem nagrody Grand Press Digital 2019, Publikuje teksty dotyezace
dezinformacji, weryfikuje fake newsy, zajmuyje sie analizg danych. Prace magistersky pisal na

temat rosyjskiej dezinformacji w Polsce, W wolmym czasie amator OSINT-u i kibic AC Milan

Wtasciwie sam tytut ,Siel prorosyjskich portali oplata Polske.
Oto 10 przyktadow” jest ktxamstwem, czyli fake newsem, w
kontekScie naszego portalu (o innych sie nie wypowiadam), gdyz
nasz portal nie jest prorosyjski, ani antyrosyjski. Jesli jest
juz jakis ,pro” to wytgcznie propolski, bo mi, jako adminowi,
zalezy na Polsce, aby kraj nasz sie rozwijat w pokoju 1
dobrobycie. Ale tego pan Michat Istel réwniez nie doczytat na
naszym portalu, ani tego, ze poglady autordw nie muszg
odzwierciedlac¢ pogladow redakcji, czyli moich — admina, oraz
ze kazdy moze tu publikowac.

Podsumowujgc, Michat Istel nie zweryfikowat informacji, na
ktére sie powotuje, chociaz podobno jest weryfikatorem faktow.


https://tvn24.pl/autorzy/michal-istel-ap5585927

Jakby kto$ jeszcze nie wiedziat, nasz portal byt blokowany
przez ABW w 2022 roku. Wyrok WSA w Warszawie orzekt, ze
blokada byta niezgodna z prawem, a prawomocny wyrok NSA to
potwierdzit i uprawomocnit. Obecnie do sadu zostat skierowany
przeciwko ABW pozew o odszkodowanie i zados$duczynienie za
nielegalng cenzure prewencyjng.

Maurycy Hawranek
Administrator WolneMedia.net



