
KOD dostał swoich męczenników
16 marca 2016
Dwoje wydawców z TVP Info, którzy decydowali co w danej chwili
leci  na  antenie,  została  zwolniona.  Zdaniem  dyrekcji
Telewizyjnej Agencji Informacyjnej błędnie uznali oni sobotni
protest KOD za jedyne ważne wydarzenie dnia, które powinno być
maksymalnie grzane w serwisach informacyjnych. W kontekście
powyższego  warto  przypomnieć  „złote  czasy”  platformianej
demokracji,  kiedy  TVP  odmówiło  nagrania  plączącego  się  w
zeznaniach przed sądem Komorowskiego? Gdzieście wówczas byli
dzisiejsi obrońcy zwalnianych wydawców!?

Dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (TAI) uznała, że
dwójka wydawców TVP Info (Izabela Leśkiewicz oraz Magdalena
Siemiątkowska) błędnie uznały sobotni protest KOD za jedyne
ważne wydarzenie dnia, które powinno być maksymalnie grzane w
serwisach informacyjnych. Z wydanego przez TAI oświadczenia
ponadto  wynika,  że  wspomniana  dwójka  odmówiła  wykonania
powierzonych  zadań  programowych,  odmówiła  zaproponowania
alternatywnych  pomysłów  programowych  oraz  dopuściła  się
porzucenia miejsca pracy, co bezpośrednio zagroziło ciągłości
emisji  TVP  Info.  Mając  na  uwadze  powyższe  dyrekcja  TAI
postanowiła  o  natychmiastowym  zakończeniu  współpracy  z  ww.
wydawcami. TAI poinformowała, że współpraca została również
zerwana z innym wydawcą TVP Info – Małgorzatą Serafin – która
w sobotę protestów KOD odmówiła emisji na antenie TVP Info
dwóch materiałów reporterskich, powstałych dzień wcześniej.

Po  pierwsze  –  uważam,  że  ruch  ze  zwolnieniem  w  trybie
natychmiastowym wspomnianej trójki wydawców z TVP Info jest
jednak błędem. Okrągłostołowy establishment oraz KOD dostali w
ten sposób szeregu potężnych argumentów, które przez kolejne
tygodnie będą mogli wykorzystywać w antyrządowej retoryce i
narracji. W mojej opinii lepiej jest dokładnie relacjonować i
pokazywać manifestacje KOD, bo częstokroć ich uczestnicy – czy
to  przez  głoszone  hasła,  poglądy,  swoje  zachowanie  czy

https://wolnemedia.net/kod-dostal-swoich-meczennikow/


dotychczasową  biografię  –  w  pełni  kompromitują  ideę  KOD-
owskich protestów. Poza tym zwolnienie Małgorzaty Serafin, to
chyba jednak jakaś pomyłka. No ale to moje skromne zdanie i –
jak rozumiem – dyrekcja TAI ma zupełnie inny pogląd na sprawę.

Po drugie – słysząc za co wyleciała z TVP Info przynajmniej
pierwsza  dwójka  ze  wspomniana  powyżej  trójki  wydawców,
automatycznie  przypomniała  mi  się  historia  wprowadzonego
również przez TVP embarga informacyjnego na widok plączącego
się przed sądem w zeznaniach w/s WSI Bronisława Komorowskiego.
Przypomnijmy – 19.12.2014 r. ówczesny prezydent zeznawał jako
świadek  w  głośnym  procesie  dot.  m.in.  ujawnienia  tajnego
aneksu w sprawie likwidacji WSI. Zeznający pod przysięgą w
sądzie  prezydent  byłby  sensacją  dnia  w  każdym  normalnym
państwie. Wszystkie telewizje transmitowałyby „na żywo” jego
zeznania, tym bardziej, że była taka możliwość (prowadzący
sprawę sędzia pozwolił na nagrywanie i publikowanie przebiegu
rozprawy). Niestety żadna telewizja (poza niszową Republiką)
nie zdecydowała się na bezpośrednią relację z procesu. Ani
TVN, ani Polsat, ani TVP czy TVP Info nie nagrywała tego jak
ówczesny prezydent plątał się w swoich zeznaniach i prosił sąd
o uchylanie kłopotliwych pytań.

Te „złote czasy” platformianej demokracji warto przypominać
wszystkim tym, którzy dziś krytykują podejmowane przez nowe
władze decyzje. Gdzieście byli, kiedy kontrolowana przez ekipę
PO  Telewizja  Publiczna  odmówiła  nagrania  plączącego  się  w
zeznaniach przed sądem Komorowskiego? Gdzieście byli, kiedy
TVP  tuż  po  wybuchu  afery  NIK  udawała,  że  nie  ma  tematu?
Pamiętam  jak  dziś,  kiedy  w  dniu  wybuchu  afery  w  głównym
wydaniu  Wiadomości  TVP1  oraz  Panoramy  na  TVP2  tematowi
poświęcono  okrągłe  ZERO  minut  czasu  antenowego.  Mowę  wam
wówczas  odjęło,  czy  jak?  Czy  tak  miały  wyglądać  „wolne
media”?! Warto o tym pamiętać, szczególnie teraz, kiedy w
dyskursie  publicznym  spór  o  telewizję  publiczną  w  Polsce
będzie przybierał na sile.

Źródło: Niewygodne.info.pl

http://niewygodne.info.pl/artykul6/02895--Obroncy-wydawcow-TVP-Info-a-embargo-ws-Komorowskiego.htm

