
Kamil Durczok odchodzi z TVN
11 marca 2015
Wewnętrzna komisja TVN ustaliła, że co najmniej trzy osoby,
pracujące w „Faktach” padły ofiarą mobbingu lub molestowania
seksualnego ze strony przełożonego.

O aferze w redakcji „Faktów” zrobiło się głośno za sprawą
publikacji „Wprost”. Tygodnik 1 lutego br. opublikował tekst,
w którym anonimowe byłe pracownice programu informacyjnego,
którego nazwa jeszcze wtedy nie została ujawniona, opowiadały
o skandalicznym zachowaniu „znanego dziennikarza”. Ten miał je
wulgarnie nagabywać na seks, a jeśli odmawiały – szykanować i
upokarzać, utrudniać awans, a nawet zmuszać do odejścia z
pracy. Jedna z ofiar twierdziła, że o sytuacji informowała
kierownictwo stacji, które jednak nie było zainteresowane jej
opowieścią.

W komentarzach na wszystkich portalach internetowych zaczęło
huczeć  od  plotek,  że  sprawcą  molestowania  może  być  Kamil
Durczok. Dwa tygodnie później tygodnik ujawnił, że w pierwszym
artykule  rzeczywiście  chodziło  o  naczelnego  „Faktów”.
Wypowiadała  się  w  nim  zarówno  dziennikarka,  którą  Durczok
molestował  seksualnie,  jak  i  wielu  innych  pracowników
redakcji, opowiadających o niekontrolowanych wybuchach gniewu
czy o zastraszaniu i szykanowaniu personelu.

W  odpowiedzi  stacja  TVN  zdecydowała  się  na  powołanie
specjalnej komisji, która miała zbadać sprawę molestowania i
mobbingu.  Rozmawiała  z  37  byłymi  i  obecnymi  pracownikami
redakcji programu informacyjnego, w tym z Kamilem Durczokiem.
Wyniki pracy komisji poznaliśmy 10 marca – według nich co
najmniej  trzy  przypadki  „niepożądanych  zachowań  włącznie  z
mobbingiem i molestowaniem seksualnym”. TVN zidentyfikowanym
przez  siebie  ofiarom  oferuje  odszkodowanie  w  wysokości  6-
krotnego wynagrodzenia. W redakcji „Faktów” trwa też kontrola
Państwowej Inspekcji Pracy.

https://wolnemedia.net/kamil-durczok-odchodzi-z-tvn/


Kamil Durczok od wybuchu skandalu konsekwentnie twierdził, że
nie  dopuścił  się  żadnych  nadużyć  na  tle  seksualnym.  Jego
mecenas, Jacek Dubois, twierdzi, że wyniki raportu TVN nic nie
zmieniają w sprawie jego klienta i że ten w dalszym ciągu chce
skarżyć „Wprost” o zniesławienie.

Autorstwo: JS
Źródło: Strajk.eu

http://strajk.eu/index.php?article=931

