Liczba wyświetleń: 2637
Kilka dni temu do wszystkich europarlamentarnych skrzynek pocztowych dotarł e-mail podpisany przez europosłankę Malin Bjork ze szwedzkiej Partii Lewicy, promujący wystawę zorganizowaną przez „The Left”.
„Z okazji szwedzkiej prezydencji w Radzie Europejskiej zaprosiłam artystkę fotograficzną Elisabeth Ohlson [lesbijkę – red.], aby pokazała kilka swoich prac. Wszystkie prace wybrane przez nią na ten pokaz mają tematykę związaną z LGBTQI lub w inny sposób integracyjną, związaną z prawami człowieka” – napisała w zaproszeniu.
Do wiadomości dołączone było zaproszenie na otwarcie wystawy z dwoma zdjęciami. Pierwsze przedstawia łódź z migrantami zbliżającą się do statku i z żołnierzem stawiającym stopę na łodzi z migrantami. Drugie przedstawia Jezusa Chrystusa w otoczeniu apostołów przebranych za niewolników-sadomasochistów.
Elisabeth Ohlson nie jest obca prowokacjom, a jej kariera artystyczna nabrała tempa w roku 1998, kiedy to po raz pierwszy wystawiła serię zdjęć Ecce Homo w kluczu LGBTQ+ we wnętrzu szwedzkiej katedry (okoliczność świadcząca o zapaści wartościowej protestantyzmu).
Zdjęcie, o którym mowa, jest częścią wystawy „Ecce homo”, która od 25 lat wywołuje kontrowersje w Europie. Kiedy po raz pierwszy wystawiono ją w Sztokholmie w roku 1998, spowodowała dziesiątki gróźb pod adresem kościoła goszczącego oraz odmowę przyjęcia szwedzkiego arcybiskupa przez Jana Pawła II w Watykanie.
Przy tamtej okazji zdjęcia obiegły cały świat, a była europosłanka Marianna Eriksson starała się o ich wystawienie również w Parlamencie Europejskim. Jednak treść zdjęć została w tym przypadku uznana za zbyt obraźliwą przez kwestorów Europarlamentu, którzy zablokowali inicjatywę. Wydaje się, że po dwudziestu pięciu latach nowa próba podjęta przez kolejną europosłankę nie wywołała już takiego skandalu i zdjęcia Ohlsona zostaną w Brukseli wystawione.
Na podstawie: en.Wikipedia.org [1] [2] [3], IlGiornale.it, ANSA.it
Źródło: BabylonianEmpire.wordpress.com