
Główny  opozycyjny  dziennik
przestanie wychodzić
4 kwietnia 2011
BAHRAJN.  Rząd  bahrański  zakazał  publikacji  czołowej
niezależnej gazety, która relacjonowała rewolucję ludową w tym
maleńkim, liczącym 790 tys. mieszkańców, nadmorskim państwie w
Zatoce Perskiej. Komisja ds. Informacji tego kraju zawiesiła
dziennik „Al-Wasat”, krytyczny wobec brutalnej rozprawy rządu
z  demonstrantami.  Komisja  nakazała  także  Prokuraturze
Publicznej  otwarcie  śledztwa  w  tej  sprawie.

Jak  3  kwietnia  podała  presstv.ir,  w  minionym  tygodniu
bahrańska  telewizja  państwowa  oskarżyła  „Al.-Wasat”  o
publikowanie  „sfabrykowanych  i  fałszywych  wiadomości”  o
„wydarzeniach  związanych  z  bezpieczeństwem  w  Barhrajnie”.
Policja,  wspierana  przez  armię  Arabii  Saudyjskiej  i
Zjednoczonych  Emiratów  Arabskich  zintensyfikowała  represje
wobec  antyrządowych  demonstrantów,  którzy  domagają  się
wprowadzenia  monarchii  konstytucyjnej  w  miejsce  obecnej
absolutnej.

Grupy obrońców praw człowieka i partie opozycyjne twierdzą, że
setki ludzi zostały zatrzymane lub zaginęły, odkąd protesty
rozpoczęły się w połowie lutego. Co najmniej 25 osób zginęło,
a około 1000 zostało rannych.

Opracowanie: Jarosław Klebaniuk
Źródło: Lewica

https://wolnemedia.net/glowny-opozycyjny-dziennik-przestanie-wychodzic/
https://wolnemedia.net/glowny-opozycyjny-dziennik-przestanie-wychodzic/
http://lewica.pl

