„Gazeta Wyborcza” otwarcie atakuje swojego wydawcę

Opublikowano: 25.11.2021 | Kategorie: Media, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 872

Nie widać końca sporu dziennikarzy „Gazety Wyborczej” z kierownictwem wydającej ją spółki Agora. Wczoraj na łamach dziennika ukazał się tekst jego szefów, Adama Michnika i Jarosława Kurskiego, krytykujący działania firmy. Autorzy zapewniają w nim, że będą kontynuować walkę o niezależność tytułu ukazującego się od 1989 roku.

Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” i jego zastępca opublikowali swój artykuł na drugiej stronie wczorajszego wydania dziennika. Podkreślają w nim, że jak dotąd nie chcieli publicznie rozprawiać na temat wewnętrznych problemów pisma. Teraz postanowili się jednak odnieść wprost do konfliktu, który trwa praktycznie cały czas od czerwca bieżącego roku.

Dziennikarze „GW” i zarząd Agory spierają się bowiem o sprawę połączenia ze sobą papierowego wydania dziennika oraz serwisu Gazeta.pl. Pracownicy uważają, iż byłaby to fuzja „dwóch nieprzystających do siebie treści i modeli biznesowych”. Pomysł ten uważają dodatkowo za zamach na swoją niezależność, wypracowaną głównie poprzez dużą sprzedaż subskrypcji cyfrowych.

Michnik i Kurski odnieśli się przede wszystkim do wydarzeń z początku tygodnia. Po blisko trzydziestu latach pracy zwolniony przez Agorę został Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy tytułu mający stać za wspomnianym cyfrowym sukcesem „GW”. Spółka zakończyła z nim współpracę za pośrednictwem e-maila, co wyraźnie nie spodobało się dziennikarzom gazety.

Ostatecznie Wójcik został powołany przez kierownictwo „Wyborczej” na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Michnik i Kurski w swoim tekście podkreślają bowiem, że to właśnie dyrektor wydawniczy daje pismu niezależność.

Rada Redakcyjna „GW” krytykuje swojego wydawcę za „poniewieranie ludźmi” i brak etyki. Pyta wręcz wprost czy Agorą kieruje „zajadła mściwość, głupota, czy błąd?”. Michnik i Kurski zwracają się także do Heleny Łuczywo, współzałożycielki i wieloletniej dziennikarki „GW”, pytając się jej – z jakiego powodu pozwala kierownictwu spółki na podobne działania.

Tekst opublikowany na drugiej stronie dziennika kończy się deklaracją jego szefów, że utracili oni całkowicie zaufanie do zarządu swojego właściciela.

Na podstawie: WirtualneMedia.pl, Wyborcza.pl
Źródło: Autonom.pl

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Liczba ocen: 7 , średnia ocena wartości wpisu: 3,14 na 5 możliwych)
Loading...

TAGI:

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.