
Fox News pokazała wymyślonego
szwedzkiego doradcę
2 marca 2017
Dziennikarz  stacji  telewizyjnej  Fox  News  Bill  O’Reilly
przyznał,  że  ekspert,  który  wystąpił  w  jednym  z  jego
programów,  przedstawiony  jako  ekspert  ds.  obrony  i
bezpieczeństwa narodowego Szwecji, „nie bierze bezpośredniego
udziału w pracy (szwedzkiego – red.) rządu” – pisze gazeta
„New York Times”.

Wcześniej  gazeta  poinformowała,  że  Fox  News  w  jednym  z  z
odcinków programu telewizyjnego „The OʼReilly Factor” wystąpił
niejaki Nils Bildt. Prowadzący przedstawił go jako doradcę ds.
obrony i bezpieczeństwa narodowego Szwecji.

Bildt potwierdził słowa prezydenta USA Donalda Trumpa, który
wyraził  zaniepokojenie  sytuacją  w  tym  skandynawskim  kraju,
opowiadając  o  rozróbach,  które  urządzają  tam  migranci.
Szwedzcy urzędnicy poinformowali później, że Bildt nie jest w
żaden sposób związany z służbami bezpieczeństwa.

„Pan Bildt zajmuje się konsultacjami w dziedzinie walki z
terroryzmem — jest to prawda, jednak powinniśmy wyjaśnić, że
nie bierze on bezpośredniego udziału w pracy rządu Szwecji” —
powiedział O’Reilly.

„Żeby była jasność — informacja, której udzieliliśmy w odcinku
była wiarygodna, jednak patrząc wstecz należy przyznać, że ze
strony  tych,  którzy  opowiadają  się  przeciwko  migrantom,
powinien  był  wystąpić  bardziej  kompetentny  gość”  —  dodał
dziennikarz.

Sam Bildt powiedział, że stacja telewizyjna wymyśliła jego
stanowisko  przed  wyemitowaniem  odcinka,  natomiast  Fox  News
zdementowała te oskarżenia.

https://wolnemedia.net/fox-news-pokazala-wymyslonego-szwedzkiego-doradce/
https://wolnemedia.net/fox-news-pokazala-wymyslonego-szwedzkiego-doradce/


„New York Times” ustaliła tymczasem, że prawdziwe nazwisko
fałszywego doradcy brzmi Tolling. Bildtem został on w 2013
roku, kiedy zaczynał swoją karierę polityczną — takie same
nazwisko nosi były premier Szwecji Carl Bildt.

Nils  Bildt  twierdził,  że  jest  związany  z  byłym  szefem
szwedzkiego rządu, jednak sam były premier zaprzeczył temu.

Oprócz tego według informacji gazety szwedzki „samozwaniec”
miał problemy z policją i został nawet skazany wyrokiem sądu.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/swiat/201702284935803-FoxNews-USA-doradca-Szwecja-Sputnik/

