
Eksmitowano  redakcję  portalu
„Kavkaz-Center”
22 grudnia 2013
Redakcja strony internetowej „Kavkaz–Center” na mocy decyzji
fińskiego sądu została eksmitowana z zajmowanego przez nią
biura w centrum Helsinek, podaje Interfax.

Powodem eksmisji stały się nagromadzone przez Kavkaz-Center
długi  za  czynsz  i  rachunki  za  media.  Zaległość  czynszowa
organizacji przekracza 100 tys. euro. Niezapłacone rachunki za
energię elektryczną wynoszą ponad 2,4 tys. euro. Szczegółowe
zestawienie nieopłaconych rachunków „Kavkaz–Center” za sześć
miesięcy  2013  zostały  opublikowane  na  blogu  Juha  Molari,
pastora  luterańskiego,  który  wcześniej  głośno  występował  z
krytyką portalu. Molari uważał stronę za tubę terrorystów. Za
krytykę „Kavkaz–Center” w 2011 roku stracił posadę.

Pomieszczenia  pod  adresem  Bulevardi  2  „Kavkaz–Center”
zajmowało dziesięć lat. Umowę najmu podpisał Michael Sturshe,
redaktor naczelny portalu i właściciel lokalu, spółka Rake
Real Estate. Podczas rozprawy egzekucyjnej Sturshe stwierdził
lakonicznie,  że  nie  płacił  czynszu,  ponieważ  to  mogło
„negatywnie  wpłynąć  na  sytuację  finansową  firmy”.

Strona „Kavkaz-Center” została założona w 1999 roku w Groznym.
W  roku  2011  Rosja  uznała  stronę  za  ekstremistyczną  za
propagowanie zakazanej tam organizacji pn. Emirat Kaukaski,
kierowany przez Doku Umarowa. Obecnie serwery witryny znajdują
się w Finlandii. Władze rosyjskie wielokrotnie domagały się od
Finów zamknięcia serwisu „Kavkaz-Center”, ale lokalne władze
odmawiały stanowczo.

W  czerwcu  2012  r.  Trybunał  miasta  Vantaa  uznał  Michaela
Sturshe winnym nielegalnego transferu do Finlandii imigrantów
z Czeczenii. Redaktor naczelny „Kavkaz-Center” otrzymał karę
czterech miesięcy w zawieszeniu.

https://wolnemedia.net/eksmitowano-redakcje-portalu-kavkaz-center/
https://wolnemedia.net/eksmitowano-redakcje-portalu-kavkaz-center/


Autor: tailnn
Źródło: Zmiany na Ziemi

http://zmianynaziemi.pl/

