
Dziennikarz  wymyślał
ekspertów do artykułów
30 maja 2016
Okazało się, że dziennikarz brytyjskiej gazety „The Guardian”
Joseph Mayton pisał swoje artykuły nie argumentując ich przy
tym  opiniami  specjalistów.  Gazeta  wynajęła  niezależnego
eksperta, który sprawdził pół setki artykułów tego autora i
wyjaśnił, że eksperci, o których pisał Mayton, byli wymyśleni.

Dziesiątek źródeł nie udało się odnaleźć – jednych nie było w
sieci, inne były anonimowe. Nie bywał on również na imprezach,
o  których  pisał.  Organizatorzy  wydarzeń  potwierdzili,  że
Joseph  Mayton  nie  był  na  nich  obecny.  Kiedy  dziennikarza
złapano na sfałszowanej historii, on wszystkiemu zaprzeczył.
Joseph Mayton oświadczył, że zgubił wszystkie dowody.

„Te oskarżenia są niesłuszne, nie mam nagrań, ponieważ ich nie
przechowywałem”  –  usprawiedliwiał  się  dziennikarz  „The
Guardian”.

Zgodnie z wynikami śledztwa „The Guardian” usunęła ze strony
13 materiałów, które napisał Mayton. Z kilku jego materiałów
zostały wycięte wymyślone cytaty.

Wcześniej  gubernator  obwodu  odeskiego  Michaił  Saakaszwili
powiedział, że inny dziennikarz „The Guardian” – Shaun Walker
– „przekręcił” ich rozmowę. Jak napisał Saakaszwili na swoim
koncie w Facebooku, nigdy nie nazwał rządu „kupą bezdarnych
ludzi”, bez względu na to, że „w trudnym położeniu” znalazł
się  jego  „przyjaciel”  premier  Ukrainy  Władimir  Hrojsman.
Saakaszwili  oświadczył,  że  jego  słowa  zostały  zacytowane
nieprawidłowo. Później dziennikarz zaprzeczył tym tłumaczeniom
gubernatora.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://wolnemedia.net/dziennikarz-wymyslal-ekspertow-do-swoich-artykulow/
https://wolnemedia.net/dziennikarz-wymyslal-ekspertow-do-swoich-artykulow/
http://pl.sputniknews.com/swiat/20160529/2964417/dziennikarz-Guardian-oszustwo.html

