Demonstracja przeciw komercjalizacji pogotowia

Opublikowano: 19.06.2011 | Kategorie: Wiadomości z kraju

Przeczytano 170 razy!

OPOLE. Kilkadziesiąt osób wzięło udział 16 czerwca w demonstracji pod Urzędem Wojewódzkim w Opolu przeciwko urynkowieniu zadań pogotowia ratunkowego. Protest zorganizowała Polska Partia Pracy – “Sierpień 80” przy wsparciu górników zrzeszonych w Wolnym Związku Zawodowym “Sierpień 80”.

Demonstracja miała związek z tym, że od 1 lipca br. w połowie województwa opolskiego, tj. w powiatach: brzeskim, oleskim, krapkowicki, kluczborskim i kędzierzyńsko-kozielskim zadania z zakresu Państwowego Ratownictwa Medycznego wykonywać będzie prywatna duńska firma Falck. Zdaniem demonstrantów, zagraża to bezpieczeństwu zdrowia i życia wielu ludzi. Argumentowano, że firma skupi się na zyskach i opłacalności, a nie na podstawowym zadaniu wynikającym z kontraktacji.

Protestowano więc przeciwko “chorej polityce zdrowotnej rządu, dyletanctwu wojewody opolskiego i dzikim decyzjom NFZ”.

“Platforma Obywatelska stawia zyski swoich kolesi przed bezpieczeństwem obywateli. Nie godzimy się na to, żeby zadania państwowego ratownictwa medycznego w połowie województwa były oddawane firmie powiązanej z PO – duńskiej firmie Falck. Nie godzimy się, by karetki pogotowia były prywatne. To tak, jakby prywatyzować policję i wojsko” – mówił przed urzędem lider zgromadzenia, Patryk Kosela. “Stwarzacie większe zagrożenie dla zdrowia i życia Polaków, niż bakteria E.coli. Jesteście niebezpieczni!” – krzyczał. Jak podkreślił, PO prowadzi politykę nekrofilii.

Skandowano: “Liberałowie, źle macie w głowie!”, “Platforma oszustów!”, “Chcemy żyć, nie umierać!”. Wybuchło kilka petard.

Domagano się realnego dofinansowania publicznego sektora ochrony zdrowia, poprzez zwiększenie nakładów PKB. Życzę premierowi kamicy nerkowej, by postał miesiącami w kolejce do lekarza – mówił Mirosław Szczygieł z WZZ “Sierpień 80”.

Posłanka PO, Małgorzata Kidawa-Błońska w rozmowie z PAP przyznała, że jeden z menedżerów firmy Falck – Lech Barycki jest członkiem jej ugrupowania. Należy do struktur partii na warszawskiej Ochocie. “Nie wiem jak wyglądają przetargi w Opolu. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, że przetarg został zrobiony niewłaściwie, to powinien zgłosić to do odpowiednich służb. Zakładam, że przetargi były uczciwe, bo takie powinny być” – podkreśliła Kidawa-Błońska. “Nie może być tak, że członkowie PO nie mogą nigdzie pracować i niczego robić. Sprowadzilibyśmy w ten sposób wszystko do absurdu” – dodała.

Działacze Polskiej Partii Pracy-Sierpień 80 i związkowcy “Sierpnia 80” zapowiedzieli radykalizację protestów w Opolu przeciwko komercjalizacji ratownictwa medycznego.

Opracowanie: Ryszard Konieczko
Zdjęcie: Radio Opole
Źródło: Lewica

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Zostań pierwszą osobą, która oceni ten wpis!
Loading...

TAGI: , , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU: Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

11 komentarzy

  1. Sebek 19.06.2011 09:50

    Rozumiem, że Lewica jest zadowolona z państwowej służby zdrowia i dlatego jej tak chroni?

    I w państwowej służbie zdrowia patrzy się na ludzi, a nie na zadłużenie? I nie robi się selekcji kogo przyjąć, a kogo nie?

    Największym zagrożeniem dla naszego zdrowia jest państwowa służba zdrowia. I nie, wcale nie popieram tego co robi PO, bo to nie jest żadne wyjście z sytuacji. Jedynym rozwiązaniem jest likwidacja NFZ i całego ministerstwa zdrowia. Ja tam bardziej ufam lekarzowi, że mnie wyleczy, niż urzędnikom.

  2. davidoski 19.06.2011 09:52

    Pod warunkiem, że mu zapłacisz. A jak nie zapłacisz to zdychaj – takiego świata chcesz?

  3. Devi 19.06.2011 12:20

    A teraz się nie płaci davidoski?
    Chcę iść do lekarze prywatnie za cenę połowę mniejszą niż państwowego, który z łaski mnie przyjmie.
    Mówienie o darmowej słuzbie zdrowia to oszustwo, płacimy wysoką cenę za kolejki i powolne umieranie.

  4. jopek 19.06.2011 12:23

    Jak nie będą ściągać takich podatków to zapłacę bez problemu. Po za tym jak by nie było NFZ to leczenie było by o wiele tańsze. Firmy walczyły by na rynku o klienta podwyższając jakoś usług i obniżając cenę.

    A teraz i tak prawie ze wszystkim muszę chodzić prywatnie bo w państwowych szpitalach mają ze wszystkim problemy.

    Ostatnio miałem zakażenie bakteryjne z powodu, którego na twarzy robiła mi się coraz większa rana, w ciągu tyg. zajęła prawie cała twarz i groziło ryzyko że prawie całe ciało będzie tak wyglądać, a w przychodni powiedzieli że za 2 miesiące będę miał wizytę i żebym uważał bo jak szybko czegoś nie zrobię to już się z tego nie wyleczę.

    Poszedłem prywatnie i jeszcze tego dnia zostałem przyjęty a rana znikła po trzech dniach. oczywiście kosztowało mnie to sporo, ale było warto.

  5. Yezior 19.06.2011 12:25

    Myślę że to kwestia czasu kiedy na operację ratującą życie będziesz musiał zaciągnąć kredyt w banku. Prywatyzacja służby zdrowia to wygodne rozwiązanie dla rządu – który przestanie mieć problem, dla garstki szemranych kolesi którzy za bezcen kupią szpitale i dla bogatych którzy teraz i tak już płacą żeby nie czekać w kolejkach. Pozostałe 95% społeczeństwa gdzieś się upchnie. Podatki się zwiększy żeby dofinansować rolników – by mogli sprzedawać jeszcze drożej.

  6. falcon_millenium 19.06.2011 13:32

    Najwyższy czas uzmysłowić sobie, że w dzisiejszych czasach (jakby wcześniej było inaczej:P) POLITYKA nie działa na rzecz ludzi w żadnej sprawie.

    Odkąd żyję nie zauważyłem, żeby ta banka “cukierkowych” aktorów politycznych kiedykolwiek realizowała cokolwiek dla ludzi.

    Chrzanią bzdury, kłamią, mają “piękne” plany a w konsekwencji ludzie dostają po tyłku. Wyprzedali wszystko co zbudowali nasi przodkowie a obecnie “mam wrażenie”, że sprzedali też nas jako ludzi.

    To jest ten czas, kiedy należy polityków olać. Przestać na nich łożyć i dać im do zrozumienia, że są zwykłymi przestępcami.

  7. Sebek 19.06.2011 16:51

    @davidowski co jest złego w tym, że ktoś chce otrzymać zapłatę za swoją pracę? Ty pewnie (jeśli pracujesz) to robisz to za darmo, że od innych oczekujesz tego samego? A poza tym jak już Devi wyjaśnił, łożymy ogromne podatki na to, żeby postać w kolejkach i umierać na ulicy, bo za mało karetek jest na wyposażeniu, albo miejsc w szpitalach brak.

    @Yezior niestety, ale się mylisz. Rządzący żyją z tego, że tworzą problemy, po to żeby obiecać nam pomoc w ich rozwiązaniu. Oczywiście chcą za to grubych pieniędzy.

    I oczywiście sama prywatyzacja niewiele pomoże. Tu trzeba zlikwidować całe ministerstwo zdrowia, żeby rząd nie miał możliwości wydawania jakichkolwiek licencji. Bo na tym korzystają ci co mają dużą kasę i układy.

  8. Czejna 19.06.2011 16:53

    Przestepcow sie nie olewa, tylko osadza. Wiem, ze to miales na mysli Falcon. Unicestwienie “polityki” to najlepsze co mozemy zrobic. Jawnosc, kontrola i interwencja spoleczna w kazdym momencie i obszarze zycia spolecznego i dzialania panstwa. A nie pozostawienie pariasow w hybrydzie sadownictwa pastwiacych sie bezkarnie na obywatelach i pozostawieni bez zadnej naszej kontroli. Doszlo do tak chorej sytuacji, ze w czasie wyborow administracja tak jakby zamiera, bo nie wiedza w ktora strone poprowadza ich kolejni “swiatli przywodcy”. A co teraz zrobi sad, ktory wzial strone PO w czasie, gdy chciano wykazac klamsta o prywatyzacji Sluzby Zdrowia? Wezmie za to odpowiedzialnosc? Alez nie, przeciez ta hybryda odpowiada ewentualnie, tylko przed kolesiostwem.

  9. falcon_millenium 19.06.2011 18:46

    @Czejna – dobrze wiesz.
    Nie jestem zwolennikiem osadzania. Uważam, że zaobrączkowanie wystarczy. Odebranie wszystkiego co nakradli i praca na rzecz społeczeństwa do końca życia. Osadzenie niczego w nich nie zmieni i jeszcze będziemy ich utrzymywać.

    “Jawnosc, kontrola i interwencja spoleczna w kazdym momencie i obszarze zycia spolecznego i dzialania panstwa” – to są zagadnienia które obecnie nie istnieją.
    Wmawia nam się, że mamy wolny wybór kandydatów tylko skąd biorą się ci kandydaci. Czy mamy coś do powiedzenia w tej kwestii?
    Czy to są ludzie, którzy startują od najniższej posady w gminach i później dalej są wybierani? Nie bardzo.

  10. Biheave 19.06.2011 21:55

    Komercjalizacja komercjalizacją, u mnie w mieście zlikwidowali pogotowie, NFZ nie przedłużył umowy po tym jak szpital zaopatrzył się w nowe karetki i wybudował sporą nowoczesną wiatę i garaż. Teraz do drugiego punktu z pogotowiem jest najbliżej 20 km, ale to nic, ludzie z okolicznych miejscowości będą mieć o wiele dalej. Z niepokojem czekam na prywatyzacje szpitala bo na to się zanosi. Według mnie powinien być zlikwidowany NFZ a za usługi leczenia powinny być wystawiane rachunki, na podstawie których państwo czyli my zwracalibyśmy ludziom odpowiednią część zobowiązania za leczenie, to tak w uproszczeniu mój pogląd na zmianę sytuacji. Ponadto zgadzam się z przedmówcami, politycy do niczego nie są nam potrzebni a biurokracja zjada nasze pieniądze.

  11. falcon_millenium 19.06.2011 23:13

    Jest tylko jeden problem. Ludzie wolą jak ktoś za nich wybiera. Wolą gotowce, wolą komercję, wolą po prostu konsumować zamiast żyć i brać udział w tym co się dzieje na około. Wolą chlać, imprezować i pokazywać się w(….) zamiast trochę porozmyślać nad sensem życia.

    Obecny trend to: “przeżywanie sztucznego życia dla samego przeżywania”.
    Wszystkie rodzaje uzależnienia to uzależnienie od neurohormonów.
    Nasze komórki po prostu konsumują, bo tak je nauczyliśmy.

    Ja czekam na CYGNUS X-3 :P
    http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2000/ast25feb_1m/

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.

pl Polski
X