
„Daily  Telegraph”  realizował
interesy reklamodawców
23 lutego 2015
Wokół  brytyjskiego  „The  Daily  Telegraph”  wybuchł  skandal.
Media podają, że ten poczytny, opiniotwórczy dziennik łamał
zasady  dziennikarskiej  rzetelności  w  pogoni  za  zyskiem.
Brytyjskie gazety twierdzą, że pismo, uchodzące za czołowego
obrońcę wolności słowa, naginało linię redakcyjną do wymogów
wielkich korporacji płacących mu za reklamę.

Burzę rozpętał znany felietonista „Telegrapha” Peter Oborne,
wymawiając posadę i żądając dymisji szefa zarządu. Powodem
było traktowanie w rękawiczkach banku HSBC, przyłapanego na
ułatwianiu  klientom  unikania  podatków.  W  wywiadzie  dla
brytyjskiej  telewizji  dziennikarz  zarzucił  swemu  pismu,  że
ignorowało tę sprawę, albo zamieszczało na jej temat maleńkie
wzmianki na dalszych stronach.

Brytyjskie  gazety  wytykają  „Telegraphowi”,  że  redakcja  tak
samo łagodnie traktowała Royal Bank of Scotland oraz innego
wielkiego klienta reklamowego – koncern Sony. Według „Timesa”
„Telegraph” naciągał nawet recenzje filmów „Furia” z Bradem,
Pittem  i  kreskówki  „Jak  ukraść  Księżyc”  produkcji  Sony.
Dziennikarze  „Telegrapha”  mówili  telewizji  BBC,  że  podobne
redakcyjno-reklamowe umowy zawarto też z Rosją i Chinami.

Autorstwo: Jarosław Klebaniuk
Źródło: Lewica.pl

https://wolnemedia.net/daily-telegraph-realizowal-interesy-reklamodawcow/
https://wolnemedia.net/daily-telegraph-realizowal-interesy-reklamodawcow/
http://lewica.pl/index.php?id=30278

