Czym są chemtrails?

Opublikowano: 08.08.2016 | Kategorie: Nauka i technika, Publicystyka

Liczba wyświetleń: 2465

Białe smugi w pogodny dzień widoczne na błękitnym niebie. Większość z nas widzi tam jedynie smugi kondensacyjne powstające po lecącym samolocie, ale istnieją teorie, że mamy do czynienia z czymś znacznie poważniejszym. Teorie o chemtrails krążą po sieci od lat. Czy są prawdziwe?

Pod koniec lat 1990. za pośrednictwem raczkującego Internetu zaczęto rozpowszechniać sensacyjne informacje na temat zjawiska zwanego „chemtrails”, którego nazwa wywodzi się z połączenia angielskich słów „chemical trail”, czyli ślad chemiczny. Ma być ono specyficznym rodzajem smugi kondensacyjnej rozpowszechnianej za pośrednictwem samolotów odrzutowych na niebie. Smugi te zawierać mają szereg szkodliwych substancji, które po opadnięciu na ziemię zatruwać mają glebę oraz ujemnie wpływać na ludzki organizm.

HISTORIA – SIECIOWA PLOTKA?

Sprawę chemtrails zaczął nagłaśniać pod koniec lat 1990. dziennikarz radiowy Art Bell znany przede wszystkim z programu “Coast to Coast AM”, w którym szeroko opowiadano o zjawiskach paranormalnych i wielkich tajemnicach Wszechświata. Bell zaczerpnął informacje od niejakiego Williama Thomasa, który ma być autorem pierwszego doniesienia na temat chemtrails z 1999 roku. Thomas został wkrótce zaproszony przez Bella do radia i tak temat stał się znany wciąż rosnącej grupie ludzi.

Kilka lat później termin ten pojawił się nawet w oryginalnej wersji oficjalnego dokumentu władz federalnych Stanów Zjednoczonych, US House Bill HR2977. Była to lista zabronionych rodzajów broni, wśród których wymieniono właśnie chemtrails, jednak nazwę tą wykreślono w późniejszej wersji i świat nie dowiedziałby się o tym fakcie gdyby nie kongresman Dennis Kucinich, który ujawnił oryginalną wersję dokumentu.

Okazuje się, że próba odpowiedzi na pytanie czym są chemtrails może być równie problematyczna jak i określenie celu w jakim mają one powstawać. Według doniesień świadków, którzy są w stanie je rozpoznać, chemtrails w przeciwieństwie do zwykłych smug kondensacyjnych (contrails) nie rozchodzą się po krótkim czasie i nie znikają, lecz wręcz przeciwnie rozszerzają się i zdają się powiększać. Nie są też jednolite pod względem koloru, można zauważyć, że ich barwa się zmienia a nawet przyjmują barwy tęczy.

Zwykłe smugi kondensacyjne, nazywane czasem z języka angielskiego contrails to produkt spalania w silniku odrzutowym, który w zimnym powietrzu błyskawicznie zamarza tworząc linię małych, lodowych kryształków. Wkrótce jednak ogrzewają się, odmarzają i w końcu znikają. Ogromny wzrost ich ilości na niebie spowodowany jest między innymi rosnącą ilością samolotów odrzutowych, w tym niewielkich prywatnych odrzutowców.

Inni badacze, tacy jak choćby Allan R. Buckmann, który utrzymuje, że w latach 60. pracował dla rządu USA na stanowisku meteorologa, zwracają uwagę, że istnieją co najmniej dwa typy smug. Pierwszy to klasyczne contrails wyglądające jak długa, prosta linia, natomiast chemtrails można rozpoznać po tym, że rozpylający smugę samolot kursuje kilkakrotnie wokół tego samego obszaru, może być to też więcej niż jeden samolot i wówczas widać wyraźnie kilka sąsiadujących obok siebie smug.

Jeśli przyjmiemy, że chemtrails faktycznie istnieją to jednym z głównych problemów związanych z tym zagadnieniem jest odpowiedź na pytanie – w jakim celu są one rozpylane? W tej fundamentalnej było nie było kwestii zdania są wciąż podzielone. Istnieją teorie, według których opady z chemicznych chmur zawierają szereg substancji szkodliwych dla ludzkiego zdrowia, między innymi środki powodujące bezpłodność bądź też zatruwać uprawy. W ten sposób osiągnięty ma być jeden z celów Iluminatów, czyli istotna redukcja ludzkiej populacji do zaledwie kilkuset milionów.

Innym popularnym wyjaśnieniem jest próba przejęcia przez rządy władzy nad naszymi umysłami. Również w tym przypadku rola chemtrails polega na rozpyleniu na danym terenie specjalnie spreparowanych substancji, które przenikając do ludzkich organizmów mają wpłynąć na nasze mózgi.

Wiele się mówi również o dziwnym związku jaki ma istnieć między chemtrails a tajemniczą bronią służącą do kontrolowania pogody czyli HAARP. Według rozmaitych badaczy oba zjawiska mają być ze sobą powiązane o czym świadczyć mają między innymi obserwacje poczynione w kwietniu zeszłego roku. Okazało się, że wkrótce przed zwiększeniem się aktywności tornad na południu Stanów Zjednoczonych zaobserwowano niezwykłe zjawiska pogodowe, które dowodzić mają, że za wszystkim stał człowiek.

O teoriach na temat wpływu HAARP na zjawiska atmosferyczne pisałem kilka tygodni temu, jaka jednak mogłaby być rola chemtrails? Warto zwrócić uwagę, że w mediach nierzadko pojawiają się doniesienia na temat kontroli pogody przez człowieka. Dzieje się to właśnie za pośrednictwem samolotów, które rozpylając w atmosferze odpowiednie związki chemiczne mogą wpływać choćby na tworzenie się chmur. Istnieje więc możliwość, że jeśli między chemtrails a HAARP istnieje jakikolwiek związek to może on polegać właśnie na rozpylaniu w atmosferze jakiejś tajemniczej substancji.

KRYTYKA

Teoriom dotyczącym chemtrails nie brak rzecz jasna krytyków. Zwracają oni uwagę na fakt, że nie istnieje w istocie żaden uznany naukowy dowód potwierdzający to zjawisko. Zważywszy, że doniesienia pojawiają się od ponad 10 lat, istnieje rzesza badaczy obserwujących niebo w poszukiwaniu chemicznych smug a mimo wszystko wciąż nie pojawiły się przekonujące dowody, oznaczać może, że mamy do czynienia jedynie z umiejętnie podsycaną miejską legendą.

Trzeba jednak przyznać, że nawet jeśli chemtrails są wciąż jedynie zwykłą teorią spiskową i rozpowszechnianą za pośrednictwem sieci urban legend to wielu ludzi traktuje je bardzo poważnie. Za przykład niech posłuży fakt, że w ten weekend w Los Angeles odbyła się konferencja zatytułowana „Conciousness beyod chemtrails” poświęcona w całości temu zagadnieniu.

Autor: Victor Orwellsky
Źródło: Kod Władzy


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

56 komentarzy

  1. FreeG 20.08.2012 12:22

    Nie bardzo rozumiem ostatniego rozdziału tzn. “KRYTYKA”…?

    Nie można pisać o smugach chemicznych znając ten temat tak powierzchownie. Być może autor zakończył swoje poszukiwania na kilku internetowych histerykach, lecz same zjawisko od wielu lat jest oficjalne.

    Od dawna odbywają się oficjalne konferencje w tematyce geoinżynierii z udziałem różnych naukowców. I nie jest to żadna skrywana tajemnica. Wysyłanie metali ciężkich (bar, aluminium) w atmosferę jest udokumentowanym faktem, a różni naukowcy mówią o tym otwarcie, choć zainteresowania wśród np. mediów/polityków nie ma. Nawet zwykli ludzie pobierają próbki gleby, wody, kory z drzew i zanoszą do laboratoriów, które potwierdzają wielokrotne przekroczenie norm w występowaniu metali ciężkich.

    Naukowcy jako powód podają walkę z globalnym ociepleniem, a metale ciężkie w atmosferze mają w temu przeciwdziałać. To nie jest teoria.

    (Już nie wspomnę o niedawno ujawnionych dokumentach rządu brytyjskiego, liczących kilkadziesiąt lat, w których opisane jest rozpylanie substancji chemicznych nad wybranymi miastami. Wtedy były to testy broni biologicznych, teraz “walka z globalnym ociepleniem”. Rozpylanie szkodliwych substancji nad całymi miastami to nie nowość.)

  2. bro 20.08.2012 14:43

    @FreeG
    “…Wysyłanie metali ciężkich (bar, aluminium) w atmosferę jest udokumentowanym faktem…”
    Są udokumentowane przypadki użycia, a nie że cały czas dane pierwiastki są w opryskach. Chemitrails sa faktem jednak ich skład z ziemi jest praktycznie niemożliwy do udokumentowania.
    Ostatnio w bezchmurny letni dzień, w okolicach Berlina widziałem, taką masę chemitrails, że ledwo prześwitywał niebieski kolor nieba

  3. FreeG 20.08.2012 15:01

    @bro, to może tak: sam proceder wysyłania metali ciężkich w atmosferę jest udokumentowanym faktem, lecz nie wiadomo jaka jest tego częstotliwość, kto jest za to odpowiedzialny, kto sprawuje kontrolę.

    Obserwacja smug chemicznych na niebie gołym okiem nie ma sensu, jest mylna. Przy sprzyjających warunkach (chociażby temperaturowych i wilgotności) zwykła smuga kondensacyjna również będzie pęcznieć i nie rozpłynie się tak szybko. Nie oznacza to jednak, że właśnie ktoś nas spryskuje, jak stonkę.

    Natomiast w kwestii składu i udowadniania opadów – mylisz się.
    W jedynym chyba do tej pory pełnometrażowym filmie dokumentalnym o smugach chemicznych są wywiady z osobami, które na własną rękę badają ziemię, tzn. pobierają próbki gleby/wody (ze zbiorników zamkniętych) i płacą laboratorium za zbadanie. Poziom metali ciężkich jest tam przekroczony nawet kilkaset razy względem normy.

    Na dodatek są w stanie udowodnić, że gleba ma inną kwasowość, niż mieć w konkretnych rejonach powinna, rośliny nie chcą rosnąć, drzewa chorują…
    …i tutaj jest inna kwestia. Zgadnijcie kto zaproponował pomoc w sadzeniu na zatrutej glebie z metalami ciężkimi? Znana nam korporacja Monsanto.

  4. Temporysta 20.08.2012 15:02

    “metali ciężkich (bar, aluminium)”… nic dziwnego, że ludzie wszędzie węszą spisek jak ich wiedza jest na tyle “lekka”.
    Artykuł, jak na taką tematykę, dość rozsądny.

  5. bro 20.08.2012 15:18

    @FreeG
    nie mylę się, można pobierać próbki na ziemi, ale chodziło mi o to że nie jest dowód, jest dowód skażenia, ale nie udowodnisz tym którzy opryskują że przyczyną skażenia są chemitrails, .

  6. bXXs 20.08.2012 15:18

    Zapominacie o “Kołderkach”, wszelkie manewry wojskowe widoczne są dla satelitów szpiegoskich ,więc wojsko stosuje kołderki rozpylane na obszarach działań. Satelity jak narazie są bezsilne w zakresie optyki i kilku innych pomiarów po zastosowaniu kołderek – to nie znaczy ,że są nieszkodliwe 😉

  7. FreeG 20.08.2012 15:23

    @Temporysta, możesz rozwinąć swoją myśl na temat metali ciężkich i klasyfikacji aluminium lub baru?

  8. FreeG 20.08.2012 15:56

    @realista, to co się dzieje z tonami metali? Zostają nad ziemią?

    Też kiedyś podchodziłem do tego tematu ostrożnie, ale jak się okazało nie jest to jedna z kosmicznych teorii w stylu reptylian.

    Naukowcy rozmawiają o tym bez spiskowania po ciemku. Geoinżynieria i wysyłanie metali do atmosfery pod pretekstem walki z globalnym ociepleniem są działaniami oficjalnymi.

  9. Temporysta 20.08.2012 16:36

    @FreeG
    > możesz rozwinąć swoją myśl na temat metali ciężkich i klasyfikacji aluminium lub baru?

    Co tu rozwijać, to nie są metale ciężkie.

  10. MamDosc 20.08.2012 21:13

    Wszystko pięknie tylko jest jeszcze kwestia – co czujesz patrząc w te białe bezkresne niebo ? Czy potrafisz obserwować swoje ciało jak reaguje w te mleczne dni, obserwujesz ludzi . Wszechobecny kaszel i fala infekcji górnych dróg oddechowych latem . Już nawet prezenter reżimowej telewizji nie potrafi na jednym wdechu pojechać formułki,bo coś drapie w gardełku .Wszechobecne zmęczenie i otępienie ludzi ,kawa za kawą,kawa za kawą . Masa znajomych którzy żyją mega zdrowo,mówi ze od kilku miesięcy czują się fatalnie .Nie wiem czym pryskają,czy może zachodzą inne zmiany w składzie naszej atmosfery,wiem jedno ludzie się duszą . Kiedyś wystarczyła poranna gimnastyka by dotlenić organizm na cały dzień. Dziś- spróbujcie sami . Polecam badanie włosów na obecność nasycenia organizmu metalami . Niespodzianka jak w banku . Ciężkie czy lekkie ,jakie to ma znaczenie skoro przyprawia cię o ciężkiego raka .

  11. Temporysta 20.08.2012 22:11

    @MamDosc
    Z ogólnym poglądem się zgadzam, dla mnie największą szkodą jest zaśmiecanie krajobrazu. Nasycone błękitem niebo z białymi obłokami to bardzo kojący widok, niestety coraz rzadszy.

    > Ciężkie czy lekkie ,jakie to ma znaczenie skoro przyprawia cię o ciężkiego raka

    Glin jest jednym z najczęściej występujących pierwiastków w przyrodzie, nie demonizowałbym go. Co do baru się nie wypowiem, lecz w relacjach domorosłych badaczy zjawiska, jakie czytałem, przeważa glin.
    Natomiast daleki jestem od twierdzenia “ciężkie czy lekkie, jakie to ma znaczenie”. Wielu czytelników WM w swoich komentarzach namawia do uświadamiania innych o groźbach współczesnego świata. Jeżeli ktoś w tym uświadamianiu popełnia szkolne błędy, to nikt poważny nie weźmie tego serio. Popieram propagowanie wiedzy, lecz róbmy to tak aby nie było się do czego przyczepić. Rozumiem, że nie każdy ma szeroką wiedzę na temat fizyki, chemii czy innych nauk przyrodniczych (w końcu większość dziś stanowią “chumaniści”;), lecz ten niedobry dzisiejszy świat daje też możliwości weryfikowania swoich poglądów, pod warunkiem, że ktoś spojrzy na siebie trzeźwo.

    Jeśli chodzi o “teorię”, że władza nas truje, to chciałbym zauważyć, że truje w równym stopniu nas jak i siebie, i swoje dzieci. Jaki w tym sens?

  12. FreeG 20.08.2012 22:54

    Nie każdy po latach jest w stanie sobie przypomnieć podział metali, skoro ostatni kontakt z chemią miało się w szkole. Może i popełniłem błąd co do klasyfikacji (choć szybkie poszukiwania w internecie wprowadzają jeszcze większy chaos, zobacz dwa linki: http://revitum.pl/dolegliwosci/obciazenia-organizmu/metale-ciezkie/ http://portalwiedzy.onet.pl/37670,,,,metale_ciezkie,haslo.html , w obydwu występuje bar).

    Oczywiste jest, że nie jestem w stanie na poczekaniu odnaleźć wszystkich materiałów, na jakich obecnie bazuje mój pogląd w sprawie chemtrails i wyrecytować całości z głowy. Pamiętam natomiast tyle, że była mowa o kwasowości gleby, metalach ciężkich, aluminium, barze i pewnie kilku innych.

    Komentarze pod artykułem to raczej luźna rozmowa na temat tekstu, nie są źródłem wiedzy. Jeśli ktoś chce się dowiedzieć na temat chemtrails więcej, mieć wiedzę rzetelną, sprawdzoną, udowodnioną, ze źródłami, niech poszuka lub chociażby znajdzie film dokumentalny o tym zjawisku – a jest taki na TV Wolne Media.

  13. MilleniumWinter 20.08.2012 23:18

    Wiecie jaki jest problem z teorią chemitrails?
    Jej zwolennicy twierdzą że to “opryski” albo że “rozpyla się” coś co “godzinami wisi w powietrzu i nie rozwiewa się”. Widzieliście kiedyś by celem oprysków było by oprysk wisiał i się nie rozwiewał? Ja nie.

  14. Czosnkaty 20.08.2012 23:52

    Ludzie kochani, specjalnie założyłem sobie konto, gdyż interesuję się tym tematem od dłuższego czasu, posiadam skromną kolekcję zdjęć smug i uważam, że mogę się sensownie wypowiedzieć na ten temat.

    Co do glinu, może i jest powszechny w skorupie ziemskiej (ok. 8%) jednak występuję głównie w postaci nieszkodliwych glinokrzemianów, gdy jednak rozpylić nanocząsteczki glinu lub aktywniejsze jego związki staje się nieobojętny dla organizmu ludzkiego.

    Oddalając już sprawy szczegółowe, chciałbym odnieść się do wypowiedzi dotyczącej wpływu warunków atmosferycznych na powstawanie rozmaitych smug kondensacyjnych z normalnych silników odrzutowych. W gorące, słoneczne dni obserwowałem zarówno chemtrails jak i “normalne” smugi kondensacyjne, ba, jestem w posiadaniu zdjęcia, gdy przecinają się oba typy smug (co dewaluuje argumenty o wpływie warunków atmosferycznych). Z moich obserwacji (i nie tylko) wynika też, że normalna smuga znika “od końca” za samolotem w odległości zależnej od warunków i wysokości lotu, natomiast chemtrails utrzymują się długo i rozchodzą na boki tworząc coś w rodzaju chmur. Barwnych smug nie zaobserwowałem.

    Raz na zawsze można sprawę rozstrzygnąć stosunkowo prosto, przemyślałem pewien eksperyment, wymagający jednakże długofalowych obserwacji. Internetowa baza obserwacji chemtrails z zaznaczeniem lokalizacji. Statystyka da nam odpowiedź (biorąc pod uwagę 3 główne teorie):
    1.Przewaga obserwacji chemtrails nad terenami miejskimi (skupiska ludności) :scenariusz bezpośredniego zatrucia ludzi
    2.Przewaga chemtrails nad terenami wiejskimi; prawdopodobna jest teoria o zatruwaniu upraw żywności
    3.Brak istotnych różnic w ilości obserwacji (oczywiście po odniesieniu do stosunku ilości obserwacji do ilości obserwujących); geoinżynieria i prowadzenie do zmian klimatu

    Mam świadomość, że wymaga to dopracowania i, na pewno, współpracy wielu ludzi, jednak zarys jest. Pozdrawiam myślących.

  15. Czosnkaty 21.08.2012 00:18

    Ok, więc w jaki sposób mogłoby mieć to aż taki wpływ? Zaznaczmy, że nie chodzi tylko o różnicę w “długowieczności” trwania, a również kompletnie różne zachowanie (znikanie vs rozchodzenie się). Jestem świadom budowy atmosfery jak i podstawowych zjawisk fizycznych.

    Dość zagadkowe (dla mnie) zdjęcie: http://www.picshot.pl/public/viewset/122649

    Awaria silnika? Wyłączenie “na chwilkę”? Z tego co mi wiadomo rozruch do pełnej mocy silnika odrzutowego trwa trochę dłużej. Jeśli jesteś w stanie (logicznie) wytłumaczyć mi i innym wątpliwości, będę wdzięczny.

    Co więcej, kolega wyżej wspominał o oficjalnych dokumentach, jak i konferencjach z udziałem speców od geoinżynierii, nie kryjących stosowania tego typu zabiegów. Wystarczy zadać parę pytań wujkowi Google i znajdziesz masę informacji o potwierdzonych, wiarygodnych źródłach. sam pewnie widzisz jakiego hopla na punkcie obniżania temperatury mają “naukowcy” od globcia;]

  16. Czosnkaty 21.08.2012 00:43

    Ok, jestem w stanie to zaakceptować. A jak ta niejednorodność (bo mówimy chyba o stratyfikacji pionowej?) wpływa Twoim zdaniem na naturę zachowania smug w zależności od wysokości przelotu? Bo nie ulega wątpliwości, że obserwuje się 2 rodzaje smug.

    Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek sądził, że są to samoloty liniowe (one przeważnie obserwowane są na określonych trasach (mieszkam kilkanaście km od dużego lotniska) i nie tworzą chemtrails. Smugi te natomiast wydają się być tworzone przez samoloty latające niejako “tam i z powrotem” Smugi często są równoległe. Szkopuł w tym, że natura smug nie wydaje się być związana z wysokością przelotu (szacowaną względnie na podstawie rozmiaru samolotu)

  17. Temporysta 21.08.2012 02:22

    @FreeG
    > Nie każdy po latach jest w stanie sobie przypomnieć podział metali

    Oczywiście, ale można choćby zajrzeć na Wikipedię, która może nie jest idealnym źródłem, ale i tak jest o niebo bardziej wiarygodna niż większość internetu.

    Zajrzałem z ciekawości na stronę revitum.pl, zdjęcia profesjonalnie wyglądających, uśmiechniętych ludzi, zapewne profesjonalnych modeli, miejsce pomiędzy wypełnione bełkotem marketingowym. Cecha charakterystyczna takich stron: żadnych nazwisk. Na szczególną uwagę zasługuje ta kuchnia z mikroskopem, gdzie przeprowadza się te niezwykle profesjonalne testy. To już chyba wolę oberon 😉
    Takich gabinetów wyroiło się mnóstwo, podstawowy cel to robić coś co nie zaszkodzi (żeby nikt po sądach nie ciągał), żerować na ludzkiej naiwności i wyciągać kasę. Podobnie jest z suplementami różnej maści.

    Nie piszę tego aby Ci coś wytykać, tylko przekonać do bardziej krytycznego spojrzenia. Proponuję dla zabawy, gdy wchodzisz na takie strony j/w, nie zakładać, że to co piszą to prawda, ale założyć z góry, że to ściema. Potem spróbuj wykazać, że tak nie jest 🙂

  18. FreeG 21.08.2012 09:12

    @Temporysta, sam ostatnio demaskuję stronę sprzedającą cudowny lek na odchudzanie, więc wiem o czym piszesz:) Witryna udaje serwis informacyjny, komentarze są fikcyjne, ich data się codziennie uaktualnia, wtyczka facebooka jest fałszywa, lekarze i certyfikaty nie istnieją, a firma administrująca stronę jest zarejestrowana w Komorach na północy Madagaskaru.
    Kończę off top, pozdrawiam.

  19. FreeG 21.08.2012 09:24

    Co do tematu:

    (znalazłem film, cały, napisy PL):
    http://www.youtube.com/watch?v=A6o8TGQ5s4A&feature=player_embedded

    Bez względu na swoje zdanie, warto obejrzeć. Opis filmu z jednego z blogów:

    “Jest to pierwszy dokumentalny, pełnometrażowy film obalający teorie spiskowe dotyczące smug chemicznych, trwałych smug konedensacyjnych czy modyfikacji pogody. Geoinżynieria stratosfery przeprowadzana jest nielegalnie od wielu lat, ale od 3 lat odbywa się dzień w dzień na całym świecie. Teraz, gdy prawda wychodzi na światło dzienne, ci co to rozpoczęli szykują ustawy, które mają ten program zalegalizować, jako konieczność do walki z globalnym ociepleniem.

    Ludzie w Stanach i Belgii, wzięli sprawy w swoje ręce. Czas na nas! Czy wyobrażacie sobie miny polityków na Wiejskiej, kiedy byliby zapytywani przez dociekliwych dziennikarzy, podobnie jak amerykańscy kongresmeni w filmie…?”

    POLECAM

  20. kapsaicyna1202 21.08.2012 09:54

    A bada ktoś to zjawisko w nocy ?

  21. adambiernacki 21.08.2012 10:28

    Skoro jesteśmy truci celowo na inne sposoby to dlaczego opryskami nie? 🙂

  22. FreeG 21.08.2012 11:16

    @realista, to pomyśl inaczej.

    Zostawmy trucie dla trucia. Skupmy się na pieniądzach. Wcześniej napisałem Ci, że może chodzić tylko i wyłącznie o biznes – tzn. doprowadzenie do sytuacji, gdzie bez korporacji Monsanto nic na tej planecie nie urośnie.

  23. FreeG 21.08.2012 11:22
  24. Spotter 21.08.2012 12:59

    Ktoś tu twierdzi że za samolotami liniowymi nie ma długotrwałych smug ? To jest zwyczajna bzdura nie poparta dowodami, a tym czasem są tysiące zdjęć właśnie samolotów liniowych które pozostawiają takową smugę. Ba, nawet są zdjęcia na których pasażerskie samoloty pozostawiają taką smugę:

    http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=297287

    Ciekaw jestem opinii “ekspertów” od chemtrails.

    Jeżeli do chemtrails są wykorzystywane wojskowe maszyny to gdzie są ich zdjęcia ?

  25. senseimarcel 21.08.2012 14:37

    Artykuł wart funta kłaków kolejny buc naoglądał się filmów na youtube i wypisuje bzdety. W dodatku przeoczył że już oficjalnie przyznano się do oprysków tlenkami aluminium rzekomo w celu ochłodzenia klimatu. Kolejna teoria spiskowa przestała być spiskowa.

  26. Temporysta 21.08.2012 15:00
  27. Pola 21.08.2012 19:08

    Nie wiem czy to wpływ chemtrails czy czegoś innego, ale odkąd zaczęły pojawiać się w moim rejonie szachownice smug na niebie, nic mi na warzywniaku na ogródku nie chce rosnąć mimo zwiększonego nawożenia. Musiałam zrezygnować z uprawy podręcznych warzyw bo nie ma szans na jakiekolwiek pożytki. Prawdą jest, że smugi są robione na terenach zurbanizowanych. Prawie wcale nie ma ich na Mazurach. Widziałam to na mapce zamieszczonej na PrisonPlanet. Mapkę tę można tam odszukać wpisując w ich wyszukiwarkę hasło “chemtrails”. Materiałów jest dość dużo ale jak się jest upartym można dotrzeć.

  28. kapsaicyna1202 21.08.2012 21:41

    A u mnie roślinki super rosną. Ziemniaczki super były ale może u mnie czym innym pryskaja.

  29. 84000 21.08.2012 22:28

    samoloty(pasażerskie)startują i lądują o wyznaczonych godzinach i dniach tygodnia jeżeli w poniedziałek rano niebo jest w kratkę a tydzień później(w poniedziałek rano)jest czyste to coś jest na rzeczy nie trzeba szukać na(“PrisonPlanet”davidicke”)et-cetera wystarczy skojarzyć fakty(popatrzeć w niebo i na zegarek)w fakty niestety mało kto wierzy

  30. INVESTOR 21.08.2012 22:53

    Najbardziej żal tego ładnego błękitnego nieba. Tym tematem powinny się zajmować instytucje państwowe z zapleczem i środkami. Problem w tym iż mimo że WAT ma urządzenia do badania składu atmosfery ma to głęboko w nosie. To zawsze są związki. Np w tamtym roku baru. Skład jest zmieniamy na bieżąco.
    Groźniejsza jest rtęć w połowie puszek z tuńczykiem niż opryski dla ochłody. Zawartość metali jako dodatkowych jąder kondensacji można obserwować z satelitów.
    Pozdrowienia dla wszystkich ‘Sky Spider’ów’ który codziennie narażają swoje zdrowie w celu aby niebo było biało-szare. Kiedyś malowano trawniki na zielono ale czasy się zmieniły. Zacznijcie się przyzwyczajać bo polska nie ma samolotów do wysokich lotów(do 23km) więc nic nie zrobicie. A jak znajdziecie zżelowane białe sześciany to trzeba zakopać zdala od wody. Poza tym plebs już dawno stracił głos w naszym kraju. Życzę wam cholernego szczęścia bo jedzenie jest jak ruletka: troszkę grzybków i wyciągniesz nóżki…może czas wyjechać na słońce?

  31. Spotter 21.08.2012 23:14

    Widzę że żaden zwolennik nie odniósł się do mojego posta. Czyżby macie jakiś z tym problem ? Pytam się, co jest na zdjęciu które zaprezentowałem i gdzie są zdjęcia tych wojskowych maszyn które opryskują ?

  32. norbo 21.08.2012 23:37

    Tych wojskowych nie można sfotografować bo są niewidzialne 😉

  33. INVESTOR 22.08.2012 00:48

    Czym bardziej wzrasta zawartość małych pyłków w atmosferze tym większa możliwość rozszczepienia na składowe kolory. Trzeba brać pod uwagę kąt padania promieni słonecznych(jak przy tęczy zza pleców). Jeżeli chodzi o chemtrails to może takie zjawisko wywołać warstwa filtru (olejowego).
    A na tym zdjęciu widać że południowo-wschodnia azja to brudne miejsce i nic więcej. Ale oczywiście próbek powietrza nie zebrałeś?

  34. Paracelsus 22.08.2012 10:17

    @84000
    Twoich argumentów nie chcą komentować bo nie ma jak, a kilku troli(a może jeden o różnych nazwach)zwłaszcza np. realista, który zawsze się pojawia kiedy mowa jest o chemtrails i niby żartem, niby serio próbuje(pewnie dla swojej korzyści/stanowiska)ośmieszać każdego komu pozostało trochę rozumu i w miarę sprawne oczy i widzi za samolotem 2- silnikowym 4- smugi. Poza tym można sprawdzić w danym rejonie korytarze powietrzne(oprócz wojskowych- chyba;)wtedy jasno widać, że nie są to samoloty rejsowe choć tak wyglądają i pojawiają się o różnych porach, w zupełnie innych kierunkach.
    A argument o tym, że na tfupolityków też to opada… wystarczy mieć wiedzę i dostęp do klinik które zajmują się detoksykacją organizmu.

  35. INVESTOR 22.08.2012 11:22

    @norbo Po prostu trzeba mieć obiektyw teleskopowy za grube tysiące. A zdjęcia przy tych odległościach są tylko czarno-białe. Te rastrowe pokrywanie powierzchni to jest zabawa dla głupich smarkaczy. Najgorsza jest plazma z haarp’a bo przylepia się wraz z opadami, skupia się wokół urządzeń elktrycznych. A jak cie oblepi to czuć mrowienie. Lepiej pozostawać w niewiedzy bo to nic nie zmieni.

  36. Spotter 22.08.2012 11:45

    @Inwestor,

    Zdjęcie jest zrobione u nas w Południowej Polsce a nie w Azji 🙂 To co widać na zdjęciu, a co przez zwolenników chemtrails jest brane jako oprysk, to tak naprawdę jest zjawisko iryzacji. Takie zjawisko często powstaje na chmurach oraz za samolotem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Iryzacja

    @84000,

    Wypisujesz głupoty i dlatego nikt nie chce tego komentować. Uważasz że samoloty latają zawsze jednymi korytarzami powietrznymi a tak nie jest. Plan lotu jest budowany głównie na podstawie prognoz meteorologicznych. Dodatkowo już w trakcie samego lotu dany plan lotu może zostać zmieniony z różnych losowych powodów, np. natężenie ruchu w danym sektorze i zjawiska atmosferyczne (głównie burze).
    Może także być tak że samoloty latają ale ty ich nie widzisz bo nie ma warunków do powstawania smug kondensacyjnych a w tedy trudno jest dostrzec samolot gdy się nie wie gdzie dokładnie patrzeć.

    @Paracelsus,

    Najpierw zacznij się interesować lotnictwem i zdobądź trochę wiedzy z tego zakresu bo na ten moment głupoty wypisujesz. Chętnie zobaczę te 2-silnikowe samoloty z 4-ma smugami, pokażesz zdjęcia ?
    Samoloty latają między punktami nawigacyjnymi.
    Właśnie dobrze mówisz, sprawdź sobie mapkę dróg lotniczych. Przestudiuj dokładnie punkty nawigacyjne, kup sobie skaner nasłuchowy z zakresem pasma lotniczego i zacznij dokładnie obserwować ruch lotniczy w swoim sektorze. Po jakimś roku możesz tu wrócić i zacząć merytorycznie rozmawiać, pod warunkiem że przez ten okres zdobędziesz trochę wiedzy z zakresu ruchu lotniczego.

  37. Spotter 22.08.2012 11:56

    @Investor,

    cyt. “Po prostu trzeba mieć obiektyw teleskopowy za grube tysiące. A zdjęcia przy tych odległościach są tylko czarno-białe. Te rastrowe pokrywanie powierzchni to jest zabawa dla głupich smarkaczy.”

    O jakich Ty piszesz zdjęciach czarno-białych ? Chyba nigdy w życiu nie widziałeś zdjęć samolotów na wysokości przelotowej. Do waszej wiedzy, samoloty wojskowe nie są nie widzialne dla oka. Chyba się kolega za dużo filmów i bajek naoglądał.

  38. Paracelsus 22.08.2012 12:05

    @Spotter
    now nick, ale zajadłość ta sama… A co do wiedzy dostępnej wybrańcom to “Nie trzeba być traktorzystą żeby czuć co jest rozrzucane po polu”

  39. Paracelsus 22.08.2012 13:29

    @Spotter vel realista?
    Proszę zatem o zdjęcia, czas i miejsce tych regularnych lotów w powtarzającej się sekwencji pozostawiających zawsze smug…
    A określenie “ćwok” jak mnie nazwałeś to ulubione tfupolityków z po, zwłaszcza posła Niesiołowskiego, czyżby przypadkowa zbieżność?

  40. Spotter 22.08.2012 13:56

    @Paracelsus,

    Chyba ci się coś pomyliło, albo masz nie równo pod kopułą uważając że udzielam się tutaj pod dwoma nickami.

    I jeszcze jedno, możesz zapytać w sposób normalny o co ci tu chodzi:

    cyt. “Proszę zatem o zdjęcia, czas i miejsce tych regularnych lotów w powtarzającej się sekwencji pozostawiających zawsze smug…”

    Zadaj to pytanie zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny, ok?

    Tylko uważaj o co pytasz bo trafiłeś na osobę która od 7 lat fotografuje ruch lotniczy i mam pokaźną bazę zdjęć w wysokiej rozdzielczości.

  41. Paracelsus 22.08.2012 14:06

    @Spotter pytanie było do realisty
    @realista Proszę zatem o zdjęcia, czas i miejsce tych regularnych lotów w powtarzającej się sekwencji pozostawiających zawsze smugi.

  42. Spotter 22.08.2012 14:55

    @Paracelsus,

    cyt. “Proszę zatem o zdjęcia, czas i miejsce tych regularnych lotów w powtarzającej się sekwencji pozostawiających zawsze smugi.”

    Proszę bardzo…. Zestawienie obejmuje dwa różne dni (1 i 10 Luty) oraz te same loty. W opisach są także godziny wykonania zdjęć oraz numer REG (rejestracja samolotu – widać je także bezpośrednio na samolotach)

    1 Luty 2011,
    Godzina 11:50, reg VT-JWL – JAI227 – BRU-BOM

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-01/1150-A332JetAirways-VT-JWL-JAI227BRU-BOM.jpg

    10 Luty 2011,
    Godzina 11:50, reg VT-JWM – JAI227 – BRU-BOM

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-10/1150-A332JetAirways-VT-JWM-JAI227BRU-BOM.jpg

    1 Luty 2011,
    Godzina 13:01, reg F-GITD – AFR226 – CDG-DEL

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-01/1301-B744AirFrance-F-GITD-AFR226CDG-DEL.jpg

    10 Luty 2011,
    Godzina 13:18, reg F-GEXB – AFR226 – CDG-DEL

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-10/1318-B744AirFrance-F-GEXB-AFR226CDG-DEL.jpg

    1 Luty 2011,
    Godzina 13:18, reg 9V-SKG – SIA333 – CDG-SIN

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-01/1318-A388Singapore-9V-SKG-SIA333CDG-SIN.jpg

    10 Luty 2011,
    Godzina 13:16, reg 9V-SKH – SIA333 – CDG-SIN

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-10/1316-A388Singapore-9V-SKH-SIA333CDG-SIN.jpg

    1 Luty 2011,
    Godzina 13:25, reg VT-JEG – JAI119 – LHR-BOM

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-01/1325-B773JetAirways-VT-JEG-JAI119LHR-BOM.jpg

    10 Luty 2011,
    Godzina 13:28, reg VT-JEG – JAI119 – LHR-BOM

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-10/1328-B773JetAirways-VT-JEG-JAI119LHR-BOM.jpg

    1 Luty 2011,
    Godzina 14:55, reg D-AIGA – DLH612 – FRA-GYD

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-01/1455-A343Lufthansa-D-AIGA-DLH612FRA-GYD.jpg

    10 Luty 2011,
    Godzina 14:56, reg D-AIGX – DLH612 – FRA-GYD

    http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-02-10/1456-A343Lufthansa-D-AIGX-DLH612FRA-GYD.jpg

    I co Ty na to ?

  43. Paracelsus 22.08.2012 14:57

    @realista
    szkoda, że nie udało się odszukać zdjęć na potwierdzenie Twojej tezy, ale tego się spodziewałem…

  44. Aida 22.08.2012 16:15

    Mnie to całe chemtrails śmieszy, u mnie nad miastem czegoś takiego się np. nie obserwuje. A o celowości takiego działania też ciężko dyskutować. Kto byłby na tyle mądry, żeby truć Polaków w tym swoje rodziny i znajomych…

  45. Roots Chant Rising 22.08.2012 17:28

    http://www.youtube.com/watch?v=ptEsWKKA9BI
    W niektórych krajach jest to potwierdzone przez samych twórców owych smug.
    Aida jakże jesteś naiwn/y/a !!!!! Aż w oczy szczypie!!
    A dopuszczenie do obrotu roślin GMO ? Kto byłby na tyle mądry by truć Polaków w tym swoje rodziny….. zachłanni i przekupni politycy ?

  46. Roots Chant Rising 22.08.2012 18:03

    Tym linkiem potwierdzam że bawią się pogodą i to jest fakt. Zgodzę się z każdym kto ma wątpliwości jeśli chodzi o samoloty pasażerskie. Sam nie znalazłem żadnych twardych dowodów na zasiewanie nieba przez samoloty niewojskowe.

  47. Roots Chant Rising 22.08.2012 18:53

    realista Ty to musisz być na górze jak wiadomo co. Teraz udowodnij że zasiewanie chmur antyradarowych zupełnie nie wpływa na pogodę. Bo same chmury to nie jest zjawisko pogodowe… prawda ?

  48. Spotter 22.08.2012 19:55

    Szkoda że żaden “uczony na uniwersytecie jutube” nie odniósł się do mojej wiadomości, piszę to szczególnie do kolegi Paracelsus. Chciał zestawienie regularnych lotów to dostał, nawet pięknie się pokrywają godziny przelotów. A smugi jak widać na zdjęciach są i mają się dobrze.

  49. Paracelsus 22.08.2012 21:19

    Dla niemiecko języcznych polecam bardzo ciekawe zdjęcia:
    http://www.youtube.com/watch?v=eX9z17YVO1E
    oraz film:
    http://www.youtube.com/watch?v=PQGvVEUQjzo&feature=related
    czy to co wydostaje się z dysz za silnikiem to też “skutek różnic temperatur, ciśnienia” i innych mydlących oczy pierdół..? To na pewno jakaś półprawda?

  50. Spotter 22.08.2012 21:36

    @Paracelsus,

    Pierwszy film to zlepek skradzionych zdjęć ze strony Airliners.net i jakiś bełkot w tle. A więc po raz kolejny widać że zwolennicy jedynie co potrafią to kraść i fałszować.

    Drugi film także został skradziony i celowo błędnie opisany aby wprowadzać ludzi w błąd. Film został zrobiony przez jednego z pasażera podczas zrzutu paliwa. Maszyna to Airbus A345 linii Singapore Airlines wykonujący lot SIA22 z Singapuru do Newark w dniu 28 Czerwca 2008 roku.

    Poniżej jest oryginał:
    http://www.youtube.com/watch?v=zAT-stlcIOM

    I na koniec z łaski swojej możesz odnieść się do mojego posta w którym zaprezentowałem zdjęcia wraz z dokładnymi opisami ?

  51. Paracelsus 22.08.2012 22:50

    Dla tych których nie zniechęcił realista i inni… tutaj znalazłem zdjęcie 4- silnikowego z 2-ma smugami,
    http://contrailscience.com/wp-content/uploads/e6-below-from-tacamoorg.jpg
    więcej na stronie:
    http://contrailscience.com/contrail-or-chemtrail/
    można tam zobaczyć również samolot zrzucający wodę, ale to zupełnie inna wysokość i sposób opadania.
    Pozdrawiam myślących poszukiwaczy.

  52. Spotter 22.08.2012 23:05

    @Paracelsus,

    Ty w ogóle czytasz co linkujesz ? To jest zrzut paliwa. Czytaj co pisze!

    W dalszym ciągu nie odnosisz się do kontrargumentów. Działasz jak zwyczajny troll od chemtrails. Nie dość że nie rozumiesz materiałów którymi się posługujesz to jeszcze bezczelnie olewasz to co nie jest zgodne z twoją teorią.

    Ale wiesz co, dam ci kolejną szansę i pokaż nam jeszcze inne zdjęcia tych 4-ro silnikowych maszyn które pozostawiają 2-wie smugi.

    Według zwolenników chemtrails tych maszyn lata setki dziennie nad PL więc chyba to nie problem żebyś nam pokazał kolejne zdjęcia ?

  53. Świetlisty 03.08.2015 10:35

    Wiele razy obserwowałem chemtrails na żywo .Za zadne skarby nie mogą to byc zwykłe smugi kondensacyjne (które tez obserwuje)
    Dziwi mnie natomiast ciągłe poddawanie w wątpliwosc faktu rozpylania czegos nad naszymi głowami.
    Jak trzeba byc głupim zeby nie zauwazyc kolosalnej różnicy miedzy zwykłą smugą a całym pasem czegos co ciągnie sie o wiele dalej i rozchodzi w “chmury” wisi b.długo i jak ktos nie zauwazy ze było rozpylone z samolotów to wezmie to za zwykłe chmury.TAk sie zachowuje smuga kondensacyjna?! Nie trzeba byc naukowcem zeby to stwierdzić na 100%.
    Druga sprawa czemu te samoloty zawracają czy tworzą ‘siatke” z chemtrails na niebie? TAki po prostu mają kurs ? No sorry

    Ps Spotter zdjęc jest od groma .Sam mam własne i filmy tez ale nie będe sie sprzeczał i nikogo przekonywał.

  54. Świetlisty 03.08.2015 12:38

    https://www.youtube.com/watch?v=PiBiXvLXDS4
    Były agent FBI (juz niezyjący )mówi o chemtrails.

  55. elmo205 03.08.2015 21:46

    znajomość tematu przez wielu jest marna, chemikalia rozpylane nad naszymi głowami są wszędzie, w powietrzu, wodzie i glebie. Są to metale ciężkie (nazwa pochodzi od ich gęstości, nie ciężaru), oraz nanowłókna, wyprodukowane w laboratorium. Jest to transhumanizm, mogą nami sterować, czytać myśli, wprowadzić w trans, zmieniać nasze zachowanie, HAARP-em (bez naszej wiedzy o tym), mogą również wywołać ból, robi to armia USA, reszta boi się przeciwstawić. Myślicie, że nasze rządy nie wiedzą o szkodliwości? Astma, Alzheimer, Parkinson, stwardnienie rozsiane, osłabienie całego układu odpornościowego, więc i poronienia, choroby przewlekłe, robię zdjęcia od 4 lat, rozpoznam nawet gdy opryskują z większego pułapu, i widać tylko mgłę, to jest największe ludobójstwo tego świata, macie tu linka z napisami
    https://www.youtube.com/watch?v=yq_WqO_Y1-4

  56. realista 03.08.2015 22:12

    no i na jakiej zasadzie je rozpoznajesz i klasyfikujesz?… .. .

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.