
Co  przemilczała  „Gazeta
Wyborcza”?
11 lipca 2015
Moment  otwarcia  meczetu  na  warszawskiej  Ochocie  traktować
należy  jak  symboliczny  początek  jawnego  działania
fundamentalistów  islamskich  w  Polsce.

O uwikłaniu działaczy Ligi Muzułmańskiej w ruch islamskich
fundamentalistów  nie  sposób  dowiedzieć  się  z  poprawnie
politycznych  mediów.  „Gazeta  Wyborcza”  wątek  ten  woli
przemilczeć,  a  komentarze  krytyczne  usunąć.

SKALA KŁAMSTWA

Skala kłamstwa w sprawie meczetu jest porażająca. Budowniczy
muzułmańskiej  świątyni  wielokrotnie  okłamywali  opinię
publiczną  na  temat  charakteru  inwestycji,  sponsorów  oraz
swoich związków z Bractwem Muzułmańskim. Były przewodniczący
Ligi  Muzułmańskiej  Samir  Ismail  w  wywiadzie  dla  „Gazety”
odżegnywał się od związków z Bractwem Muzułmańskim. „Nie mamy
związków z Bractwem” – oświadczył w rozmowie z red. Grzegorzem
Szymanikiem.

Tymczasem  raport  prestiżowej  organizacji  badawczej  PEW
Research  nie  pozostawia  złudzeń.  Inwestor  meczetu  jest
zrzeszony w Federacji Islamskich Organizacji w Europie (FIOE).
Organizacja ta znajduje się pod ideologicznym wpływem Braci
Muzułmanów. Podobne kłamstwa rozpowszechniał Ismail, mówiąc,
że polskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zna
„kwoty  przelewów  i  nazwiska  sponsorów”.  Rzeczniczka  MSWiA
oświadczyła, że resort spraw wewnętrznych nie gromadzi takich
informacji.

KIM SĄ BRACIA MUZUŁMANIE?

W Europie działacze Bractwa Muzułmańskiego przede wszystkim

https://wolnemedia.net/co-przemilczala-gazeta-wyborcza/
https://wolnemedia.net/co-przemilczala-gazeta-wyborcza/


przeciwstawiają  się  integracji  muzułmanów  ze  społecznością
lokalną.  Aktywnie  wspierają  Hamas  oraz  chętnie  sięgają  po
antysemicką retorykę. Motto tej organizacji brzmi: Allah jest
naszym celem. Prorok naszym przywódcą. Koran naszym prawem.
Dżihad naszą ścieżką. Śmierć na ścieżce Boga jest naszą jedyną
nadzieją.  Jednocześnie  stosują  podwójne  standardy  w
komunikacji z mediami i społeczeństwami zachodnimi. Kiedy pali
się światełko kamery chętnie mówią o pokojowym obliczu islamu,
w rzeczywistości jednak ukrywają swój prawdziwy cel, jakim
jest wprowadzenie porządku szariackiego w Europie. Wcześniej
działacze  Ligi  skupieni  byli  w  Stowarzyszeniu  Studentów
Muzułmańskich w Polsce. Stowarzyszenie to wydawało pisma ojców
fundamentalizmu islamskiego, takich jak Said Qutb czy Mawlawi.

CZEGO NIE MÓWI REDAKTOR ZAJĄC?

Trudno  oprzeć  się  wrażeniu,  że  „Gazeta  Wyborcza”  z
życzliwością odnosi się do meczetu na warszawskiej Ochocie.
Jednoznacznie po stronie Ligi Muzułmańskiej opowiedział się
krytyk  teatralny  Roman  Pawłowski.  W  ciepłym  tonie
wypowiedziała się także Katarzyna Zając w artykule „Meczet na
Ochocie otwarty. Może do niego przyjść każdy”.

Z tej relacji nie dowiemy się o związkach Ligi Muzułmańskiej z
Bractwem Muzułmańskim. Nie poznamy także powodów, dla których
Stowarzyszenie  Europa  Przyszłości  protestowało  przeciwko
budowie meczetu. Dziennikarka zostawia bez słowa komentarza
informację, że w meczecie powstanie wystawa „Powrót do serca
islamu”,  mówiąca  o  pielgrzymce  do  Mekki.  To  właśnie  idea
powrotu do źródeł islamu stanowi jedną z części składowych
fundamentalistycznego poglądu.

Red. Katarzyna Zając informuje o tym, że imam warszawskiego
meczetu nie mówi po polsku, lecz nie ujawnia kraju, z którego
pochodzi.  Wspomina  jedynie  o  sponsorach  z  krajów  Zatoki
Perskiej.  Dodajmy,  że  na  Zachodzie  trwa  debata  na  temat
kształcenia  imamów.  By  zapobiec  rozwojowi  ideologii
fundamentalistycznej,  Austria  wprowadziła  obowiązek



kształcenia imamów w duchu poszanowania kultury europejskiej
oraz  nałożyła  na  nich  obowiązek  znajomości  języka
niemieckiego.

Podkreślić należy, że meczet sponsorowany jest przez wahabicką
Arabię  Saudyjską,  w  której  odejście  od  islamu  karze  się
śmiercią, a wyznawanie jakiejkolwiek innej niż islam religii
jest zabronione. W tym kontekście pointa artykułu, że każdy ma
prawo do własnego wyznania, brzmi groteskowo. Owszem, w Polsce
każdy ma prawo do własnego wyznania, lecz w Arabii Saudyjskiej
już nie.

Zadać można pytanie, czy redakcja „Gazety Wyborczej” wie o
fundamentalistycznych  inklinacjach  działaczy  Ligi
Muzułmańskiej?  Bez  wątpienia  tak.  Na  jednej  z  debat
zorganizowanej  przez  fundację  Geremka  specjalista  od
fundamentalizmu islamskiego prof. Basam Tibi potwierdził, że
Liga Muzułmańska wydaje pisma fundamentalistów. Odpowiedź tę
słyszał zastępca redaktora „Gazety Wyborczej” Jarosław Kurski.

ZNIKAJĄCE KOMENTARZE NA FORUM

W mojej opinii artykuł Katarzyny Zając ma jedną zaletę. Dał
internautom  okazję  od  wyrażenia  wielu  interesujących
komentarzy. Niestety w większości usuniętych. W jednym z nich
ktoś chciał, żeby pod tekstem red. Zając dopisać dwa słowa:
„artykuł sponsorowany”. Ten wpis także redakcja ocenzurowała.
Może lepiej było w ogóle zablokować forum?

Autorstwo: Piotr Ślusarczyk
Źródło: Euroislam.pl

http://www.euroislam.pl/index.php/2015/07/co-przemilczala-gazeta-wyborcza/

