
Axel  Springer  instruuje
polskich dziennikarzy
19 marca 2017
Szef wydawnictwa Ringier Axel Springer Media AG napisał list
do polskich dziennikarzy, w którym wyraża radość z powodu
ponownego wyboru Donalda Tuska na stanowisko przewodniczącego
Rady  Europejskiej.  Mark  Dekan  poinstruował  jednocześnie
pracowników należących do niego mediów, aby w swojej pracy
kierowali  się  między  innymi  poparciem  dla  „zjednoczonej
Europy”.

W  liście  ujawnionym  przez  telewizję  publiczną  możemy
przeczytać, że prezes Ringier Axel Springer Media AG napisał w
liście do swoich polskich pracowników, iż zwycięstwo Donalda
Tuska w wyborach na przewodniczącego Rady Europejskiej nie
jest  jedynie  jego  osobistą  wygraną,  ale  przede  wszystkim
triumfem  80  proc.  polskiego  społeczeństwa  popierającego
integrację z Unią Europejską. Przegranymi są natomiast prezes
Prawa  i  Sprawiedliwości  Jarosław  Kaczyński  oraz  „dobra
reputacja Polski jako rzetelnego partnera w UE”.

Mark Dekan w swoim piśmie wylicza wnioski, jakie wyciągnął z
zamieszania wokół wyboru szefa RE. Jego zdaniem to właśnie
Kaczyński był głównym orędownikiem reelekcji Tuska, ponieważ
„ideologia i prymitywne manipulacje przegrały z wartościami i
rozsądkiem”, za to sama UE nauczyła się, iż „o jedność nie
warto zabiegać za wszelką cenę”, bo prezes PiS nie mógł liczyć
nawet  na  swoich  sojuszników  z  Grupy  Wyszehradzkiej.  Dekan
uważa więc, że dzięki temu nastąpi przyspieszenie w budowie
Unii wielu prędkości.

Prezes Axel Springera twierdzi, że tym samym obecnie do gry
muszą  wejść  media,  takie  jak  te  należące  do  niemiecko-
szwajcarskiego  koncernu.  Dekan  instruuje  więc  polskich
dziennikarzy, iż powinni oni bronić „wolności, rządów prawa,

https://wolnemedia.net/axel-springer-instruuje-polskich-dziennikarzy/
https://wolnemedia.net/axel-springer-instruuje-polskich-dziennikarzy/


demokracji  i  ZJEDNOCZONEJ  EUROPY”  (pisownia  oryginalna  –
przyp.red.), ponieważ większość czytelników mediów należących
do spółki popiera integrację Polski z UE, stąd powinni oni być
poinstruowani w sprawie obrony dorobku integracji z Unią.

Jednocześnie swój list do „dziennikarzy i opinii publicznej
Niemiec”  wystosowali  przedstawiciele  Towarzystwa
Dziennikarskiego,  którego  liderami  są  Seweryn  Blumsztajn,
Krzysztof Bobiński i Jan Ordyński. W swoim piśmie skrytykowali
oni polityków rządzącego PiS i sprzyjających mu mediów, którzy
mają uprawiać obecnie antyniemiecką propagandę przypominającą
ataki  na  Niemcy  z  czasów  komunistycznych.  Jednocześnie
wspomniani  dziennikarze  wyrazili  podziw  dla  demokratycznych
standardów państwa niemieckiego.

Axel Springer ma swoje wydawnictwa w prawie 30 krajach. W
Polsce  należą  do  niego  m.in.  dziennik  „Fakt”,  tygodnik
„Newsweek  Polska”,  polska  edycja  miesięcznika  ekonomicznego
„Forbes” oraz portal internetowy Onet.pl. Za naszą zachodnią
granicą  do  koncernu  należy  m.in.  opiniotwórcza  gazeta
codzienna  „Die  Welt”.

Na podstawie: WirtualneMedia.pl, Dziennik.pl
Źródło: Autonom.pl

http://www.autonom.pl/?p=17712

