
Amerykańskie  wiadomości
redagują izraelscy szpiedzy
23 października 2024
„Rok  po  atakach  z  7  października  Netanjahu  jest  na  fali
zwycięstw”  –  tak  brzmi  tytuł  niedawnego  artykułu
opublikowanego  na  portalu  „Axios”  opisującego  izraelskiego
premiera  jadącego  na  niepokonanej  fali  triumfów.  Te
oszałamiające „sukcesy” wojskowe, jak zauważa autor artykułu
Barak Ravid, obejmują bombardowanie Jemenu, zabójstwa szefa
Hamasu  Ismaila  Haniyeha  i  przywódcy  Hezbollahu  Hassana
Nasrallaha oraz atak pagerowy na Liban.

Ten sam autor niedawno stał się wirusowy za artykuł, w którym
twierdził, że izraelskie ataki na Hezbollah „nie mają na celu
doprowadzenia do wojny, ale są próbą osiągnięcia »deeskalacji
poprzez  eskalację«”.  Użytkownicy  mediów  społecznościowych
wyśmiali  Ravida  za  to  dziwaczne,  orwellowskie  rozumowanie.
Prawie wszyscy przeoczyli jednak fakt, że Barak Ravid jest
izraelskim szpiegiem – a przynajmniej był nim do niedawna.
Ravid jest byłym analitykiem izraelskiej agencji szpiegowskiej
Unit 8200, a jeszcze w zeszłym roku był rezerwistą w grupie
Sił Obronnych Izraela.

Jednostka  8200  to  największa  i  być  może  najbardziej
kontrowersyjna  izraelska  organizacja  szpiegowska.  Była  ona
odpowiedzialna  za  wiele  głośnych  operacji  szpiegowskich  i
terrorystycznych, w tym niedawny atak z użyciem pagerów, w
wyniku którego rannych zostało tysiące libańskich cywilów. Jak
pokaże niniejsze śledztwo, Ravid nie jest jedynym izraelskim
byłym szpiegiem pracującym w czołowych amerykańskich mediach,
ciężko pracującym nad wytworzeniem zachodniego poparcia dla
działań swojego kraju.

https://wolnemedia.net/amerykanskie-wiadomosci-redaguja-izraelscy-szpiedzy/
https://wolnemedia.net/amerykanskie-wiadomosci-redaguja-izraelscy-szpiedzy/


Osoba  wtajemniczona  w  sprawy
Białego Domu
Ravid szybko stał się jedną z najbardziej wpływowych osób w
korpusie  prasowym  Kapitolu.  W  kwietniu  zdobył  prestiżową
nagrodę  korespondentów  prasowych  Białego  Domu  „za  ogólną
doskonałość w relacjach z Białego Domu” – jedną z najwyższych
nagród  w  amerykańskim  dziennikarstwie.  Sędziowie  byli  pod
wrażeniem tego, co opisali jako jego „głęboki, niemal intymny
poziom pozyskiwania informacji w USA i za granicą” i wybrali
sześć artykułów jako wzorowe kawałki dziennikarstwa.

Większość z tych artykułów polegała po prostu na wydrukowaniu
anonimowych źródeł Białego Domu lub izraelskiego rządu, dzięki
czemu wyglądały one dobrze i dystansowały prezydenta Bidena od
okropności izraelskiego ataku na Palestynę. W związku z tym
nie  było  funkcjonalnej  różnicy  między  nimi  a  komunikatami
prasowymi Białego Domu. Na przykład, jedna z historii, którą
wybrali sędziowie, nosiła tytuł „Scoop: Biden mówi Bibiemu, że
3-dniowa przerwa w walkach może pomóc w uwolnieniu niektórych
zakładników”  i  przedstawiała  46.  prezydenta  Stanów
Zjednoczonych jako oddanego humanitarystę, którego celem jest
zmniejszenie  cierpienia.  Inny  opisywał,  jak  „sfrustrowany”
stawał się Biden w stosunku do Netanjahu i izraelskiego rządu.

Protestujący  wzywali  reporterów  do  opuszczenia  imprezy  w
geście solidarności z ich poległymi kolegami w Strefie Gazy (w
chwili pisania tego tekstu liczba ta wynosi co najmniej 128
dziennikarzy). Nie tylko nie doszło do bojkotu wydarzenia, ale
organizatorzy  przyznali  najwyższą  nagrodę  izraelskiemu
urzędnikowi  wywiadu,  który  zyskał  reputację  być  może
najbardziej sumiennego stenografa władzy w Waszyngtonie.

Ravidowi  nagrodę  wręczył  osobiście  prezydent  Biden,  który
uściskał go jak brata. To, że znany (były) izraelski szpieg
mógł uściskać Bidena w taki sposób, mówi wiele nie tylko o
intymnych relacjach między Stanami Zjednoczonymi a Izraelem,



ale także o stopniu, w jakim establishmentowe media rozliczają
władzę.

„To  był  wzruszający  i  wyjątkowy  wieczór,  którego  nie
wyobrażałem sobie nawet w najśmielszych snach. Nie byłoby to
możliwe bez moich redaktorów w „Axiosie”, którzy sprawili, że
moje historie były lepsze, bez moich źródeł, które mi zaufały,
bez mojej rodziny, która przyjechała ze mną do Waszyngtonu i
bez was, czytelników. Dziękuję”.

Ravid  zyskał  sławę  dzięki  bezkrytycznemu  drukowaniu
pochlebnych  informacji  przekazanych  mu  przez  rząd  USA  lub
Izraela i podawaniu ich jako doniesień. W kwietniu napisał, że
„prezydent  Biden  postawił  ultimatum  izraelskiemu  premierowi
Benjaminowi  Netanjahu  w  czwartkowej  rozmowie  telefonicznej:
Jeśli Izrael nie zmieni kursu w Strefie Gazy, »nie będziemy w
stanie cię wesprzeć«” i że »najsilniej naciskał na zakończenie
walk w Strefie Gazy w ciągu sześciu miesięcy wojny i po raz
pierwszy ostrzegł, że polityka USA w sprawie wojny będzie
zależeć  od  przestrzegania  przez  Izrael  jego  żądań«,  które
obejmowały  »natychmiastowe  zawieszenie  broni«.  W  lipcu
powtórzył anonimowe źródła, które powiedziały mu, że Netanjahu
i  Izrael  dążą  do  „dyplomatycznego  rozwiązania”  –  kolejne
wysoce wątpliwe twierdzenie.

Inne artykuły Ravida oparte na tym samym schemacie obejmują:

– „Scoop: Biden mówi Bibiemu, że nie czeka go rok wojny w
Strefie Gazy”;

– „Scoop: Biały Dom odwołuje spotkanie, beszta Netanjahu w
proteście za wideo”;

– „Bidenowi »kończy się« cierpliwość do Bibiego, gdy wojna w
Strefie Gazy trwa 100 dni”;

–  „Starcie  Biden-Bibi  nasila  się,  gdy  USA  oskarża  się  o
podkopywanie izraelskiego rządu”;

https://www.axios.com/2024/01/26/biden-netanyahu-israel-hamas-war-gaza-timetable
https://www.axios.com/2024/01/26/biden-netanyahu-israel-hamas-war-gaza-timetable
https://www.axios.com/2024/06/19/netanyahu-video-biden-cancels-iran-meeting
https://www.axios.com/2024/06/19/netanyahu-video-biden-cancels-iran-meeting
https://www.axios.com/2024/01/14/biden-netanyahu-israel-gaza-war-tensions
https://www.axios.com/2024/01/14/biden-netanyahu-israel-gaza-war-tensions
https://www.axios.com/2024/03/12/biden-netanyahu-clash-us-intelligence-report
https://www.axios.com/2024/03/12/biden-netanyahu-clash-us-intelligence-report


– „»Czerwone linie« Bidena i Bibiego w sprawie Rafah stawiają
ich na kursie kolizyjnym”;

– „Biden na gorącej linii: Powiedział Bibiemu, że potrzebujemy
»spotkania z Jezusem« w sprawie Gazy”;

– „Scoop: Biały Dom traci zaufanie do izraelskiego rządu, gdy
sytuacja na Bliskim Wschodzie się pogarsza”;

–  „Izraelski  minister  zrugany  w  Białym  Domu  za  Gazę  i
strategię  wojenną”;

–  „Scoop:  Biden  powiedział  Bibiemu,  że  USA  nie  poprą
izraelskiego  kontrataku  na  Iran”.

To  nieustanne  wybielanie  administracji  Bidena  wywołało
powszechne kpiny w sieci.

„AXIOS EXCLUSIVE: Po sprzedaży Netanjahu broni wartej miliony
dolarów, Biden puścił – głośno – »Bad Blood« Taylor Swift.
»Wszyscy mogli to usłyszeć« – mówi źródło bliskie Bidenowi” –
napisał użytkownik „X” David Grossman. „Nadal przekazuję duże
stosy gotówki i broni, ale kręcę głową, aby wszyscy wiedzieli,
że się z tym nie zgadzam” –zażartował komik Hussein Kesvani w
odpowiedzi na najnowszy artykuł Ravida sugerujący, że Biden
stał się »coraz bardziej nieufny« wobec izraelskiego rządu.

Podczas  tego  rzekomego  rozłamu  między  USA  a  Izraelem,
administracja  Bidena  nadal  wyrażała  entuzjastyczne  poparcie
dla  izraelskich  ofensyw,  blokowała  rezolucje  o  zawieszeniu
broni i państwowości palestyńskiej na forum ONZ, a w ciągu
ostatnich 12 miesięcy wysłała do Izraela broń o wartości 18
miliardów dolarów.

Tak  więc,  bez  względu  na  to,  jak  wątpliwe  są  te  raporty
„Axiosu”, pełnią one istotną rolę dla Waszyngtonu, pozwalając
administracji  Bidena  zdystansować  się  od  tego,  co  organy
międzynarodowe  nazwały  ludobójstwem.  Zadaniem  Ravida  było
wytworzenie  przyzwolenia  dla  rządu  wśród  elitarnych

https://www.axios.com/2024/03/12/biden-netanyahu-israel-gaza-war-red-lines
https://www.axios.com/2024/03/12/biden-netanyahu-israel-gaza-war-red-lines
https://www.axios.com/2024/03/08/biden-hot-mike-come-jesus-meeting-netanyahu
https://www.axios.com/2024/03/08/biden-hot-mike-come-jesus-meeting-netanyahu
https://www.axios.com/2024/10/08/us-israel-war-iran-gaza-lebanon
https://www.axios.com/2024/10/08/us-israel-war-iran-gaza-lebanon
https://www.axios.com/2024/03/05/israel-gaza-aid-benny-gantz-white-house
https://www.axios.com/2024/03/05/israel-gaza-aid-benny-gantz-white-house
https://www.axios.com/2024/04/14/biden-netanyahu-iran-israel-us-wont-support
https://www.axios.com/2024/04/14/biden-netanyahu-iran-israel-us-wont-support


liberalnych odbiorców, którzy czytają „Axios”, pozwalając im
nadal wierzyć, że Stany Zjednoczone są uczciwym pośrednikiem
na rzecz pokoju w Azji Zachodniej, a nie kluczowym pomocnikiem
Izraela.

Ravid nie ukrywa swojej otwartej pogardy dla Palestyńczyków.
We wrześniu retweetował post, w którym stwierdził: „To jest
sposób PaliNazi… Wyłudzają ustępstwa, nie dając nic w zamian,
a  następnie  wykorzystują  te  ustępstwa  jako  podstawę  do
następnej  rundy  negocjacji.  PaliNaziści  nie  umieją  mówić
prawdy”.

Niecały tydzień później promował bardzo wątpliwe twierdzenie
ministra obrony Izraela Yoava Gallanta, że izraelskie siły
obronne  znalazły  zdjęcie  dzieci  przywódcy  Brygad  Al-Kassam
Mohammeda  Sinwara  świętujących  przed  ogromnym  zdjęciem
samolotów  uderzających  w  World  Trade  Center.  Gallant
stwierdził,  że  znaleźli  to  zdjęcie  –  wyraźnie  próbując
fałszywie powiązać Palestyńczyków z 9/11 – w tunelu, „gdzie
bracia Sinwar ukrywali się jak szczury”.

Niesławna agencja szpiegowska
Założona  w  1952  roku  Jednostka  8200  jest  największym  i
najbardziej kontrowersyjnym oddziałem izraelskiego wojska.

Odpowiedzialna za tajne operacje, szpiegostwo, inwigilację i
cyberwojnę, od 7 października 2023 r. grupa znajduje się w
centrum  uwagi  świata.  Jest  powszechnie  identyfikowana  jako
organizacja stojąca za niesławnym atakiem pagerowym na Liban,
w wyniku którego zginęło co najmniej dziewięć osób, a około
3000  zostało  rannych.  Podczas  gdy  wielu  w  Izraelu  (i  sam
Ravid) okrzyknęło tę operację sukcesem, została ona potępiona
na  całym  świecie  jako  rażący  akt  terroryzmu,  w  tym  przez
byłego dyrektora CIA Leona Panettę.

Jednostka  8200  stworzyła  również  opartą  na  sztucznej
inteligencji  listę  zabójstw  dla  Strefy  Gazy,  sugerując



dziesiątki tysięcy osób (w tym kobiet i dzieci) do zabicia.
Oprogramowanie  to  było  głównym  mechanizmem  celowania
wykorzystywanym przez IDF w pierwszych miesiącach ataku na
gęsto zaludniony pas.

Opisywana jako izraelski Harvard, Jednostka 8200 jest jedną z
najbardziej prestiżowych instytucji w kraju. Proces selekcji
jest wysoce konkurencyjny; rodzice wydają fortuny na zajęcia z
nauk ścisłych i matematyki dla swoich dzieci, mając nadzieję,
że  zostaną  tam  wybrane  do  służby,  otwierając  lukratywną
karierę  w  rozwijającym  się  izraelskim  sektorze  przemyłu
wysokiej technologii (hi-tech).

Służy  również  jako  centralny  element  futurystycznego
represyjnego  aparatu  państwowego  Izraela.  Wykorzystując
gigantyczne ilości danych zebranych na temat Palestyńczyków
poprzez  śledzenie  każdego  ich  ruchu  za  pomocą  kamer
rozpoznających  twarze,  monitorujących  ich  połączenia,
wiadomości, e-maile i dane osobowe, Jednostka 8200 stworzyła
dystopijną  sieć,  której  używa  do  inwigilacji,  nękania  i
represjonowania Palestyńczyków.

Jednostka 8200 gromadzi akta dotyczące każdego Palestyńczyka,
w  tym  jego  historię  medyczną,  życie  seksualne  i  historię
wyszukiwania, aby informacje te mogły być później wykorzystane
do  wymuszeń  lub  szantażu.  Jeśli,  na  przykład,  dana  osoba
zdradza  swojego  małżonka,  desperacko  potrzebuje  operacji
medycznej lub jest potajemnie homoseksualistą, może to zostać
wykorzystane  jako  dźwignia  do  przekształcenia  cywilów  w
informatorów i szpiegów dla Izraela. Jeden z byłych agentów
Jednostki  8200  powiedział,  że  w  ramach  szkolenia  został
przydzielony  do  zapamiętania  różnych  arabskich  słów
oznaczających  „gej”,  aby  mógł  je  usłyszeć  w  rozmowach.

Pracownicy  Jednostki  8200  stworzyli  jedne  z  najczęściej
pobieranych  aplikacji  na  świecie  i  wiele  z  najbardziej
niesławnych programów szpiegowskich, w tym Pegasus. Pegasus
był  wykorzystywany  do  inwigilacji  dziesiątek  przywódców



politycznych na całym świecie, w tym francuskiego Emmanuela
Macrona,  południowoafrykańskiego  Cyrila  Ramaphosy  i
pakistańskiego  Imrana  Khana.

Izraelski  rząd  autoryzował  sprzedaż  Pegasusa  Centralnej
Agencji  Wywiadowczej,  a  także  niektórym  z  najbardziej
autorytarnych  rządów  na  świecie.  Należała  do  nich  Arabia
Saudyjska,  która  wykorzystała  oprogramowanie  do  inwigilacji
dziennikarza  Washington  Post,  Jamala  Khashoggiego,  zanim
został on zamordowany przez saudyjskich agentów w Turcji.

Niedawne dochodzenie strony „MintPress News” wykazało, że duża
część światowego rynku VPN jest własnością i jest obsługiwana
przez  izraelską  firmę  kierowaną  i  współzałożoną  przez
absolwenta  Unit  8200.

W 2014 roku, 43 rezerwistów Jednostki 8200 wystosowało wspólne
oświadczenie,  w  którym  zadeklarowali,  że  nie  chcą  dłużej
służyć w tej jednostce ze względu na jej nieetyczne praktyki,
w tym brak rozróżnienia między zwykłymi obywatelami Palestyny
a  terrorystami.  W  liście  zauważono  również,  że  ich  dane
wywiadowcze  były  przekazywane  wpływowym  lokalnym  politykom,
którzy wykorzystywali je według własnego uznania.

Owo publiczne oświadczenie sprawiło, że Ravid zawrzał gniewem
na swoich współpracowników. W następstwie skandalu Ravid udał
się  do  izraelskiego  radia  wojskowego,  aby  zaatakować
demaskatorów.  Ravid  powiedział,  że  sprzeciw  wobec  okupacji
Palestyny  oznacza  sprzeciw  wobec  samego  Izraela,  ponieważ
okupacja  jest  fundamentalną  „częścią”  Izraela.  „Jeśli
problemem  jest  naprawdę  okupacja”,  powiedział,  „to  twoje
podatki są również problemem – finansują żołnierza na punkcie
kontrolnym, system edukacji… a 8200 to wielki spin”.

Pomijając  komentarze  Ravida,  nasuwa  się  pytanie:  czy  jest
naprawdę akceptowalne, że członkowie grupy zaprojektowanej do
infiltracji, inwigilacji i namierzania obcych populacji, która
wyprodukowała  wiele  z  najbardziej  niebezpiecznych  i



inwazyjnych technologii szpiegowskich na świecie i powszechnie
uważa się, że stoi za wysoce zaawansowanymi międzynarodowymi
atakami terrorystycznymi, piszą dla Amerykanów wiadomości o
Izraelu i Palestynie? – Jaka byłaby reakcja, gdyby wysokie
rangą osobistości w amerykańskich mediach zostały ujawnione
jako  oficerowie  wywiadu  Hezbollahu,  Hamasu  lub  rosyjskiego
FSB?

Wiadomości  na  temat  Izraela
dostarcza wam Izrael
Ravid  nie  jest  jednak  jedynym  wpływowym  dziennikarzem  w
Ameryce, który ma głębokie powiązania z państwem izraelskim.
Shachar Peled spędziła trzy lata jako oficer w Jednostce 8200,
kierując  zespołem  analityków  zajmujących  się  inwigilacją,
wywiadem  i  cyberwojną.  Służyła  również  jako  analityk
technologiczny w izraelskiej służbie wywiadowczej Szin Bet. W
roku 2017 została zatrudniona jako producentka i scenarzystka
przez CNN i spędziła trzy lata tworząc segmenty dla programów
Fareeda  Zakarii  i  Christiane  Amanpour.  Później  Google
zatrudnił ją na stanowisko starszego specjalisty ds. mediów.

Innym agentem Jednostki 8200, który pracował dla CNN jest Tal
Heinrich. Heinrich spędziła trzy lata jako agentka Jednostki
8200.  W  latach  2014-2017  była  producentem  terenowym  i
informacyjnym  w  notorycznie  proizraelskim  biurze  CNN  w
Jerozolimie,  gdzie  była  jednym  z  głównych  dziennikarzy
kształtujących  amerykańskie  zrozumienie  operacji  Protective
Edge, izraelskiego bombardowania Strefy Gazy, w wyniku którego
zginęło ponad 2000 osób, a setki tysięcy zostało wysiedlonych.
Heinrich  później  opuściła  CNN  i  obecnie  jest  oficjalnym
rzecznikiem premiera Benjamina Netanjahu.

Zamiłowanie CNN do zatrudniania izraelskich polityków trwa do
dziś. Na przykład Tamar Michaelis pracuje obecnie dla sieci,
produkując większość treści dotyczących Izraela i Palestyny.
Dzieje  się  tak  pomimo  tego,  że  wcześniej  służyła  jako



oficjalny  rzecznik  IDF  w  Siłach  Obronnych  Izraela.

Tymczasem  „New  York  Times”  zatrudnił  Anat  Schwartz,  byłą
oficer  wywiadu  izraelskich  sił  powietrznych  z  zerowym
doświadczeniem  dziennikarskim.  Schwartz  była  współautorką
niesławnego  i  obecnie  zdyskredytowanego  artykułu  „Screams
Without  Words”,  który  twierdził,  że  bojownicy  Hamasu
systematycznie  gwałcili  seksualnie  Izraelczyków  7
października. Sami pracownicy „Timesa” zbuntowali się z powodu
braku dowodów i weryfikacji faktów w artykule.

Wielu pracowników „New York Timesa”, w tym główny felietonista
David Brooks, ma dzieci służące w IDF; nawet gdy relacjonują
lub przedstawiają opinie na temat regionu, „Times” nigdy nie
ujawnił czytelnikom tych rażących konfliktów interesów. Nie
ujawnił również, że kupił dom w Jerozolimie dla swojego szefa
biura,  który  w  roku  1948  został  skradziony  rodzinie
palestyńskiej  intelektualistki  Ghady  Karmi.

„MintPress News” przeprowadził w zeszłym roku wywiad z Karmi
na temat jej najnowszej książki i izraelskich prób uciszenia
jej. Były redaktor „New York Times Magazine” i obecny redaktor
naczelny „The Atlantic”, Jeffrey Goldberg porzucił studia na
University of Pennsylvania, aby zgłosić się na ochotnika jako
strażnik  więzienny  IDF  podczas  pierwszej  palestyńskiej
intifady (powstania). W swoich wspomnieniach Goldberg ujawnił,
że podczas służby w IDF pomagał ukrywać przypadki znęcania się
nad palestyńskimi więźniami.

Również  firmy  zajmujące  się  mediami  społecznościowymi  są
wypełnione byłymi agentami Jednostki 8200. Raport „MintPressu”
z 2022 roku wykazał, że w Google pracuje aż 99 byłych agentów
Jednostki 8200.

Także  „Facebook”  zatrudnia  dziesiątki  byłych  szpiegów  z
kontrowersyjnej  jednostki.  Obejmuje  to  Emi  Palmor,  która
zasiada w radzie nadzorczej Meta.

Ten  21-osobowy  panel  ostatecznie  decyduje  o  kierunku



„Facebooka”, „Instagrama” i innych ofert Mety, decydując o
tym, jakie treści należy dopuszczać, promować, a jakie tłumić.
Meta została formalnie potępiona za systematyczne tłumienie
palestyńskich głosów na swoich platformach przez Human Rights
Watch,  która  udokumentowała  ponad  1000  przypadków  jawnej
cenzury antypalestyńskiej tylko w październiku i listopadzie
2023 roku. Miarą tej stronniczości jest fakt, że w pewnym
momencie Instagram automatycznie wstawiał słowo „terrorysta”
do  profili  użytkowników,  którzy  nazywali  siebie
Palestyńczykami.

Pomimo powszechnych twierdzeń amerykańskich polityków, że jest
to  siedlisko  antyizraelskiego  i  antysemickiego  rasizmu,
również TikTok zatrudnia wielu byłych agentów Jednostki 8200
na kluczowych stanowiskach w swojej organizacji. Na przykład w
roku  2021  zatrudnił  Asafa  Hochmana  jako  globalnego  szefa
strategii produktowej i operacji. Przed dołączeniem do TikTok,
Hochman spędził ponad pięć lat jako izraelski szpieg. Obecnie
pracuje dla Meta.

Odgórna proizraelska cenzura
Jeśli chodzi o izraelski atak na swoich sąsiadów, korporacyjne
media konsekwentnie wykazują proizraelską stronniczość. „New
York  Times”,  na  przykład,  regularnie  powstrzymuje  się  od
identyfikacji sprawcy przemocy, gdy jest nim izraelskie wojsko
i opisuje ludobójstwo około 750 000 Palestyńczyków w 1948 roku
jako zwykłą „migrację”. Analiza doniesień gazety wykazała, że
słowa takie jak „rzeź”, „masakra” i „przerażające” pojawiają
się 22 razy częściej, gdy mowa o śmierci Izraelczyków niż
Palestyńczyków, pomimo gigantycznej różnicy w liczbie zabitych
po obu stronach.

W artykule o tym, jak izraelscy żołnierze wystrzelili 335
pocisków  w  samochód,  w  którym  znajdowało  się  palestyńskie
dziecko, a następnie zastrzelili ratowników, którzy przybyli
je  uratować,  CNN  wydrukowało  nagłówek  „Pięcioletnia



palestyńska dziewczynka znaleziona martwa po tym, jak została
uwięziona w samochodzie z martwymi krewnymi” – tytuł, który
można zinterpretować jako tragiczny wypadek.

Tego  rodzaju  raporty  nie  są  dziełem  przypadku.  Wszystko
przychodzi  z  góry.  Wyciekła  notatka  „New  York  Timesa”  z
listopada  ujawniła,  że  kierownictwo  firmy  wyraźnie
poinstruowało swoich reporterów, aby nie używali słów takich
jak  „ludobójstwo”,  „rzeź”  i  „czystki  etniczne”  podczas
omawiania  działań  Izraela.  Pracownicy  „Timesa”  muszą
powstrzymywać  się  od  używania  słów  takich  jak  „obóz  dla
uchodźców”,  „terytorium  okupowane”,  a  nawet  „Palestyna”  w
swoich raportach, co prawie uniemożliwia przekazanie odbiorcom
niektórych z najbardziej podstawowych faktów.

Pod podobną presją znajdują się pracownicy CNN. W październiku
ubiegłego roku nowy dyrektor generalny Mark Thompson wysłał
notatkę  do  wszystkich  pracowników,  instruując  ich,  aby
upewnili się, że Hamas (a nie Izrael) jest przedstawiany jako
odpowiedzialny  za  przemoc;  by  używali  zawsze  określenia
„kontrolowane  przez  Hamas”  podczas  debat  o  Ministerstwie
Zdrowia w Strefie Gazy i liczbach ofiar śmiertelnych wśród
ludności cywilnej, a także zabraniając im zgłaszania punktu
widzenia  Hamasu,  który  zdaniem  starszego  dyrektora  ds.
standardów  i  praktyk  informacyjnych  „nie  jest  warty
publikacji”  i  sprowadza  się  do  „podżegającej  retoryki  i
propagandy”.

Zarówno  „Times”,  jak  i  CNN  zwolniły  wielu  dziennikarzy  z
powodu ich sprzeciwu wobec działań Izraela lub wsparcia dla
wyzwolenia Palestyny. W listopadzie Jazmine Hughes z „Timesa”
została  zmuszona  do  odejścia  po  tym,  jak  podpisała  list
otwarty  sprzeciwiający  się  ludobójstwu  w  Palestynie.  W
poprzednim roku gazeta rozwiązała kontrakt z Hosamem Salemem
po kampanii nacisków ze strony proizraelskiej grupy Honest
Reporting. Z kolei prezenter CNN Marc Lamont Hill został nagle



zwolniony w roku 2018 za wezwanie do wyzwolenia Palestyny w
przemówieniu na forum ONZ.

Duże organizacje, takie jak „Axios”, CNN i „New York Times”,
oczywiście wiedzą, kogo zatrudniają. Są to jedne z najbardziej
poszukiwanych  miejsc  pracy  w  dziennikarstwie,  a  setki
kandydatów  prawdopodobnie  ubiegają  się  o  każde  stanowisko.
Fakt, że organizacje te wybierają izraelskich szpiegów ponad
wszystkich innych, rodzi poważne pytania o ich dziennikarską
wiarygodność i cele.

Zatrudnianie  agentów  z  Jednostki  8200  do  tworzenia
amerykańskich  wiadomości  powinno  być  tak  samo  nie  do
pomyślenia, jak zatrudnianie bojowników Hamasu lub Hezbollahu
jako reporterów. Jednak byłym izraelskim szpiegom powierzono
informowanie  amerykańskiej  opinii  publicznej  o  trwających
ofensywach ich kraju przeciwko Palestynie, Libanowi, Jemenowi,
Iranowi  i  Syrii.  Jak  to  świadczy  o  wiarygodności  i
tendencyjności  naszych  mass  mediów?

Ponieważ  Izrael  nie  mógłby  kontynuować  tej  wojny  bez
amerykańskiej pomocy, bitwa o amerykańskie umysły jest równie
ważna  jak  działania  w  terenie.  W  miarę  trwania  wojny
propagandowej  granice  między  dziennikarzem  a  bojownikiem
zacierają się.

Fakt,  że  wielu  czołowych  dziennikarzy  dostarczających  nam
wiadomości o Izraelu/Palestynie jest w dosłownym tego słowa
znaczeniu  byłymi  agentami  izraelskiego  wywiadu,  tylko  to
podkreśla.

Autorstwo: Alan MacLeod
Źródło zagraniczne: MintPressNews.com
Źródło polskie: BabylonianEmpire.wordpress.com

Źródłografia
1.

https://www.mintpressnews.com/revealed-israel-unit-8200-spies-american-media/288457/
https://babylonianempire.wordpress.com/2024/10/22/amerykanskie-wiadomosci-redaguja-izraelscy-szpiedzy/


https://www.axios.com/2024/10/06/netanyahu-israel-political-st
rategy

2.
https://www.mintpressnews.com/israels-lebanon-assault-hungaria
n-shell-company-linked-to-deadly-pager-blasts/288315/

3.
https://www.jta.org/2018/12/15/culture/jta-twitter-50-barak-ra
vid

4. https://x.com/BarakRavid/status/1640064716797095936

5. https://whca.press/award/2024-award-winners/

6.
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/white-hous
e-correspondents-dinner-israel-gaza-journalists-
killed-1235011702/

7.
https://cpj.org/2024/10/journalist-casualties-in-the-israel-ga
za-conflict/

8.
https://www.axios.com/2024/04/05/biden-netanyahu-us-support-is
rael

9.
https://www.axios.com/2024/04/04/biden-ceasefire-gaza-netanyah
u-call

10. https://x.com/BarakRavid/status/1808946897350242488

11. https://x.com/davidgross_man/status/1843764594680180940

12. https://x.com/HKesvani/status/1843626238050742519

13.
https://www.reuters.com/world/us-casts-third-veto-un-action-si
nce-start-israel-hamas-war-2024-02-20/



14.
https://peoplesdispatch.org/2024/10/07/the-united-states-has-s
ent-17-9-billion-dollars-to-israel-since-october-7/

15. https://x.com/zei_squirrel/status/1831933537261613489/

16. https://x.com/zei_squirrel/status/1834010603364458880

17.
https://www.ndtv.com/world-news/unit-8200-israels-secret-intel
ligence-arm-linked-to-hezbollah-pager-attacks-6599223

18.
https://thehill.com/policy/international/4893900-leon-panetta-
lebanon-explosions-terrorism/

19.
https://www.mintpressnews.com/peter-thiel-gaza-ai-war-white-ho
use/288372/

20.
https://www.ft.com/content/69f150da-25b8-11e5-bd83-71cb60e8f08
c

21.
https://www.mintpressnews.com/exposed-how-israeli-spies-contro
l-your-vpn/288259/

22.
https://www.middleeasteye.net/news/unit-8200-refuseniks-face-s
harp-action-army-wave-anger-politicians

23.
https://forward.com/opinion/205716/meet-the-good-kids-who-refu
se-to-spy-for-israel/

24.
https://www.linkedin.com/in/shacharpeled/details/experience/

25. https://www.vccafe.com/2021/01/27/the-anti-zoom/



26.
https://www.linkedin.com/in/tal-heinrich-77451a49/details/expe
rience/

27.
https://theintercept.com/2024/01/04/cnn-israel-gaza-idf-report
ing/

28.
https://electronicintifada.net/blogs/ali-abunimah/watch-ny-tim
es-investigation-mass-rape-hamas-falls-apart

29.
https://theintercept.com/2024/02/28/new-york-times-anat-schwar
tz-october-7/

30. https://mondoweiss.net/2014/10/another-reporters-israeli/

31.
https://www.mintpressnews.com/surviving-nakba-one-state-soluti
on-being-cancelled-ghada-karmi/285113/

32.
https://jewishcurrents.org/jeffrey-goldberg-doesnt-speak-for-t
he-jews

33.
https://www.hrw.org/report/2023/12/21/metas-broken-promises/sy
stemic-censorship-palestine-content-instagram-and

34.
https://www.theguardian.com/technology/2023/oct/20/instagram-p
alestinian-user-profile-bios-terrorist-added-translation-meta-
apology

35.
https://www.linkedin.com/in/asafhochman/details/experience/

36. https://x.com/AlanRMacLeod/status/1841614407786217729



37. https://x.com/AlanRMacLeod/status/1721576064550318274

38.
https://theintercept.com/2024/01/09/newspapers-israel-palestin
e-bias-new-york-times/

39. https://x.com/AlanRMacLeod/status/1835410688832934399

40.
https://theintercept.com/2024/04/15/nyt-israel-gaza-genocide-p
alestine-coverage/

41.
https://www.theguardian.com/media/2024/feb/04/cnn-staff-pro-is
rael-bias

42. https://www.wsws.org/en/articles/2023/11/08/tmot-n08.html

43.
https://imemc.org/article/new-york-times-fires-palestinian-jou
rnalist/

44.
https://www.mintpressnews.com/honest-reporting-israel-linked-g
roup-getting-palestinian-journalists-fired/282593/

45.
https://www.nbcnews.com/news/us-news/marc-lamont-hill-fired-cn
n-after-his-speech-israel-draws-n942151


