
Amerykańska wolność słowa
8 maja 2015
Nazwę kolonii syjonistów w Palestynie w poniższym artykule
świadomie umieszczam w cudzysłowach, bowiem nie uważam tego
tworu za legalny podmiot polityki międzynarodowej, używam też
prawidłowej  nazwy  “żydożerstwo”,  zamiast  politycznie
poprawnego  propagandowo  słowa  “antysemityzm”.

Stany Zjednoczone szczycą się swą wolnością słowa i swobodą
wypowiedzi.  Jak  jednak  dowodzi  historia  ostatnich  70  lat
dziennikarstwa w USA, są od tej wolności i swobody wyjątki.
Oto kilka przykładów:

DOROTHY THOMPSON

Dorothy  Thompson  urodziła  się  9  lipca  1893  roku,  w
miejscowości  Lancaster  w  stanie  Nowy  Jork.  Jej  ojcem  był
pastorem Metodystów. Straciła matkę gdy miała 7 lat, a gdy
ojciec ożenił się powtórnie znalazła się w ostrym konflikcie z
macochą. Z tego właśnie powodu opuściła dom i przeniosła się
do Chicago, gdzie zamieszkała z ciotkami. Życie w wielkim
mieście dało jej szansę na zdobycie wykształcenia, najpierw w
Lewis  Institute,  a  następnie  na  Uniwersytecie  w  Syracuse,
gdzie studiowała politykę i ekonomię. Po ukończeniu studiów
została  aktywistką  ruchu  sufrażystek,  walczących  o
równouprawnienie kobiet i prawe wyborcze. W 1920 roku wsiadła
na  statek  do  Londynu  gdzie  zamierzała  pracować  jako
dziennikarka. Podczas podróży zetknęła się z delegatami na
Konferencję  Syjonistów  w  Londynie  i  stała  się  gorącą
zwolenniczką  ich  idei.

Swą  karierę  dziennikarską  rozpoczęła  jako  niezależna
korespondentka  reportażami  z  Irlandzkiej  Wojny  Domowej,[1]
które były tak popularne, że została zaangażowana przez „New
York Post”. Szybko pięła się po szczeblach kariery, stając się
w  1925  roku  szefową  berlińskiego  biura  tej  gazety.

https://wolnemedia.net/amerykanska-wolnosc-slowa/


Przeprowadziła jeden z pierwszych wywiadów z Adolfem Hitlerem.
Bardzo  wcześnie  stała  się  krytykiem  nazizmu,  a  jej  ostre
artykuły doprowadziły do jej wydalenia z Niemiec w 1934 r.
Ostrzegała w nich m.in. że Hitler wywoła wojnę przed końcem
dekady i krytykowała rasizm i żydożerstwo („antysemityzm”). W
Stanach stała się bohaterką narodową, jej sława szybko rosła,
nakręcono film o jej życiu z Katherine Hepburn w roli głównej,
nazywaną  ją  drugą  po  Eleanor  Roosevelt  (Pierwszej  Damie)
najbardziej wpływową kobietą w USA. Przez cały czas gorąco
zwalczała żydożerstwo i popierała Syjonizm.

Po wybuchu wojny wróciła do Anglii, skąd wspierała kampanię
zakończenia  amerykańskiego  izolacjonizmu  i  nawoływała  do
przystąpienia  Stanów  do  wojny  z  Niemcami.  W  1942  r.  była
jednym  z  głównych  mówców  na  Konferencji  Syjonistów,  gdzie
entuzjastycznie  poparła  zniesienie  wszelkich  ograniczeń
emigracji żydów do Palestyny. Uważana była przez długie lata
za  najbardziej  skuteczną  i  znaną  rzeczniczkę  Syjonizmu.
Sielanka skończyła się jednak w 1945 r., kiedy Thompson po raz
pierwszy  odwiedziła  Palestynę  i  zapoznała  się  naocznie  z
panującą tam sytuacją. Podróż ta dramatycznie zmieniła jej
poglądy i nastawienie. Przekonała się na miejscu, że Syjonizm
nie jest liberalną ideologią mającą na celu zdobycie „domu”
dla  prześladowanych  żydów  pokojowymi  metodami,  ale
wojowniczym, kolonialnym szowinizmem. Zaczęła ostrzegać przed
skutkami podboju Palestyny przez żydów, nazywając go receptą
na kataklizm i na niekończące się wojny na Bliskim Wschodzie,
prowokowane przez ekspansję syjonistycznej kolonii.

Na konsekwencje nie trzeba było długo czekać. „New York Post”
skasował jej stałą kolumnę, wkrótce też, jako pierwszego w
historii  amerykańskiego  dziennikarza,  oskarżono  ją  o
żydożerstwo  („antysemityzm”).  Nie  uciszyło  to  jednak  jej
krytyki  i  prób  nagłaśniania  tragedii  palestyńskich  Arabów
masakrowanych  przez  syjonistycznych  terrorystów,  wprost
przeciwnie,  mimo  przestróg  redaktorów  gazet,  dla  których
pracowała,  że  wrogość  do  „Izraela”  jest  zawodowym



samobójstwem, jej artykuły wywiady i przemówienie były coraz
ostrzejsze w tonie i treści. Zaczęła nazywać „Izrael” „świętą
krową” i „jedynym krajem świata kanonizowanym od narodzin”. W
odpowiedzi jej dawni przyjaciele-Syjoniści rozpoczęli kampanię
oszczerstw i szykan. Szerzono pogłoski, że jest alkoholiczką,
że  jej  mąż  współpracował  z  Nazistami  i  coraz  głośniej
oskarżano  o  żydożerstwo  („antysemityzm”).  Gazety  zaczęły
odmawiać  publikowania  jej  artykułów,  bojkot  jej  płatnych
wykładów doprowadził do ich zakończenia.

W ciągu zaledwie kilku lat będąca u szczytu sławy Dorothy
Thompson stała się pariasem w amerykańskich mediach. Mimo to
nie zaprzestała głoszenia krytyki Syjonizmu. Mimo ogromnych
zasług  w  walce  o  równouprawnienie  kobiet,  z  rasistowską
bigoteria,  przeciw  hitleryzmowi,  przeciw  broni  atomowej,
pierwsza  w  świecie  kobieta  dziennikarka  na  stanowisku
kierownika  biura  prasowego  popadła  w  prawie  całkowite
zapomnienie, a jej nazwisko jest znane nielicznym. W 2013 roku
witryna  „Kickstart”  zaproponowała  nakręcenie  filmu  o
zakneblowaniu  Dorothy  Thopmson[2]  i  wezwała  do  zbierania
datków na ten cel. Zebrano zaledwie 10 800 USD. Ciekawe jaką
sumę  przyniosłaby  propozycja  nakręcenia  filmu  o  początkach
„Izraela”?

Zmarła w Lizbonie w 1961 roku.

HELEN THOMAS

Urodziła  się  4  sierpnia  1920  r.  w  Winchester,  w  stanie
Kentucky, w rodzinie chrześcijańskich emigrantów z libańskiego
Trypolisu. Ukończyła studia na Uniwersytecie Wayne w Detroit,
karierę rozpoczęła w 1942 r. jako asystentka do wszystkiego
(gofer)  dla  gazety  „Washington  Daily  News”,  następnie
awansowała  na  reporterkę  radiową  i  dziennikarkę  od  „spraw
kobiecych”. W 1959 r. została prezeską Women’s National Press
Club (Krajowego Klubu Dziennikarek). W 1960 r. po wyborze na
urząd prezydenta J.F. Kennedy’ego zaczęła specjalizować się w
reportażach  prezydenckich,  rok  później  stała  się  oficjalną



korespondentką United Press International (UPI) w Białym Domu,
potem  awansowano  ją  na  szefa  tamtejszego  biura  prasowego
(pełniła tą funkcję przez następne 25 lat) i zaczęto nazywać
ją „Pierwszą Damą Prasy”. Wzięła jako sprawozdawca udział w
podróżach zagranicznych wszystkich prezydentów USA od Richarda
Nixona do Baracka Obamy. Została przyjęta jako pierwsza w
dziejach  kobieta  do  Giridion  (Klubu  Korpusu  Prasowego  w
Waszyngtonie)  i  jako  jedyny  dziennikarz  miała  przydzielone
stałe  krzesło  w  Sali  Konferencji  Prasowych  Białego  Domu.
Otrzymała liczne nagrody i 30 doktoratów Honoris Causa. Po
przejęciu agencji UPI przez News World Communications Inc.,
należącą do wielebnego Moona, Thomas złożyła rezygnację. Jako
wolny strzelec zaczęła o wiele bardziej otwarcie wygłaszać
niepoprawne  opinie,  twierdząc  że  po  50  latach  ma  dosyć
cenzurowania swych wypowiedzi.

Szybko popadła w konflikt z władzą, za zadawanie niewygodnych
pytań  w  rodzaju  „skąd  ‘Izrael’  bierze  uzbrojenie”,  gdy
rzecznik G.W. Busha, Ari Fleisher, perorował o dostarczaniu
broni  „palestyńskim  terrorystom”.  Podczas  bankietu
Stowarzyszenia Dziennikarzy powiedziała łowcy autografów, że
pisze sprawozdania o „najgorszym prezydencie w dziejach USA”.
Zostało to opublikowane i w rewanżu G.W. Bush zakończył 40-
letnią  tradycję  pytania  jej  o  komentarze  podczas  każdej
konferencji prasowych, a jej „stałe krzesło” przesunięto z
pierwszego do ostatniego rzędu. Gdy wreszcie w 2006 r. Bush ją
„wywołał”, pierwszym pytaniem, które mu zadała było dlaczego
napadł na Irak, skoro wszystkie głoszone publicznie powody
okazały się kłamstwami. W dalszych publicznych wypowiedziach
Helen Thomas coraz ostrzej krytykowała zarówno „Izrael” jak i
bliskowschodnią  politykę  USA.  Mimo  to  prezydent  Obama
sprezentował  jej  na  89-te  urodziny  ciasteczka  i  zaśpiewał
„Happy Birthday”.

W marcu 2010 r., rabin David Nesenoff, podczas przypadkowego
spotkania na terenie Białego Domu, zapytał ją o opinię na
temat „Izraela”, na co Thomas odparła, że „[żydzi] powinni



wreszcie do cholery wynieść się z Palestyny” i „że to nie jest
ich  ziemia”.  Na  dalsze  pytanie  gdzie  mają  się  podziać
powiedziała, że „powinni wrócić skąd przyszli… do Niemiec,
Polski, Ameryki, czy gdziekolwiek”. Nesenoff opublikował to
wszystko  na  swej  witrynie  internetowej  i  rozpętała  się
straszliwa burza. Thomas cofnęła się krok, łagodząc ton swych
wypowiedzi, ale nie odżegnała się od nich. Nic to nie pomogło.
Agencja medialna, której była klientem, natychmiast zerwała z
nią umowę, unieważniono jej publiczne wykłady, Stowarzyszenie
Dziennikarzy  zaprzestało  przyznawania  „Nagrody  im.  Helen
Thomas  za  zasługi  dziennikarskie”,  a  do  głośnego  chóru
potępienia  dołączyli  zgodnie  wszyscy  najwyżsi  oficjele
Waszyngtonu, z prezydentem Obamą na czele.

Podczas  konferencji  w  Dearborn  w  grudniu  2010  r.  Thomas
powiedziała reporterom, że podtrzymuje swe opinie, dodała też,
że „zapłaciła cenę za swą szczerość, ale powiedzenie prawdy
było tego warte”, oraz „nie ulega wątpliwości, że Kongres,
Biały Dom, Hollywood i Wall Street są w kieszeni syjonistów”.
Nazajutrz  ADL  (żydowska  organizacja  Anti-Defamation  League,
powołana  do  zwalczania  żydożerstwa,  ale  ścigająca  wszelką
krytykę  Syjonizmu  i  „Izraela”)  wezwała  wszystkie
uniwersyteckie wydziały dziennikarstwa do odebrania wszystkich
nadanych  jej  nagród,  gdyż  „objawiła  się  jako  jadowita
„antysemitka””. Przytłaczająca większość potulnie usłuchała,
na czele z jej Alma Mater – Uniwersytetem Wayne. Dziennikarka
dobrze  wiedziała  co  ryzykuje,  w  wywiadzie  radiowym
powiedziała, że „w tym kraju nie da się krytykować „Izraela” i
przeżyć”.  Ostatnie  2  lata  życia  spędziła  na  jałowym
wysiadywaniu  przy  biurku  w  jedynej  gazecie  gotowej  ją
zatrudnić,  w  prowincjonalnej  miejscowości  Falls  Church,  w
stanie Virginia.

Helen Thomas zmarła w 2013 r. w wieku 92 lat.

RICARDO „RICK” SANCHEZ

Urodził się na Kubie w 1958 r i wkrótce wraz z rodzicami



wyemigrował do USA. Jeszcze podczas studiów dostał pracę w
telewizji. W 1982 r. otrzymał Emmy Award za serial „When I
Left  Cuba”  (Gdy  opuściłem  Kubę).  Pracował  następnie  jako
prezenter  dla  kilku  stacji  TV  i  TV  kablowej.  W  2004  r.
przeniósł się do CNN, gdzie pracował jako reporter krajowy i
zagraniczny. Był też przez jakiś czas prezenterem, aż wreszcie
w 2010 r. zaczął redagować własny dwugodzinny program, ”Rick’s
List” przedstawiający opinie i komentarze widzów przysyłane za
pośrednictwem  mediów  społecznych.  Program  uzyskał  wysoką
pochwałę Newseum w Waszyngtonie i był bardzo popularny. Mimo
to  Sanchezowi  odebrano  czas  transmisyjny  w  godzinach
największej oglądalności, na rzecz programu „Parker Spitzer”,
prowadzonego  przez  byłego  gubernatora  Nowego  Jorku,  Eliota
Spitzera  i  prawicową  dziennikarkę  Kathleen  Parker.  Program
ten, przemianowany wkrótce na „In Arena” („Na arenie”) miał
uparcie kiepskie ratingi i zdjęto go z anteny po roku.

Gdy  w  ostatni  dzień  nadawania  „Rick’s  List”  zapytano  w
wywiadzie radiowym Sancheza, czy złoszczą go docinki na jego
temat  dotyczący  mniejszości  latynoskiej,  w  programie
satyrycznym „Daily Show” satyryka Jona Stewarta (oryginalne
nazwisko  Jonathan  Stuart  Leibovitz),  powiedział  że  Stewart
(Leibovitz) jest bigotem, choć zaraz zmitygował się i nazwał
go tylko „uprzedzonym” i „źle poinformowanym”. W odpowiedzi
zaś na stwierdzenie, że Stewart jako praktykujący żyd też
należy  do  bezsilnej/dyskryminowanej  mniejszości  odparł
ironicznie, że „żydzi są rzeczywiście bardzo bezsilni”, że
„wiadomo  jak  to  jest”,  że  zarząd  CNN  i  większość  ludzi
kierujących innymi stacjami TV jest „dokładnie [tak bezsilny]”
jak Stewart i że nazwanie żydów „bezsilnymi w tym kraju” to
dobry kawał. Nazajutrz Sancheza wyrzucono z pracy. Od razu
zaczął  wygłaszać  liczne  przeprosiny,  wydał  też  oficjalne
oświadczenie pełne samokrytyki i zapewnień, że jest przeciwny
nienawiści i nietolerancji.

Mimo  to  spędził  kilka  miesięcy  bez  pracy,  aż  został
zatrudniony  przez  Florida  International  University,  jako



sprawozdawca z meczów jego drużyny futbolowej (sic!). Wysłał
list przepraszający do Abla Foxmana, prezesa ADL (patrz wyżej)
i  pokajał  się  wobec  niego  osobiście,  po  czym  Foxman
wielkodusznie  orzekł,  że  afera  powinna  być  zapomniana,  a
Sanchez może kontynuować swe życie i karierę.

Dalszego  rozgrzeszenia  udzielił  dziennikarzowi  jeden  z
najbardziej wpływowych rabinów amerykańskich, entuzjastyczny
wielbiciel  „Izraela”,  Shmuley  Boteach,  zapraszając  go  na
nabożeństwo w swej nowojorskiej synagodze i głosząc, że ma on
(Sanchez) prawo do rehabilitacji. Pokuty dopełnił udział w
podróży do „Izraela” zorganizowanej w 2011 r. przez ADL dla
dziennikarzy pochodzenia latynoskiego, podczas której Sanchez
wychwalał  Foxmana  jako  „przyjaciela,  który  pozwolił  mi  w
nieoczekiwany sposób osiągnąć dojrzałość”.

W 2012 r. Sanchez dostał pracę sprawozdawcy w telewizji Fox.

OCTAVIA NASR

Urodziła  się  i  mieszka  w  Libanie.  Dzięki  doświadczeniom
zdobytym  podczas  libańskiej  wojny  domowej[3]  i  życiu  w
wielokulturowym  społeczeństwie,  założona  przez  nią  firma
informacyjno-konsultingowa  Bridges  Media  Consulting,
specjalizująca  się  w  kwestiach  bliskowschodnich,  odniosła
wielki sukces i przyniosła jej międzynarodowe uznanie.

Podczas  pierwszej  Wojny  w  Zatoce  (w  1991  r.),  przeciw
Saddamowi  Husajnowi,  zaczęła  pracować  dla  agencji  CNN,  na
stanowisku  eksperta  i  naczelnego  redaktora  ds  Bliskiego
Wschodu. Znajomość regionu i kultywowanie kontaktów lokalnych
dawały jej często ekskluzywny dostęp do informacji. Za swe
zasługi otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia: Congressional
Achievement  Award  (nagroda  Kongresu  USA  za  osiągnięcia  w
pracy), od miasta Nowy Jork – za profesjonalizm, od Libańsko-
Amerykańskiej Izby Handlowej, od CNN (aż 5). Gdy 4 lipca 2010
zmarł  w  Bejrucie  Wielki  Ajotollah  Mohammed  Hussein
Fadlallah[4], duchowy przywódca libańskich szyitów i jeden z



założycieli organizacji Hezbollah, Nasr napisała na swoim CCN-
owskim  koncie  Twittera,  „Jestem  zasmucona  odejściem  Sajeda
Mohammeda Husseina Fadlallaha. Jednego z wielkich Hezbollahu,
którego głęboko szanowałam”.

Tweet  został  natychmiast  zauważony  przez  sieciowych
zwolenników  „Izraela”  (hasbarowców)  i  użyty  do  rozpętania
nagonki medialnej na dziennikarkę. Nasr szybko usunęła tweet
ze swego konta i ogłosiła na witrynie CNN, że był „zbytnim
uproszczeniem” i „pomyłką”, i że szanowała Fadlallaha za jego
obronę  praw  kobiet,  a  zwłaszcza  zwalczanie  „zabójstw
honorowych”, ale było to za późno i za mało. W ciągu 24 godzin
CNN wywaliło ją z pracy po 20 latach, a Centrum Wiesenthala w
USA  zażądało  przeproszenia  „wszystkich  ofiar  terroryzmu
Hezbollahu,  których  bliscy  nie  podzielają  podziwu  dla
bohatera”. CNN nie ujawniło oficjalnie powodów swej decyzji,
ale w opublikowanym w wyniku przecieku memorandum wewnętrznym
umotywowało ją „niezgodnością tweeta ze standardami firmy” i
„powagą wykroczenia (sic!), z którym trzeba się rozprawić”.

Do  prawicowego  „proizraelskiego”  chóru  potępień  i  krytyki,
dołączył  rabin  Shmuley  Boteach,  który  nazwał  nastawienie
Octavii Nasr „głęboko amoralnym, patronizującym i historycznym
nonsensem”. W jej obronie wystąpili komentatorzy zaniepokojeni
niedawnym zgnojeniem Helen Thomas. M.in. szanowany dziennik
„Huffinton Post” w artykule zatytułowanym „Octavia Nasr z CNN:
jeszcze jedna ofiara Policji Myśli”.[4] Autor napisał w nim o
stopieniu  się  w  amerykańskiej  polityce  i  propagandzie
terroryzmu  z  „bezpieczeństwem  Izraela”.  Znany  i  szanowany
niezależny dziennikarz, ekspert od Bliskiego Wschodu, Robert
Fisk, wyśmiał CNN za tchórzostwo.

JIM CLANCY

Zasłużony  reporter,  który  rozpoczął  swą  karierę  jeszcze
podczas studiów na Uniwersytecie w Denver (Colorado). Pracował
dla kilku stacji radiowych i TV jako dziennikarz śledczy. Od
1981  r.  jako  reporter  ds  międzynarodowych  i  prezenter  w



agencji  CNN.  Pracował  w  biurach  w  Bejrucie,  Frankfurcie,
Rzymie i Londynie. Laureat licznych nagród i wyróżnień: George
Polk Award, DuPont-Columbia Award, Emmy Award i A.H. Boerma
Award.  Przyczynił  się  też  do  wygrania  Emmy  przez  CNN  za
sprawozdania z rezygnacji prezydenta Egiptu Mubaraka.

Po  ataku  na  redakcję  „Charlie  Hebdo”  wdał  się  w  wymianę
tweetów na Twitterze, w których sugerował, że zamieszczone
przez tygodnik karykatury wyśmiewały nie Proroka Mahometa, ale
tych którzy wypaczają jego przesłanie, co bardzo rozdrażniło
islamofobów,  wpychających  wszystkich  muzułmanów  do
terrorystycznego worka. W dyskusji użył słowa „hasbara”[5] dla
określenia agresywnych krytykantów i zarzucił swym oponentom,
że stanowią 50-osobowy zespół powołany do robienia pijaru (PR)
popierającego „Izrael”.

Okazało się, że słowo „hasbara” jest tak napastliwe, obraźliwe
i  niepoprawne  politycznie,  że  kilka  dni  po  jego  użyciu
Clancy’emu  zamknięto  twitterowe  konto  CNN,  a  on  sam
zrezygnował ze stanowiska po 34 latach pracy dla organizacji.
Ani CNN ani sam Clancy nie ujawnili kulisów sprawy i nie ma
dowodów, że wymuszono na nim ustąpienie w wyniku nacisków
zewnętrznych, ale jest to bardzo prawdopodobne.

Zarówno w przypadku Octavii Nasr jak i Jima Clancy, na czele
twitterowej  nagonki  stał  użytkownik  pod  pseudonimem
@ElderofZion, który publicznie przechwalał się na sieci, że to
on doprowadził do wywalenia z pracy obojga dziennikarzy. Drugi
czołowy oponent Clancy’ego na Twitterze, Jay Ruderman, był na
pewno  płatnym  hasbarowcem,  pracującym  po  kolei  dla  AIPAC
(America-Israel  Public  Affairs  Committee),  jako  łącznik
pomiędzy „izraelską” armią (IDF) i żydowską diasporą, i dla
ADL (Anti-Defamation League).

KONKLUZJA

Ani sława i uznanie, ani nagrody, ani zasługi, ani długoletnia
owocna kariera nie stanowią żadnej ochrony dla dziennikarzy,



czy  zresztą  jakichkolwiek  osobistości  na  świeczniku,  przed
nagonką i zgnojeniem, jeśli odważą się publicznie wyskoczyć
niepoprawnymi  opiniami,  czy  nawet  słowami  na  temat
najświętszych krów sfery publicznej na Zachodzie, a zwłaszcza
w  USA  –  Syjonizmu  i  „Izraela”.  Co  ciekawe,  kontrola
oficjalnego dyskursu stała się w miarę upływu czasu coraz
ostrzejsza, a czas reakcji na niepoprawne wypowiedzi coraz
krótszy. Dziś by podpaść wystarczy już jedno słowo,a nie jak
kiedyś  wykład,  prelekcja,  przemówienie,  czy  artykuł.  Dla
równowagi  trzeba  tu  jednak  zaznaczyć,  że  w  obronie  ofiar
takich kampanii szczucia występują bardzo często dziennikarze
i osobistości pochodzenia żydowskiego, jak np. Philip Weiss.

Autorstwo: Herstoryk
Nadesłano do: WolneMedia.net

PRZYPISY

[1] Wojna domowa w latach 1922-1923, pomiędzy dwoma odłamami
irlandzkich  republikanów,  o  Irlandzko-Angielski  Traktat  o
samorządzie  i  podział  wyspy  na  niezależną  Republikę  i
angielską  Irlandię  Północną  (Ulster).

[2]
https://www.kickstarter.com/projects/32196663/the-silencing-of
-dorothy-thompson

[3]  W  latach  1975–1990,  w  wyniku  zachwiania  równowagi
etnicznej Libanu przez wypędzonych podczas podboju „Izraela”
uchodźców palestyńskich.

[4] Urodzony w Iraku w rodzinie libańskiej szyicki uczony w
piśmie (Wielki Ajotollah), Sajjed (potomek Proroka Mahometa),
powszechnie szanowany za swą wiedzę i działalność. Popierał
zarówno  irańską  rewolucję  islamską,  jak  i  Hezbollah,  choć
wkrótce  się  od  nich  zdystansował.  Nawoływał  do  walki  z
„izraelską”  okupacją  Zachodniego  Brzegu,  Gazy  i  Libanu
(1982-2000)  oraz  do  bojkotu  amerykańskich  i  „izraelskich”
towarów. Przeżył zamach terrorystyczny, zorganizowany na niego



przez CIA we współpracy z Arabią Saudyjską, w wyniku którego
zginęło  ponad  80  osób,  głównie  kobiet  i  dzieci  i
zbombardowanie swego domu przez „izraelskie” lotnictwo w 2006
r.

[5]  „Hasbara”  –  hebrajskie  słowo  oznaczające  po  polsku
„wyjaśnienie”  lub  „wytłumaczenie”.  Używane  wobec
organizowanych  przez  rząd  i  agencje  „Izraela”  akcji
propagandowych  przez  płatnych  i  ochotniczych  apologetów  i
obrońców syjonistycznej kolonii w Palestynie – płatne kampanie
reklamowe w mediach, zorganizowany zalew mediów społecznych
przez  krytykę  oponentów,  nagonki  medialne,  demonizowanie  i
szkalowanie Palestyńczyków, Arabów i muzułmanów w ogóle.

BIBLIOGRAFIA

1. http://mondoweiss.net/2015/04/journalists-thompson-silenced

2. http://en.wikipedia.org/wiki/Helen_Thomas#Resignation

3. http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Sanchez

4. http://en.wikipedia.org/wiki/Octavia_Nasr

5.
http://www.theguardian.com/media/2010/jul/08/octavia-nasr-cnn-
tweet-fired

6.
http://www.independent.co.uk/news/people/jim-clancy-resigns-cn
n-international-correspondent-quits-for-suggesting-israeli-
propaganda-had-hand-in-charlie-hebdo-attacks-9992030.html

7. http://mondoweiss.net/2015/01/hasbara-brought-israel


