
Al  Jazeera  manipuluje
wydarzeniami z Syrii
23 grudnia 2012
Ali Hashem, który był arabskim korespondentem Al Jazeera w
Bejrucie, zrezygnował we wtorek z pracy po tym, jak wiadomości
email, które wyciekły, ujawniły jego frustrację spowodowaną
nieobiektywnym  nastawieniem  stacji  w  przekazie  wydarzeń  w
Syrii – podało źródło związane ze Al Jazeera.

Jego rezygnacja nastąpiła kilka tygodni po tym, jak hakerzy
popierający  Assada  ujawnili  emaile,  w  których  pracownicy
stacji  ujawniają  swój  szok  wobec  uprzedzonego  i
nieprofesjonalnego  podejścia  do  raportowania  o  walkach  w
Syrii. “Rozżalenie Hashema jest wyraźne i dobrze znane, nie
jest  już  dla  nikogo  tajemnicą”  stwierdziło  źródło,  które
pragnie pozostać anonimowe.

“Można sprawdzić jego emaile, które wysłał do kolegi Ruli
Ibrahima, by poznać jego stanowisko, które zmieniło się po
tym,  jak  stacja  odmówiła  pokazania  jego  zdjęć  ukazujących
uzbrojonych  wojowników  walczących  z  Armią  Syryjską  w  Wadi
Khaled. Zamiast tego Al Jazeera „zrugała go, posądzając o
bycie shabeeh (w domyśle rządowym lojalistą).” Źródło donosi
również, że Hashem przekazał swoje oburzenie przełożonym, nie
tylko swojemu koledze. W oczach Hashema oliwy do ognia dolał
fakt odmowy pokazywania przez stację powstania w Bahrajnie.
“[W  Bahrajnie]  widzieliśmy  sceny  rzezi  dokonywanej  przez
machinę  opresji  z  Zatoki,  ale  Al  Jazeera  wolała  sprawę
wyciszyć”.

Według źródła Hashem nie jest jedynym reporterem tej stacji
wyrażającym  swoją  frustrację  jej  przekazem.  Pracownicy  w
biurach w Tunezji, Egipcie, Libii, Syrii i Bahrajnie również
wygłaszali  podobne  opnie.  Źródło  wyjaśnia,  że  większość
reporterów Al Jazeera jest profesjonalistami po prestiżowych

https://wolnemedia.net/al-jazeera-manipuluje-wydarzeniami-z-syrii/
https://wolnemedia.net/al-jazeera-manipuluje-wydarzeniami-z-syrii/


szkołach dziennikarstwa, gdzie taki nieobiektywny przekaz jest
niedopuszczalny, co więcej, część z nich widziała prawdziwy
obraz zdarzeń na własne oczy.

“Wśród pracowników stacji dokonał się podział. Hashem myślał,
że  może  coś  zmienić,  ale  skoro  mu  się  nie  udało,  to
zrezygnował”.  “Tak  dzieje  się  z  większością  osób,  które
sprzeciwiają się kontrowersyjnej polityce stacji.”

Al Jazeera jest stacją satelitarną nadającą z Kataru i będącą
w  posiadaniu  tamtejszego  kapitału,  która  była  w  centrum
kontrowersji przez cały, dość krótki, okres swojego istnienia.
W  poprzedniej  dekadzie  wywołała  gniew  przedstawicieli  USA,
pokazując okrutne zdjęcia z inwazji i okupacji Iraku przez
USA.  Jednak  agresywniejsza  polityka  Kataru  na  Bliskim
Wschodzie,  a  szczególnie  jej  wysiłki  w  celu  obalenia
prezydenta Syrii Bashara Assada przy jednoczesnym poparciu dla
tłumienia  opozycji  w  Bahrajnie,  odcisnęła  swoje  piętno  na
przekazie arabskich spraw przez Al Jazeera.

Źródło oryginalne: english.al-akhbar.com
Źródło polskie: Stop Syjonizmowi

http://english.al-akhbar.com/content/al-jazeera-reporter-resigns-over-biased-syria-coverage
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2012/12/22/reporter-al-jazeera-rezygnuje-w-protescie-przeciw-nieobiektywnemu-prezentowaniu-wydarzen-z-syrii-przez-te-stacje/

