Adopcja dzieci nie dla związków jednopłciowych

Opublikowano: 27.03.2012 | Kategorie: Prawo, Seks i płeć, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 667

Obywatele Słowenii odrzucili w niedzielę w narodowym referendum nowe prawo rodzinne, które w pewnych przypadkach dopuszczałoby adopcję dzieci przez tzw. “pary jednopłciowe”. Ustawa, sformułowana przez poprzedni, centrolewicowy rząd, pozwalałaby parom tej samej płci na adopcję biologicznych dzieci “partnerów”.

Po przeliczeniu ponad 98 procent głosów okazało się, że około 55 procent głosujących w referendum odrzuciło ustawę, podczs gdy 45 procent było “za” – wyjawiła komisja. W głosowaniu wziął udział niski odsetek uprawnionych – tylko około 26 procent.

Odrzucenie ustawy oznacza również, iż nowa ustawa dotycząca prawa rodzinnego będzie mogła wejść w życie nie wcześniej, niż po upływie roku. Społeczeństwo słoweńskie cechuje daleko posunięta postępowość i otwartość na wzorce zachodnie, zatem ledwie skromne referendalne zwycięstwo konserwatywnego spojrzenia na rodzinę nie jest niczym dziwnym. Od 2006 roku w Słowenii można rejestrować tzw. “związki jednopłciowe”.

Przeciwko ustawie działała szeroka i zaskakująco niejednorodna koalicja organizacji: konserwatywne NGO działające na rzecz praw dzieci, organizacje katolickie, prawosławne (serbskie) oraz muzułmańskie. “Małżeństwo i rodzina mają najwyższą wagę dla rozwoju ludzkiej osobowości oraz społeczeństwa” brzmiał fragment ich petycji. “Dlatego też, wszyscy czujemy potrzebę ochrony wartości małżeństwa i rodziny jako wspólnoty męża i żony oraz dzieci”.

Na podstawie: huffingtonpost.com
Źródło: Autonom


TAGI: , , , , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

33 komentarze

  1. Ivan Groźny2 27.03.2012 11:32

    To teraz czekamy na snakcje i naciski komunistycznego [w sposobie myslanie] Parlamentu Europejskiego

  2. sfisol 27.03.2012 14:11

    Myślę, że bardziej chodzi o prawo dziecka do posiadania mamy i taty. Kwestia jest tylko, czy lepiej miec dwóch tatusiów czy nikogo?

  3. Natan 27.03.2012 15:47

    Co za świat!
    Z jednej strony odbiera się rodzicom dzieci, które narysowały coś, co mogłoby uchodzić za genitalia.
    Z drugiej powierza się je parze pederastów.

    Koniec świata jest bliski!

  4. Yogipower 27.03.2012 15:53

    @Natan To jest tak zwana “Sprawiedliwość społeczna”. Ma niewiele wspólnego ze zwykłą sprawiedliwością.

  5. Tito 27.03.2012 16:11

    @sfisol – lepiej mieć chlejącego ojca, czy nikogo? W pewnych wypadkach lepiej to drugie. I nie wierzę w badania dowodzące, że dzieci wychowywane przez homoseksualistów są wręcz “lepsze” niż wychowane w tradycyjnej rodzinie. Bo te badania są sponsorowane/przeprowadzane przez stowarzyszenia “różowych” – w podobny sposób można udowodnić niższość rasy czarnej w badaniach sponsorowanych przez Ku-Klux-Klan.

  6. memento 27.03.2012 16:59

    Przecież dzieci wychowane w rodzinach heteroseksualnych zostają homoseksualne i na odwrót. Popęd płciowy jest tak podstawowym czynnikiem, że ciężko go zagłuszyć, a chyba o to tu tylko chodzi, bo o cóż by innego? Przecież dzieci wychowywane przez matkę i babkę już nie stanowią tematu tabu. Ludzie wychowani w związkach poligamicznych też nie wydają się niepełnosprawni fizycznie czy umysłowo.

  7. szejn44 27.03.2012 18:43

    Otwórzcie umysły. Czemu uwaza się ze Para kobieta + mezczyzna wychowa lepiej dziecko niz K-K lub M-M.? A no bo tak nakazał bog i w ogole tak zawsze było i tak zawsze jest a zwiazki homoseksualne sa złe. Wg mnie jedyne co niekorzystnie mogło by wpływac na takie dzieci to nietolerancja i przesmiewki typu “ktorego tatusia bardziej lubisz” ktore takim sposobem myslenia napedzacie.

    Rodzina w tym momencie to jeden z najwikszych przyczyn stresu (wiem chocby z własnego doswiadczenia). Rodzina wcale nie wychowa dziecka najlepiej. Jesli uznamy za najwazniejsze samorealizacje dziecka to typowa polska rodzina mu tego nie da. Jak czesto rodzice decyduja o przyszłosci Dziecka wybierajac szkołe itd.
    Lepiej miec 2 luzackich tatuskow czy mamusie. Ogolnie problem jest duzo szerszy i nie posiadam wystarczajacej wiedzy zeby pisac o tym wiecej, ale idealizacja typowej rodziny jest zbyt duza. Panuje taki swiatopoglad ze bedziesz szczesliwy tylko jak znajdziesz stałego partnera, zamieszkacie w jednym domu, bedziecie mieli dzieci i stworzycie 1 rodzine (Awww jak słodko) ,a to ze przez te lata wielokrotnie bedziecie sie stresowac, kłócic czasem nienawidziec “a no wiesz w kazdej rodzinie tak jest”
    Ostatni wywod jest chyba najwazniejszy. Dziekuje

  8. Eisenbern 27.03.2012 20:06

    Heh ja do homoseksualistów nic nie mam. Nie mam żadnego prawa(jak i wszyscy inni) decydować o tym kto z kim ma współżyć. Nie nasze życie, nie nasza sprawa. Niech każdy robi co chce, byle swoimi czynami nie szkodził innym. A w tym wypadku dzieciom. Dlatego w sprawie małżeństw jestem jak najbardziej na tak, ale w sprawie adopcji dzieci całkowicie na NIE. Sam chyba popełnił bym samobójstwo gdybym miał zostać adoptowany przez dwóch “tatusiów”. Aż mnie mdli jak o tym pomyślę ;/

  9. Yogipower 27.03.2012 20:29

    “Heh ja do homoseksualistów nic nie mam. Nie mam żadnego prawa(jak i wszyscy inni) decydować o tym kto z kim ma współżyć. Nie nasze życie, nie nasza sprawa. Niech każdy robi co chce, byle swoimi czynami nie szkodził innym.” CAŁKOWITY LIBERALIZM”

  10. accidentalprotege 27.03.2012 22:07

    @szejn44

    Lepiej zamknij swój umysł, bo chyba chłoniesz jak gąbka.
    Nie wiedzę, lecz propagandę.
    Tu masz bardzo istotny, pomijany przez “opiniotwórcze” media czynnik.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zagadnienia_medyczne_dotyczące_społeczności_LGBT
    Homoseksualiści częściej:
    -uzależniają się od narkotyków, alkoholu, środków psychopotropowych
    -popełniają samobójstwa
    -zpadają na depresję
    -w stałych parach homo, szczególnie K-K(!), przemoc między partnerami, jest większa niż w rodzinach naturalnych.
    To ostatnie wykazały badania przeprowadzone przez…organizację LGBT
    Kwestie zdrowotne są tylko jednym z wielu, wielu przeciwwskazan

  11. Yogipower 27.03.2012 22:21

    @accidentalprotege A co mnie to obchodzi?
    Że oni:
    -są uzależnieni
    -zabijają się
    -zapadają w depresję
    -leją się nawzajem
    Co ja ich matka czy co?

  12. Yogipower 27.03.2012 22:22

    W normalnym państwie każdy się zabija jak chce!!!

  13. memento 27.03.2012 22:32

    @accidentalprotege, to samo można powiedzieć o parach rosyjskich, jednak nikt im nie broni adoptować przez to dzieci. Przecież każda para jest traktowana indywidualnie, śmiesznym by było, gdyby ktoś przy adopcji brał pod uwagę statystyki, zamiast przeprowadzać wywiad.
    Nie trudno natomiast zgadnąć czemu homoseksualiści częściej uzależniają się od narkotyków, popełniają samobójstwa i zapadają na depresję. W czasach Platona, gdy wszyscy mieli społeczne przyzwolenie na kontakty homoseksualne nie występował ani ten problem, ani problem obrzydzenia/odrazy do tego zjawiska. Starożytnym Grekom prawdopodobnie ciężko byłoby nawet zrozumieć istotę tej dyskusji.

  14. memento 27.03.2012 22:34

    @Yogipower, chodziło bardziej o przeciwwskazania przy adopcji. Nikt rozsądny nie oddałby dziecka parze narkomanów, ale tak jak pisałem wyżej to sprawa konkretnej pary, a nie grupy statystycznej.

  15. Yogipower 27.03.2012 22:58

    Właśnie statystyki kłamią.

  16. pasanger8 27.03.2012 23:05

    I bardzo dobrze ,że referendum zdecydowało.Popieram wszelkie referenda.

  17. Ivan Groźny2 28.03.2012 00:03

    @szejn44
    Przepraszam ale musze o to zapytac? Czy ty reprezentujesz jakies lobby pederastow?

    Rodzina -czlowieku – to podstawowa komorka spoleczna OD ZARANIA DZIEJOW Nie narodzila sie 300 czy 50 lat temu. Zapewne w czasach jaskiniowcow tez istniala.
    Skoto tak to natura ustawila ze samiec i samica moga miec dzieci A u ludzi [nie tylko] nawet te dzieci wychowywac TO WIDOCZNIE TAK JEST NAJLEPIEJ WEDLUG NATURY.

    Bo gdyby pani i pani albo pan i pan stanowili lepsze rozwiazanie to u zarania dziajow juz by tak bylo.

    Jesli pederasci chca miec dzieci TO NIECH JE SOBIE ZROBIA !!!!!
    Dziecko to nie przedmiot.
    Bzdur jakie wypisujesz o szkodliwosci rodziny nie ma nawet sensu komentowac
    Rownie dobrze ja moge napisac ze LUDZIE TAK STRESUJA SWOJE DZIECI IZ NIEMOWLETA POWINNO SIE DAWAC NA WYCHOWANIE MALPOM JAKO BLIZSZYM NATURY.

    @ accidentalprotege -jest wiecej takich badan, ale sa niepoprawne politycznie

    @memento Podac ci badania statystyczne -to i tak za malo… bo zawsze wyjatki… Ja nie twierdze ze nie ma na swiecie 2 homosiow zakochanych w sobie po uszy, ktorzy nie zrobia kolejnego homosia z dzieciaka. Ale podaj przyklad jak taki maly chlopczyk bedzie sie uczyl kontaktow Z KOBIETAMI JESLI JEGO NAJWAZNIEJSZA KOBIETA W ZYCIU [matka] JEST FACET!!!!!!!! LUDZIE ROZUMU……

    Homosexualizm nie jest naturalny – gdyby byl ludzkosc by juz dawno wyginela. Jednak istniej istnial i bedzie istniec I BARDZO DOBRZE!!!!! ale nie mieszajmy w to dzieci. Dorosna -same zdacyduja jakiej beda orietacji

  18. memento 28.03.2012 00:44

    @Ivan Groźny2, podanie wyników badań statystycznych jest nie tyle za małym argumentem, co nie jest w ogóle argumentem z powodów, które opisałem powyżej. Przecież prawie żadne zezwolenia, zakazy etc. nie są wydawane na podstawie badań statystycznych, bada się konkretne osoby. Rodzice, którzy chcą adoptować dziecko muszą wykazać, że faktycznie nie są narkomanami, a nie, że statystycznie są rzadziej niż pary homoseksualne. Nie mówimy tu też o wyjątkach o jakiejś reguły, bo badania statystyczne, które przytoczył acidentalprotege mają formułę “częściej od”, a nie “ponad 50%”.
    Matka nie jest jedyną osobą, która uczy kontaktów z kobietami. Dzieci wychowane w sierocińcu wiedzą coś na ten temat…

    W takim wypadku nie jest naturalna męskość – gdyby cała ludzkość była rodzaju męskiego, dawno by już wyginęła. Zgadzam się, że dzieci same powinny decydować o swojej orientacji i to też zresztą robią.

  19. norbo 28.03.2012 01:14

    Jak żeńska para może sobie sprawić dziecko nie muszę chyba tłumaczyć, prawda? Ale panowie mają trudniej, taki już podły jest los… 😉 Ale nie ma rzeczy niemożliwych – jeden z panów może zwyczajnie uznać nowonarodzone dziecko za swoje, nikt nie kwestionuje słowa matki w szpitalu czy urzędzie. Czyli zwyczajnie po narodzeniu dziecka kobieta informuje oficjalnie, że pan (nazwisko geja) jest szczęśliwym tatusiem a pan ten skwapliwie potwierdza, potem kobieta zrzeka się praw rodzicielskich i gotowe. To wersja light dla ciężarnych chcących oddać dziecko do adopcji – w sumie nawet to lepsze dla dziecka niż adopcja bo nie trwa tak długo. Jedynym ewentualnym problemem może być wystąpienie faktycznego ojca biologicznego do sądu. Co prawda jest to niby-przestępstwo (poświadczenie nieprawdy wobec urzędu) ale tylko niby bo nawet prokurator-jasnowidz nie udowodni, że ten pan z tą panią nigdy i że ta pani nie mogła być przekonana, że ten pan jest ojcem – przynajmniej jest to cholernie małoprawdopodobne – no chyba, że ten pan mieszkał w Japonii przez ostatnie dwa lata i pojawił się tylko na poród swojego cudem poczętego potomka a ta pani nigdy z Polski nie wyjeżdżała 😀 Możliwe są także wersje ultra-light – pani nie zrzeka się praw rodzicielskich a tylko oficjalnie rozstaje się z panem, który za zgodą pani otrzymuje prawo do opieku etc. etc., nawet mogą sobie dziecko wychowywać we trójkę, czwórkę…. 😉

    Wersja hard – pan faktycznie sprawia sobie potomka w sposób mniej lub bardziej tradycyjny, czyli jest naprawdę biologicznym ojcem dziecka, reszta jak wyżej. Odpada motyw kryminalny ale dochodzi problem znalezienia chętnej kandydatki… chyba jednak łatwiej znaleźć kobietę już ciężarną, która zdecydowanie nie chce dziecka, które się wkrótce narodzi.

    Śmieszna jest debata o rzekomej wyższości wersji A nad wersją B lub C… Przekonany jestem, że gdyby jakieś dziecko wychowywały psy (lub nawet kosmici) to dziecko to rozwijałoby się prawidłowo i w naturalny sposób byłoby akceptowane przez inne dzieci gdyby tylko te inne dzieci nie słyszały różnych brzydkich rzeczy od dorosłych w swoim otoczeniu, podobnie jak to ma miejsce w przypadku dzieci pochodzących z różnych ras, grup etnicznych, kultur czy religii… każdy inny, wszyscy równi! Problem pojawia się tylko gdy durne uprzedzenia dorosłych przekazywane – lub nawet nakazywane, są dzieciom. Dzieci są doskonale tolerancyjne, w naturalny sposób akceptują cały zastany świat. Są też oczywiście doskonale okrutne ale to naturalny etap rozwoju społecznego – jest równie prawdopodobne, że statko dzieci skaże na ostracyzm jakiegoś pechowca tylko dlatego, że ma piegowatą buźkę jak to, że stanie się to z powodu dwóch tatusiów czy mam….

    Reszta jest tym czego moja solipsystyczna doskonale autystyczna osobowość pojąć nie potrafii…. 🙁

  20. pasanger8 28.03.2012 04:38

    @Ivanie Groźny2 Homoseksualizm jest zjawiskiem występującym w naturze i w ludzkiej historii niezależnie od epoki.Nie musi on się nam podobać ani nie musimy go lubić to zjawisko istnieje też wśród zwierząt.Ogólnie był bardziej tolerowany w epokach,w których panowało względne przeludnienie(np.:starożytna Grecja ,Rzym.Był silnie potępiany w społecznościach na krawędzi przetrwania-jako marnowanie energii-jak np.:Żydzi po opuszczeniu Egiptu błąkający się po pustyni otoczeni przez wrogie plemiona. LGBT byli są i będą ale nie ma obowiązku ich lubienia.Natura sobie poradzi ludzkość bez problemu mogła mieć dzietność na poziomie 12 i więcej na kobietę.Problemem jest raczej to czy ludzkość zachowa płodność-GMO i inne chemiczne szaleństwa mogą doprowadzić do takich skażeń ,że cała pyszniąca się niby nauka okaże się niczym a natura zemści się na gatunku ludzkim za nieszanowanie jej praw bardzie srogo niż Adolf H. nad gejami w Dachau. W Polsce mamy raczej głupi problem z odbieraniem dzieci rodzicom jeśli są ubodzy i dawanie ich do domów dziecka,gdzie utrzymanie ich kosztuje 3000/miesięcznie(ich rodziny nie mogą marzyć o np.:dopłatach do czynszu /gazu itd w 1/3tej wysokości) i niestety przemoc oraz gwałty na młodszych są chorą normą-tam się wynaturzają jeszcze za młodu ale to już zupełnie inna bajka…

  21. accidentalprotege 28.03.2012 08:00

    @Yoggipower

    Dosyć trudno racjonalnie dyskutować z kimś, kto na argomenty odpowiada w taki sposób

    To co wymieniłem, może Cię nie obchodzić, ale TO SĄ PRZECIWWSKAZANIA do adopcji dzeci przez homoseksualistów.
    Nie jedyne zresztą

  22. accidentalprotege 28.03.2012 08:04

    @memento

    Złe porównanie
    To samo można powiedzieć o;
    -alkocholoikach
    -niepełnosprawnych umysłowo i fizycznie
    -ludzi o skłonnościach depresji

    im nie powinno powierzać dzieci, tak jak homoseksualistom

  23. accidentalprotege 28.03.2012 08:12

    @memento

    “Nie trudno natomiast zgadnąć czemu homoseksualiści częściej uzależniają się od narkotyków, popełniają samobójstwa i zapadają na depresję.”

    Jezeli sugerujesz jako przyczynę niska akceptację homoseksualizmu, przez społeczeństwo, to blądzisz.
    Statystyki nie zmieniają się w krajach o wysokiej akceptacji (Holandia, Skandynawia),
    a jezeli chodzi o uzależnienie, w to w tych krajach są wyższe
    Parę lat temu dużo komentarzy wywołały statystyki ze Skandynawii, dotyczące dużej ilości samobójstw wśród homoseksualistów żyjących w stałych związkach.

  24. Il 28.03.2012 09:27

    Proszę, pomóżcie zdymisjonować chorych płciowo z sejmu.
    Normalne rodziny z rodzicami kobieta-mężczyzna nie mają środków do godnego życia a z podatków utrzymywani są zboczeni pseudoposłowie (biedroń i bęgowski w przebraniu za grodzką).
    Rząd z takimi odchylonymi pseudoposłami jest nienormalnym i chorym rządem.

    Adopcja dzieci przez homo jest związana z handlem dziećmi oraz … z handlem organami do przeszczepów.
    Międzynarodowe organizacje przestępcze używają homo do swoich akcji i działań (również w Słowenii).

  25. senseimarcel 28.03.2012 10:22

    Jak dziecko ma przetrwać w szkole z piętnem rodziców pedałów ? Chodzi o dobro dziecka czy o fanaberie homoseksualistów którzy wpadli na pomysł wychowywania go ?

  26. memento 28.03.2012 10:46

    @accidentalprotege, jaki sens ma to co mówisz? Jak można prowadzić badanie statystyczne na alkoholikach w tym kontekście? Każdy alkoholik jest alkoholikiem, to wynika z definicji. A moje porównanie nie jest wcale złe, przecież pary rosyjskie są odrębną grupą statystyczną, a odsetek samobójstw i uzależnień jest u nich znacznie wyższy niż na zachodzie Europy.

    @senseimarcel, o to chodzi w referendum by stwierdzić czy ponad 50% społeczeństwa akceptuje ten pomysł. Jeśli tak jest w istocie to znaczy, że społeczeństwo jest już przygotowane na taką mini-rewolucję.

  27. norbo 28.03.2012 16:04

    Zróbmy referendum czy pani Jola – ta panna z dzieckiem co to z listonoszem cichaczem… może mieszkać w naszym zdrowym moralnie społeczeństwie… na gnoju ją! na gnoju!……

    :-\

  28. norbo 28.03.2012 16:10

    Pytanie jest takie: czy jeżeli większość społeczeństwa w referendum odrzuciłoby homoseksualizm jako taki to czy homoseksualiści powinni się “zmienić”, ukryć czy uciec?…

    Czy naprawde demokracja polega na ograniczaniu indywidualnej wolności?

    Czy “demokratyczna większość” jest kompetentna aby orzekać o takich zagadnieniach jak prawo gejów do opieki nad dziećmi?

  29. memento 28.03.2012 16:34

    @norbo, zakaz adopcji nie jest tylko ograniczaniem indywidualnej wolności gejów, chyba zapomniełaś o dzieciach…

    A kto niby miałby o tym orzekać, Bóg?

  30. norbo 28.03.2012 16:58

    Nikt nie powinien o tym decydować, nie w taki sposób. Równie “sensowne” byłby “demokratyczny plebiscyt” w sprawie zgody na prawo do posiadania potomstwa przez osoby o określonych poglądach politycznych czy kolorze skóry… Ewentualne decyzje podejmowane mogą być jedynie na podstawie indywidualnych merytorycznych przesłanek a nie ogólnie i odgórnie… O dzieciach nie zapominam – moją opinię przedstawiłem już wcześniej, patrz wyżej.

  31. rebelia 28.03.2012 18:58

    “Homosexualizm jest zwykła choroba psychiczna TAKA SAMA jak SCHIZOFRNIA PARANOIDALNA” dodaj jeszcze coś o schizofrenii bezobjawowej, żeby było wiadomo z której broszurki stalinowskiej to przepisałeś 😉

  32. mr_craftsman 28.03.2012 19:18

    skoro chodzi tutaj tylko o dobro dziecka, to dlaczego pędzimy dzieci do chrztu, do komunii, do kościoła, etc – skoro nie ma żadnego dowodu, że to dla ich dobra ?

    ja będą dorosłe, to sobie wybiorą wiarę ? nieee, dziecko musi być katolickie!
    a co mu to daje tak właściwie ? czy religia coś daje?

    jeśli tak, to ja znam kilka o wiele milszych i cywilizowanych religii niż rytualny kanibalizm co niedzielę.

    a jeśli religia nic nie daje, to co ?
    to dlaczego ten cyrk, hę ?

    jeśli homoseksualizm jest niezależny od płci rodziców (bo 100% homoseksualistów miało dotychczas rodziny heteroseksualne), to po co ten cyrk ?

  33. mr_craftsman 28.03.2012 19:22

    @ accidentalprotege 28.03.2012 08:12

    Parę lat temu dużo komentarzy wywołały statystyki ze Skandynawii, dotyczące dużej ilości samobójstw wśród homoseksualistów żyjących w stałych związkach.

    RE:
    to w takim razie wybitnie potwierdza genetyczną genezę homoseksualizmu.
    to po prostu przypadkowa mutacja, która ma także wpływ na psychikę.

    to, czy będzie kogoś wychowywać para jednopłciowa czy dwupłciowa nic nie zmienia.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.