Niezwykły pulsar

Opublikowano: 06.05.2015 | Kategorie: Wiadomości z wszechświata

Liczba wyświetleń: 640

Grupa licealistów przeprowadziła niezwykle szczegółową analizę danych zebranych przez Green Bank Telescope (GBT), dzięki czemu odkryła nowy pulsar. Obiekt jest jednym z niewielu pulsarów krążących wokół gwiazdy neutronowej i ma największą orbitę wśród wszystkich znanych pulsarów tego typu.

Pulsary to szybko obracające się gwiazdy neutronowe. Są one pozostałościami po gwiazdach, które zakończyły życie jako supernowe.

Około 10% znanych pulsarów występuje w układach podwójnych, z tego większość krąży wokół białych karłów. Nieliczne obiegają inną gwiazdę neutronową lub gwiazdy podobne do Słońca.

Nowy pulsar, nazwany PSR J1930-1852 został po raz pierwszy zauważony w 2012 roku. Teraz udało się potwierdzić jego istnienie i określić kilka cech charakterystycznych. Wiadomo, że obiega on towarzyszącą gwiazdę w ciągu 45 dni. „Jego orbita jest dwukrotnie większa niż innych pulsarów tego typu” – mówi Joe Swiggum, główny autor artykułu opublikowanego w Astrophysical Journal. „Parametry pulsara dają nam nieocenione wskazówki dotyczące sposobu powstawania takich systemów” – dodaje młody uczony.

Autorstwo: Mariusz Błoński
Na podstawie: EurekAlert
Źródło: KopalniaWiedzy.pl


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

51 komentarzy

  1. realista 06.05.2015 12:49

    a co cię tak śmieszy w tej “podróży na marsa ryzykownej dla mózgu”?… .. .

  2. realista 06.05.2015 12:57

    aha, ty z tych co uważają, że tych na Księżyc też nie było?… .. .

  3. realista 06.05.2015 13:20

    co to znaczy obraca? w stosunku do czego?

    ten hoax analizowałem swego czasu bardzo intensywnie. niestety większość z tego to kompletne bzdury. ale mam swoje perełki, które mi osobiście odbierają 100-procentową pewność i robiłem nawet symulacje i makiety, aby to ogarnąć. inne analizy, które robiłem na własną rękę jednak potwierdzały lot i lądowanie. nie jestem jakimś naukowcem, ale pasjonuję się nauką i czasem myślę, że dość oryginalnie podchodzę do niektórych analiz (nie spotkałem się z niektórymi takimi analizami robionymi przez kogoś innego). także jak chcesz dyskutować to się przygotuj… .. .

  4. realista 06.05.2015 13:35

    wrzucasz wszystko do jednego wora, to bez sensu.

    tak, Księżyc obraca się wokół własnej osi… .. .

  5. darian 06.05.2015 15:02

    kiedyś… parę dni temu ta strona prawda2.info była na tej stronie dyskutowaliśmy o kiczowatej misji apollo…

  6. darian 06.05.2015 15:10

    ludzie byli oszukiwani.
    Big-Bang też było i jest oszustwem.

  7. realista 06.05.2015 16:44

    cyt.:”prawda2.info była na tej stronie dyskutowaliśmy o kiczowatej misji apollo…”

    a wiem, wiem. dostałem tam rejestrację, bo w podaniu napisałem, że chcę moońkowi dowalić, ale w trakcie przygotowywania materiałów jednak zmieniłem zdanie. myślę, że jednak tam byli. fakt jest taki, że w tym temacie wypowiada się stado półgłówków bez pojęcia o fizyce, fotografii, astronomii itp.

    cyt.:”Big-Bang też było i jest oszustwem.”

    wybacz, ale wątpię, abyś ty to wiedział… .. .

  8. bob 06.05.2015 18:05

    realista , skąd taka pewność u Ciebie opierasz to na wiedzy ….byli na księżycu
    – skoro twierdzisz że księżyc się obraca ,to ile obrotów wykonuje w ciągu tygodnia

  9. realista 06.05.2015 19:30

    cyt.:”realista , skąd taka pewność u Ciebie”

    przecież piszę, że analizowałem różne materiały. i napisałem też, że nie mam absolutnej pewności. chcesz coś konkretnie napisać czy tylko się doczepić bez sensu?

    cyt.:”skoro twierdzisz że księżyc się obraca ,to ile obrotów wykonuje w ciągu tygodnia”

    nie, no… jaja jakieś… .. .

  10. bob 06.05.2015 23:24

    nie bierz tego tak na poważnie,nie piszemy pracy naukowej . Pewnie nawet gdybyś nie wiedział ,odpowiedz jest w sieci . Lot na księżyc w tamtych czasach ludzi był nie możliwy .
    Co do obrotów dla wielu zaczynają się schody , znajdziesz że jest synchronizowany z ziemią ,więc prostą odpowiedzią jest …..obrotów .
    Jak myślisz ,ilu prawidłowo potrafi objaśnić zaćmienie słońca i księżyca …
    Niby proste i oczywiste …
    Nie czepiam się , to tylko luzna wymiana poglądów …… nie jesteśmy na egzaminie .. pozdrawiam…

  11. realista 06.05.2015 23:34

    cyt.:”Lot na księżyc w tamtych czasach ludzi był nie możliwy .”

    bo?

    cyt.:”więc prostą odpowiedzią jest …..obrotów .”

    tak sądzisz? a ja ci odpowiem, że nie określiłeś wszystkich potrzebnych danych, więc odpowiedź jest dwojaka… wiesz dlaczego?

    ale odpowiem w przybliżeniu – około 1/4 obrotu… i co z tym?… .. .

  12. edek 07.05.2015 10:03

    Ja peir….ę 😀 😀 😀

    Ludzie. Nie macie pojęcia o nauce a uważacie że wiecie więcej niż wszyscy naukowcy świata…
    Ręce opadają.
    Jak jakiś oszołom napisze w necie jakąś bzdurę, a już szczególnie gdy wrzuci swój wydumany komentarz na yt to uważacie to za świętą prawdę. Bo kwestionuje “systemową” naukę…

    Proszę, zastanówcie się nad swoją logiką.
    I rzecz podstawowa. Jak czegoś nie wiem to nie krytykuję w temacie. Ale szukam wiedzy w tej dziedzinie.
    I tak powstają chemisrale, płaskie Ziemie i mistyfikacje wszystkiego wokół…

    A tak na marginesie gwiazdy neutronowe to bardzo ciekawe obiekty 🙂

  13. realista 07.05.2015 11:40

    skaczesz po wątkach jak jakaś małpa. rozpocząłeś temat Księżyca (odpowiedziałem, ty urwałeś), Wielkiego Wybuchu, żydów, teraz piszesz o chodzeniu po wodzie… :O
    ty się dobrze czujesz?… .. .

  14. bob 07.05.2015 17:42

    realista

    Witam no widzisz, nie musimy zaraz szukać drugiego dna.
    Co do meritum , z tą odpowiedzią związaną z obrotami masz rację , wielu ma z tym problemy .
    Tak twierdzi oficjalna nauka , z tym że tak naprawdę nie wykonuje żadnego obrotu .
    Służy i tworzy żyroskop razem z ziemią ,stabilizuje kont nachylenia i wyważenie chodzi tu wodę i ziemie . Nie wymagam żebyś się z tym zgadzał ..
    co do zaćmień , a co pominąłeś , jeśli nie wiesz , to kluczem jest właśnie nachylenie ..
    Co do słynnych wypraw , w tamtym czasie amerykanie nie dysponowali odpowiednią technologią.
    Głównie chodzi o rakiety ,nie były w stanie udzwignąć ciężaru na żądaną wysokość , co już na tym etapie zamyka wszelkie spekulacje
    jeśli się czym takim interesujesz , jest fajna stron , po rosyjsku używając tłumacza da sie zrozumieć
    miłej lektury …..

  15. realista 07.05.2015 18:03

    Księżyc wykonuje obrót wokół własnej osi, inaczej widzielibyśmy różne części jego powierzchni.

    wiem na czym polegają zaćmienia, ale nie wiem co niby ma z nimi wspólnego woda…

    jak to nie mieli odpowiednich rakiet?

    i jaki znowu żyroskop?… .. .

  16. edek 07.05.2015 19:47

    Gdyby Amerykanie sfingowali lot na Księżyc to nie tylko Rosjanie nie pozwolili by im tego ukryć. Trzeba naprawdę nie mieć wyobraźni żeby wierzyć w takie bajki.

    Jeśli ktoś wierzy w takie rzeczy to uwierzy we wszystko co wymyślą nawiedzeni wariaci, byle było sprzeczne z “oficjalną wiedzą”…

    A tak w ogóle… Nauka jest po to by poznawać świat. KAŻDY z nas jeśli odkryje coś czego nikt nie odkrył wcześniej może się zapisać na kartach historii. Do dzieła 😀

  17. bob 07.05.2015 22:13

    No dobrze /edek , realista /
    widzisz religia i nauka jest tym samym , jedno zwiemy doktryną ,drugie teorią , Oczywiście nie mówię o odkryciu koła ,łopaty … . Jednego dnie ziemia ma jedno jądro , następnego cztery jedno w drugim , dalej , był wybuch nie było , czarna dziura wszystko pochłania nic nie wypuszcza , teraz mówią że paruje to samo tyczy czarnej energii / materii …. tak można wyliczać ….. .
    rakiety – żeby coś wynieść do góry potrzebna jest energia im wyżej tym więcej , więcej paliwa większy ciężar i tak w kółko . Rosyjskie rakiet mają cztery silnik , amerykańskie jeden i tak doszli do sciany. Obecnie amerykanie zmuszeni są korzystać z Rosyjskich silników. Obecnie testują potężną rakietę, tak jak i Rosjanie ale to już inny świat ,paliwo technologia …..nie rozwijam .mało czasu.
    Samoloty latają z prądem i pod kierunku obrotu ziemi i co jest różnica , odpowiedz – obraca sie cała sfera z księżycem włącznie . z tymi zaćmieniami , czy aby nie wychodzi Ci co miesiąc , poćwicz na stole … pozdrawiam i uciekam …..

  18. realista 07.05.2015 22:48

    nie zrównuj religii z nauką. to, że nowe odkrycia powodują powstawanie nowych teorii to ZALETA, nie wada nauki! wiemy coraz więcej i tłumaczymy świat coraz lepiej. oby tak dalej.

    cyt.:”Rosyjskie rakiet mają cztery silnik , amerykańskie jeden i tak doszli do sciany.”
    sugerujesz, że Saturn V nie była w stanie wynieść Apollo?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Saturn_V

    cyt.:”Samoloty latają z prądem i pod kierunku obrotu ziemi i co jest różnica , odpowiedz – obraca sie cała sfera z księżycem włącznie .”

    nie rozumiem.

    cyt.:”z tymi zaćmieniami , czy aby nie wychodzi Ci co miesiąc , poćwicz na stole …”

    nie, bo orbita księżyca nie leży dokładnie w płaszczyźnie ekliptyki, tylko jest do niej nachylona o jakieś 5 stopni. nie muszę tego ćwiczyć na stole, to jeden z prostszych aspektów jak się ogarnia temat… .. .

  19. realista 08.05.2015 10:17

    cyt.:”czyli już wiemy ,że księżyc się nie obraca , słońce też nie….”

    jak to nie? pewnie, że się obracają.

    cyt.:”Śmieszy mnie też wielkość słońca i księżyca – jest taka sama z ziemi !!!”

    nie jest, są bardzo zauważalne różnice.

    masz bardzo nikłą wiedzę na tematy astronomiczne… .. .

  20. edek 08.05.2015 10:41

    Religie opierają się na wierze.
    Nauka opiera się na poznaniu. Czyli badaniu rzeczywistości. Na pewno nasza nauka poznała tylko wycinek rzeczywistości. I być może nigdy nie poznamy całości. Choćby ze względu na ograniczenie zmysłów. A jeśli jeszcze istnieją inne wymiary… To tym bardziej.
    Nauka jest odkrywaniem prawdy. Może się mylić. Ale to jest oczywiste. Ludzie są omylni. I opierają naukę na tym CO JUŻ POZNANO. Czy to takie trudne do ogarnięcia?

    Ludzie. Poczytajcie trochę o tym Wszechświecie np. Pomyślcie, przeanalizujcie. Jeśli będziecie mieli wiedzę, podstawy jakieś, może coś odkryjecie. Teraz to jesteście na poziomie pana Kazia z lasu, który pierwszy raz usłyszał o tym, że gwiazdy są większe od Ziemi…
    Żenada jednym słowem.

  21. realista 08.05.2015 12:15

    nie możesz komentować, bo nie masz nawet pojęcia jak.
    błaźnisz się swoimi wypowiedziami na każdym kroku i piszesz, że moje odpowiedzi są proste i banalne bo ich zwyczajnie nie ogarniasz ani odrobinę.
    i taki ktoś jak ty pisze, że inni praktycznie nic nie wiedzą? to farsa.

    moje odpowiedzi są zgodne z rzeczywistością, bo jeśli mówisz, że „wielkość słońca i księżyca – jest taka sama z ziemi” to znaczy, że nie masz pojęcia, że różnica między widzianą z Ziemi wielkością tarczy Księżyca w apogeum i perygeum to około 14%, a Słońca w peryhelium i aphelium to 3,5%. a to daje już spore różnice w wielkości obu ciał (i można sobie o tym przeczytać nawet w wikipedii).

    wiedziałeś, tak? tylko tak sobie napisałeś bez sensu? nie ośmieszaj się… .. .

  22. realista 08.05.2015 12:21

    “nawet wikipedia”. nie posądzam cię o czytanie jakichś źródeł naukowych, ale chociaż to byś mógł sobie przeczytać. wygooglaj sobie “zaćmienie obrączkowe” i skończ tą błazenadę. ale najpierw możesz jeszcze wytłumaczyć dlaczego sądzisz, że “wiemy ,że księżyc się nie obraca , słońce też nie….”… .. .

  23. realista 08.05.2015 12:33

    wygooglałeś już to zaćmienie? i co?
    dlaczego sądzisz, że „wiemy ,że księżyc się nie obraca , słońce też nie….”
    stać cię na odpowiedź czy będziesz pisał takie głupoty bez sensu?… .. .

  24. realista 08.05.2015 12:36

    ale ja ciebie pytam… .. .

  25. realista 08.05.2015 13:09

    czyli nie odpowiesz? no, w zasadzie nie dziwi mnie to.

    które pytanie było retoryczne? co to znaczy, że się obroniło samo dzięki czujnym czytelnikom?

    jedyny naiwniak tutaj to ty, bo uwierzyłeś jeszcze większym nieukom niż ty sam… przykre, bo wykładasz się na samych podstawach. nie ogarnąłbyś nawet tego, co Galileusz i Heweliusz opisali już w XVII wieku.

    przed chwilą napisałeś i skasowałeś posta, że „nie interesuje cię ten hologram”. to może odpowiedz chociaż jakim cudem hologram zasłania Słońce?… .. .

  26. realista 08.05.2015 13:20

    hahaha…
    sam jesteś hologram i porażasz bezmyślnością i niewiedzą. żałosne… .. .

  27. realista 08.05.2015 13:38

    no już skończ to gaworzenie…

    a dla wszystkich, którym też się do tej pory wydawało, że Słońce i Księżyc mają takie same rozmiary z Ziemi, porównanie wielkości Księżyca w apogeum i perygeum:
    http://gallery.astronet.pl/images/10642.jpg
    oraz Słońca w peryhelium i aphelium:
    http://gallery.astronet.pl/images/04518.jpg
    … .. .

  28. bob 08.05.2015 17:46

    Realista widzę ze jesteś uparty coś Ci pokarzę , masz trochę do wyboru , tylko nie mów że wierzysz te cz innej teorii , jak to nazwiesz , wierzysz czy wiesz . a jak wiesz to skąd .

  29. realista 08.05.2015 18:03

    dżizes, ciężko się domyślić o co ci chodzi, tak jak z tymi samolotami…
    o czym piszesz?… .. .

  30. bob 08.05.2015 19:28

    Nie ma chłopaki o co się kłócić . Religia i nauka zawiera boski przekaz . Bóg z chaosu ustanowił porządek . Porządek wszechświata zawarty jest w liczbach i świętej geometrii .
    Krzyż wpisany w koło tworzy zegar , pełen obrót wynosi 26 lat podzielonych na pół czyli 13 lat .
    pół- cykl to 13 lat, 1/4 to 6,5 tysiąca . W każdym pół- cyklu , ziemia zmienia kierunek obrotów . Teraz jest niezgodnie z skazówkami zegara . każdy pół cykl kończy się zamianą biegunów .
    Nasz ziemia została stworzona dla Jezusa . Iskra ,/cząstka energii/ życia na ziemi doznaje doświadczenia / upraszczając dobra i zła / . W doświadczeniu np . zła i dobra muś być pełen cykl, równo po połowie . To wiara w Jezusa i przestrzeganie Jego nauk , warunkuje wyrwanie się z tego ziemskiego grajdołka . Jezus jest bramą na wyższy poziom
    Teraz dobiega pełen cykl , wahadło zegara to takie tik-tek , to lata chrystusowe i wynosi 3+3 sekundy ziemskiego zegara . Uruchomię teraz wasze szare komórki — za chwilę zegar wybije godzinę dwunastą po trzech dniach ciemności wyłoni się nowe słońce , ci co przeżyją zaczną od nowa . Na ziemi zaczęło się już czyszczenie śladów naszej cywilizacji , ostatecznie zniszczona zostanie ognie , prawdopodobnie wojna atomową . to co obecnie dzieje się na świecie jest dla was odpowiedzią . Oczywiście w materialnym świecie odbywa się naszymi rękami
    Zatem nasza dyskusja staje się bez przedmiotowa , jednak do tego czasu musimy coś robić…..
    Zatem uczyć się , zdobywać wiedzę , bo tylko tyle w pamięci duszy się zachowa, z wędrówki po materialnym ziemskim padole ….. no co , głowa do góry może kiedyś gdzie indziej się spotkamy,
    w innym świecie , upraszczają takich innych światów jest więcej … z pozdrowieniem ..panowie.

  31. realista 08.05.2015 19:37

    O_o … .. .

  32. bob 08.05.2015 21:18

    realista
    Tak mi się zdawało że z wiarą u Ciebie na bakier – wzmocnię ją
    ,,
    a dla wszystkich, którym też się do tej pory wydawało, że Słońce i Księżyc mają takie same rozmiary z Ziemi, porównanie wielkości Księżyca w apogeum i perygeum: ,,

    Słońce i księżyc to dwa blizniaki , słonce to jasność , księżyc…..
    pierwsze 6 godzin należało do słońca. na ziemi było mylnie kojarzone z Bogiem , był to czas rozkwitu ludzkości , budowle -pomniki pamięci możesz i dziś podziwiać , Egipt tam są dowody.
    Obecne 6 godzin dobiega końca na 12 , i należy do brata księżyca , wyrażony na ziemi wojną i cierpieniem . Świeci tylko odbitym promieniem miłości swego brata
    oboje są tej samej wielkości , różnią się od siebie jak dobro i zło . Słonce otacza i emanuje boska energia , jest zrodłem życia i światłości …. amen……..

  33. realista 08.05.2015 21:48

    nie wiem co ci odpowiedzieć :/…

    może tak – ustalmy, dla ciebie “Słońce i księżyc to dwa blizniaki” i “oboje są tej samej wielkości”, a dla mnie Słońce to żółty karzeł, gwiazda typu G V o masie 2×10^30 kg, średnicy 700 tys. km, centrum Układu Słonecznego w galaktyce Droga Mleczna, a Księżyc to naturalny satelita Ziemi o masie 80-krotnie od niej mniejszej, średnicy 3,5 tys. km i oddalony od Ziemi o 384 tys. km…
    …i tyle chyba… .. .

  34. bob 08.05.2015 22:19

    Realista
    no widzisz , można mieć inne spojrzenie , jak mówią pięknie się różnić , pozostać przy swoim nie tracąc honoru ….dobrej nocy…………

  35. realista 08.05.2015 22:45

    PRZEPRASZAM! źle policzyłem. Słońce ma 1400 tys. km średnicy. ;P

    cyt.:”no widzisz , można mieć inne spojrzenie ,”
    hmmm… spojrzenie… m’key… .. .

  36. realista 09.05.2015 08:13

    wiedziałem, że to po prostu religijny fanatyzm.
    nie sądziłem jednak, że religia musi się równać ciemnogrodowi… .. .

  37. realista 09.05.2015 12:31

    😀

    jakie to proste. żeby nie być ślepym i głupim wystarczy wierzyć, że Ziemia jest płaska, Wszechświat jest hologramem i wszystko po prostu stworzył bóg. i wtedy się jest mądrym i idzie do nieba.

    bardzo głęboko mam żal takich “mądrych i oświeconych”… naprawdę… .. .

  38. Maximov 09.05.2015 13:10

    Wszechświat istniał od setek miliardów lat a nam się wydaje, że go zbadamy w kilka tysiącleci.
    Nasz poziom wiedzy jest nadal zbyt mały a poziom poznania wszechświata nie sięgnął nawet promila.
    Przed nami jeszcze wiele do odkrycia.
    Przyrządy pomiarowe, którymi się posługujemy są nadal zbyt małe i prymitywne aby pomierzyć niektóre zjawiska.
    Po każdym nowym odkryciu trzeba czasem na nowo interpretować wyniki poprzednich.
    Dlatego zawsze mnie rozwala tłumaczenie każdego niewyjaśnianego zjawiska jakimś bogiem.
    Wiara w jakiegoś kreatora wszechświata jest według mnie śmieszna.
    Po prostu jeszcze zbyt mało wiemy i zbyt mało rozumiemy wszechświat.

  39. realista 09.05.2015 13:22

    Stwórca może istnieć, ale moim zdaniem nikt nie ma jego prawdziwego wyobrażenia. robi się z niego prymitywa żądnego czołobitności i ograniczonego do „ręcznego” wytworzenia Ziemi i wszystkich gatunków organizmów na niej, i to wszystko dla jakiegoś… człowieka, żeby go przetestować przed wzięciem do nieba… żałosne umniejszanie…
    a z resztą… powtarzam się:
    http://wolnemedia.net/prawo/potwor-spaghetti-powraca/comment-page-1/#comment-170947
    http://wolnemedia.net/prawo/potwor-spaghetti-powraca/comment-page-1/#comment-170923
    … .. .

  40. kudlaty72 09.05.2015 14:32

    @Maximov
    Jak kiedyś wylądujesz na onkologii to nie zapomnij napisać czy nadal wiara w istnienie Boga Cię śmieszy.

  41. realista 09.05.2015 14:40

    jak trwoga to do boga?
    słaby argument akurat… .. .

  42. bob 09.05.2015 18:39

    atos

    masz racje ale w połowie , świat a raczej ciemna strona zna go dobrze , to oni kontrolują obecne wydarzenia na świecie. wiedzą swą bawią się w stwórce . Nie znam ,Riemanna, poszukam .
    Prawda stworzenia zawarta jest świętej geometrii liczbach .
    zaczyna się od liczb , 0.1.2… / I II III / okrąg , prosta , trójkąt . trójkąt to świętość i fundament. to prezent za wiarę ……..

    Właśnie do Riemanna zajrzałem chwilę , nie rozumie tego śpiewu wyższej matematyki , na pewno ma rację co do miejsc ,o, funkcji

  43. realista 09.05.2015 18:46

    dlaczego wy sobie wymyślacie jakieś świętości, nagrody, sprawdziany przed wniebowzięciem, wmawiacie straszną ograniczoność świata (do Ziemi i człowieka jako korony stworzenia) zamiast zaakceptować piękno natury i oszałamiający ogrom wszechświata, który na dobrą sprawę zaczynamy dopiero poznawać, jego niesamowitą różnorodność i “skomplikowaną prostotę”? przecież powinniście raczej jeszcze bardziej widzieć w tym wspaniałość waszego boga, zamiast wszystko kwestionować i gmatwać. nie rozumiem tego… .. .

  44. Prometeusz 09.05.2015 18:51

    @ realista:

    Wybacz, conieco mnie nie bylo 😉

    Ostatnio odpowiedziales na moje pytanie pytaniem wymijajacym. Przypomne: poprosilem o przedstawienie dowodow na prostolinijnosc biegu promieni swietlnych; Ty odpowiedziales pytaniem, czy wierze w plaska czy wklesla Ziemie.

    Moge odpowiedziec na Twoje pytanie, ale to nadal nie zmieni mojego uprzedniego pytania – a ponoc nie o wiare kwestia sie rozbija, ale o fakty? No to pytam – czy swiatlo podrozuje prostolinijnie (i jezeli tak – to jakimi eksperymentami mozna to wykazac)?
    Pytanie jest o tyle wazne, ze jezeli tak jest (a jest to obecnie powszechna opinia), to wowczas krzywizna Ziemii (jezeli jakakolwiek obserwujemy, ale to juz inna kwestia) jawi nam sie jako… niemozliwosc; cala kwestia rozbieznosci ‘horyzontu obserwatora’ i ‘horyzontu rzeczywistego’ przestaje miec jakikolwiek sens. A jezeli nie, to w porzadku… no – prawie. Wowczas musimy rozwazyc nature zakrzywienia biegu swiatla, jego charakterystyke oraz konsekwencje.

    Zmierzam do tego, ze wspolczesny obraz jest pelen niespojnych bzdur – albo swiatlo podrozuje prostolinijnie (i wowczas wyrzucic nam trzeba do kosza spora czesc wyjasnien i rozwiazan nie opierajacych sie na tym zalozeniu), albo nie (i wowczas druga polowe zalozen mozna rownie smialo odlozyc do szuflady na pozniej). Podobnie jak wszystkie te bajania o kosmosie – lista zalozen, ktore nalezy poczynic celem uwiarygodnienia chocby jednego z tych abstrakcyjnych twierdzen jest tak dluga, ze trudno nazwac to nauka… Science-fiction w najlepszym zas wypadku.

    Pozdrawiam,
    Prometeusz

  45. realista 09.05.2015 19:15

    cyt.:”Ostatnio odpowiedziales na moje pytanie pytaniem wymijajacym.”

    ostatnio odpowiedziałem, że „zależy”…
    dlaczego?
    bo światło porusza się prostolinijnie, o ile nie wpływa na nie grawitacja.
    jest również załamywane przez ośrodki różnej gęstości. patrzysz w tej chwili na ten tekst poprzez zakrzywiające je i skupiające je na siatkówce soczewki oczu.
    nie sądzę, żeby to miało jakiś wpływ na „krzywiznę Ziemi”.
    i przyznam, że nie wiem co to znaczy, że „krzywizna Ziemii (…) jawi nam sie jako… niemozliwosc”.

    cyt.:”(jezeli jakakolwiek [krzywiznę] obserwujemy, ale to juz inna kwestia)”

    nie widziałeś nigdy zakrzywienia horyzontu?… .. .

  46. bob 09.05.2015 21:17

    przestańcie się kłócić … Świat jest kulą , opisany powierzchnią płaską , czyli trójkątem .

    Dostałem insygnia władzy z Hary Potera …. czyli jesten nie śmiertelny

    To nie jest jednak prawda , wiedze tę dostałem za darmo i daję za darmo …. od Jezusa Chrystusa , to On jest nie śmiertelny
    Tu macie odpowiedz , bóg jest … amen

  47. realista 09.05.2015 21:20

    cyt.:”Świat jest kulą , opisany powierzchnią płaską , czyli trójkątem”

    to zdanie jest sprzeczne wewnętrznie i z dowodami matematycznymi.

    cyt.:”wiedze tę dostałem za darmo i daję za darmo …. od Jezusa Chrystusa , to On jest nie śmiertelny”

    prorocy, o w mordę… .. .

  48. bob 09.05.2015 21:38

    Czy jeszcze masz coś do powiedzenia , bo widzę że lampka Ci się zapala …amen

    Zobacz sobie zdjęcie nad artykułem ……

  49. realista 09.05.2015 22:41

    robisz sobie jaja. nie wierzę, że piszesz poważnie…

    cyt.:”Czy jeszcze masz coś do powiedzenia”

    a czy ty masz coś do powiedzenia o twoim „widzeniu” o kuli opisanej trójkątem i jego sprzeczności z dowodami matematycznymi?

    cyt.:”Zobacz sobie zdjęcie nad artykułem”

    i co według ciebie powinienem zobaczyć?… .. .

  50. Stasiu26 10.05.2015 12:26

    [bierze drugi kubełek popcornu nie niedietetyczną colę]
    – Popcornu i Więcej Internetów ! (łac. panem et circenses)

    Dobrze się was czyta, trzeba przyznać, że poziom świadomości niektórych użytkowników jest bardzo wysoki. To o czym mówicie jest fascynujące, ale szkoda że trochę chaotyczne. Dobrze jakby ktoś to streścił w jednym poście. Jak myślicie, czy teoria elektrycznego kosmosu może wyjaśnić astrologię ?

  51. realista 10.05.2015 12:54

    jeśli kosmos to hologram na prąd, to zapewne wyjaśnia i astrologię. 😉

    ale tak poważnie to na pytanie ci nie odpowiem, bo nie wierzę w astrologię, jednak mi osobiście “podoba się” elektryczny model wszechświata… .. .

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.