Terminator może stać się rzeczywistością

Opublikowano: 25.09.2014 | Kategorie: Nauka i technika, Wiadomości ze świata

To, co długo wyglądało na fantazję staje się rzeczywistością i w niedalekiej przyszłości będziemy świadkami powstania rzeczywistego robota T-1000 znanego z legendarnego filmu “Terminator”. Wszystko to może się wydarzyć z powodu naukowców z University of North Carolina, którym udało się stworzyć nową metodę kontrolowania kształtu ciekłego metalu.

Naukowcy wykorzystali specjalny stop galu, który topi się w temperaturze pokojowej. Stwierdzili oni, że jeśli stosuje się ładunek elektryczny zmienia się napięcie powierzchniowe roztopionego metalu i można łatwo manipulować jego kształtem. Na stop działają dwie główne siły, które kontrolują kształt i zachowanie. Jest to siła grawitacji i napięcia powierzchniowego. Jeśli eksperci nauczą się to kontrolować będą w stanie kontrolować kształt ciekłego metalu.

Według naukowców ich odkrycia mogą znaleźć szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach. Możliwe jest tworzenie układów, które mają być przetwarzane w czasie rzeczywistym. Ponadto, materiał ten może być wykorzystywany do kamer oraz luster teleskopów, aby móc zmieniać dynamicznie ogniskowanie.

Niestety, ten stop galu traci swoje właściwości, gdy nie znajduje się w wodzie. Jednak, jak mówią twórcy, mogą oni być w stanie znaleźć stop, który będzie miał takie same właściwości na świeżym powietrzu. Ponadto, jest możliwe zarządzanie dużą ilością stopu.

Do stworzenia morderczego T-1000 z klasycznego filmu Terminator 2 jest na szczęście jednak daleko, ale niewątpliwie niniejszy wynalazek to krok na drodze do zarządzania ciekłym metalem.

Źródło: Zmiany na Ziemi