Kredyt we frankach – przekręt prawie doskonały

Opublikowano: 22.08.2016 | Kategorie: Gospodarka, Prawo, Publicystyka

Liczba wyświetleń: 677

Otumanieni medialną propagandą, nasi narodowi „wolnomyśliciele”, krzyczą zgodnym chórem, że nie będą dokładać do kredytów we frankach. Jeśli chciwi Frankowicze chcieli zarobić, to niech teraz płacą. W końcu widziały gały co brały. Mogli przewidzieć, że kurs franka wzrośnie o 100% (to o tych, którzy mają zdolności profetyczne). Przeczytałem nawet opinię, że Frankowicze świadomie ryzykowali „grając na kursach walut”. No to mamy kolejne 700 tysięcy hazardzistów w Polsce.

Czarny PR pozbawionych etyki dziennikarskiej pismaków i telewizyjnych mądrali, zadziałał. Choć nie jestem pewien, czy oni w ogóle rozumieją o co w tym wszystkim chodzi. Bo aby coś zrozumieć, trzeba mieć wolę i zdolność do posługiwania się własnym rozumem. A z tym u nich raczej kiepsko.

Udzielanie kredytów we frankach szwajcarskich było działaniem czysto spekulacyjnym, obliczonym na osiągnięcie maksymalnych zysków kosztem ludzi, którzy uwierzyli, że mogą mieć własne mieszkanie sfinansowane tanim kredytem. W rzeczywistości było to zwykłe oszustwo, bo żaden kredytobiorca ani developer, nie widział tych franków na oczy. Sprawdzono już, że banki nie miały wówczas tej waluty. Kurs franka szwajcarskiego był jedynie przelicznikiem dla kredytu udzielanego faktycznie w złotówkach. A dlaczego? Żeby bank mógł zarobić nie tylko na marży, ale także na tak zwanym spreadzie. To różnica pomiędzy kursem nabycia a sprzedaży waluty, którą ustala wewnętrznie każdy bank. W Alior Bank spread dla franka szwajcarskiego wynosi obecnie 5,3%. Różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną nabycia tej waluty to 20,46 groszy. Kredytobiorcy musieli początkowo kupować franki na spłatę raty w banku, który im tego kredytu udzielił.. Dopiero od drugiej połowy 2011 roku umożliwiono im zakup waluty na spłatę rat kredytowych w kantorach. Najgorsze dla Frankowiczów jest jednak coś innego. To niespodziewane i niczym nie uzasadnione umocnienie się franka szwajcarskiego względem złotego. W stosunku do kursu z 2008 roku o prawie 100%.

W 2008 roku, powiązany z sektorem bankowym Ryszard Petru, przewalutował swój kredyt we frankach na kredyt złotówkowy. Musiał więc chyba coś wiedzieć. A jeśli on wiedział, to z pewnością wiedzieli też bankierzy. Mimo to ten „dzielny dysydent” zachęcał rodaków do brania kredytu we frankach. A teraz beztrosko twierdzi, że przecież każdy może się pomylić. Ale dlaczego nie pomylił się w swoim przypadku?

Przy wyliczaniu zdolności kredytowej w bankach zakładano maksymalny wzrost kursu tej waluty o 20% w ciągu następnych trzydziestu lat. Większość osób nie miała zdolności kredytowej na zaciągnięcie kredytu w złotówkach. Mieli wybór. Albo wziąć kredyt we frankach, albo zrezygnować z zakupu mieszkania. Zaufali doradcom i spełnili swoje marzenia. Czy można ich za to winić?

Jeśli udajemy się po pomoc do lekarza, to zdajemy się na jego wiedzę i doświadczenie. To lekarz decyduje o sposobie leczenia, a nie my. Inaczej nie musielibyśmy korzystać z jego porad.Teraz Frankowicze muszą spłacić dwa razy więcej niż pożyczyli. Na razie. Bo kurs tej waluty z pewnością jeszcze wzrośnie. I piętnuje się ich jako cwaniaków. Czy słusznie?

Prawdziwy cwaniak nigdy nie dałby się tak podejść.

Zaciągając kredyt we frankach, kredytobiorcy musieli nabyć od banku złotówki za pożyczone im franki szwajcarskie, których bank nie posiadał. A potem, co miesiąc, aby spłacić ratę kredytową, musieli kupować je w banku, chociaż bank nadal tą walutą nie dysponował.

Czy wyżej opisane okoliczności nie wyczerpują przypadkiem znamion przestępstwa z art. 286 “Kodeksu karnego” punkt 1? „Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8”.

Czy my moglibyśmy podobnie postąpić? Pożyczyć komuś walutę, której nie mamy, po to by osiągnąć wyższy zysk? Nie. Bo za takie oszustwo trafilibyśmy do więzienia.

Mam więc dla frankowiczów radę. Bo wszyscy widzą problem, a nikt nie podaje rozwiązania. Zamiast wdawać się w długie i kosztowne procesy sądowe, może lepiej złożyć w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Powołując się na wyżej wymienione przepisy prawa. To nic nie kosztuje, a być może znajdą się w tym kraju prokuratorzy, którzy zechcą pochylić się nad tym tematem.

Autorstwo: Akamai
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl


TAGI: , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

32 komentarze

  1. hashi 22.08.2016 11:32

    Oczywiście że kredyty frankowe to zmowa żydowskich banków wykorzystujących carry trade do wzmocnienia złotówki rozdania kasy po zerowych stopach a potem atak na złotówkę i podwójny zarobek na 700 tys. ofiarach kredytów. Prawdziwy ból d.py zacznie się kiedy stopy procentowe pójdą do góry a kredyty stana niemożliwe do spłacania nawet poprzez 3 pokolenia. Bo na pewno już w panach mają kredyty dziedziczone na 100 lat. Pożyczyłeś 200 tys. a spłaciłeś milion istna paranoja. Pytanie gdzie ta kasa trafia skoro banki mają problemy z płynnością. Rozwiązanie jest bardzo proste wystarczy że Frankowicze przestaną płacić na okres 6 mc i banki leżą i kwiczą. wtedy kredyty się umarza. Choć powstała ustawa bail-in i bank może zabrać pieniadze depozytowe klienta. Więc należy zastosować drugie rozwiązanie: pieniądze przelać do skoków gdzie bail-in nie obowiązuje, albo zamienić na aktywa kruszce/nieruchomości/ziemie. Tak by żydowskie banki świeciły pustkami. Bo one działają ciągle według tej samej dyrektywy Talmudu: “Cały majątek gojów należy do żydów” “Ograbić goja ze wszystkiego co ma to największa zasługa dla pana” I na takich wartościach moralnych budowany jest ten świat przez naród pseudo wybrany przez boga.

  2. Brev 22.08.2016 11:45

    Nie czuję się otumaniony żadną propagandą ale do kredytów dokładać się nie będę! Zgadzam się w zupełności że to było oszustwo, ale niech za nie płacą złodzieje a nie społeczeństwo.
    Pomaganie z publicznych pieniędzy tylko frankowiczom byłoby dyskryminacją pozostałych grup kredytobiorców.
    Zgłoszenie do prokurtory jest bardzo dobrym pomysłem!

  3. Ved 22.08.2016 12:29

    “Bo kurs tej waluty z pewnością jeszcze wzrośnie.” zamiast pisać, na miejscu autora zająłbym się forexem, bo z takimi informacjami czeka go świetlana przyszłość.
    “Pożyczyć komuś walutę, której nie mamy, po to by osiągnąć wyższy zysk? Nie. Bo za takie oszustwo trafilibyśmy do więzienia.” przecież banki funkcjonują na zasadzie zapisów kwot a nie fizycznych pieniędzy które mają. Co to ma wspólnego z kredytami frankowymi? Drog autorze- banki pożyczają pieniądze których nie posiadają!!!
    I co to za tytuł przekręt “prawie” doskonały. Proszę wskazać co się w nim nie powiodło, bo jakoś mi to umknęło. Tysiące ludzi płaci, banki zarabiają…
    Artykuł był prawie doskonały, tyle, że został opublikowany a nie trafił do szuflady…

  4. nemoein 22.08.2016 12:49

    a więc zwykli ludzie mają płacić za szkody wyrządzone przez bandytów? Nie! Za te błędy w pierwszej kolejności powinni odpowiadać swoim majątkiem właśnie ci bandyci i wszyscy co im w tym pomagali! Potem sami poszkodowani – dość nie odpowiedzialnym było brać kredyty na ileś-dziesiąt lat w obcej walucie! Pozostali ludzie nie związani ze sprawą jak ja powinni się od tego odciąć i państwo nie powinno mieć możliwości zabrać jednym by dać drugim !
    Oczywiście skoro państwo może zabrać wszystkim by dać Frankowiczom co powinno być nie legalne! to powinno móc nakazać w sposób mniej lub bardziej legalny bankom aby ci przyjmowali dalej raty według kursu z przed “skoku” pod groźbą zerwania spłaty wogóle – banki nie mają wojska, nie mogą nic zrobić i jeśli ktoś nas oszukuje nie ma litości!

  5. Maximov 22.08.2016 13:37

    @nemoein
    Przecież ludzie i budżet niczego nie tracą.
    Nie dajcie się propagandzie!
    Tracą tylko banki i nie jakąś twardą walutę tylko PRZYSZŁE (MNIEJSZE) zyski.
    Nikt nie zamierza umarzać ani częściowo spłacać kredytów frankowych!
    Przewalutować udało się już przecież wielu krajach np. Węgry, Hiszpania czy Chorwacja.
    Na tym tracą tylko banki, które, podkreślam, będą miały tylko niższe zyski w przyszłości a nie jakieś miliardowe straty!
    No, chyba że udzielili już kredytów pod te przyszłe zyski, to faktycznie będą mieli problem.
    Ale to problem banków, nie ludzi ale nam wmawia się, że to my mamy ponosić koszty zamiast banków.
    Nie dajmy się tak ogłupiać!

    @dagome12345
    I to jest sedno całej afery kredytów frankowych.

  6. Szaman 23.08.2016 08:08

    Znowu ból tylnej części ciała i niesamowite frustracje, wylewane przez kolejnego frankowicza długowicza na bogu ducha winnych ludzi którzy są mądrzejsi i żadnych kredytów w życiu po prostu NIE BIORĄ, wszystko wypracowując sobie uczciwie ciężką pracą i cierpliwie czekając na dobra wszeteczne do czasu aż będzie ich strać lub też budując swoje domy czy mieszkania uczciwie cegłą po cegle mieszkając w tym czasie w improwizowanej szopie, w jednym pokoju z żoną i dziećmi u rodziców, rozdzielając się na jakiś czas na czym cierpią relacje rodzinne bo jedno z nich jedzie za granicę, czy też płacąc 1000 zł czynszu jakiemuś właścicielowi mieszkania na wynajem.

    Przykro mi(głównie z powodu wulgaryzmów jakich użyję:P) ale wszystko co mam do powiedzenia takim ludziom jak autor tego artykułu to Odpe** się de**lu !

    Na prawdę przepraszam za wulgaryzmy ale inaczej się nie da bo po prostu ręce opadają.

    Sprawa jest tak cholernie niemożliwie i niesłychanie prosta że aż się w głowie kręci na widok tego jak niektórzy potrafią to skomplikować: Bierzesz pożyczkę od mafii to licz się z tym że jak mafia zechce to dostaniesz strzał w kolano koniec kropka!!!

    Och ileż to ja spotkałem takich panisk ludzi pseudo sukcesu którzy pobrali kredyty i w ciągu jednego życia z niczego stali się teoretycznymi posiadaczami wspaniałego domu samochodu najnowszej plazmy komputera i nie wiadomo jeszcze nie ograniczając się przy tym w podkreślaniu swojej zaradności życiowej i innych atutów oraz aspirując do rangi nowoczesnej klasy średniej. A teraz ci sami ludzie sukcesu jęczą bo mafia która im to umożliwiła postanowiła wszystkim zafundować strzał w kolano ot tak bo jej się to opłacało. No co za “niespodzianka” układałem się z mafią i spotkała mnie krzywda… Tego naprawdę “nie” dało się przewidzieć ała boli… ech błagam -.-

    Ale abstrahując nawet od przypadków pyszniących się swoimi nabytkami i pozostając jedynie przy tych którzy skromnie biorą kredyt i uczciwie ciułają sobie na jego spłatę propagując wszem i wobec przekonanie że nie da się inaczej że cóż mają począć jak nie mają gdzie mieszkać i tym podobnymi racjami usprawiedliwiając swoje lenistwo. Jakie lenistwo zapytacie więc ?

    A no właśnie takie że chcą mieć już od zaraz podane na tacy tak jak zachodni sąsiad OD RAZU. Nie chcą słyszeć o jakichś trudach życia i niedogodnościach związanych z dorabianiem się majątku które wymieniłem powyżej, nie mówiąc już w ogóle o strajkach przeciwko niskim płacom lub też niegodziwościom rządów. To przecież jest za bardzo wymagające 😛 Lepiej wziąć kredyt pogrążając przy tym z resztą cały kraj bo każdy kredyt wzięty przez kogokolwiek sprawia że spada wartość złotówki, pieniądze z rynku są wypompowywane do kieszeni banksterów i tam akumulowane a co za tym idzie zmniejsza się siła nabywca społeczeństwa które z każdym kolejnym procederem zaciągnięcia kredytu czy chce czy nie chce staje się własnością banków. Nawet osoby które w życiu kredytu NIE wzięły cierpią z tego powodu i płacą za egoizm kredytobiorców! Tak więc pytam czemu niby za tą lekkomyślność i egoizm należy się komukolwiek wyrozumiałość? Czemu w ogóle należy im się takie samo prawo jak ludziom którzy uczciwie wypracowują produkt krajowy działając dla dobra siebie i innych i nie zadłużają kraju?

    Ba! często natykam się na takich spłacających kredyty którzy pracując w jakimś zakładzie prezentują swoim zachowaniem istny syndrom sztokholmski. Zamiast walczyć o wyższe stawki to zapierdzielają ponad miarę podbijając wszelakie normy i wyzywając resztę zespołu który nie ma ochoty brać udziału w tej głupocie, od nierobów a potem się dziwią jak pracodawca w następnym miesiącu zamiast dać im stałą podwyżkę, dźwiga normę i to co w poprzednim miesiącu robili z myślą o premii w następnym muszą zrobić normalnie.

    Nie dość że swoją głupotą już pogrążyli kraj a ktoś najprawdopodobniej trafił za ich pożyczkę na bruk bo nie starczyło na jego wypłatę pieniędzy na rynku które to pieniądze swoją ciężką harówką wydarł wprost na ręce bankiera jakiś kredytobiorca, to jeszcze niszczą rynek pracy tym że mają pętelkę na szyi i łapią się każdego zajęcia za każde pieniądze żeby tylko tą pętelkę jak najdalej odsunąć.

    Podsumuję zatem ten post jednym zdaniem:
    Zal mi waszej głupoty ale wara od moich pieniędzy de**le!.

    Tą wypowiedź dedykuje nie tylko do frankowiczy ale dla każdego człowieka który kiedykolwiek brał kredyt.

    Pozdrawiam.

  7. Fenix 23.08.2016 08:39

    Ja chętnie pomogę w spłacie kredytów frankowych li tylko na mieszkania w Polsce, z oszczędności w bankach tzw. procentem Belki I tak mi go obierają przymusem ,tak więc inwestuje w pomoc nie przemoc!

  8. MasaKalambura 23.08.2016 09:08

    Lichwa powinna być zakazana. Jakakolwiek. Kary więzienia od 8 lat w górę z możliwością zamiany na ucięcie ręki, bo to zwyczajna kradzież.

    I to zarówno dla dającego (z uwzględnieniem zakładających tzw konta inwestycyjne) jak i biorących. Z tym że biorącym powinno się wypłacać po 30 batów.

  9. hashi 23.08.2016 09:50

    @Szaman wolałbyś 30 lat odkładać na chatę, szwendać się po obcych stancjach tracąc na czynsz większość wypłaty i jeść z całą rodziną chleb ze smalcem. Gwarantuje ci że nie odłożyłbyś w ten sposób nigdy na chatę nawet jakbyś szkłem d.pe podcierał, kredyt był jak zbawienie z nieba dla setek tysięcy rodzin, które musiały za pracą migrować i nie mogły mieszkać z rodzicami.
    Nie brałem kredytu ale powinno się karać oszustów a nie podatników. Konstytucja powinna nas chronić dym czasem nie gwarantuje nam nawet wody pitnej bo Shewron w każdej chwili może najechać ten kraj i skazić wszystkie wody gruntowe w poszukiwaniu gazu łupkowego.
    Chłopie nie znasz podstaw ekonomi i rządzących obecnie praw, bez cyrkulacji świeżego pieniądza w obiegu czyli kredytu nie byłoby niczego. Żadnych nowych firm żadnych mieszkań inwestycji, bezrobocie na poziomie 40% i zapaść gospodarcza. Problemem jedynie jest odsetek który trafia do żydowskich banków i rolujący w nieskończoność dług którego nie da się spłacić.

  10. Szaman 23.08.2016 11:40

    “bez cyrkulacji świeżego pieniądza w obiegu czyli kredytu nie byłoby niczego.”

    Tak zaraz sie jeszcze dowiemy że gdyby nie banki to nie było by nawet powietrza którym oddychamy 😛
    Wierzysz w bzdury promowane przez banksterską mafię.
    Prawda jest taka że Tzw świeży pieniądz powstaje gdy np zerwiesz sobie buraka albo cebulę którego posadziłeś wcześniej. żaden bank nie musi ci w tym pomagać. Taki pieniądz jest świeży dopóki się nie zepsuje a jak go zjesz to masz siły i energię do zbudowania np młotka którego to użyjesz do zbudowania domu i tak pojawi się na rynku dom który znów jest “świeżym” pieniądzem dopóki np drewno z którego jest zbudowany nie zbutwieje albo jego elementy jak drzwi i okna nie zaczną się psuć.

    Tak działa całą gospodarka od zarania dziejów i tka będzie działać bo NIEMA innej drogi w świecie materialnym.

    To o czym ty mówisz to problem akumulacji środków produkcji w rękach kilku najbogatszych osób które to prawem silniejszego wydarły owe środki całej reszcie i teraz oczekują że inni będą grali w ich grę. Ten kto bierze kredyt to właśnie taka osoba.
    Problem polega na tym że swoja lekkomyślnością daje tym podmiotom jeszcze większą władzę tym samym szkodząc nam wszystkim.

    Skoro więc piszesz że :
    powinno się karać oszustów a nie podatników. Konstytucja powinna nas chronić dym czasem nie gwarantuje nam nawet wody pitnej bo Shewron w każdej chwili może najechać ten kraj i skazić wszystkie wody gruntowe w poszukiwaniu gazu łupkowego.

    To odpowiedz mi jak chcesz karać shewrona nieuczciwe banki czy inne korpo skoro tacy ekhem jak frankowicze czy też inni kredytobiorcy pompuja w ich kieszenie wręcz NIEWYOBRAŻALNE sumy pieniędzy które dają tym podmiotom NIEWYOBRAŻALNĄ władzę ?! to tak jak byś skarmiał watahę wilków napadające na twoje stado a potem skamlał jak przyjdzie pożreć twoje stado następnej zimy że wataha jest już tak wielka że sam nie dasz jej rady. Trzeba być niespełna rozumu żeby tak postępować, wybacz 😛

    a w końcu odpowiadając na twoje 1 pytanie:

    “Szaman wolałbyś 30 lat odkładać na chatę, szwendać się po obcych stancjach tracąc na czynsz większość wypłaty i jeść z całą rodziną chleb ze smalcem.”

    TAK ponieważ nawet jeśli płacę tą wpłatę w obrębie mojego kraju to właściciel stancji dostaje te pieniądze i będzie go stać na pewno na jakąś usługę którą JA mu zaoferuję a jak nie jego to kogoś kto dostanie od niego te pieniądze oferując mu jakieś dobro lub usługę której on będzie potrzebować i tym samym prędzej czy później moje pieniądze wrócą do mnie i sie wzbogacę na tyle że mnie będzie stać na spłacenie stancji i budowę własnego domu i moje dzieci przynajmnije będą miały już gdzie mieszkać a jak dam je bankierowi to nigdy do mnie nie wrócą ponieważ ten nie kupi o de mnie tych dóbr gdyż nie jest podmiotem WYTWARZAJĄCYM jakiekolwiek dobra tylko zajmującym się przepływem środków płatniczych NIE będących towarem a jedynie niestabilnym odzwierciedleniem jego wartości- nawet NIE ekwiwalentem. Ponadto jak mi sie noga powinie przy pożyczce to nie tylko pogrążę siebie ale i moją rodzinę i dzieci lądując na bruku z dużym długiem.

    Pomijając to że są inne opcje, można np znaleźć sobie miła starszą panią która za pomoc przy domu i niski czynsz udostępni nam całkiem solidne lokum.

    Można kupić działkę za 30-40 tysiecy w mniej kosztwnym regionie polski i za 5000-1000 zł postawić na nim mały budyneczek który będzie nam służył do czasu zbudowania domu.

    Można wyjechać za granicę gdzie zarobimy relatywnie więcej w krótkim czasie i będzie nas stać.

    Można też przemęczyć z rodziną te 5-10 lat w jednym pomieszczeniu. Moi rodzice tak zrobili i teraz mam dom BEZ długów którego nie jeden by pozazdrościł.

    Można też w końcu cisnąć coraz bardziej swojego pracodawcę żeby płacił nam więcej jak by wszyscy kredytobiorcy to zrobili zamiast brać od mafii to nie było by takiego dna na rynku pracy w Polsce jak jest teraz.

    A to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości.

    “Żadnych nowych firm żadnych mieszkań inwestycji, bezrobocie na poziomie 40% i zapaść gospodarcza.”

    Nie prawda po prostu rozwój trwał by wolniej na początku ale w miarę gdy społeczeństwo by się wzbogaciło nabrał by tępa niczym na krzywej wykładniczej. nie było by zadłużenia skarbu państwa ani takiej nędzy. Natomiast teraz mamy sytuację odwrotną. mieliśmy boom na rynku a teraz wielkimi krokami zbliża się recesja która może pogrążyć wszystkich dużo bardziej niż było by to możliwe w przypadku równomiernego powolnego wzrostu. Spowoduje rewolucje, wojny, rozlew krwi, przemoc i gwałty. obserwujemy to już w całej europie i będziemy pokoleniem które za to zapłaci. ponieważ napływ imigrantów do europy to nic innego jak wynik lichwy stanów zjednoczonych oraz innych mocarstw które próbowały tuszować narastający kryzys gospodarczy spowodowany tą lichwą po przez okradanie i napaści krajów afrykańskich bogatych w surowce co doprowadziło do radykalizacji poglądów tamtejszej ludności która to udała się po swoje pieniądze do tych korzy je otrzymali czyli krajów bogatych.

    Po prostu trzeba spojrzeć nie co szerzej a zobaczymy gdzie za nasz skok pozornego dobrobytu ktoś wyleciał na bruk.

  11. Szaman 23.08.2016 12:04

    …skutki lichwy można łatać jedynie kradzieżą i wyrządzaniem krzywdy słabszym.

  12. atoreli123 24.08.2016 00:27

    Ten artykuł pokazuje całkowity brak wiedzy autora. Banki to lichwa co pożyczyła nie swoje franki, hmmmm:
    1. Nikt nie zmuszał brać kredytu we frankach wszystko było w umowie a jak jesteś taki głupi że
    nie czytasz lub nie umiesz zrozumieć to nie bierz kredytu

    2. Banki pożyczały franki, których nie miały; a czy nie tak działa cały system rezerw frakcyjnych i
    fiat currency; dla nieuków co nie wiedzą co to polecam “money as debt” na youtube również z
    napisami pl; edukujcie się frankowe buraki

    3. Czy można winić buraki co nie miały zdolności kredytowej że na kredyt spełniały swoje
    marzenia? TAK MOŻNA i TRZEBA; każdy jest kowalem swojego losu

    4. Czy jest to niekorzystne rozporządzenie cudzym mieniem? Nie, jakim cudzym mieniem, przecież
    buraki pieniędzy i mienia nie miały więc czym miały rozporządzać? Dlatego wzięły kredyt…

    5. Czy moglibyśmy zrobić podobnie pożyczając komuś walutę której nie mamy? Oczywiście, robią
    to non-stop traderzy kupujący i sprzedający opcje z dźwignią

    A więc jak pomyślałeś to nie mów jak powiedziałeś to nie podpisuj a jak podpisałeś toś d…. i cierp

    a jak się na finansach nie znasz to nie pisz bzdur!

  13. MusX 24.08.2016 03:10

    OMG komentarza na zerowym poziomie, ciekawe czy tutaj rowniez trafily bankowe trole ktore nawoluja “ze widzialy galy co braly”. Nie mozna mowic ze ktos bral kredyt we frankach jesli bank frankow nie posiadal – przynajmniej wedlug polskiego prawa – koniec kropka. Banki ograly ciemny lud, a teraz napuscily go na siebie. I kolejny ciemny lud dal sie napuscic i mowi ze to wina “kredyto”-biorcow. Jak Ci diler sprzeda amfe w torebca z napisem konopie to nie znaczy ze nabyles konopie – dilerzy dzialaja poza prawem, banki najwidoczniej tez. A ludzie nadal daja sie na siebie napuszczac, prawica na lewice, zlotowkowicze na frankowcow, itp itd. Dopoki to dziala to system bedzie dzialac i jechac raz tych, innym razem drugich. Banki powinny zwrocic caly spread i przewalutowac CHF na PLN skoro pozyczaly PLN, a nie CHF.

  14. Fenix 24.08.2016 06:40

    Na powstanie BDP daje odsetki dopisywane do oszczędności . Ciekawe ile jest ludzi dobrej woli ? A tak przy okazji w banku nie ma pożyczek na lichwiarski procent, nie ma odsetek dopisywanych do oszczędności , to popieram , mam tyle ile wpłaciłam oszczędności.
    Nie może być więcej znikąd , bo wspieram system lichwiarzy ,a jest odwrotnie .
    Moje poparcie dla zmiany systemu .Stop lichwie !

  15. Fenix 24.08.2016 07:17

    Najwyższy czas dać rządowi ultimatum wyzbycia się niehonorowych długów i nie tworzenia długu! Zmiany systemu finansowego , lub obciążenia rządu spłatą niehonorowych długów , z przepadkiem mienia wszystkich rządów i ministrów po 1998 roku w Polsce , odpowiedzialnie .
    Gdy pracujesz i masz dług?
    Co musimy zrobić by żyć, i nie mieć długu !

  16. Fenix 24.08.2016 07:34

    Najlepszy wybór i to nam służy , Ja wybieram siebie i każdy wybiera siebie, dzielimy władzę obywatele !
    Nie wybierasz sprawowanej władzy , nie utrzymujesz władzy, władza cię nie okrada , władza cię nie wyzyska , władza cię nie oszuka , władza cię nie morduje wysługując się tobą .

    Władza to Ja ,i każde Ja z władzą .
    Samodzielni ,odpowiedzialni, samowładni .

  17. lboo 24.08.2016 08:56

    “Nową przypowieść Polak sobie kupi, Że i przed szkodą i po szkodzie głupi. „

  18. Maximov 24.08.2016 11:30

    @atoreli123
    Po co ten jad i wyzwiska?
    Wziąłeś kredyt we frankach?
    Nie? To się nie wypowiadaj.
    Nie Twój interes.

  19. Ved 24.08.2016 12:37

    @Fenix
    Ty tak poważnie wierzysz w to co piszesz? W te wszystkie oderwane od rzeczywistości hasełka?
    Bo ja rozumiem, że można w jakichś rozsądnych granicach, mieć wolę czy działać na rzecz zmiany rzeczywistości. Ale to co pokrzykujesz w formie ulotkowej propagandy, to jakaś odklejona od życia infantylna ideologia.

  20. Fenix 24.08.2016 13:47

    @Ved , to nasza przyszłość, jeśli wierzysz w lepszą przyszłość , napisz o niej ?

  21. Ved 24.08.2016 14:21

    @Fenix
    Zapewniam Cię, z całym szacunkiem do Twojej osoby, że nasza życzeniowość nie ma tu nic do rzeczy. Fajnie, że wierzysz w lepszą przyszłość, bo ja niestety patrząc na 1000-letnia historię naszego kraju i naszych sąsiadów, nie widzę jej w różowych kolorach. Nasi politycy zachowują się jakbyśmy byli potęgą gospodarczo-militarną i po raz kolejny dostaniemy lekcję z której nie wyciągniemy wniosków.

    Z tego co wiem w USA gdzieś tam funkcjonuje lokalna waluta, na zasadzie obywatelskiej inicjatywy ale chyba bardziej na zasadzie ciekawostki niż realnej siły nabywczej.

    Zachęcam Cię natomiast do podzielenia się z nami własnymi dokonaniami, akcjami czy aktywnościami, które realizujesz na rzecz swojej idei. Bo gorąco wierzę, że nie ograniczasz się do internetowego pokrzykiwania 🙂

  22. atoreli123 24.08.2016 18:18

    @Maximov

    Nie nie wziąłem kredytu we frakach a brałem kredyt w 2008 roku i zdecydowałem się na złotówki (analizując cykliczność kursu franka stwierdziłem że to się bardziej opłaca) mimo że wszyscy mi mówili że franki lepsze; ale jak lobby osób które z własnej woli wzięły kredyty frankowe zacznie głośniej krzyczeć i nie daj boże będą przewalutowania to wszyscy co nie wzięli kredytu w frankach stracą (bo banki nie stracą) w tym ja. Proste.

    A jak niższe raty płacili od złotówkowych kredytów to myśleli jacy oni cwani a teraz biedni wykorzystani. Nie lubię obłudy; jakoś jak odsetki + rata były niższe to nikt nie krzyczał… a teraz wielki rwetes… Widziały gały co brały…

    I to nie tak, że mi nie żal tych ludzi zwłaszcza tych co mają wartość kredytu frankowego większą niż wartość nieruchomości, ale jak można podważać umowę spisaną notarialnie? NIKT IM PISTOLETU DO GŁOWY NIE PRZYSTAWIŁ!

  23. atoreli123 24.08.2016 18:41

    @MusX

    Banki zawierały umowę kredytową denominowaną w frankach a nie pożyczały franki. Jak nie rozumiesz różnicy i nie wiesz co znaczy “denominowany” to znaczy że nie powinieneś podpisywać tego czego nie rozumiesz. Proste.

    A jak bierzesz zobowiązanie na kilkaset tysięcy i kilkadziesiąt lat i je podpisujesz nie rozumiejąc go toś burak i płacz…

  24. Fenix 25.08.2016 06:50

    @Ved tak ograniczam się do internetowego pokrzykiwania, te moje przemyślenia mają oddać władzę wszystkim tym którzy zostali wykorzystani i oszukani przez uzurpatorów władzy.

  25. Ved 25.08.2016 07:59

    @Fenix
    Wiesz same przemyślenia nie są w stanie niczego zdziałać, są jedynie przemyśleniami, które nie mają żadnej siły przebicia. Załóż chociażby stronę z Twoimi założeniami, to może przekonasz kogoś do swoich pomysłów. To taki znak naszych czasów, taka postawa. Czekam aż moje życzenia się spełnią. Czekam, aż moje przemyślenia ktoś zrealizuje :)))

  26. Fenix 25.08.2016 08:23

    Ja nie czekam. Ja wiem ze moje przemyślenia się spełnią, bo innych brak .
    Uświadamiam jak może być .Nie ktoś ma je realizować ,one się same realizują przez nas ludzi.
    Nie wyborem ludzi władzy ,a zachowaniem władzy ludzie dzielimy władze.
    Nikt nie ma innych i lepszych od moich .

  27. Fenix 25.08.2016 08:58

    Jeśli dzielisz władzę, władzy ci przybywa.
    Gdy władzę sprawujesz , tracisz i ubywa .
    Jeśli dajesz dobro ,dobra ci przybywa.
    Kiedy trwonisz dobro , tracisz i ubywa .
    Sprawdź to sam?

  28. Ved 25.08.2016 09:07

    Ooo! Brak innych przemyśleń?
    To w końcu tak będzie czy może być? Same się realizują czy ludzie je realizują?
    “Ja nie czekam. Ja wiem ze moje przemyślenia się spełnią” – skoro nie działasz na ich rzecz, a wiesz, że dopiero się spełnią i nadejdą w przyszłości, a chcesz ich – to nadal twierdzę, że jednak czekasz.
    Proponowałbym zająć się nauką poprawnego pisania i formułowania myśli.
    Całe szczęście osobnicy twojego pokroju mają iluzoryczny wpływ na otoczenie i niech tak dla komfortu nas wszystkich pozostanie.
    Ale zrozumiałem dlaczego postulujesz aby dać ci 1000 zł za free.

  29. Fenix 25.08.2016 09:22

    Może być gdy Ja ,Ty , My, tego chcemy . Sami się realizują gdy ludzie dzielą władzę .
    Projekt , ustawę ,prawo wybieramy najlepsze które służy wszystkim nam, każdemu służy zachowanie władzy.

  30. Fenix 25.08.2016 09:38

    @Ved ,odpowiedziałeś sobie sam! Dlatego nie mam strony. 🙂 pozdrawiam

  31. Fenix 26.08.2016 10:07

    Każdemu równy udział długu , kredytu odnawialnego co miesiąc, tzw. BDP . Albo spłacą dług ci co tworzyli zaciągali i drukowali , to ci co długiem rządzili !
    Lub równy podział długu, udziałem kredytu odnawialnego każdemu .
    Miast spłacać i dawać okradać siebie ?
    Popieramy nowe rozdanie, dawania sobie i korzystania z własnego udziału długu!

  32. Fenix 26.08.2016 10:49

    Ważne by każdy miał szanse realizacji siebie .
    Nie był przegranym na starcie z nielicznymi wygranymi .
    Tworzymy równe szanse każdemu,
    taki system i zdrowy świat Ja wybieram .

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.